شرایط تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا

بدون نظر

تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا به زبان انگلیسی یا فرانسوی است. انواع مدارس ابتدایی کانادا عبارتند از:

  • مدارس دولتی: تحصیل در مدارس ابتدایی دولتی رایگان می باشد.
  • مدارس خصوصی: برای تحصیل در مدارس خصوصی کانادا نیاز به پرداخت بین 15 الی 30 هزار دلار کانادا می باشد.
  • مدارس شبانه روزی: برای تحصیل در مدارش شبانه روزی نیاز به پرداخت بین 63 الی 83 دلار کانادا می باشد.
  • مدارس مذهبی: دراین مدارس موضوعات مذهبی بخشی از دروس تدریسی می باشند. در برخی مدارس حتی یک سوم دروس را تشکیل می دهند.

در مقاله مدارس ابتدایی در کانادا به بررسی انواع مدارس ابتدایی در کانادا و شرایط تحصیل در آنها می پردازیم، در صورت باقی ماندن هر گونه ابهام می توانید با شماره تماس های موسسه در ارتباط بوده و مشاوره اولیه رایگان دریافت نمایید.

تحصیل ابتدایی در کانادا

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا

آموزش ابتدایی در کانادا

دوره ابتدایی از سن ۶ سالگی شروع می‌شود و بستگی به استانی که در آن زندگی می‌کنید متفاوت است. در اکثر استان‌ها دوره ابتدایی ۸ ساله است اما در استان کبک این دوره ۶ سال می‌باشد. آموزش ابتدایی در کانادا به این صورت است که، دانش آموزان در این مرحله از تحصیل یک معلم دارند که تمامی دروس را به آنها آموزش می‌دهند در دوره دبستان موضوعاتی مانند زبان انگلیسی یا فرانسوی، ریاضیات، تاریخ، علوم، موسیقی، مطالعات اجتماعی، تربیت بدنی و هنر آموزش داده می‌شود. پس از دوره دبستان دانش آموزان وارد دبیرستان های کانادا می شوند.

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط تحصیل در مدارس کانادا


انواع مدارس ابتدایی در کانادا

مدارس ابتدایی کانادا انواع مختلفی دارند، که نوع خدماتی که در آنها ارائه می گردد، با یکدیگر متفاوت است، همچنین هزینه های تحصیل در آنها متفاوت است. در این بخش به معرفی انواع این مدارس و شرایط آنها برای مهاجرت به کانادا اشاره خواهیم کرد.

مدارس دولتی در کانادا

اگر اقامت کانادا را داشته باشید تحصیل فرزند شما در مدارس دولتی کانادا رایگان است. بسیاری از مدارس دولتی کانادا دانش آموزان بین المللی را نیز پذیرش دارند. مدارس ابتدایی با بودجه دولتی توسط هیئت مدیره مدارس منتخب اداره می‌شود، و برنامه مطالعاتی یکسانی دارند. تقریبا تمامی مباحثی که دختران و پسران در مدارس آموزش می‌بینند یکسان است، و برنامه آموزشی یکسانی دارند.

مدارس ابتدایی خصوصی

مدارس ابتدایی خصوصی در کانادا، مدارسی هستند که برای آموزششان هزینه دریافت می‌کنند. از ویژگی های مدارس غیر انتفاعی کانادا می توان موارد زیر را بر شمرد:

  • اغلب دروسی که در مدارس خصوصی تدریس می‌شود مشابه مدارس دولتی می‌باشد اما سیستم آموزش مدارس خصوصی با مدارس دولتی متفاوت است و نحوه ارائه برنامه‌ ها نیز متفاوت است.
  • اغلب مدارس خصوصی کوچک هستند و تعداد دانش آموزانی که در یک کلاس تحصیل می‌کنند، کم می‌باشد و در واقع رسیدگی به دانش آموزان و نظارت بر نسبت به مدارس دولتی بالاتر می‌باشد.
  • در مدارس خصوصی نسبت به مدارس دولتی برنامه‌های فوق برنامه متنوعی ارائه می‌گردد.
  • هزینه تحصیل در مدارس خصوصی کانادا بین ۱۵ الی ۳۰ هزار دلار کانادا می‌باشد.

مدارس مذهبی

این مدارس به عنوان مدارس دینی نیز شناخته می‌شوند، که با مسائل مربوط به دین ارتباط خاصی دارند. رایج ترین این مدارس وابسته به دین مسیحیت و کاتولیک هستند، اما مدارس اسلامی یهودی سیک و بودایی نیز وجود دارد. در کانادا به غیر از مدارس کاتولیک که بودجه آنها از طرف دولت تامین می شود، بقیه مدارس ابتدایی دینی خصوصی هستند، و هزینه تحصیل در کانادا در این مدارس به عهده دانش آموزان است که هزینه تحصیل بین 800 تا 49000 دلار می‌باشد. در اکثر این مدارس علاوه بر آموزش های عمومی اعمال مذهبی مانند: نماز و مناسک به دانش آموزان آموزش داده می‌شود، و مراسم‌های مذهبی و فرهنگی در این مدارس رونق دارد.

مدارس شبانه روزی

مدارس ابتدایی شبانه روزی کانادا از اولویت های تحصیل برای آموزان بین المللی است. این مدارس باید نسبت به مدارس دولتی و خصوصی امکانات ویژه ‌تری داشته باشد، و معمولاً امکاناتی مانند سلف دانش آموزی، خوابگاه محل اسکان، سالن مطالعه، کتابخانه، سالن های ورزشی و غیره دارند. هزینه مدارس شبانه روزی کانادا برای یک سال بین ۶۳ تا ۸۳ هزار دلار کانادا می‌باشد.

مدارس ابتدایی در تورنتو کانادا

یکی از شهرهای پرطرفدار کانادا که بسیاری از ایرانی‌ها در آن سکونت دارند تورنتو می‌باشد، و از آنجایی که والدین دانش آموزان همواره به دنبال این هستند که در بهترین مدارس فرزندان خود را ثبت نام کنند، بر آن شدیم تا بهترین مدارس ابتدایی در تورنتو کانادا را معرفی کنیم. لیست زیر به معرفی بهترین مدارس ابتدایی تورنتو کانادا می‌پردازد:

نام مدرسه

مکان مدرسه در تورنتو

رنکینگ مدرسه در کانادا

Ossington /Old Orchard Public School

غرب

1

Rosedale Public School        

مرکز

1

Pape Avenue Public School

شرق

2

Owen Public School  

شمال

2

Swansea Public School

غرب

3

Blythwood Public School

مرکز

3

Crescent Town Public School

شرق

4

John Ross Robertson Public School

مرکز

4

Orde Street Public School

جنوب

5

Selwyn Public School

مرکز

5

بهترین دبستان های کانادا

در این بخش به معرفی بهترین مدارس ابتدایی کانادا می‌پردازیم:

  •  مدرسه فرانسوی تورنتو: این مدرسه به آموزش کلیه دروس ابتدایی می‌پردازد، و یک مدرسه دو زبانه انگلیسی فرانسوی است شهریه این مدرسه بسته به پایه تحصیلی بین سالی 50 الی 56 هزار دلار است.
  • Trinity College School: این مدرسه یک مدرسه شبانه روزی با امکانات کامل می‌باشد، و دارای کلاس ها و آزمایشگاه های مجهز، خوابگاه، کتابخانه سالن ورزشی، استخر، کتابخانه، و سلف و... است. این مدرسه در شهر آنتاریو واقع شده است و شهریه اش بین ۲۳ تا ۶۰ هزار دلار است.
  • Lakefield College School: مدرسه لیکفیلد از مدارس بسیار معروف کانادا می‌باشد که در شهر آنتاریو واقع است و دانش آموزان از ملیت‌های مختلف در آن حضور دارند شهریه سالانه این مدرسه بین ۳۳ تا 65 هزار دلار می‌باشد.

پذیرش مدارس ابتدایی در کانادا

برخی مدارس برای پذیرش در مدارس خود، ددلاین مشخص می کنند، که برای ثبت نام حتما باید در مهلت تعیین شده اقدام کنید. اگر قصد دارید که در یک مدرسه دولتی ثبت نام کنید باید درخواست خود را برای هیئت مدیره مدرسه ارسال کنید، و دانش آموز شما در نمرات ارزیابی نمره مطلوب را کسب کنند. همچنین دانش آموز متقاضی باید به مهارت‌های زبان انگلیسی و یا فرانسوی در حد درک مطلب تسلط داشته باشند. ممکن است مدارس برای فرزندان شما دوره ‌های آموزش رایگان زبان فرانسوی و انگلیسی را در قالب کلاس‌های تابستانی ارائه دهند که و فرزندانتان باید در این دوره‌ ها حضور داشته باشند.

مراحل پذیرش مدارس ابتدایی کانادا

برای پذیرش در مدارس ابتدایی کانادا، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. دانش آموزان بین المللی که می‌خواهند در مدارس ابتدایی کانادا تحصیل کنند، باید از لیست مدارس مجاز یکی از مدارس را انتخاب کنند.
  2. مطالعه شرایط مدرسه مورد نظر و جمع آوری مدارک و امتیازات لازم با توجه به نیاز مدرسه.
  3. ارسال درخواست پذیرش برای یک مدرسه انتخابی در کانادا و ارائه مدارک.
  4. نامه پذیرش تحصیلی را دریافت کنید و هزینه های مربوط به تحصیل و خوابگاه و... را پرداخت کنید.
  5. بعد از دریافت نامه پذیرش تحصیلی برای ویزای تحصیلی اقدام کنید.
  6. مدارک هویتی خود اعم از پاسپورت، عکس پرسنلی تمکن مالی و غیره را تکمیل و برای وقت سفارت آماده شوید.
  7. در زمان مقرر به سفارت خانه مراجعه کنید و در مصاحبه حضوری، حاضر شوید.
  8. منتظر جواب ویزای دانش آموزی کانادا باشید
  9. قبل از شروع مدارس برای سفر به کانادا اقدام کنید.

