تحصیل دندانپزشکی در عمان

بدون نظر

تحصیل دندانپزشکی در عمان

کشور عمان امروزه یکی از کشورهایی محسوب می شود که افراد زیادی برای کار و تحصیل تمایل دارند این کشور را انتخاب نمایند. استقبال این کشور از رشته های پزشکی و زیر شاخه پزشکی مانند دندانپزشکی و بالا بودن میزان حقوق و دستمزد پزشکان و دندانپزشکان در عمان این کشور را برجسته و مورد توجه متقاضیان تحصیل پزشکی قرار داده است. بنابراین ما در این مقاله سعی داریم به مهم ترین سوالات شما در زمینه تحصیل دندانپزشکی در عمان که یکی از رشته های پر طرفدار پزشکی است بپردازیم و شرایط دندانپزشکی در عمان و موقعیت کار پس از تحصیل دندانپزشکی در عمان را به طور همه جانبه بررسی نماییم. مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی درباره تحصیل دندانپزشکی در عمان به شما می دهد و برای دریافت اطلاعات به روزتر با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان از کارشناسان ما دریافت نمایید.

در این مقاله موضوعات زیر بررسی و تحلیل شده است:

  • شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در عمان
  • تحصیل دندانپزشکی در عمان به زبان انگلیسی
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در عمان
  • بورسیه پزشکی عمان
  • دانشگاه ها و کالج های پزشکی عمان
  • شرایط کار و اخذ اقامت عمان پس از تحصیل دندانپزشکی
  • سوالات متداول راجع به تحصیل دندانپزشکی در عمان
  • سخن پایانی تحصیل دندانپزشکی در عمان

تحصیل در فرانسه

شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در عمان

تحصیل دندانپزشکی در عمان امروزه مورد استقبال دانشجویان بسیاری قرار گرفته است اما باید به این نکته توجه نمایید که شرایط دندانپزشکی در عمان برای دانشجویان متفاوت است، تحصیل رایگان در این کشور برای دانشجویان بومی عمانی است و دانشجویان خارجی باید دردانشگاه های خصوصی و بین المللی این کشور تحصیل نمایند. همانطور که گفته شد؛ دانشجویان بین المللی می توانند در دانشگاه های خصوصی این کشور تحصیل کرده و برای این منظور لازم است واجد شرایط زیر باشند. شرایط دندانپزشکی در عمان:

  • متقاضیان باید دیپلم 12 ساله داشته باشند و همه مدارک تحصیلی خود را به طور دقیق ارائه کنند.
  • متقاضیان باید در دروس ریاضی نمره C  و در دروس زیست و شیمی نمره B را اخذ کرده باشند و داشتن نمره آیلتس 5/6 الزامی است.
  • طول دوره دندانپزشکی در عمان 5 سال است و بعد از این دوره فارغ التحصیلان بایستی دوره های کارورزی را بگذرانند. تحصیل تخصص پزشکی در عمان نیز امکان پذیر است و برای اخذ اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه مقاله تحصیل پزشکی در عمان را به شما پیشنهاد می کنیم.

تحصیل دندانپزشکی در عمان به زبان انگلیسی

عمان از جمله کشورهایی است که متقاضیان می توانند در دانشگاه های این کشور تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند. بنابراین دانشجویان بین المللی دغده ای از بابت زبان اموزشی نخواهند داشت. رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های بین المللی کشور عمان به زبان انگلیسی تدریس می شوند و برای این منظور دانشجویان باید مدرک آیلتس 5/6 داشته باشند. برای متقاضیانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در عمان را دارند محصول بی نظیر دوره فشرده آموزش زبان را پیشنهاد می کنیم.

انتخاب دفتر مهاجرتی

دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

هزینه تحصیل دندانپزشکی در عمان

تحصیل دندانپزشکی در عمان برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های خصوصی این کشور امکان پذیر است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور عمان حدوداً دوازده تا بیست هزار دلار است. به طور کلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های ملی یا بین المللی باید شرایط و امکانات خاصی داشته باشند، از آن جا که تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور به زبان انگلیسی است و دانشجویان باید مدرک آیلتس با نمره 5/6 ارائه دهند و شایان ذکر است دانشجویان بین المللی بایستی شرایط دیگری از جمله اسپانسر در کشور عمان داشته باشند که مسئولیت آن ها را در زمان تحصیل در کشور عمان به عهده بگیرد. سپس مراحل اخذ ویزا را انجام دهند.

تحصیل در خارج از کشور

هزینه های تحصیل و زندگی در عمان

بورسیه پزشکی عمان

بورسیه های تحصیلی متععدی برای دانشجویان در دانشگاه های عمان وجود دارد که بر حسب شرایط دانشجو به وی اعطا می شود. بورسیه های تحصیلی دانشگاه های عمان را در دو دسته کلی قرار می دهیم: دسته اول بورسیه هایی هستند که کمک هزینه تحصیلی هستند و در واقع بخشی از شهریه را پوشش می دهند، هزینه تحصیل پزشکی در عمان بین 12000 تا 20000 دلار است و دسته دوم بورسیه هایی هستند علاوه بر شهریه هزینه های زندگی را نیز در بر می گیرد لازم به ذکر است که هزینه های زندگی در عمان حدود 500 الی 700 دلار است. برای اخذ این بورسیه ها بی شک رزومه فرد متقاضی اهمیت بسیاری دارد. در جدول زیر دو بورسیه مهم کشور عمان را ملاحظه نمایید.

 

بورسیه Benjamin A.Gilman

مبلغ این بورسیه 5000 دلار است و مختص کارشناسی ارشد ارشد است.

         جوایز David L.Born

مبلغ این بورسیه 26000 دلار است و به دانشجویانی اعطا می شود که پس از تحصیل در کشور عمان مشغول خدمت می شوند.

دانشگاه ها و کالج های پزشکی عمان

تحصیل در دانشگاه های معتبر و به روز برای دانشجویانی که قصد تحصیل رشته های پزشکی را دارند اهمیت بسزایی دارد. از میان دانشگاه های این کشور دانشگاه های بین المللی مورد تأیید کشورهای پیشرفته هستند و تحصیل در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی انجام می شود. تحصیل تخصص پزشکی در عمان در دانشگاه های بین المللی این کشور نیز امکان پذیر است.

 

کالج و دانشگاه های پزشکان عمان

 رتبه در کشور

رتبه در جهان

دانشگاه سلطان قابوس

         1

      585

Higher College of Technology

         2

      1874

الموسانا کالج تکنولوژی

         3

     3290

دانشگاه آلمانی تکنولوژی عمان

         6

     3757

کالج  Majan

         7

     4789

کالج مدرن بیزنس و science

        10

     7093

کالج Gulf

        13

     9697 

کالج Muscat

        14

     9859

کالج پزشکی عمان

        15

    10052

Scientific college of design

        17

    10943

 

شرایط کار و اخذ اقامت عمان پس از تحصیل دندانپزشکی

در بحث اخذ اقامت عمان پس از تحصیل دندانپزشکی، دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات در صورت داشتن کارفرما می توانند اقامت خود را به مدت یک سال تمدید نمایند. شایان ذکر است که دانشجویان در هنگام تحصیل امکان کار پاره وقت دانشجویی را دارند. چنانچه دانشجویان پس از تحصیل نتوانند کارفرما بیابند باید کشور عمان را ترک کنند. به طور کلی کشورهای عربی بر خلاف کشورهای اروپایی مهاجر پذیر نیستند و برنامه های مهاجرتی خاص و ویژه ای برای متقاضیان تحصیل و اقامت در این کشور ندارند و اولویت استخدام برای نیروهای بومی همین کشور است. اقامت کاری در کشور عمان 2 سال است و پس از این مدت متقاضیان مجدداً اقامتشان را تمدید می کنند. در نمودار زیر نرخ بیکاری در عمان را ملاحظه می نمایید:

تحصیل در خارج از کشور

کار پزشکان و دندانپزشکان در عمان

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول راجع به تحصیل دندانپزشکی در عمان

 

✅شرایط عمومی تحصیل دندانپزشکی در عمان به چه صورت است؟

متقاضیان باید مدرک دیپلم 12 ساله داشته باشند و در دروس عمومی ریاضی و عمومی نمره b و در دروس شیمی و زبان انگلیسی و زیست نمره c اخذ کرده باشند.

آیا تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در عمان امکان پذیر است؟

بله، برخی دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای متقاضیان فراهم کرده اند.

✅مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در عمان چیست؟

مدرک زبان آیلتس با نمره 5/6 مورد نیاز است.

✅شرایط کار و اخذ اقامت عمان پس از تحصیل دندانپزشکی به چه صورت است؟

در صورتیکه دانشجویان پس از فراغت از تحصیل موفق به یافتن کارفرما شوند می توانند اقامت موقت 2 ساله داشته باشند که هر ساله باید تمدید شود.

 


___________________سخن پایانی تحصیل دندانپزشکی در عمان ___________________

در این مقاله تحصیل دندانپزشکی در عمان مورد تحلیل و بررسی همه جانبه قرار گرفت و شرایط تحصیل این رشته به طور کامل بیان شد. تحصیل به زبان انگلیسی در برخی دانشگاه های این کشور امکان پذیر است و برای این منظور متقاضیان بایستی مدرک آیلتس با نمره 5/6 داشته باشند. تحصیل دندانپزشکی در عمان 5 سال طول می کشد و پس از فراغت از تحصیل دانشجویان در صورت داشتن کارفرما می توانند به مدت یک سال تمدید نمایند. اما به طور کلی عمان کشور مهاجر پذیری نبوده و اگر شما قصد تحصیل دندانپزشکی و مهاجرت به کشوری را از طریق تحصیل دارید پیشنهاد ما کشورهای اروپایی مانند اتریش، آلمان و یا کشور کاناداست. برای دریافت اطلاعات به روز و دقیق با موسسه ملک پور تماس گرفته و از کارشناسان مجرب ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. پس از مطالعه مقاله شما می توانید سوالات خود را در انتهای مقاله درج کنید تا در اسرع وقت به آن ها پاسخ داده شود.

امتیاز 2.5 از 5 ( 5 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان