مهاجرت به فرانسه - راه های مهاجرت و شرایط

50 نظر

مهاجرت به فرانسه از طریق 7 روش اصلی کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد، پناهندگی و افراد خاص امکان پذیر میباشد. یکی از بهترین روش های مهاجرت به فرانسه خود حمایتی فرانسه است، که شما میتوانید با اثبات تمکن مالی خود اقامت فرانسه را برای خود و خانواده خود دریافت کنید همچنین میتوانید بدون ویزا به کشورهای حوزه شنگن سفر کنید. یکی دیگر از روش های مهاجرت به فرانسه نوآفرینی فرانسه است که شرط سنی و نیاز به مدرک زبان ندارد و شما می توانید از این طریق اقامت دائم و پس از موفقیت در استارتاپ تابعیت فرانسه را نیز دریافت کنید. روش های دیگر مانند تحصیل هم گزینه خوبی است زیرا تحصیل به زبان فرانسوی رایگان است و امکان دریافت ویزای تحصیلی با دوره زبان نیز وجود دارد. در روش کاری برای دریافت ویزا باید مدرک زبان و مدرک تحصیلی معتبر نیز داشته باشید. تمکن مالی تامین هزینه زندگی تقریبا در تمامی مسیرها جزء شرایط مهاجرت به فرانسه است. دقت داشته باشید برای ورود به کشور فرانسه برای مهاجرت ابتدا باید صلاحیت اخذ ویزا را داشته باشید. شروط روش کاری؛ داشتن جاب آفر، تحصیلی؛ اخذ پذیرش دانشگاه یا مدرسه، سرمایه گذاری؛ داشتن ایده یا توانایی مالی، ازدواج با تبعه این کشور می باشد. شما عزیزان می توانید با مطالعه مقاله و درصورت داشتن ابهام با موسسه MIE از سراسر دنیا تماس گرفته و یک مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد روش های مهاجرت به فرانسه


 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

 

مهاجرت به فرانسه

 کشور فرانسه برای مهاجرت

فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته و جذاب جهان است که با تاریخچه و فرهنگ بسیار غنی، جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، بناهای تاریخی و همچنین اقتصادی پویا، برای مهاجرت افراد از سراسر جهان جذابیت ویژه‌ای دارد. فرانسه از نظر اداره کشوری، بصورت نیمه ریاست جمهوری اداره می شود. همچنین عضو اتحادیه اروپا و دارای یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است و واحد پول ان یورو است. دین رسمی مردم فرانسه مسحیت است. با دریافت ویزای کشور فرانسه به 126 کشور میتوانید بدون ویزا سفر کنید.در ادامه این مقاله میتوانید با راهای مهاجرت به فرانسه اشنا شوید.

پرطرفدارترین راه های مهاجرت به فرانسه

 

ویدیو موسسه MIE در مورد راه‌های اخذ اقامت در 10 دقیقه


 

شرایط مهاجرت به فرانسه 

فرانسه یکی از بزرگترین کشور های اروپایی و همچنین یکی از قدرت ها ی منطقه از نظره اقتصادی و سیاسی است. امنیت بالا و ثبات اقتصادی درآن فرانسه را به یک کشور مهاجر پذیر تبدیل کرده است. اما برای مهاجرت شرایطی لازم است . از جمله شرایطی که به طور کلی برای مهاجرت به فرانسه نیاز است.

  • یادگیری زبان فرانسه یا انگلیسی
  • ویزای مورد نیاز بسته به هدف ازمهاجرت، سرمایه‌گذاری و یا اخد مجوز کار در فرانسه و...
  • تهیه بیمه برای خدمات بهداشتی 
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه

 

ویدیو موسسه MIE در مورد روش های اخذ اقامت فرانسه


 

مراحل مهاجرت به فرانسه

بعد از انجام شرایط لازم برای مهاجرت باید مراحل آن را طی کنید. در لیست زیر مراحل مهاجرت به فرانسه به طور دقیق برای شما اماده شده است:

  1. انتخاب روش مهاجرتی: در اولین مرحله شما باید باتوجه به شرایطی که دارید روش مهاجرتی خود را انتخاب کرده و درخواست های لازم برای روش مهاجرتی خود را بدهید.
  2. دریافت دعوتنامه: بسته به انتخاب روش مهاجرتی ممکن است نیاز به دعوت نامه داشته باشید دعوت نامه پذیرش از دانشگاه یا دعوت نامه پذیرش شغلی.
  3. تهیه مدارک لازم: با توجه به انتخاب روش مهاجرتی باید مدارک خود را تهیه کنید. پاسپورت، مدارک شغلی یا تحصیلی، مدارک شناسایی و ترجمه ان و..
  4. درخواست ویزا: بعد از طی کردن مراحل فوق میتوانید درخواست ویزا را به کنسول گری فرانسه بدهید.
  5. مصاحبه: در بعضی از مواقع ممکن است نیاز به مصاحبه باشد.
  6. اخذ ویزا: پس از قبولی در مراحل فوق شما میتوانید ویزای خود را دریافت کرده و برای سفر به فرانسه اقدام کنید. 

راه های مهاجرت به فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه راه های مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط هر فرد انتخاب روش مهاجرتی به فرانسه ممکن است متغیر باشد در ادامه روش های مهاجرت به فرانسه توضیح داده شده است:

  • تحصیلی: برای تحصیل در مقاطع مختلف مانند لیسانس، فوق لیسانس و دکترا میتوانید اقدام کنید. تحصیل در فرانسه به زبان بومی رایگان میباشد.
  • کاری: با دریافت پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما میتوانید ویزای کاری دریافت کنید و به فرانسه مهاجرت کنید.
  • سرمایه گذاری: مهاجرت از طریق روش های مبتنی بر سرمایه مانند خودحمایتی، ثبت شرکت، نوآفرینی، خرید ملک و کارآفرینی.
  • ازدواج: ازدواج با فردی که تابعیت و یا اقامت فرانسه را داشته باشد.
  • تولد: فرانسه از قانون خون پیروی میکند و باید یکی از والدین تابعیت فرانسوی داشته باشند تا فرزند تابعیت فرانسه را دریافت کند.
  • پناهندگی: برای پناهندگی در فرانسه ابتدا باید در سازمان PADA ثبت نام کنید تا مراحل پناهندگی شما پیگیری شود ولی درکل این روش را ما به شما توصیه نمیکنیم.
  • افراد موفق و هنرمندان: افرادی که در سطح بین المللی مقام و یا مدالی کسب کرده اند و همچنین هنرمندان میتوانند از طریق این روش اقدام کنند.

مدارک لازم برای مهاجرت به فرانسه

مدارک لازم برای مهاجرت به فرانسه از جمله ضروریاتی می باشد که نقص در هر کدام از آنها، خط قرمزی روی پروژه می کشد. در واقع از نظر دولت فرانسه، متقاضیانی دارای صلاحیت حضور در کشور فرانسه می باشند که مدارک زیر که عمده ترین مدارک لازم برای مهاجرت به فرانسه است را ارائه دهند. قابل ذکر است که با توجه به روش مهاجرتی که فرد برمی گزیند، مدارک دیگری نیز لازم است که در بخش هر روش مهاجرتی فرانسه، به آن پرداخته خواهد شد. 

  • مدارک شناسایی ازجمله: شناسنامه، کارت ملی و...
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • فیش پرداخت هزینه های مربوطه
  • انجام آزمایش های بیومتریک و...

مدرک زبان برای مهاجرت به فرانسه

این که شما کدام یک از روش های مهاجرتی را برای مهاجرت خود به فرانسه انتخاب می کنید بسیار مهم است زیرا هر روش مهاجرتی نیازمند یک سطح از مدرک زبان می باشد. به عنوان مثال: مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی با توجه به اینکه از کدام دانشگاه می خواهید پذیرش بگیرید داشتن یکی از مدارک زبان تافل، TEF, TCFو... ضروری است. برای مهاجرت کاری از شما مدرک زبان نمی خواهند اما اینکه به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید مهم است تا بتوانید به فرصت های شغلی مناسب دست یابید. در بعضی از شغل ها تسلط به زبان انگلیسی کفایت می کند اما طبیعتا تعداد شغل هایی که با تسلط به زبان انگلیسی به توان به آنها بتوان دست یافت نسبت به شغل هایی که با تسلط به زبان فرانسوی بتوان آنها را کسب نمود کمتر می باشد.

هزینه مهاجرت به فرانسه

کمتر کسی پیدا می شود که کشور فرانسه و یا شهر عشاق که پایتخت این کشور می باشد را نشناسد و علاقه مند به عکس انداختن در کنار برج ایفل نباشد. قطعا این متقاضیان مراحلی را پشت سرگذاشته اند تا موفق به مهاجرت به این کشور شده اند که یکی از این مراحل، پرداخت هزینه های مهاجرت که جدا از هزینه های زندگی در فرانسه می باشد. هزینه مهاجرت به فرانسه تاثیر پذیر از روش مهاجرتی می باشد که افراد انتخاب می کنند و در هرکدام عددی متفاوت است که در جدول زیر به طور کامل شرح داده شده است:

 

نوع هزینه

مبلغ

ویزای تحصیلی

99 یورو

ویزای ازدواج

99 یورو

بیمه پزشکی (در همه روش های مهاجرتی)

30000 یور

ویزای کاری

99 یورو

انجام آزمایشات بیومتریک (در همه روش های مهاجرتی)

70 یورو

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

مهاجرت به فرانسه از طریق کار یکی از پر طرفدارترین و ارزان ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد. برای مهاجرت از طریق کار سه روش یا ویزای عمومی و کلی وجود دارد که به اختصار توضیح می دهیم.

  • دریافت پیشنهاد شغلی: بعد از دریافت پیشنهاد کاری می توانید ویزای کار درخواست کنید وه به فرانسه سفر کنید.
  • انتقال داخلی: اگر شما در یک شرکت بین‌المللی کار می‌کنید و شرکت شما دفتر یا شعبه‌ ای در فرانسه دارد، می‌توانید با انتقال داخلی در شرکت، به فرانسه بروید
  • مهاجرت بازاریابی: در صورتی که شما یک کارمند بازاریابی هستید، می‌توانید با شرکت‌هایی که اهداف بازاریابی خود را گسترش داده‌اند، ارتباط برقرار کنید و از طریق آن‌ها به فرانسه مهاجرت کنید.

مهاجرت کاری به فرانسه از طریق دریافت پیشنهاد شغلی (job offer)

مهاجرت کاری از طریق دریافت پیشنهاد شغلی همانطور که از اسم آن آن پیداست زمانی امکان پذیر است که متقاضی یک دعوتنامه یا پیشنهاد شغلی رسمی داشته باشد. مهاجرت به فرانسه از طریق کار با داشتن پیشنهاد شغلی (job offer) از یک کارفرمای فرانسوی امکان پذیر است. کارفرمای شما می تواند یک کار فرمای خصوصی (مشاغل خانگی)، یک شرکت یا سازمان باشد. هر کارفرما یا شرکتی که در فرانسه فعالیت دارد و مایل به استخدام شماست، ابتدا باید با استفاده از فرم 15187*02 مجوز استخدام نیروی کار خارجی را از مقامات فرانسوی درخواست کند. سپس در صورت موافقت با این درخواست، یک قرارداد رسمی یکساله با متقاضی منعقد می شود. اگر متقاضی همراه (همسر و قرزند زیر 18 سال) داشته باشد، کارفرما باید اقدامات و مجوزهای لازم برای آنها را نیز پیگیری کند.

برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا اگر با یک قرارداد کاری حداقل یک ساله با داشتن حداقل حقوق 53.836 هزار یورو در سال به مدت 2 سال در حرفه تخصصی خود مشغول به کار باشید، سپس بعد از گذشت 18 ماه کار در فرانسه می توانید در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا کار کنید.

پس از گذشت 5 سال واجد شرایط دریافت اقامت دائم و شهروندی فرانسه برای شما میسر می باشد. البته برای دریافت اقامت دائم و شهروندی بایستی متقاضیان به زبان فرانسوی مسلط بوده و در جامعه این کشور ادغام شده باشند. بطور کلی مهاجرت به فرانسه از طریق کار با توجه به اینکه نیازمند به پیشنهاد شغلی است و مجوزهای لازم را هم باید کارفرما تهیه نماید، اخذ پیشنهاد شغلی کار چندان آسانی نیست. برای مهاجرت به فرانسه از طریق کار، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای جستجوی کار از طریق وب‌سایت‌هایی مانند LinkedIn و Indeed، شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای شغلی، شرکت در دوره‌های آموزشی و کارآموزی، ارائه خدمات به شرکت‌های فرانسوی در کشور خودتان و شبکه‌سازی با افراد دیگر در فرانسه و ارائه خدمات به آن‌ها استفاده کنید.

همانطور که مشاهده می نمایید در سال های اخیر، نرخ بیکاری در فرانسه رو به کاهش بوده است؛ اما این نرخ نسبت به نرخ بیکاری در کشورهایی مانند آلمان زیاد است.

نمودار نرخ بیکاری فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل و ویزای تحصیلی فرانسه با توجه به نظام آموزشی رایگان این کشور، تقاضای بسیار بالایی دارد و خیلی از ایرانی ها دوست دارند مدرک تحصیلی خود را از کشور فرانسه دریافت نمایند. از طرفی کیفیت بالای نظام آموزشی در این کشور باعث می شود دانشجویان پس از تحصیل در فرانسه و یا در کشورهای دیگر اروپایی وارد بازار کار شوند. تحصیل در فرانسه دارای شرایط و ضوابط عمومی می باشد که ما در این بخش به مقطع لیسانس، فوق لیسانس، دکتری و بورسیه تحصیلی می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع در خصوص مهاجرت فرانسه از طریق تحصیل می توانید به لینک انتهای همین متن که بصورت تخصصی به تحصیل در فرانسه پرداخته است مراجعه کنید.

تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس

تحصیل در فرانسه در مقاطع مختلفی امکان پذیر است و هرکدام دارای شرایط عمومی خود می باشد. دوره های لیسانس در کشور فرانسه به مدت 3 تا 4 سال به طول می انجامد و اکثراً به زبان فرانسوی دروس ارائه می شود. البته دانشگاه های خصوصی هم هستند که به زبان انگلیسی باشند اما تعداد آنها بسیار اندک است. برای تحصیلی رایگان در کشور فرانسه فرد باید حداقل مدرک زبان فرانسوی B2 داشته باشد. معمولاً دانشجویان در مقطع کارشناسی هفته ای 10 تا 15 ساعت اجازه کار پاره وقت دارند.

تحصیل در فرانسه در مقطع فوق لیسانس

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هم به زبان فرانسوی و هم به زبان انگلیسی ارائه می شود. برای راه یابی به دانشگاه های انگلیسی زبان متقاضی باید دارای مدرک زبان آیلتس 6 تا 6.5 باشد. عموماً تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه دو ساله است و دانشجویان هفته ای 15 تا 20 ساعت اجازه کار پاره وقت دارند.

تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری و دریافت بورس تحصیلی

قبولی در مقطع دکتری یا اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های فرانسه اگر دانشجو دارای فاکتورهای لازم باشد امکان پذیر است. چهار فاکتور اصلی دریافت بورسیه تحصیلی در فرانسه یا پذیرش در مقطع دکتری:

  • داشتن مدرک زبان قوی حداقل آیلتس 6.5–7
  • اگر دانشگاه معدل محور باشد داشتن معدل بالا
  • اگر دانشگاه تحقیق محور باشد که اکثرا هم به مقالات و پروزال دانشجو اهمیت بالایی می دهند دانشجو حداقل باید 2 تا 3 مقاله معتبر علمی داشته شد.
  • چهارمین فاکتور که درواقع مهمترین فاکتور برای موفقیت درامر پذیرش دکتری و بورس تحصیلی می باشد، داشتن استاد راهنما یا سوپر وایزر در کشور و دانشگاه مقصد می باشد.

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل باتوجه به نظام آموزشی رایگان این کشور متقاضیان بالایی دارد. یکی از مزیت های کشور فرانسه جهت تحصیل ارائه ویزا روی کورس های زبان فرانسوی می باشد. متقاضیان با داشتن مدرک دیپلم و سن زیر 25 سال می توانند با یک هزینه 4 تا 6 هزار یورویی برای یک سال اقدام به پذیرش و ویزا نمایند و پس از گذراندن زبان فرانسوی وارد دانشگاه های ملی شوند. از طرفی دانشجو می تواند برای همسر و فرزندان خود هم ویزای همراه را دریافت کند. 

مهاجرت به فرانسه از طریق دوره زبان

ارائه مدرک زبان یکی از مهم ترین مراحل در زمان مهاجرت فرانسه می باشد. یکی مزایای مهاجرت از طریق دوره های زبان در فرانسه این است که دانشجویان می توانند جهت شرکت در دوره ها برای اخذ ویزای تحصیلی به این کشور اقدام نمایند و پس از گذراندن این دوره وارد دانشگاه های دولتی فرانسه گردند.

مراحل مهاجرت به فرانسه از طریق دوره‌های زبان

  1. انتخاب دوره‌ زبان: ابتدا باید یک دوره زبان مناسب را انتخاب کنید. دوره‌های زبان به دو دسته عمومی و دوره‌های زبان تخصصی تقسیم می‌شوند.
  2. ثبت‌نام دوره: پس از انتخاب دوره زبان، باید در یکی از مراکز آموزش زبان مورد تأیید واقع در فرانسه، ثبت‌نام کنید.
  3. پرداخت هزینه‌ها: برای شرکت در دوره زبان، باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید. هزینه‌ها بسته به نوع و مدت دوره زبان متفاوت است.
  4. پایان دوره زبان: پس از پایان دوره زبان، باید به دانش زبانی لازم دست یابید.
  5. پذیرش: برای دریافت ویزای مطالعاتی به فرانسه، باید ابتدا پذیرش از یکی از مؤسسات آموزشی فرانسه را دریافت کنید.
  6. درخواست ویزا: پس از دریافت پذیرش، باید به سفارت فرانسه در کشور خودتان مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. این مدارک شامل مدارک تحصیلی، گواهی سلامتی، بیمه مسافرتی و اثبات توانایی مالی جهت تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در فرانسه است.

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

باید مد نظر داشته باشید که همه سرمایه گذاری ها منجر به اخذ اقامت در فرانسه نمی شوند و برنامه های سرمایه گذاریی منجر به اقامت و تابعیت می گردد که از سوی دولت توصیه شده باشد. به صورت کلی روش های زیر را برای سرمایه گذاری در این کشور مد نظر داشته باشید.

مهاجرت به فرانسه از طریق خود حمایتی

خودحمایتی یا تمکن مالی فرانسه یکی دیگر از راه های اخذ اقامت کشور فرانسه می باشد که در زیرشاخه های سرمایه گذاری قرار می گیرد، ولی در اصل هیچگونه سرمایه گذاری صورت نمی گیرد و متقاضی صرفاً با نشان دادن دارایی های خود و رعایت برخی از اصول موفق به اخذ اقامت فرانسه می شود. در خود حمایتی فرانسه باید:

  • نفر اصلی باید مبلغ 40 هزار یورو
  • نفر دوم (همسر) 20 هزار یورو
  • و فرزندان زیر 18 سال هر کدام 10 هزار یورو در حساب بانکی کشور مبدا داشته باشند و پرینت آن را نشان بدهند.

علاوه بر این اگر خانواده سابقه سفر توریستی به فرانسه یا کشورهای حوزه شنگن داشته باشد بسیار تاثیر مثبت در اخذ اقامت خودحمایتی فرانسه دارد. مهاجرت به فرانسه از طریق خودحمایتی یکی از ارزانترین راه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. با این مجوز اقامت متقاضی می تواند سرمایه گذاری هم در این کشور داشته باشد و به سود برسد. خرید هانه و اجاره ملک هم برای مهاجر بلامانع است. 

مهاجرت به فرانسه از طریق ثبت شرکت

عموم ایرانی ها بخاطر تبلیغات رسانه ها روی موضوعات ثبت شرکت در خارج کشور خیلی سوال دارند. مد نظر داشته باشید که مهاجرت به فرانسه از طریق ثبت شرکت به راحتی منجر به اخذ اقامت نمی شود و شما حتماً باید یک طرح تجاری که منافع اقتصادی برای جامعه فرانسه داشته باشد ارائه دهید. اگر سرمایه گذاری در فرانسه حداقل 100 هزار یورو داشته باشید و طرح تجاری شما مورد قبول قرار گیرد، می توانید اقامت یک ساله فرانسه را دریافت نمایید. در پروسه های ثبت شرکت در فرانسه ، علاوه بر هزینه های دولتی شما نیازمند به استخدام نیرو، پرداخت بیمه و مالیات نیز بصورت سالانه می باشید. اگر بتوانید شرکت و کسب و کار خود را به مدت 5 سال با پرداخت بیمه و مالیات حفظ کنید می توانید موفق با دریافت اقامت دائم کشور فرانسه شوید.

مهاجرت به فرانسه از طریق پاسپورت تلنت

یکی از ویزاهایی که متقاضیان می توانند برای مهاجرت به فرانسه دریافت نمایند ویزای Talent passport “ business investore” می باشد که به افراد این امکان را می دهد که با ایجاد کسب و کار خود در فرانسه و سرمایه گذاری به ارزش 300 هزار یورو در آن کسب و کار و با استخدام نیروی کار بتوانند اقامت کشور فرانسه را تا 4 سال که قابلیت تمدید نیز دارد دریافت نمایند.

شرایط اخذ ویزای talent passport investore

  • داشتن سرمایه کافی (حداقل ۳۰۰،۰۰۰ یورو در یک شرکت یا در یک صندوق سرمایه‌گذاری فرانسوی یا حداقل ۱۰۰،۰۰۰ یورو در یک شرکت یا در یک صندوق سرمایه‌گذاری فرانسوی و داشتن تجربه حرفه‌ای مرتبط با این سرمایه‌گذاری حداقل ۵ ساله)
  • حداقل سن ۱۸ سال
  • داشتن تحصیلات لازم (داشتن مدرک دکترای حرفه‌ای یا مدرک معادل با آن، یا داشتن حداقل دو سال تجربه کاری حرفه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری)
  • داشتن توانایی زبانی (داشتن حداقل سطح B1 زبان فرانسه یا سطح معادل در یکی از زبان‌های انگلیسی، آلمانی، یا اسپانیایی)
  • داشتن گواهی سلامتی و عدم سوء پیشینه

مهاجرت به فرانسه از طریق خرید ملک 

هرکدام از روش های مهاجرتی به فرانسه خود به بخش های مختلفی تقسیم می شود. برای مثال: خرید ملک، زیرشاخه سرمایه گذاری می باشد که منجر به مهاجرت خواهد شد. مهاجرت به فرانسه از طریق خرید ملک با محدودیت هایی همراه است که یکی از آنها، عدم اعطای اقامت دائم به فردی که اقدام به خریداری ملک کرده، می باشد و افراد با ویزای توریستی باید وارد کشور فرانسه شده و اقدام به خرید ملک در فرانسه تنها با هدف سرمایه گذاری کنند.

مهاجرت به فرانسه از طریق نوآفرینی

مهاجرت به فرانسه از طریق نوآوری می تواند یک فرصت هیجان انگیز برای افرادی باشد که دارای مهارت ها، استعدادها یا ایده های تجاری منحصر به فردی هستند که به اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور کمک می کند. فرانسه چندین راه را برای مهاجران مبتکر برای ورود و تثبیت خود در این کشور ارائه می دهد:

  • برنامه ویزای فناوری: فرانسه برنامه ویزای فناوری فرانسه را معرفی کرده است که برای جذب استعدادهای فناوری، کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی طراحی شده است. این شامل دسته‌ های مختلفی است، مانند پاسپورت تلنت برای متخصصان بسیار ماهر، بلیط فناوری فرانسه برای بنیان گذاران استارت‌ آپ، و ویزای فناوری فرانسه برای سرمایه‌ گذاران.
  • ویزای استارت آپ: این ویزا برای کارآفرینان خارجی است که مایل به راه اندازی یک استارت آپ یا نوآوری در یک شرکت فرانسوی موجود هستند. برای واجد شرایط بودن، باید معیارهای خاص مربوط به نوآوری و پتانسیل رشد پروژه خود را رعایت کنید.
  • تحقیق و نوآوری: اگر یک محقق یا دانشگاهی با پیشینه قوی در زمینه نوآوری و فناوری هستید، می توانید فرصت ها را در موسسات تحقیقاتی و دانشگاه های فرانسه کشف کنید. بسیاری از موسسات موقعیت های تحقیقاتی و همکاری با کارشناسان بین المللی را ارائه می دهند.
  • فرصت های شغلی نوآورانه: به دنبال استخدام در شرکت های نوآور فرانسوی یا سازمان های بین المللی مستقر در فرانسه باشید. داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت فرانسوی می تواند تضمین ویزای کار را آسان تر کند.
  • ویزای سرمایه گذار: اگر توانایی مالی برای سرمایه گذاری در مشاغل فرانسوی را دارید، می توانید گزینه های ویزای سرمایه گذار را بررسی کنید. این می‌ تواند شامل سرمایه‌گذاری در استارت‌ آپ‌ های نوآورانه، شرکت‌ های تاسیس شده یا حتی پروژه‌ های املاک و مستغلات باشد که به رشد اقتصادی کمک می‌ کنند.
  • کارآفرینی و انکوباتورها: ملحق شدن به یکی از مراکز نوآوری، شتاب دهنده ها یا مراکز رشد در فرانسه را در نظر بگیرید. این سازمان ها اغلب پشتیبانی، منابع و فرصت های شبکه ای را برای کارآفرینان و نوآوران فراهم می کنند.
  • مسابقات و کمک هزینه های نوآوری: فرانسه مسابقات و کمک های مالی مختلف نوآوری را برای افراد و شرکت هایی که روی پروژه های پیشگامانه کار می کنند ارائه می دهد. برنده شدن در چنین مسابقاتی می تواند هم شناخت و هم حمایت مالی را برای تلاش های شما فراهم کند.

با توجه به پیچیدگی قوانین مهاجرت، توصیه می شود با کارشناسان مهاجرت یا وکلایی که در زمینه مهاجرت مرتبط با نوآوری تخصص دارند مشورت کنید. آنها می توانند شما را از طریق الزامات و فرآیندهای خاص راهنمایی کنند.

برای مهاجرت موفقیت آمیز به فرانسه از طریق نوآوری، داشتن یک برنامه روشن، یک پروژه یا مجموعه مهارتی کاملاً تعریف شده و تعهد قوی برای مشارکت در اکوسیستم نوآوری این کشور بسیار مهم است. علاوه بر این، اطلاع از آخرین سیاست‌ها و فرصت‌های مهاجرت برای انتقال آرام به زندگی در فرانسه ضروری است.

شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج، زمانی اصولی و قانونی است که همراه با تحقیق و آگاهی کامل صورت پذیرد. توصیه می شود قبل از هر اقدامی نسبت به آثار نکاح در کشور فرانسه و کشور ایران آگاهی داشته و آن را مطالعه نمایید. ازدواج با یک خارجی زمانی منجر به اخذ اقامت و تابعیت می گردد که یکی از طرفین، تابعیت کشور فرانسه را داشته باشد. لازم به ذکر است که به ازدواج های غیرواقعی هیچگونه اقامت و تابعیتی تعلق نمی گیرد. شرایط ازدواج با یک تبعه فرانسوی به قرار ذیل می باشد:

  • متقاضی ازدواج باید دارای سن قانونی باشد.
  • بتواند از پس هزینه های زندگی شخصی و شریک خود برآید.
  • ازدواج باید به صورت قانونی بوده و حتی اگر در خارج کشور صورت می گیرد باید در اداره مدنی کشور فرانسه ثبت گردد.
  • از شهرداری منطقه ای که ازدواج در آن صورت می گیرد باید یک گواهی امضا دال بر عدم مخالفت با ازدواج تهیه گردد.

پس از ازدواج و طی مراحل قانونی بصورت کامل، ابتدا یک اقامت موقت صادر می شود و پس از گذشت 4 سال از زندگی مشترک، متقاضی می تواند درخواست تابعیت یا پاسپورت فرانسه را اعلام نماید.

شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق تولد 

در مهاجرت به فرانسه از طریق تولد و اخذ تابعیت یا پاسپورت این کشور، موضوع مورد بحث به تابعیت اصلی و تابعیت فرعی بر می گردد. در تابعیت اصلی کشورهای دنیا از دو قاعده یا سیستم پیروی می کنند. اول قاعده خاک که عموماً در کشورهایی که از نظام حقوقی common law تبعیت می کنند رایج است. سیستم خاک بدین صورت که که اگر نوزادی در خاک یک کشوری اعم از زمینی، هوایی یا دریایی به دنیا بیاید، طبق این قاعده تابعیت آن کشور به نوزاد تعلق می گیرد. عموم کشورهایی که از نظام حقوقی common law پیروی می کنند مهاجرپذیر هستند. در حال حاضر کشورهایی چون برزیل، آمریکا، کانادا، کشورهای بزرگی هستند که از سیستم خاک برای تابعیت پیروی می کنند.

دوم قاعده خون که عموماً در کشورهایی که از نظام حقوقی civil law پیروی می کنند رایج است. اصطلاحاً نظام حقوقی civil law (سیولا) نوشتاری یا مکتوب است و دارای انعطاف کمتری می باشد. مانند نظام حقوقی ایران. قاعده خون تابعیت پدر یا مادر را به نوزاد تحمیل می کنند. کشور فرانسه هم از قاعده خون پیروی می کند و اگر یکی از پدر یا مادر تابعیت کشور فرانسه را داشته باشد به نوزاد هم تابعیت یا پاسپورت فرانسه تعلق می گیرد.

مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی

پناهندگی فرانسه یکی از اشتباه و غلط ترین راه های ممکن برای مهاجرت می باشد. موسسه MIE درخصوص مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی هیچگونه خدمات و مشاوره ندارد و صرفاً جهت آگاهی از قوانین و خطرات برای تصمیم گیری درست در این مقاله به آن می پردازد. کشور فرانسه در 25 ژانویه 1951 قوانین مربوط به کنوانسیون ژنو یا کنوانسیون پناهندگی را امضا کرده و به عنوان یکی از کشورهای اصلی این کنوانسیون می باشد. در سال 2017 تعداد 33.143 پناهنده در کشور فرانسه ثبت نام شده بودند که تا سال بعد به 20.710 پناهجو افزایش یافت. باتوجه اعلام پناهندگی و طرح کیس های دروغین، سیاست های پناهندگی بعنوان موضوعی نگران کننده در بین مردم و سیاستمداران مطرح است. برخی از مشاجرات فعلی سیساست های پناهندگی فرانسه مربوط سیاست جذب، مشکلات امنیت ملی و شرایط بد زندگی پناهجویان می باشد، که روز به روز قوانین سخت گیرانه تری در دولت نسبت به قبول پرونده پناهنجویان اعمال می شود. طبق تعریف کنوانسیون ژنو پناهنده به فردی اطلاق می شود که بنا بر یک ترس واقعی اعم از شکنجه و آزار به دلیل داشتن جنسیت، عضویت در گروه های اجتماعی خاص، عقاید مغایر با حکومت جانش در کشور مطبوع خود در خطر است و به یکی از کشورهای عضو کنوانسیون پناه می برد و نمی تواند به کشور خود باز گردد. معایب پناهندگی فرانسه به این صورت است که عموماً مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی توسط قاچاقچیان و مسیر های غیرقانونی صورت می گیرد که دارای امنیت پایینی می باشند.

مهاجرت به فرانسه برای هنرمندان و افراد فوق موفق

یکی از انواع روش های مهاجرتی که کمتر به آن پرداخته شده است، روش مهاجرت برای افراد خاص، هنرمندان و افراد موفق است. مهاجرت هنرمندان به فرانسه نیز امکان پذیر است. هنرمندانی که از درآمد کافی برخوردار بوده، توانایی اداره زندگی خود از طریق هنر خود داشته و از سابقه کاری مناسبی در این زمینه برخوردارند می توانند با اخذ ویزای فرانسه برای هنرمندان، به کشورهایی چون فرانسه، اتریش و کانادا مهاجرت کنند.

مهاجرت به فرانسه از طریق هنر

هنرمندان از طریق گذرنامه ای با عنوان Passeport Talent قادر خواهند بود که به کشور فرانسه مهاجرت کنند. شرط لازم برای بهره مندی از این ویزا، دارا بود یک هنر و استعداد با شهرت جهانی و قابل اثبات می باشد. با این ویزا، هنرمندان قادر خواهند بود به مدت 4 سال در فرانسه زندگی کنند و بعد از 4 سال نیز قابلیت تمدید برای ویزایشان وجود دارد. هنرمندانی که هنر و استعدادشان شامل این نوع ویزا می شود به شرح زیر است:

  • نویسنده
  • عکاس
  • شاعر
  • هنرمند صنایع دستی
  • نوازنده و موسیقی دان
  • ترانه سرا

مهاجرت کادر درمان به فرانسه

مهاجرت کادر درمان به فرانسه بعد از پایان کرونا راحت تر و سریع تر صورت میگیرد. مشاغل مربوط به بهداشت و درمان به دلیل حساسیت کار آنها باید اجازه کار در کشور فرانسه را دریافت کنند و این اجازه کار با معادل سازی مدرک صورت میگیرد. برای معادل سازی مدرک شما باید مدرک زبان C1 ، قبولی در آزمون و یکسال دوره کارورزی را بگذرانید. شما در طی این یکسال میتوانید 20 ساعت در هفته کار کنید از جمله کار های مرتبط مثل نگهداری کودکان و مراقبت از سالمندان  برای شما سابقه کاری محسوب میشود و هم باعث کسب درآمد برای شما میشود.

مهاجرت پزشکان و دندان پزشکان به فرانسه

برای مهاجرت پزشکان و دندان پزشکان به فرانسه همان طور که گفته شد باید مدرک آنها معادل سازی شود. معادل سازی مدرک پزشکی شامل 3 مرحله است مرحله اول مدرک زبان فرانسه در سطح C1 الزامی است، مرحله دوم شرکت در آزمون EVC در این آزمون علم و دانش شما به صورت تئوری و عملی ارزیابی میشود، این آزمون یکبار در سال برگذار میشود و فقط در خوده کشور فرانسه برای شرکت در این آزمون باید در فرانسه حضور داشته باشید. و مرحله سوم معادل سازی، گذراندن دوره کارورزی در بیمارستان ها و کلینیک های فرانسه است. دوره کارورزی برای پزشکان 3 سال و برای داندان پزشکان 1 ساله است که در این مدت حقوق هم دریافت میکنید. بعد از این مراحل میتوانید به عنوان پزشک در فرانسه کار کنید.

مهاجرت پرستاران به فرانسه

مهاجرت پرستاران به فرانسه در صورتی که مدرک تحصیلی با معدل بالای 15 و مجوز کار در ایران داشته باشند، برای کار در فرانسه باید معادل سازی مدرک برای آنها انجام شود. معادل سازی مدرک در فرانسه توسط نظام IFSI صورت میگیرد. شما باید حداقل (12 ماه) یکسال دوره کاروزی را سپری کنید. سطح زبان پرستاران باید  C1 باشد و اگر زبان شما در این سطح نباشد باید در دوره های زبان فرانسه PLUS را سپری کنید و تقریبا دو تا سه هزار یورو هزینه دارد. شما در طول دوره کارورزی حقوقی دریافت نمیکنید ولی اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارید.

مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه

در این بخش از مقاله و پس از بررسی تمامی جوانب مهاجرتی فرانسه، قصد داریم شما را با مزایا و معایب زندگی در فرانسه آشنا کنیم. با هم مزیت ها و معایب مهاجرت به فرانسه را مرور می نماییم:

مزایای مهاجرت به فرانسه

  • تحصیل تقریباً رایگان
  • امکان مهاجرت بدون مدرک زبان
  • آموزش و پرورش، تاریخ و هنر قوی
  • آب و هوایی مطبوع همراه با چهار فصل
  • واقع شدن در اتحادیه اروپا
  • کیفیت زندگی بالا

مزایای مهاجرت به فرانسه

معایب مهاجرت به فرانسه

  • بیشترین پیشرفت و پویایی زندگی در شهر پاریس دیده می شود که در شهرهای دیگر فرانسه کمتر خواهد بود و از طرفی هم این شهر از شهرهای گران دنیا می باشد.
  • اکثر استخدامی ها در بخش خصوصی توسط شخص کارفرما صورت می گیرد نه بخش دولتی و اکثرا تا فردی تسلط کامل به فرانسوی نداشته باشد به راحتی نمی تواند در این کشور کار پیدا کند.
  • دشواری یادگیری زبان فرانسه به نسبت زبان انگلیسی.

اقدامات مهم پس از مهاجرت به فرانسه

پس از مهاجرت به فرانسه، انجام دادن اقدامات مختلفی می‌ تواند به شما کمک کند تا بهترین تجربه را داشته باشید. برخی از این اقدامات عبارتند از:

  • دریافت مدارک اقامت: باید مدارک مربوط به اقامت در فرانسه را به دست آورید.
  • یادگیری زبان: یادگیری زبان فرانسه بسیار مهم است تا بتوانید بهتر با محیط اجتماعی و کاری خود ارتباط برقرار کنید.
  • شروع به کار: اگر قصد کار کردن در فرانسه را دارید، باید به دنبال فرصت‌ های شغلی مناسب بگردید و احتمالاً نیاز به ترجمه مدارک و دریافت مجوز کاری دارید.
  • آشنایی با قوانین محلی: آشنایی با قوانین و مقررات محلی فرانسه مهم است تا از مشکلات حقوقی جلوگیری کنید.
  • ایجاد حساب بانکی: برای مدیریت مالی خود، می‌توانید حساب بانکی در فرانسه ایجاد کنید.
  • ثبت‌ نام در بیمه‌ های مختلف: بیمه‌ های بهداشتی و مسئولیت مدنی برای شما الزامی است و باید ثبت‌ نام کنید.

شهر های مهاجر پذیر فرانسه

اکثر شهر های فرانسه از نظره رفاهی سطح بالایی دارند. اما عواملی مانند فرصت های شغلی، هزینه زندگی در شهرها، امکانات رفاهی و تحصیلی برای انتخاب شهرمهم است دراینجا به چندین شهر مهاجر پذیر فرانسه اشاره شده است:

  • پاریس: پاریس به عنوان پایتخت فرانسه و یکی از شهرهای مهم اروپا، جذب مهاجران زیادی از سرتاسر جهان را دارد و از نطر امکانات رفاهی مانند سیستم حمل و نقل عمومی کیفیت بالایی دارد. 
  • مارسی: این شهر یکی از بزرگترین بنادر در جنوب فرانسه است و همچنین میزبان جوامع مختلف مهاجر است. مارسی دومین شهر بزرگ فرانسه است و حدود یک ملیون جمعیت دارد و هزینه های زندگی درآن به نسبت پاریس کمتر است.
  • لیون: لیون یک شهر صنعتی و فرهنگی است که مهاجران زیادی را به خود جذب کرده است. یکی از زیبا ترین شهر ها در جنوب غرب فرانسه، دارای کافه ها و رستوران های متعدد، موزه ها ، سالن های تائتر، این شهر به پایتخت غذا معروف است. از دیگر امکانات آن سیستم حمل و نقل پیشرفته و وسیعی در سطح شهر دارد.
  • سالارلا_کاندا: دومین شهر مهاجر پذیر فرانسه برای ایرانیان سالارلا_کاندا است. این شهر در جنوب فرانسه قرار دارد. امکانات رفاهی در این شهر در سطح عالی قرار دارد. بسیاری از فستیوال های موسیقی و رویداد های مهم فرانسه دراین شهر برگذار میشود. از دیگر مزایای آن هزینه پایین زندگی در آن و نزدیکی آن به شهر های بزرگ جنوب فرانسه.

روش های مهاجرت به پاریس

بسیاری از افراد که علاقه مند مهاجرت به فرانسه می باشند، در اصل علاقه آنها بیشتر برای مهاجرت به پاریس است. پاریس را باید مشهورترین شهر فرانسه دانست که پایتخت این کشور نیز می باشد. برای مثال افرادی که به قصد تحصیل قدم به کشور فرانسه می گذارند، با وجود دانشگاه های معتبر در پاریس، به هدف خود خواهند رسید و یا به دلیل رشد همه صنعت ها در این شهر، شرایط بسیار خوبی برای یافتن شغل مناسب با درآمد عالی فراهم است. به طور کلی در بین بهترین شهرها برای زندگی در فرانسه، نام شهر پاریس در ابتدا این لیست نمایان است و کیفیت زندگی در این شهر 12 میلیون جمعیتی، به بالاترین میزان خود می باشد. اما به همان میزان هزینه های زندگی نیز بالاتر از شهرهای دیگر فرانسه است.

مهاجرت تحصیلی به پاریس

بسیاری از دانشگاه‌های رتبه برتر جهانی در شهر پاریس وجود دارد، این دانشگاه ها با رنکینگ های های زیر 300 در سال ۲۰۲۳ در رتبه بندی qs معرفی شدند. در دانشگاه های دولتی فرانسه تدریس به زبان فرانسوی می باشد و تحصیل در آنها رایگان میباشد. این بخش به معرفی برخی از دانشگاه های رتبه برتر فرانسه که در شهر پاریس واقع شده‌اند می پردازیم:

 

نام دانشگاه

رتبه در رنکینگ جهانی QS

دانشگاه پلی تکنیک پاریس

48

دانشگاه PSL

26

دانشگاه سوربن

60

دانشگاه پاریس تک

174

دانشگاه پاریس سیته

248

شرایط مهاجرت به پاریس برای کار

در سال های اخیر نرخ بیکاری پاریس کاهش یافت و به 8.4 درصد کاهش یافت که از میانگین ملی فرانسه پایین تر است. در نتیجه شرایط مهاجرت به پاریس برای کار نسبت به سایر شهر های فرانسه مناسب تر می باشد. وجود مراکز بزرگ اقتصادی، بین المللی، وزارتخانه‌های مختلف و موسسات اصلی باعث ایجاد فرصت های شغلی و متنوع در پاریس و در نتیجه، کاهش نرخ بیکاری در این شهر می باشد. فعالیت های این مناطق در پاریس باعث شده که ۳۱ درصد از تولید ناخالص داخلی ملی در این شهر تولید شود. برای کسانی که به دنبال پیدا کردن شغل مناسب در پاریس می باشد این است که پاریس به عنوان پایتخت اروپا برای استارتاپ‌ها شناخته شده و حتی از رقیب خود یعنی لندن نیز پیشی گرفته همین موضوع باعث ایجاد فرصت های شغلی بسیار زیاد برای افراد دارای اندیشه نو می باشد تا بتواند از این طریق شرکت‌های خود را تاسیس کنند. مدارکی که باید برای پیدا کردن شغل مناسب در پاریس باید تهیه کنید به شرح زیر است:

  • رزومه شغلی خود
  • 2 قطعه عکس
  • جزئیات و تجربه های حرفه ای کاری
  • تحصیلات و مدارک تحصیلی
  • لیستی از سرگرمی‌های تحصیلی خود

نکته مهم این است که این مدارک باید بدون خطا و بدون هیچگونه غلط املایی باشد. شما علاقه مندان به مهاجرت به پاریس از روش کاری میتوانید از روش های مختلف برای پیدا کردن کار در این کشور اقدام کنید. از جمله روش ها برای پیدا کردن شغل مناسب مورد زیر است:

  • از روش از طریق لینکدین
  • همکاری با موسسات کاریابی
  • با ارسال رزومه برای کارفرمایان شما می توانید به صورت مستقیم شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

مزایا و معایب مهاجرت به پاریس

در این بخش قصد داریم به طور کامل مزایا و معایب مهاجرت به پاریس را برای شما توضیح دهیم:

مزایای مهاجرت به پاریس

  • وجود سیستم درمانی پیشرفته و خدمات درمانی فوق العاده: بیمه های درمانی دولتی فرانسه ۷۵ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی فرد را پرداخت میکند.
  • وجود تعادل بین کار زندگی در فرانسه: یکی از مهمترین دغدغه های هر فرد این است که تعادل بین کار و زندگی وجود داشته باشد، در کشور فرانسه در بسیاری از شغل ها امکان دریافت ۴۰ روز مرخصی با حقوق وجود دارد، و همچنین ۱۳ روز تعطیل رسمی در این کشور است و ساعت کار در فرانسه ۳۵ ساعت در طول هفته می باشد که این یک نکته مثبت برای کار در این کشور است.
  • دارا بودن طبیعت بکر و زیبا: شما می توانید از جاذبه های توریستی و طبیعت زیبای پاریس استفاده کنید.
  • امکان سفر آزادانه به تمام کشورهای عضو شینگن و سایر شهرهای فرانسه
  • امکان تجربه مزه کردن غذا های متنوع فرانسوی
  • بالا بودن امنیت شغلی در کشور فرانسه

معایب مهاجرت به پاریس

  • همانطور که قبلاً نیز گفته شد هزینه زندگی در پاریس نسبت به شهرهای دیگر کمی بالاتر است.
  • در سیستم اداری فرانسه کاغذ بازی زیاد است و به عبارتی باعث تلف شدن وقت ارباب رجوع می گردد.
  • به صورت کلی نرخ مالیات در این کشور و پاریس بالا می باشد.
  • یادگیری زبان فرانسوی کمی دشوار است.
  • میزان نرخ بیکاری در فرانسه نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمی بالاتر می باشد.

هزینه های زندگی در فرانسه

در جدول های زیر، به ترتیب هزینه کالا و اجاره منزل را ملاحظه می نمایید. برای اطلاع از ارزانترین شهر های فرانسه می توانید مقاله نگارشی در همین سایت را مطالعه فرمایید.

اجاره بهای واحد های مسکونی

قیمت (یورو)

آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

665.75

آپارتمان یک خوابه در خارج شهر

512.46

آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

1.294.94

آپارتمان سه خوابه در خارج شهر

957.33

اقلام ضروری

قیمت (یورو)

رستوران با قیمت مناسب

13

شیر پاکتی یک لیتری

0.98

نان (500 گرم)

1.31

برنج هر یک کیلو

1.65

گوشت مرغ هر یک کیلو

10.66

گوشت گاو هر یک کیلو

15.89

سیب هر یک کیلو

2.51

شرایط مهاجرت خانوادگی به فرانسه

اقامت خانوادگی در کشور فرانسه برای مهاجرت تحت شرایط ویژه ای وجود دارد. برای مثال افرادی که با یک شهروند فرانسوی ازدواج می کنند، منعی برای زندگی هر دو در کشور فرانسه وجود ندارد اما این به شرطی می باشد که تاریخ ازدواجشان دو سال قبل از تاریخ درخواست فرد غیر فرانسوی برای اقامت بوده باشد. فرزندان زیر 21 یک سال که از پدر یا مادر فرانسوی متولد شده اند نیز می توانند از اقامت موقت این کشور برخوردار شوند و فرزندان دارای پدر و مادر غیر فرانسوی نیز که در این کشور متولد شده اند هم قادر به اخذ ویزا می باشند و می توان گفت که مهاجرت خانوادگی به فرانسه در چهارچوب مشخصی که از آن نام برده شد، گنجانده می شود.

مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت و تابعیت 

تمام راه های مهاجرت به فرانسه اعم از کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی در ابتدا منجر به دریافت تابعیت نمی شوند. افرادی که:

  • به مدت 5 سال به صورت پیوسته در کشور فرانسه زندگی کنند.
  • زبان این کشور را بیاموزند.
  • پس از گذشت 5 سال برای اقامت دائم و همچنین شهروندی فرانسه اقدام نمایند.

با توجه به اطلاعات ارائه شده ازدواج با یک تبعه فرانسوی که بصورت قانونی بوده و از آن 4 سال گذشته باشد منجر به تابعیت و پاسپورت می گردد.

برای دریافت پاسپورت فرانسه متقاضی باید درخواست خود را مبنی بر اخذ پاسپورت در اداره مهاجرت ثبت نماید. سپس باید فرم CAI را پر نمایید و پس از بررسی فرم CAI و نحوه پاسخگویی شما که شامل ارزیابی مهارت در زبان فرانسوی، میزان آشنایی شما با جامعه فرانسه (تاریخ) و همچنین فرهنگ و اداب معاشرت در کشور فرانسه برای مهاجرت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مشاوره رایگان مهاجرت به فرانسه 

گاهی اوقات آگاهی از اینکه کدام روش فرد را زودتر و بدون مشکل به کشور فرانسه می رساند، مشکل و غیرممکن خواهد بود و افراد را با دلسردی و ناامیدی مواجه می کند و موجب می شود تا پروسه مهاجرت فرانسه را رها کنند که موجب هدر رفتن زمان و پول بسیاری می شود. در این میان راهی وجود دارد که افراد با قرار گرفتن در آن، هم هدف خود را عملی ببینند و هم در حاشیه و مشکلات مربوط به مهاجرت قرار نگیرند. بی شک مشاوره رایگان مهاجرت به فرانسه، خوشحال کننده و بهترین هدیه ای است که می توان به علاقه مندان زندگی در این کشور، هدیه داد. موسسه MIE این هدیه را برای همه عزیزان در نظر گرفته است و با هدف ارائه اطلاعات کاربردی و رفع ابهام و دغدغه افراد در امر مهاجرت، از طریق راه های ارتباطی موجود، آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان گرامی می باشد.

وکیل مهاجرت به فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه اینکه بتوانید با یک وکیل خوب مشورت کند و کارهای مهاجرتی را خود را به او بسپارید، بسیار مهم است. یک وکیل مهاجرت به فرانسه راههای مهاجرت را بارها و بارها امتحان کرده از این رو چالش های این مسیر را می داند. او می داند که از چه طریقی اقدام کند تا شانس شما برای پذیرفته شدن بالاتر برود. موسسه MIE با سالها تجربه در امر مهاجرتی و همکاری با وکلای محلی در کشور فرانسه، می تواند شما را در این مسیر راهنمایی و کمک کند. انتخاب یک موسسه معتبر برای آغاز راه مهاجرتی شما یک مسئله بسیار مهم و حیاتی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از کاملترین مرجع مهاجرتی تحت عنوان محصول ویدیویی مسیر سبز مهاجرت استفاده نموده و دانش خود را افزایش دهید. 

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به فرانسه هستید، اینجا کلیک کنید ➡️


سوالات متداول

✔️ مهاجرت به فرانسه برای چه افرادی امکان پذیر است؟

مهاجرت فرانسه برای افراد با شرایط مختلف امکان پذیر است؛ اشخاصی که قصد تحصیل و یا سرمایه گذاری در فرانسه را دارند، افراد دارای پیشنهاد کاری از کشور فرانسه و یا افرادی که قصد ازدواج با تبعه فرانسوی دارند، می توانند از روش های مهاجرتی استفاده نمایند. تولد و پناهندگی نیز از دیگر روش های مهاجرت فرانسه می باشند. علاوه بر روش های یاد شده، شرایط برای مهاجرت هنرمندان به فرانسه نیز فراهم شده است.

✔️ بهترین شغل ها برای مهاجرت به فرانسه چیست؟

بهترین مشاقل فرانسه مدیران بازاریابی- افسران پلیس -وکلا- مشاوران مالی-خلبانان هواپیما -ماموران خدمات اجتماعی -مدیران شرکت- کارگزاران

✔️ مهاجرت به فرانسه از طریق خودحمایتی چه مزایایی دارد؟

افرادی که قصد اقدام برای روش خودحمایتی در فرانسه دارند می توانند بدون شرط حضور در این کشور، اقامت فرانسه را دریافت نمایند. با اخذ اقامت خودحمایتی می توان به سایر کشورهای اتحادیه اروپا تردد نمود.

✔️ به منظور مهاجرت به فرانسه چه میزان سرمایه مورد نیاز است؟

هزینه مهاجرت به فرانسه، بسته به روش انتخابی فرد متفاوت می باشد. در روش مهاجرتی سرمایه گذاری در فرانسه، هزینه بالای ۱.۵ میلیون یورو مورد نیاز است؛ این در حالیست که با اقدام از طرق دیگر می توان با هزینه کمتری به فرانسه مهاجرت کرد.

✔️ مهاجرت به فرانسه بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

بله؛ اشخاصی که قصد مهاجرت را دارند می توانند از طریق شرکت در دوره های زبان، برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند.

سخن پایانی

مهاجرت به فرانسه، راه های مختلف اخذ اقامت فرانسه که در نهایت منجر به دریافت پاسپورت کشور فرانسه می گردد و مزایا و هزینه ی مهاجرت فرانسه در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. همانطور که در بالا مطالعه کردید طرق مختلف مهاجرت فرانسه اعم از کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی می باشد که هر کدام دارای مزایا و معایبی بود. براساس متن مقاله یکی از سریع ترین راه های مهاجرت به فرانسه روش تحصیلی می باشد که فرد می تواند در صورت داشتن شرایط عمومی لازم فقط با صرف هزینه 4 تا 6 هزار یورو در سال ویزای کورس زبان فرانسه را دریافت نماید. فرانسه در حال حاضر با ارائه برنامه خودحماتی فرانسه شرایط مناسبی برای متقاضیان مهاجرت به فرانسه و اروپا فراهم آورده است. شما سروران عزیز می توانید برای بررسی شرایط عمومی خود برای مهاجرت به فرانسه با ملک پور با موسسه MIE در سراسر دنیا تماس گرفته و یا فرم تماس را کامل کرده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در انتهای همین مقاله در بخش "ثبت دیدگاه" سوالات و نظرات خود را ثبت و در کمتر از 24 ساعت به پاسخ آنها دست یابید.

امتیاز 4.46 از 5 ( 40 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
خسرو حیدری
سلام . خیلی ممنون از مقاله خیلی خوب مهاجرت به هلند. سوالی که خدمت شما اساتید گرامی داشتم این است که ایا در هلند اجازه اقامت پس از تحصیل وجود دارد یا پس از تحصیل باید به ایران برگشت؟ نرخ بیکاری کشور اتریش چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از الطافتان برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم اما کشور هلند جز کشورهای مهاجر پذیر بوده و بعد از تحصیل حداقل 6 ماه فرصت کاریابی هم م یدهد. طبق آخرین آمار بانک جهانی برای سال 2020 نرخ بیکاری هلند 3.5 درصد می باشد. پیشنهاد می کنم حتما با مجموعه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان توسط کارشناسان ما بررسی شود. موفق باشید.
امین فتحی
سلام. وقتتون بخیر باشه. ممنون از مقالات عالی که توی سایتتون دارید. واقعا مفید هستن. من یه سوال دارو در مورد مهاجرت به فرانسه. ایا میتونیم با روش خود حمایتی به فرانسه بریم ولی اونجا که رسیدیم تبدیل کنیم به اقامت از نوع سرمایه داری؟ ایا از روش سرمایه گذاری از طریق خرید ملک اقامت دائم به ما میدن؟ ممنونم از مموسسه خوب ملک پور.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از الطافتان برای اینکه شما بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم اما بصورت کلی بلی شما می توانید کارت اقامت خودحمایتی فرانسه را تبدیل نمایید. درخصوص خرید هم مد نظر داشته باشید که ابتدای امر منجر به دریافت اقامت نمی شود. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان توسط کارشناسان ما بررسی شود. موفق باشید.
نسیم
سلام و عرض ادب من 20 ساله هستم و دیپلم دارم میخوام برای تحصیل در رشته پزشکی به این کشور فرانسه برم اما مدرک زبان ندارم چطور می تونم اقدام کنم؟ ممنون میشم من رو راهنمایی کنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز یکی از مزایای کشور فرانسه این است که روی دوره های زبان فرانسوی ویزا صادر می کند. با توجه به شرایطی که می فرمایید پیشنهاد می کنم برای کالج های زبان فرانسوی اقدام نمایید. حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
امير زماني
با سلام و عرض خسته نباشيد. بنده در سايت خوب شما يه مقاله مطالعه كردم در مورد خود حمايتي فرانسه. ايا در مهاجرت به فرانسه از اين روش امكان تحصيل رايگان براي فرد اصلي وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی وقتی شما اقامت یک کشور اروپایی را دریافت می کنید این امکان را دارید که از خدمات دولتی آن کشور مثل تحصیلات رایگان هم بهره مند شوید. موفق باشید.
سهیل حسینی
سلام و عرض ادب من با 36 سال سن و دارای مدرک دیپلم و متاهل آیا میتونم پذیرش دوره زبان فرانسه رو در فرانسه بگیرم و به همراه همسرم به صورت همزمان ورود کنیم به خاک این کشور؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باتوجه به رزومه ای که می فرمایید ریسک پرونده شما خیلی بالاست و با مدرک دیپلم عموماً تا سن 23 - 24 سال می توان اقدام کرد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
شیگلا رجیبی
از طراف جامعه مدنی هستم آیا امکان دارد من اونجا بیایم یا خیر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت کامل بررسی شود.
نیما برزگر
سلام ممنون بابت مقاله خوبتون در خصوص مهاحرت به فرانسه خیلی سوال داشتم که اکثر سوالاتم را باخواندن مقاله پاسخ گرفتم فقط میخوام بدونم شرایط کار پس از تحصیل چطور است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از الطافتان برای اقامت پس از تحصیل باید پیشنهاد شغلی داشته باشید و بهترین کار اینه که ریسک نکنید و قبل از اتمام ویزای تحصیلی تان به دنبال کار باشید، معمولاً فرصت های 3 تا 6 ماهه ای هم بعد اتمام تحصیل می دهند. موفق باشید.
سورن
سلام با تشکر از مطالب خوب و کامل تون من میخواستم بپرسم مطمئن ترین راه سرمایه‌گذاری در فرانسه چیست؟ آیا با خرید ملک میتوان اقامت این کشور را به دست آورد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. متشکریم از محبت شما همراه گرامی. خیر امکان دریافت اقامت از طریق خرید ملک در کشور فرانسه وجود ندارد اما شما می توانید از طریق روشی مانند خودحمایتی به این کشور ورود نمایید و بعد از آن مبادرت به خرید ملک نمایید.
الینا
سلام با تشکر از مطالب خوب و کامل تون من قصد مهاجرت به فرانسه را دارم و می خواستم بپرسم ازطریق خرید ملک میشه اقامت گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. ممنونیم از محبت شما دوست گرامی. خیر در حال حاضر امکان مهاجرت به کشور فرانسه از طریق خرید ملک وجود ندارد اما شاید شما بتوانید از روش خودحمایتی برای مهاجرت به کشور فرانسه اقدام داشته باشید.
مرتضوی
سلام. ممنون از مقاله خوبتون. خواستم بپرسم آیا اقامت خودحمایتی فرانسه شرایط سنی هم داره یا من با 32 سال هم میتونم اقدام داشته باشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست گرامی، این اقامت شرایط سنی خاصی ندارد و شما باید سرمایه نقدی و غیرنقدی لازم را ارائه نمایید که بهتر است با وکیل در این زمینه صحبت نمایید.
میلاد دوست محمدی
سلام خسته نباشید با ۸۰۰هزار دلار میشه اقامت فرانسه گرفت
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان اخذ اقامت وجود دارد. پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید تا کارشناسان بصورت رایگان شرایط شما را بررسی نمایند.
Peiman Saghay Biria
با عرض سلام و تشکر از جناب ملک پور در مورد خرید ملک و اخذ اقامت فرانسه میتونم مزاحمتون بشم در حال حاظر در ایتالیا سکونت دارم ولی چون کارم در ایران هستش و اینجا شرط حضور داره فرانسه شرایطش بهتره برام به کارم لطمه نمیخوره میتونین راهنمایی کنین ممنون میشم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز روش های خرید ملک پرتغال، نوآفرینی پرتغال و خود حمایتی فرانسه روشهای مناسبی است که شما میتوانید اقدام نمایید میتوانید در سایت موسسه ملکپور ثبت نام کنید تا مشاوران مجرب با شما تماس بگیرند
زیبا
هزینه مهاجرت برای کشور فرانسه چقدر میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز روش با روش خیلی متفاوت هست اگر به دنیال پاسخ دقیق هستید پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا بصورت رایگان شرایط شما بررسی شود و باتوجه به روش هایی که مطلوب شماست هزینه ها را دریافت نمایید. https://officialmalekpour.net/contact
سارا فتحی
خسته نباشید من هدفم مهاجرت به فرانسه هست اما زبان فرانسویم خوب نیس و مدرک رو نگرفتم میشه به غفرانسه مهاجرت کنم و اونجا مدرکم رو بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز امکان مهاجرت به این کشور بدون مدرک زبان وجود داره و اونجا با شرکت در دوره های زبان این کشور، قادر به اخذ مدرک خواهید بود.
ناصر
فرانسه از لحاظ برخورد با مهاجرین چطورر کشوری هست؟ آیا تورم توی این کشور کم هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
فرانسه کشوری شاد و بسیار مهاجر پذیر است نرخ بیکاری این کشور کمی از کشور هایی مثل آلمان و انگلیس بالاتر است اما در مجموع زیاد نیست.
مزایای مهاجرت به کشور فرانسه برای مهاجرین خارجی چیست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
تحصیل تقریباً رایگان، امکان مهاجرت بدون مدرک زبان، آموزش و پرورش، تاریخ و هنر قوی، آب و هوایی مطبوع همراه با چهار فصل. واقع شدن در اتحادیه اروپا، کیفیت زندگی بالا.
مرتضی
مدارک لازم برای مهاجرت چیست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
مدارک مورد نیاز عبارتند از: مدارک شناسایی فردی ، تکمیل و ارائه فرم درخواست، گواهی اثبات تمکن مالی، بیمه سلامت، فیش پرداخت هزینه های اولیه، انجام آزمایش های مربوطه
زیبا زاهدی
سلام من مدرک دکترای آموزش زبان از دانشگاه تهران دارم و در حال حاضر استاد یکی از دانشگاه های دولتی در ایران هستم خواستم بدونم بهتر است از چه طریقی برای مهاجرت اقدام کنم که شانس پذیرش من بالا باشد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام روش پیشنهاد شغلی یکی از بهترین روش ها برای شما می باشد لطفا جهت کسب اطلاعات دقیق تر با موسسه تماس حاصل فرمایید.
محمد حمیدی
سلام من یکی از نوازندگان یکی از گروه های موسیقی معروف در ایران هستم که رشته تحصیلی دانشگاهیم هم رشته موسیقی بوده است آیا می توانم از طریق روش هنرمندان و افراد موفق برای کشور فرانسه اقامت دریافت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام اگر در رزومه کاری خود گارهای تاپ داشته باشید و اجرای بین المللی داشته باشید شانس شما برای دریافت این ویزا بسار بالا می باشد پیشنهاد می شود برای دریافت اطلاعات دقیق حتما با دفاتر موسسه تماس حاصل فرمایید.
میترا حق دار
آقا شرایط مهاجرت خانوادگی به کشور فرانسه فراهم هست میخواستم بدونم چطوری میتونیم خانوادگی با هم مهاجرت کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام در موارد خاصی که مثلا نامزد شما مقیم فرانسه باشد و یا پدر و مادر فرانسوی باشد و یا... بله امکان پذیر است لطفا برای کسب اطلاعات دقیق در این خصوص با موسسه تماس حاصل فرمایید.
دانا ترابی
آیا پیدا کردن شغل مناسب برای غیر فرانسوی ها در فرانسه راحت است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با توجه به اینکه استخدام از طریق شرکت های خصوصی صورت میگیرد و نیاز به تسلط به زبان فرانسوی است در صورت داشتن تسلط کامل به حرفه و تسلط کامل به زبان فرانسوی راحت است در غیر این صورت برای شما دشوار خواهد بود.
آرزو امیریان
سلام من نامزدم 5 ساله که مهاجرت کرده و در فرانسه زندگی میکنه و مشغول کار هست میخواستم بدونم بعد از ازدواج منم میتونم مهاجرت کنم و برم پیشش برای رفتنم مشکلی پیش نمیاد؟ نامزدم ایرانی اما ساکن فرانسه است.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام اگر اقامت این کشور را داشته باشند برای مهاجرت شما مشکلی پیش نخواهد آمد برای این منظور نیاز به دانستن اطلاعات دقیق تری می باشد.
فاطمه مقدم
سلام میخواستم بدونم بهترین شهر برای مهاجرت تحصیلی کدوم شهر رو پیشنهاد می‌کنید آیا بهترین شهر فرانسه برای دانشجویان پاریس هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام شهر پاریس بخاطر شلوغی زیاد و هزینه های تحصیل بالا شهر مناسبی برای تحصیل بر شمرده نمی شود، پیشنهاد می شود در شهر هایی که هزینه ها در آنها ارزان تر باشد را برای تحصیل انتخاب کنید.
جهان جویا
سلام و عرض ادب ممنون از مقاله خیلی خوب تان ، سوالی که خدمت شما داشتم این که پدر من در کشور فرانسه قبولی گرفته و من هم (21) ساله شدم آیا میتواند کار مرا هم دورست کند اگر کدام راه داشته باشد راهمایی کنید ممنون .
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط شما باید به صورت جزئی بررسی گردد. شما می توانید از طریق روش تحصیلی اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه نمایید . برای دریافت مشاوره با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید
hasan zanjani
سلام روزتون بخیر میشه توضیح بدید از طریق کار در فرانسه آیا میتونیم کارت آبی اروپا یا همون بلو کارت رو دریافت کنیم؟ شرایطش چطوری است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با درود بله با 2 سال کار کردن می توانید بلو کارت را دریافت کنید به این صورت که اگر با یک قرارداد کاری حداقل یک ساله با داشتن حداقل حقوق 53.836 هراز یورو در سال به مدت 2 سال در حرفه تخصصی خود مشغول به کار باشید، سپس بعد از گذشت 18 ماه کار در فرانسه می توانید در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا کار کنید.
ava
سلام روز خوش آیا کشور فرانسه برای مهاجرت هنرمندان مناسب است؟ من رشته ام گرافیک بوده و در حیطه ویترای فعالیت میکنم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و دورد دوست عزیز کشور فرانسه از جمله کشور هایی می باشد که به هنر بسیار اهمیت می دهد، و برای مهاجرت هنرمندان مناسب است. برای راهنمایی های دقیق تر با شماره تماس های موسسه در ارتباط باشید.
معین لطفی
سلام برای مهاجرت کاری، آلمان از فرانسه بهتر هست؟ چون در یک سایت دیدم آلمان شانس بیشتری گذاشته برای مهاجرانی که از طریق کار می‌خواهند مهاجرت کنند. حالا من یک سوال دارم ممنون میشم جواب بدید❤️ من اگر مدرک بین المللی آرایشگری رو بگیرم و چند سال هم سابقه داشتم باشم و زبان کشور مقصد رو ۸۰ درصد بلد باشم آلمان بهتر هست یا فرانسه با توجه به وضعیت مهاجرت کاری برای هر دو کشور ؟ ممنون از آقای ملک پور در ضمن بنده فکر پناهندگی در سرم بود و با دیدن چند ویدیو از جناب ملک پور من پشیمون شدم ❤️🌹
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در حال حاضر برای کشور المان راحت تر می توانید اقدام نمایید. همچنین برای کشورهایی مانند فنلاند و کرواسی نیز امکان دریافت جاب افر بدون مدرک زبان وجود دارد.
ماریا
سلام، آیا اگر من برای تحصیل در فرانسه اقدام کنم، سال های تحصیلم در فرانسه برای دریافت اقامت دائم برام محاسبه میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز این سال ها نیز برای دریافت اقامت دائم برای شما محسابه می گردد.
کریم زاده
سلام وقت بخیر آیا از طریق خودحمایتی بچهای من می تونند به صورت رایگان تحصیل کنند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، تحصیل فرزندان در این روش در مدارس دولتی به صورت رایگان می باشد.
ماریا
سلام، من 30 ساله هستم و 2 سال سابقه کار دارم، آیا شانس کاریابی دارم با 2 سال سابقه کار؟ رشتم هم عمران هست.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز رزومه شما بایستی توسط کارشناسان بررسی گردد. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید.
ماریا
سلام، آیا با زبان انگلیسی شانس کاریابی در فرانسه وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله بسته به رشته تحصیلی و حرفه شما این امکان وجود دارد اما شانس کار برای افرادی که به زبان فرانسوی مسلط هستند بیشتر است.
سحر
سلام، اگر بخوایم برای کار به فرانسه مهاجرت کنیم، آیا باید حتما زبان فرانسوی بدونیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. عمدتا بله اما نمی توان این موضوع را به صورت کلی عنوان کرد. معمولا شما باید با کارفرما ارتباط برقرار بفرمایید و ممکن است کار به زبان انگلیسی نیز پیدا کنید.
کوثر سواری
سلام ممنون از مقاله خوبتون من 21 سالمه و دیپلم تجربی دارم زبانم عالی هست و شروع به یادگیری زبان فرانسوی کردم برای تحصیل پزشکی در فرانسه شانس اقدام دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، در صورتی که حداقل مدرک A2 یا B1 فرانسوی را دریافت نمایید شانس خیلی خوبی برای دریافت پذیرش و ویزا خواهید داشت.
مهدوی
سلام و وقت بخیر من 56 سالمه و دارای 20 میلیارد سرمایه ملکی هستم و تقریبا 3 سال هست که بازنشسته شدم. من تصمیم به کار کردن دیگه ندارم چه برنامه ای برای فرانسه می تونه برای من مناسب تر باشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. احتمالا شما بتوانید برای روش خودحمایتی در کشور فرانسه اقدام داشته باشید و بتوانید اقامت این کشور را بدست آورید.
Mina
سلام وقت بخیر برای ویزای تمکن مالی فرانسه، به ازای هر فرزند ماهیانه چه مقدار درآمد در حساب باید نشان داد؟!؟ همچنین به ازای شخص اصلی و همسر؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به طور معمول شما باید درآمدی حدود 3 الی 4 هزار یورو نشان دهید که مبلغ دقیق آن توسط وکیل به شما اعلام خواهد شد.
ساحل سبزواری
سلام. بهترین روش از روش های سرمایه گذاری در فرانسه چیه؟ شما به یه خانواده ۴ نفره با دارایی حدود ۲۰ میلیارد چه پیشنهادی دارین؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می‌توانید از طریق روش خود حمایتی اقدام به اخذ اقامت این کشور نمایید.
mohammad
سلام و وثت بخیر من 54 سالمه و در ایران شرکت تولید مبل دارم و تصمیم این بود که اقامتی در فرانسه داشته باشم. من از چه طریقی بر اساس سنم می تونم اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. در صورت اثبات تمکن مالی مناسب می توانید باری اقامت خودحمایتی در فرانسه اقدام داشته باشید.
حسین
سلام، من 37 سالم هست و لیسانس مدیریت دارم، آیا شانس ویزا برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز فرانسه جز کشورهایی می‌باشد که روی سن و گپ تحصیلی حساس است پیشنهاد می‌شود با توجه به شرایط سنی تا برای کشورهایی مانند اتریش فنلاند هلند سوئد و دانمارک اقدام نمایید.
سلطانی
وقت بخیر برای مهاجرت به فرانسه میتونیم از طریق تحصیل در مقطع دکترا اقدام کنیم ‍؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عضر ارادت. در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشید و یک سوپروایزر پیدا کنید بله میتوانید اقدام داشته باشید.
کارن
سلام و عرض ارادت. من 17 سالمه و تصمیم دارم برای رشته پزشگی به فرانسه مهاجرت کنم. ممنون میشم روندش را بفرمایید که چه مدارکی میخواد آیا باید زبان فرانسه یا انگلیسی داشته باشم و...؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. در صورتی که مدرک دیپلم 12 ساله داشته باشید میتوانید با دوره زبان وارد این کشور شده و با رسیدن به سطح زبان ب2 فرانسوی وارد دانشگاه های این کشور شوید.
سید سعید احمدی
سلام و درود خدمت شما .من میخاستم دخترم را برای تحصیل به فرانسه بفرستم و خانوادگی هم مهاجرت کنیم به فرانسه میخاستم ببینم راهی هست که همسر و فرزندانم در فرانسه بمانند ولی من اقامت داشته باشم اما در ایران باشم ؟؟؟ لطفا اگر امکانش هست بفرمایید چگونه و چطوری
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. در صورتی که شرایط مالی مناسبی داشته باشید و اثبات نمایید که دارایی و درآمد ثابت خوبی دارید می توانید از طریق روش خودحمایتی در فرانسه اقامت این کشور را اخذ نمایید.
پری چهر سلطانی
سلام وقت بخیر از راه های مهاجرت به فرانسه کدومش سریعتر به نتیجه می رسه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط شما بایستی برای انتخاب روش بررسی گردد پیشنهاد می‌شود برای دریافت مشاوره رایگان با موسسات تماس حاصل نمایید.
پری
سلام وقت بخیر حداقل سرمایه برای مهاجرت به فرانسه چقدره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز حداقل سرمایه به روش انتخابی شما بستگی دارد.
پوریا
سلام. وقتتون به خیر و خسته نباشید. اگر ریجکتی ویزا برای فرانسه داشته باشیم، میتونم برای خودحمایتی فرانسه اقدام کنم؟ ۴۲ ساله هستم و فوق لیسانس تجارت بین الملل دارم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. به طور معمول برای افرادی که ریجکتی ویزا داشته باشند پیشنهاد نمیکنیم اما شرایط شما میتواند توسط وکیل به صورت دقیق تر بررسی شود.
کاظمی
سلام بنده 50 سالمه و متاهل هستم یک فرزند 10 ساله دارم تحصیلاتم لیسانس مکانیک هست و همسرم 45 سالم هست و همچنین ایشون پرستار هستن سطح زبانم در حد 6هست بنده و همسرم کار مرتبط کار کردیم ممنون میشم بفرمایید از چه روشی امکان اقدام هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورتی که شرایط مالی مناسبی داشته باشید میتوانید برای خودحمایتی فرانسه اقدام نمایید. در غیر این صورت باید شرایط شما برای کشورهای دیگر بررسی شود.
علی دهبان
سلام من کارخونه تولید پارچه و نساجی دارم گردش حساب 400 هزار یورویی دارم و اسناد ملکی هم دارم از نظر شما چه روشی باتوجه به شرایطمون برای مهاجرت به فرانسه مناسب هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما میتوانید با نشان دادن سرمایه و درآمد ثابت خود برای دریافت اقامت از طریق خودحمایتی اقدام داشته باشید.
عماد
سلام روز بخیر. سرمایه گذاری در فرانسه به چه صورت هست؟ استارتاپ و یا خرید یک کسب و کار هم شامل میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. برای سرمایه گذاری در کشور فرانسه محدودیت هایی وجود دارد و دقت داشته باشید روش هایی مانند خرید ملک کلا منجر به دریافت اقامت در این کشور نمی شود ولی در صورتی که ایده خاصی داشته باشید میتوان برای استارتاپ شرایط را بررسی نمود. البته برخی کشورها مانند انگلستان، هلند و یا کانادا شرایط آسان تری برای دریافت اقامت از طریق استارتاپ در نظر گرفته اند.
موسوی
سلام بنده 58 سالمه بازنشسته شرکت نفت هستم متاهلم و سه فرزند 10 و12و 25 ساله هستم تمکن مالی بنده حدودا 30 میلیارد هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما احتمالا میتوانید برای روش خودحمایتی اقدام داشته باشید و به همراه خانواده اقامت دریافت کنید. البته فرزند 25 ساله شما باید به صورت جداگانه و احتمالا از طریق روش تحصیل اقدام داشته باشند.
موسوی
سلام بنده 58 سالمه بازنشسته شرکت نفت هستم متاهلم و سه فرزند 10 و12و 25 ساله هستم تمکن مالی بنده حدودا 30 میلیارد هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما میتوانید از روش خودحمایتی اقدام نمایید.
طهمورث
وقت بخیر من باشگاه ورزشی دارم ، میخواستم بدونم امکانش هست که با همین کارم ب فرانسه مهاجرت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شرایط شما دقیق باید بررسی شود و برای این منظور میتوانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.
مشاوره رایگان