عکس از مدارس ابتدایی کانادا

همان طور که بیان شد مدارس ابتدایی در کانادا بسیار پیشرفته و با تجهیزات بالا می باشند، در اینجا تصویر برخی از مدارس کانادا قرار دادخ شده است تا با محیط آموزشی دانش آموزان از نزدیک آشنا شوید:

دبستان trinity college school

دبستان Lakefield College School

شروع مدارس ابتدایی در کانادا

در هر استان و منطقه زمان شروع و پایان سال تحصیلی ممکن است متفاوت باشد، برنامه ریزی برای آغاز و پایان سال تحصیلی را استان ها جداگانه اعلام می کنند، اما معمولاً در سپتامبر تحصیلی شروع می‌شود و در ژوئن به پایان می‌رسد. ساعات آموزش در مدارس ابتدایی از ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر یا از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر و در روزهای دوشنبه تا جمعه است.

هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا

جدول زیر هزینه های مربوط به مدارس ابتدایی کانادا را نشان می دهد:

نوع مدرسه ابتدایی

هزینه تحصیل برای یک سال (دلار کانادا)

مدارس دولتی کانادا

رایگان

مدارس خصوصی کانادا

15 الی 30 هزار

مدارس مذهبی کاتولیک

رایگان

مدارس مذهبی سایر ادیان

800 الی 49000

مدارس شبانه روزی

63 الی 83 هزار

مدارس ابتدایی فارسی زبان کانادا

در مدارس ابتدایی فارسی زبان کانادا علاوه بر آموزش زبان فارسی، زبان انگلیسی یا فرانسوی نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود همچنین به آموزش های عمومی دوره دبستان پرداخته می گردد، و در کلاس های فوق برنامه به آموزش موارد زیر پرداخته می شود:

  • فرهنگ مطالعات اجتماعی خانواده ایران
  • احترام به تنوع فرهنگی افراد و ملت ها
  • آموزش تئاتر
  • آموزش موسیقی
  • آموزش آداب و رسوم و جشن‌های باستانی
  • برگزاری دوره های رقص

 به طور کلی در مدارس فارسی زبان کانادایی به دانش آموزان پیشینه های فرهنگ ایرانی آموزش داده می‌شود تا با فرهنگ جامعه ایرانی آشنا باشند.

سوالات متداول

✔️ طول دوره ابتدایی در کانادا چند سال است؟

دوره ابتدایی در اکثر استان ها 8 ساله است اما در استان کبک 6 ساله می باشد.

✔️ آیا هزینه تحصیل در مدارس دولتی ابتدایی کانادا رایگان است؟

در صورت داشتن اقامت کانادا، بله هزینه تحصیل در مدارس دولتی ابتدایی در کانادا رایگان خواهد بود.

✔️ هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی خصوصی و شبانه روزی کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی بین 15 الی 35 هزار دلار در سال است؛ و هزینه مدارس شبانه روزی بین 63 تا 85 هزار دلار است.

✔️ در مقطع ابتدایی تفاوت بین مدارس خصوصی و دولتی در کانادا چیست؟

تعداد دانش آموزانی که در مدارس دولتی تحصیل می کنند و در یک کلاس هستند نسبت به مدارس خصوصی بیشتر می باشد، همچنین در مدارس خصوصی برخی برنامه های فوق برنامه ها نسبت به مدارس دولتی متنوع تر می باشد.

 

سخن پایانی

همانطور که توضیح داده شد، تحصیل در مدارس ابتدایی دولتی کانادا رایگان است. اما تحصیل در سایر مدارس نیازمند پرداخت هزینه می‌باشد. در مقاله مدارس ابتدایی کانادا به صورت کامل در مورد انواع مدارس ابتدایی نحوه آموزش در مدارس و مباحث آموزشی در کتاب های درسی ابتدایی کانادا، و چگونگی ثبت نام در آنها صحبت کردیم. همچنین توضیح دادیم، برای اینکه دانش آموزان در گروه سنی دبستان بتوانند مهاجرت به کانادا داشته باشند، باید برای مدرسه مد نظر خود درخواست پذیرش ارسال کنند، و با دریافت نامه پذیرش برای درخواست ویزای اقدام کنند. در این مقاله سعی کردیم کلیه مباحث در مورد مدارس ابتدایی کانادا را توضیح دهیم، چنانچه پس از مطالعه این مقاله همچنان سوالی در ذهن خود دارید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ما با ما در ارتباط باشید و از مشاوران ما مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید. 

امتیاز 5 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان