بورسیه تحصیلی در کانادا

26 نظر

بورسیه تحصیلی در کانادا، شرایط و مدارک لازم برای بورسیه کانادا و تحصیل رایگان یا کم هزینه در کانادا در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. آیا تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟ شرایط اصلی اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا چیست؟ بهترین روش ها جهت اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا کدامند؟ آیا با استفاده از بورسیه تحصیلی در کانادا می توان هزینه های زندگی را نیز تأمین نمود؟ در این مقاله به پاسخ این سوال ها و برخی دیگر از پرسشهای مشابه در خصوص بورسیه های تحصیلی کانادا پرداخته شده است و تلاش گردیده است اطلاعات کاربردی و جامعی از نحوه تحصیل با بورسیه تحصیلی در کانادا در کنار شرایط کلی کانادا در اختیار شما بزرگواران قرار گیرد. کیفیت بالای نظام آموزشی در کشور کانادا در کلیه مقاطع تحصیلی، بسیاری از افراد را ترغیب به مهاجرت به این کشور و بهره برداری از نظام آموزشی کانادا می نماید. بسیاری از مؤسسات و دانشگاه ها و همچنین دولت کانادا، با اعطای بورسیه های تحصیلی متعدد به دانشجویان، شرایط تحصیل و زندگی در این کشور را برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در کانادا فراهم نموده اند. همچنین شما عزیزان در خصوص کسب اطلاع از درباره کشور کانادا و شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا و ارزیابی شرایط خود جهت اخذ این امکان، با مشاورین ما در موسسه ملک پور تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان استفاده نمایید. همچنین در صورتی که فرم تماس را تکمیل نمایید، تقاضای شما مبنی بر تماس با شما به منظور دریافت مشاوره تلفنی رایگان ثبت می گردد.

  • فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه بورس تحصیلی کانادا

  • فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه بورس تحصیلی کانادا

 

در مقاله حاضر، به مطالعه و بررسی بورسیه تحصیلی در کانادا در بخش های ذیل می پردازیم:

  • درباره کشور کانادا و شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا
  • بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی
  • بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد
  • بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع دکترا
  • معرفی دانشگاه های کانادا
  • مدارک مورد نیاز بورسیه تحصیلی در کانادا
  • مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی کانادا
  • هزینه های زندگی در کانادا
  • سوالات متداول در زمینه اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا
  • سخن پایانی درباره کشور کانادا و شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی در کانادا

درباره کشور کانادا و شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

کشور کانادا در کنار کشور هایی مانند استرالیا و نیوزلند، یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرتی در جهان می باشد که شرایط و روش های مهاجرتی بسیار مناسب و متنوعی را در اختیار افراد متخصص و یا ثروتمند و دیگر اقشار جامعه قرار می دهد. کشور کانادا برای علاقه مندان به مهاجرت این کشور، روش های اقامتی مختلفی را برای جذب نیرو های کار و سرمایه گذاران ارائه می نماید. در آخرین آمار اعلام شده از منابع رسمی در سال 2019 کشور کانادا موفق شد رتبه اول را در کیفیت زندگی به خود اختصاص دهد. دلایل ارائه شده در بالا باعث شده است که کشور کانادا به خصوص در سال های اخیر، یکی از مقاصد اصلی مهاجرتی در جهان باشد و علاقه مندان بسیاری به خصوص ایرانیان را به خود جذب نماید. این کشور در بالاترین بخش آمریکای شمالی قرار گرفته و از لحاظ وسعت سرزمین در رتبه دوم جهان بعد از روسیه قرار دارد.

 

  • بخش اول ویدئوی موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

 

فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

 

  • بخش دوم ویدئوی موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

 

  • بخش سوم ویدئوی موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

 

  • بخش چهارم ویدئوی موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

 

  • بخش پنجم ویدئوی موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

فایل صوتی موسسه ملک پور در زمینه شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

 

البته بخش اعظمی از این کشور یخ زده و غیر قابل سکونت می باشد این کشور در بخش جنوبی سرزمین خود، مرز مشترک بسیار بزرگ و طولانی با کشور آمریکا دارد و اکثر شهرهای بزرگ و پر جمعیت کانادا بسیار نزدیک به این مرز قرار گرفته اند. مساحت کشور کانادا 9,984,670 کیلومتر مربع و جمعیت آن در حدود 37 میلیون نفر با توجه به آمار سال 2019 می باشد. از لحاظ سیستم اداره کشور، کانادا بسیار مشابه آمریکا بوده و دارای دولت فدرال می باشد و هر ایالت، قوانین خاص خود و شرایط مهاجر پذیری متفاوتی داشته و نسبتاً مستقل اداره می گردد. البته تمامی ایالت ها تحت سیستم فدرالی این کشور اداره می گردند. اداره این کشور با سیستم فدرالی، کنترل بسیار مناسبی را ایجاد نموده و باعث سرعت پیشرفت و کنترل دقیق تر و عملکرد بهتر استان ها شده است. پایتخت این کشور در ایالت اونتاریو قرار داشته و شهر اوتاوا در استان اونتاریو می باشد که نسبتاً ساختاری اداری و مذهبی دارد و در مجاورت ایالت کبک و شهر مونترال قرار گرفته است. از اصلی ترین و پر جمعیت ترین شهر های این کشور به غیر از اوتاوا می توان به ونکوور، تورنتو و مونترال اشاره کرد که هریک به ترتیب در استان های بریتیش کلمبیا، اوتاوا و کبک قرار دارند.

بورسیه تحصیلی کانادا

در طی پروسه تحصیل با بورسیه تحصیلی در کانادا و یا بدون آن، اگر فرد متقاضی یا همراه وی بتوانند کار و پیشنهاد شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود اخذ نمایند، اقامت آن ها در کانادا به اقامت کاری تبدیل شده و تحت شرایطی پس از چند سال می توانند اقامت دائم کانادا و سپس تابعیت این کشور را بدست آورند. با داشتن پیشنهاد شغلی همچنین می توان از طریق روش اسکیل ورکر (Skilled Worker) و برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry) اقدام نمود و از این طریق، اقامت دائم کانادا (PR) را دریافت کرد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا

بورسیه تحصیلی در کانادا یا کمک هزینه های تحصیلی و شرایط اخذ آن، موضوع این زیر عنوان می باشد. متقاضیانی که قصد اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا دارند باید بدانند که انواع مختلفی از بورسیه در این کشور وجود دارد. برای بهره گیری از بورسیه تحصیلی در کانادا متقاضیان باید بدانند که دانشگاه های این کشور برنامه ها و گزینه های مختلفی برای دادن فاند، انواع بورس های تحصیلی و کمک هزینه های مختلفی را برای دانشجویان خارجی ارائه می نمایند و کسب اطلاعات کامل در خصوص مقصد تحصیلی، می تواند در برنامه ریزی دانشجویان تأثیر بسزایی داشته باشد. سه نوع اصلی از کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در کانادا اسکولارشیپ (Scholarships)، کمک هزینه تحصیلی (Grants) و بورسیه ها (bursaries) می باشند که هرکدام، تعریف متفاوت و شرایط اخذ مختلفی دارند. بورسیه تحصیلی در کانادا برای دانشجویان خارجی که اصلی ترین آنها اسکولارشیپ یا همان فلو شیپ (Fellowship) می باشند، می توانند از یکی از منابع زیر تأمین گردند:

  • دانشگاه
  • شرکت های خصوصی یا خیریه ها
  • منابع دولتی

برای اخذ اسکولارشیپ ها که اصلی ترین بخش بورسیه تحصیلی در کانادا را تشکیل می دهند، دانشجو باید دارای معدل بالا، رزومه قوی، سطح زبان خوب و در برخی رشته ها نمره GRE مناسب باشند. دو دسته دیگر بورسیه تحصیلی در کانادا که کمتر برای دانشجویان بین المللی در دسترس می باشد، زمانی به افراد متقاضی تعلق می گیرد که نیاز مالی داشته و نتوانند از پس هزینه های تحصیل و زندگیشان بر بیایند. این بورسیه ها معمولاً از منابع خاصی تامین می گردند و الزامات اسکولارشیپ ها را نیاز ندارد. تمامی انواع بورسیه تحصیلی در کانادا بدون نیاز به پس دادن (non refund) می باشند و به غیر از در مواقع خیلی خاص، نیاز نیست که دانشجو آنها را بازگرداند.

نکات اخذ بورس تحصیلی کانادا

برای اطمینان از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا بهتر است به نکات زیر دقت فرمایید.

  • یک ایمیل یکسان را برای اساتید ارسال نکنید. ارسال ایمیل یکسان برای اساتید مختلف نشان دهنده عدم شناخت شما از حوزه فعالیت اساتید و عدم گذاشتن زمان روی تحقیقات خواهد بود.
  • قبل از جلب نظر مثبت استاد راهنما در مورد حوزه فعالیت ایشان و تحقیقاتی که برای پیش بردن در نظر گرفته است، تحقیق کنید و با توجه به پژوهش های خود بهترین استاد را انتخاب نمایید. همسو بودن تحقیقات متقاضی با استاد راهنمای نقش به سزایی در دریافت بورس تحصیلی کانادا ایفا می کند. 
  • داشتن سابجکت یا موضوع تحقیق از اصول اساسی در اخذ بورس خواهد بود. به علاوه مدرک زبان با نمره بالا، رزومه علمی خوب از دیگر موارد لازم برای دریافت می باشد.

بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی در این زیر عنوان مورد بحث قرار می گیرد. در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی، این نکته بسیار حائز اهمیت است که بورسیه های بسیار زیاد و متنوعی به خصوص برای دانشجویان خارجی در مقطع تحصیلی کارشناسی وجود ندارد. اما دانشگاه های معتبر معمولاً جوایزی (Awards) برای دانشجویان برتر خود قرار می دهند که می تواند برای تمامی دانشجویان، از جمله کانادایی و غیر کانادایی قابل دستیابی باشد. برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی، شرایط تحصیلی فرد طی دوره تحصیل ایشان در آن دانشگاه، نمره زبان و در برخی موارد نمره GRE و یا مهارت ها و توانایی های خاص می تواند تاثیرگذار باشد.

این بورسیه ها در صورت دریافت، معمولاً تنها بخش کوچکی از هزینه های فرد را تأمین خواهد کرد. میزان بورسیه تحصیلی در کانادا که در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود حدود 5-2 هزار دلار کانادا می باشد. این مبلغ برای دانشجویان در حال تحصیل در کانادا بین 9-2 هزار دلار کاناداست. موسسه ملک پور سالیان درازی را در عرصه مهاجرت فعالیت داشته و یکی از تخصص های اصلی این موسسه، مهاجرت تحصیلی و دیگر روش های مهاجرتی در کانادا می باشد. همچنین از طریق دریافت مشاوره و راهنمایی های مشاوران برجسته این موسسه می توانید احتمال دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا را با توجه به شرایط خود افزایش دهید. برای مشاهده برخی از نمونه ویزا های اخیر دریافت شده توسط موسسه ملک پور و کسب اطلاعات تکمیلی و آشنایی بیشتر با این موسسه می توانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

انتخاب دفتر مهاجرتی

گالری ویزاها

انتخاب دفتر مهاجرتی

دفتر ملک پور

بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد، تنوع بیشتری نسبت به بورسیه های ارائه شده در مقطع کارشناسی دارد. دو نوع اصلی بورسیه تحصیلی در کانادا که بیشتر در مقطع دکتری و در برخی از مواقع در دوره کارشناسی ارشد قابل دستیابی است، همیار تدریس (TA) و همیار تحقیق (RA) می باشد. این بورسیه ها در شرایطی که دانشجو شرایط تحصیلی و رزومه مناسب و سطح زبان خوبی داشته باشد، به فرد تعلق می گیرد. همیاران تدریس معمولاً از طرف دانشگاه برای انجام کلاس های حل تمرین و کمک به دانشجویان سال پایین تر قرار داده می شوند. فردی که همیار تدریس می شود به ازای زمانی که کلاس برگزار نموده و به دیگر دانشجویان یاری رسانده است، کمک هزینه دریافت می نماید.

همیاری تحقیق معمولاً به کارهای پژوهشی مربوط می شود و فردی که تقاضای همیاری تحقیق دارد باید به اساتید و دانشجویان سال بالایی یا دانشجویان دکترا، در انجام پروسه های تحقیقاتی ایشان یاری برساند و در ازای آن، کمک هزینه دریافت نماید. برای دانشجویان کارشناسی ارشد، این امکان وجود دارد که در صورت تأیید استادشان، پایان نامه های تحقیقاتی خود را بر روی موضوعاتی قرار دهند که توسط یک شرکت خصوصی یا دولتی، فاند برای آن قرار داده شده است. بدین ترتیب می توانند در حین انجام پروژه خود، مقداری کمک هزینه دریافت نمایند. از سوی دیگر، تمامی دانشگاه ها اسکولارشیپ های مختلفی را معمولاً در وبسایت خود قرار می دهند که دانشجو می تواند با داشتن شرایط مورد نظر برای آنها اقدام نماید. به طور کلی بورسیه های مقطع کارشناسی ارشد در حدود 14 هزار دلار کانادا می باشد.

بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع دکترا

بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا بسیار شایع می باشد. بسیاری از دانشجویان حتی قبل از ورود به دانشگاه، با هماهنگی استاد راهنمای خود و تأیید ایشان می توانند فاند دریافت نمایند. این نوع بورسیه های تحصیلی معمولاً به صورت سالانه تعیین شده است و ماهیانه برای دانشجوی دکترا واریز می گردد. منابع این نوع بورسیه ها که به پروژه ای تعلق می گیرد که فرد در کنار استاد خود بر روی آن کار می کند، می تواند از طریق شرکت های خصوصی یا منابع دولتی و یا نظامی تأمین گردد. شایان ذکر است این مقاله توسط تیم پژوهشی موسسه ملک پور تهیه شده و هرگونه کپی برداری و استفاده از محتوای آن بدون اجازه و ذکر منبع، از لحاظ شرعی گناه بوده و به صورت قانونی نیز قابل پیگیری می باشد. در مقطع دکتری، همیاری تدریس و همیاری تحقیق نیز برای دانشجویان ممتاز امکان پذیر است. این بورسیه ها تا حدود 18 هزار دلار کانادا می باشند. علاوه بر موارد ذکر شده دانشجو می تواند برای اسکولارشیپ هایی که توسط دانشگاه یا دولت یا ایالت مورد نظر تعیین شده است، در صورت ارائه مدارک و داشتن شرایط مورد نظر اقدام نماید.

همانطور که اشاره گردید منابع اصلی تأمین کننده بورسیه ها و فاند های دانشجویی، منابع دولتی، منابع غیر دولتی و دانشگاه ها می باشند. در جدول زیر به برخی از اصلی ترین زیر مجموعه های این دو گروه منابع دولتی و غیر دولتی و توضیح مختصری در خصوص آنها پرداخته شده است. بورسیه تحصیلی در کانادا در دانشگاه ها در زیر عنوان بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

منبع مالی تامین کننده

نام بورسیه

توضیح

برخی از اسکولار شیپ های دولت کانادا

Banting postdoctoral Fellowships

ارائه بورس و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی در رشته های علوم طبیعی و اجتماعی و یا تحقیقات بهداشتی در دوره تحصیلات تکمیلی

Canada Graduate Scholarships – Master’s Program

ارائه بورس تحصیلی به دانشجویانا کانادایی در دوره های کارشناسی ارشد یا دکترا (بورس های CGS-M)

IDRC Research Awards

ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان کشورهای در حال توسعه که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در دانشگاه های کانادا هستند.

برخی از اسکولار شیپ های غیر دولتی تحصیل در کانادا

Anne Vallee Ecological Fund

ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان بین المللی مقطع دکترای دانشگاه معتبر ایالت کبک یا بریتیش کلمبیا و در حال تحقیق در زمینه حیوانات

Trudeau Scholarships and Fellowships

ارائه تعدادی بورس تحصیلی به دانشجویان بین المللی مقطع دکترا توسط بنیاد Trudeau در برخی مؤسسات منتخب خود

Surfshark Privacy and Security Scholarship

ارائه جایزه 2000 دلار کانادا برای دانشجویان (بدون محدودیت ملیت) محصل در کانادا در مقاطع دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا

نیاز به ارسال مقاله برای درخواست اخذ جایزه

 

شما عزیزان می توانید به مراجعه به لینک زیر، اطلاعات جامع و کاملی در خصوص تحصیل در کانادا و شرایط تحصیلی کلیه مقاطع در کانادا آشنا دریافت فرمایید.

بورسیه تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا

معرفی دانشگاه های کانادا

یکی از مسیر های اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا، تحصیل در دبیرستان های این کشور می باشد. افرادی که تحصیل را از دوره های دبیرستان در کانادا شروع نموده کرده و توانسته اند عملکرد مناسب و نمرات عالی را در این مدارس اخذ نمایند، علاوه بر شانس گرفتن پذیرش از بهترین دانشگاه های این کشور و دیگر دانشگاه های جهان، شانس اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه را خواهند داشت. اکثر دانشگاه های کانادا بورسیه تحصیلی متفاوتی را برای دانشجویان دوره لیسانس قرار نمی دهند، در حالی که دانشگاه یورک که یکی از معروف ترین دانشگاه های کانادا می باشد برای افرادی که رزومه عالی، نمرات بالا در دبیرستان و انتشار مقاله و دارای توصیه نامه از اساتید هستند، بورسیه ای در حدود 60 هزار یورو برای کل دوره تحصیلی چهار ساله افراد در دوره کارشناسی مد نظر قرار داده است. برنامه آموزشی CGS که هدف آن حمایت از دانشجویان دکترا در کشور کانادا و معرفی کشور کانادا به عنوان یک مرکز تحقیقاتی معتبر در جهان است، بورسیه ای را به به طور مساوی مابین سه مرکز تحقیقاتی اصلی این کشور که به ادامه معرفی می گردند، تقسیم می نماید:

  • موسسه تحقیقات بهداشتی کانادا
  • شورای علوم طبیعی و تحقیقات مهندسی
  • شورای تحقیقات علوم انسانی

این بورسیه تحصیلی در کانادا از طریق این سه مرکز تحقیقاتی مابین 167 نفر از دانشجویان دکترا تقسیم می گردد و مبلغ آن برای کل دوره سه ساله دکترا، معادل 50000 دلار کانادا می باشد. در ادامه به برخی از بورسیه های تحصیلی کانادا که توسط دانشگاه های این کشور به دانشجویان، بدون در نظر گرفتن تابعیتشان تعلق می گیرد اشاره می نماییم.

دانشگاه مانیتوبا (Manitoba): این دانشگاه به دانشجویان فول تایم که در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می نمایند، بورسیه اعطا می نماید. این بورسیه می تواند به تمامی دانشجویان چه کانادایی و چه خارجی با اخذ شرایط مورد نظر تعلق می گیرد. مبلغ این بورسیه برای دانشجویان فوق لیسانس 14000 دلار کانادا و برای دانشجویان دکترا سالانه 22000 دلار کانادا می باشد.

دانشگاه کالگری (Calgary): این دانشگاه بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های جزئی و کلی متفاوتی را برای تمامی دانشجویان کانادایی و غیر کانادایی خود اختصاص می دهد. این بورسیه ها سالانه مبلغی در بازه 1تا 4 هزار دلار کانادا بوده که برای اقدامات مطالعاتی و پژوهشی به دانشجویان اعطا می گردد.

دانشگاه واترلو (Waterloo): این دانشگاه بورسیه ای به مبلغ 1880 دلار کانادا و 3760 دلار کانادا را به ترتیب برای دانشجویان فوق لیسانس و دکتری خود به ازای هر ترم تحصیلی اختصاص می دهد. این دانشگاه، یکی از برترین دانشگاه های این کشور بوده و برای تحصیل در مقطع دکترا علاوه بر بورسیه فوق، کمک هزینه ها و بورس های تحصیلی مختلفی ارائه می نماید.

به صورت کلی این نکته بسیار حائز اهمیت است که اکثر بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی، به دانشجویان کانادایی تعلق می گیرد و درصد بسیار کمی از بورسیه تحصیلی در کانادا، به دانشجویان خارجی قابل تخصیص خواهد بود. متقاضیان تحصیل در مدارس کانادا می توانند با مراجعه به لینک زیر، اطلاعات جامعی در این خصوص کسب نمایند.

بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا

مدارک مورد نیاز بورسیه تحصیلی در کانادا

مدارک مورد نیاز بورسیه تحصیلی در کانادا برای اخذ آن، در این ذیل عنوان بررسی می گردد. اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا نیازمند ارائه مدارک و داشتن شرایط خاصی می باشد. مدارکی که در زیر ارائه به آنها اشاره خواهد شد، از اصلی ترین مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه های تحصیلی می باشند. شایان ذکر است برای برخی از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های مالی که توسط دانشگاه ها یا مؤسسات پزوهشی مختلف اعطا می گردند، ممکن است ارائه مدارک خاصی افزون بر مدارک زیر مورد نیاز باشد.

  • اسکن اصل و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی پیشینتحصیل دکترا در اتریش
  • اسکن ریز نمرات به همراه ترجمه رسمی آنها
  • عکس پرسنلی
  • آدرس و کد پستی محل اقامت دانشجو
  • انگیزه نامه یا  SOP
  • توصیه نامه از طرف اساتید دانشگاه یا مدیران محل هایی که فرد در آنها کار نموده است.
  • مدرک زبان که با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی می تواند آیلتس یا تافل باشد.
  • ارائه مقالات بین المللی و پروپوزال های دانشجو
  • رزومه فرد متقاضی

 

  • فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد نامه پلن تحصیلی (Study Plan)

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد نامه پلن تحصیلی (Study Plan)

فایل صوتی موسسه ملک پور درمورد نامه پلن تحصیلی (Study Plan)

 

موسسه ملک پور با همکاری اساتید برجسته زبان، اقدام به تهیه محصولی متفاوت و بی نظیر با موضوع آموزش زبان کرده است که می تواند در پروسه یادگیری زبان و کسب نمره لازم جهت اخذ بورسیه تحصیل در کانادا به یاری شما عزیزان بشتابد. به منظور اطلاع از محتویات این محصول و تهیه آن، پیشنهاد می شود لینک زیر را مشاهده فرمایید.

بورسیه تحصیلی کانادا

دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی در کانادا و بررسی ویزای تحصیلی در این زیر عنوان مورد بحث قرار خواهد گرفت. با ارائه مدارکی که در عنوان قبل بررسی شد، فرد متقاضی بورسیه تحصیلی در کانادا می تواند برای اخذ آن اقدام نماید. سفارت کانادا با اخذ نامه پذیرش و نامه بورسیه تحصیلی، پرونده فرد را برای دریافت ویزای تحصیلی بررسی می نماید و در صورت واجد شرایط بودن، ویزای تحصیلی این کشور را برای فرد متقاضی صادر می کند. برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا متقاضیان باید مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا را تأمین نمایند. از سوی دیگر، مدارکی برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در این کشور مورد نیاز می باشد. در ادامه این بند به برخی از اصلی ترین مدارک مورد نیاز جهت پذیرش و ویزا اشاره خواهد گردید. تکمیل بودن مدارک و نحوه چیدمان مدارک و همچنین رعایت نکات مورد نظر افسر ویزا می تواند بسیار مهم و در موفقیت اخذ ویزا سرنوشت ساز باشد. به همین دلیل توصیه می شود برای پروسه پذیرش و ویزای کانادا، مشورت و راهنمایی وکیل و یا مشاور رسمی مهاجرتی کانادا را دریافت کنید که تجربه لازم را در این زمینه داشته و از تغییرات قوانین به روز اطلاع داشته باشد. لیستی از پراهمیت ترین مدارکی که فرد متقاضی برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی باید به سفارت کانادا ارائه نماید به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشدتحصیل دکترا در اتریش
  • نمره آیلتس که برای پذیرش در مؤسسات آموزشی مختلف می تواند متفاوت باشد.
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی گذشته افراد با تایید داگستری و وزارت امور خارجه
  • ارائه نامه تمکن مالی (مبلغی که باید در حساب قرار گیرد و مدت آن بسیار مورد اهمیت می باشد.)
  • ارائه توصیه نامه از اساتید و یا مدیران در شغل قبلی
  • ارائه انگیزه نامه
  • رسید پرداخت شهریه که با در نظر گرفتن نوع دوره و موسسه آموزشی برگزارکننده آن، یعنی کالج و دانشگاه می تواند متفاوت باشد. (در خصوص ایرانیان توصیه می شود هزینه یک سال به طور کامل پرداخت شود.)

اکثر اقدامات پروسه ویزا به صورت آنلاین بوده و کل پروسه ویزای تحصیلی در حدود 9 هفته زمان نیاز دارد. در مرحله آخر، دانشجو در صورت تأیید درخواست به منظور انگشت نگاری و طی سایر مراحل اداری، به سفارت کانادا دعوت خواهد شد و در انتها مهر ویزا روی گذرنامه وی ثبت خواهد شد. در مقاله ویزای تحصیلی کانادا، به طور کامل به شرایط و مراحل اخذ ویزای تحصیل در کانادا پرداخته شده است.

هزینه های زندگی در کانادا

بورسیه تحصیلی در کانادا و هزینه های مورد نیاز جهت تحصیل و زندگی در این کشور در این زیر عنوان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. جهت تحصیل در کانادا، متقاضی باید هزینه های یک سال تحصیل و زندگی خود و همراهان خود را پیش بینی کرده و برنامه ریزی مناسب برای آن نموده باشد. افرادی که از بورسیه تحصیلی در کانادا استفاده می نمایند و نامه حمایت مالی دانشگاه را داشته باشند، می توانند شرایط تمکن مالی کمتری در سفارت نشان داده و از لحاظ هزینه های زندگی در این کشور خیالشان کمی راحت تر است. بورسیه تحصیلی در کانادا در موارد مختلف می تواند متفاوت باشد. در برخی موارد ممکن است بورسیه های تحصیلی علاوه بر هزینه های تحصیلی، هزینه های زندگی فرد را نیز پرداخت نماید.

در بسیاری از موارد، این فاند یا بورسیه تحصیلی در کانادا تنها برای شهریه فرد و یا بخشی از آن کافی می باشد و نیاز هست که فرد هزینه های زندگی خود را شخصاً تامین نماید. در مواردی که بورسیه تحصیلی وجود ندارد، برای ایرانیان توصیه می شود که برای افزایش شانس ویزای تحصیلی خود، هزینه یک سال دانشگاه از همان ابتدا پرداخت شود و مدارک آن در سفارت ارائه گردد. هزینه های تحصیل در کانادا به صورت میانگین هر ساله در حدود 15-16 هزار یورو می باشد. هزینه های زندگی در شهر های مختلف کانادا می تواند بسیار متفاوت باشد. گران ترین شهرهای کانادا، ونکوور و تورنتو می باشند. با توجه به آمارهای سال 2020، هزینه های زندگی در تورنتو کمی گران تر از ونکوور است. در حالی که هزینه های اجاره مسکن دقیقاً برعکس می باشد و اجاره مسکن در ونکوور گران تر است. میانگین هزینه های زندگی و برخی از مخارج روزانه در کانادا در جدول زیر ارائه گردیده است.

 

ردیف

شرح هزینه ها

هزینه ها به دلار کانادا

1

غذا برای 2 نفر، رستوران متوسطه، سه دوره

65.00 $

2

کاپوچینو

4.06 $

3

یک لیتر شیر

2.31 $

4

یک کیلوگرم برنج

3.94 $

5

12 عدد تخم مرغ

3.29 $

7

1 کیلو گرم سینه مرغ

13.10 $

8

1 کیلو گرم گوشت گاو

14.58 $

9

1 کیلو گرم سیب زمینی

2.62 $

10

بطری 1.5 لیتری آب معدنی

2.24 $

11

برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله برای 85 مترمربع آپارتمان

148.07 $

 

هزینه های اجاره مسکن در کانادا به صورت میانگین در جدول زیر نمایش داده شده است.

 

ردیف

شرح هزینه های محل سکونت

هزینه ها به دلار کانادا

1

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

1،225.74 $

2

اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

993.70 $

3

اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

1،976.76 $

4

اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر

1،615.54 $

بورسیه تحصیلی کانادا

هزینه زندگی در کانادا

پروسه مهاجرت پروسه پیچیده و دارای جنبه های بسیار زیادی می باشد. هزینه های زندگی تنها بخش کوچکی از اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب یک مقصد مناسب مهاجرتی می باشد. موسسه ملک پور برای اولین با در خاور میانه اقدام به ساخت ویدئویی کامل و جامع از تمام روش های مهاجرتی و جزییات مورد نیاز برای تصمیم گیری در خصوص مقصد مهاجرت، تهیه کرده و در دسترس علاقه مندان و متقاضیان امور مهاجرت گذاشته است. برای اخذ اطلاعات تکمیلی در خصوص این ویدئو بی نظیر و تهیه آن می توانید به لینک زیر مراجعه بفرمایید.گام به گام تا اخذ اقامت


بنرهای مورد نیاز

پرسش: با مدرک فوق بدون مقاله آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا وجود دارد؟

پاسخ:


بنرهای مورد نیاز

پرسش: با مدرک فوق بدون مقاله آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا وجود دارد؟

پاسخ:


سوالات متداول در زمینه اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا

انواع بورسیه های تحصیلی کانادا کدامند؟
بورسیه های کانادا به سه نوع اسکولارشیپ (Scholarships)، کمک هزینه تحصیلی (Grants) و بورسیه (bursaries) تقسیم می شوند.

✅ راحتترین بورسیه های تحصیلی کانادا برای درخواست کدامند؟
بورسیه های 1000 تا 5000 دلاری در کانادا وجود دارد که افراد می توانند ساده تر به آن ها دست پیدا کنند.

✅ شرایط عمومی اخذ بورسیه تحصیلی کانادا چیست؟
داشتن نمره زبان با نمره بالا، معدل و پیشینه تحصیلی درخشان و همچنین داشتن مقالات منتشر شده بین المللی نقش بسزایی در دریافت بورسیه تحصیلی برای متقاضیان ایفا می نمایند.

✅ آیا اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان امکان پذیر است؟
بورسیه تحصیلی معمولا ًدر مقطع دکترا اعطا می شود و با توجه به اینکه شما در دبیرستان رزومه عملی خاصی ندارید شانس بسیار کمی برای دریافت بورسیه وجود دارد.


_____________________ سخن پایانی درباره کشور کانادا و شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا _____________________

بورسیه تحصیلی در کانادا، شرایط و مدارک لازم برای بورسیه کانادا و تحصیل رایگان یا کم هزینه در کانادا در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. در گرد آوری و تهیه این مقاله تلاش گردید به تمامی سوالات طرح شده در ابتدای مقاله در موضوع بورسیه تحصیلی در کانادا پاسخ علمی داده شود و در هر زیر عنوان، به جزییات و نکات پر اهمیت در باب بورسیه تحصیلی در کانادا پرداخته شود. موسسه ملک پور در تمامی سال های فعالیت خود تلاش نموده با بهره گیری از تکنولوژی و نرم افزارهای به روز و استفاده مناسب از بستر فضای مجازی، همواره اطلاعات رایگان و به روز را در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این موسسه با بهره گیری از مشاورین رسمی مهاجرتی کانادا و عضو شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا (ICCRC) و ارتباط نزدیک و همکاری با وکلای محلی در هر کشور، انواع خدمات مهاجرت و سرمایه گذاری را با بالاترین کیفیت در اختیار موکلین خود قرار دهد. گواه ما در این دوره پانزده ساله خدمتمان، رضایت موکلین از سطح کیفیت خدمات و نتایج این موسسه می باشد و این پیشگامی و سابقه بلندمدت، مهر اثباتی بر این ادعا می باشد. شما عزیزان همواره قادر هستید با موسسه ملک پور در سرتاسر جهان ارتباط برقرار نموده و از مشاوره تلفنی رایگان مشاورین کارآزموده این موسسه بهره مند گردید. همچنین اگر سوال یا ابهامی در خصوص بورسیه تحصیلی در کانادا برایتان پیش آمد به سادگی می توانید در انتهای همین مقاله در بخش ثبت پرسش، مطرح نموده تا مشاورین مجرب این موسسه در اولین فرصت به آن ها پاسخ داده و شما را راهنمایی نمایند. در صورت اقدام به تکمیل فرم تماس، می توانید تماس با شما و دریافت مشاوره تلفنی رایگان را درخواست نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 12 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
علیرضا دماوندی
سلان دانشجوی معماری کارشناسی معماری دانشگاه ازاد با معدل 16 هستم 22 سالمه و 2 سال سابقه کاری غیر مرتبط دارم متاهل هستم وهمسر دارای فوق دیپلم گرافیک هستن. یک فرزند دارم. مدرک ایلتس نداریم اما اگه مسیر رفتن قطعی بشه حتما میگیریم(در حال مطالعه هستیم) میخواستم برای ارشد در کشور کانادا اقدام کنم و بیشتر تمرکزم اینه که خیلی به ایران برا هزینه ها متکی نباشیم. مطالب سایتتون رو خوندم و بسیار سپاس گذار هستم از مطالب خوب و مفیدتون. -سوال اول:میشه همزمان مقطع ارشد co-op گرفت یا میشه ارشد رو به یک co-op تبدیل کرد؟ یا نه باید اون رو بعد از ارشد بگیرم؟؟ -سوال دوم: اینکه کار کردن پاره وقت من و همسرم در کانادا چه میزان (درصد)از هزینه های ما رو پوشش میده؟ و تا چند درصد میتونیم از هزینه ها رو با فاند های اونجا پوشش بدیم که خیلی نیازمند هزینه ها از طرف ایران نباشیم؟ -سوال سوم: هم اینکه ایا بازار کار رشته معماری در کانادا اینده دار هست؟ (چون برای پیشرفت بچه هام میخوام مهاجرت کنم نمیخوام از چاله دربیام بیوفتم تو چاه :-)) ) "ممنون از وقتی که میزارین"
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز دوره های کوآپ با ارشد در کانادا متفاوت است معمولا دوره های کوآپ همراه با کار هستند اما دوره های دانشگاهی بسته به رشته ممکن است کارآموزی داشته باشند یا نه. کارهای پاره وقت عموما 30 تا 40درصد هزینه ها را می تواند پوشش دهد. درخصوص رشته ی معماری پیشنهاد می کنم حتما ابتدا با دوره های تحصیلی وارد شوید. حتما با مجموع تماس بگیرید تاشرایط عمومی شما توسط کارشناسان ما بصورت رایگان بررسی شود.
علیرضا دماوندی
سلان دانشجوی معماری کارشناسی معماری دانشگاه ازاد با معدل 16 هستم 22 سالمه و 2 سال سابقه کاری غیر مرتبط دارم متاهل هستم وهمسر دارای فوق دیپلم گرافیک هستن. یک فرزند دارم. مدرک ایلتس نداریم اما اگه مسیر رفتن قطعی بشه حتما میگیریم(در حال مطالعه هستیم) میخواستم برای ارشد در کشور کانادا اقدام کنم و بیشتر تمرکزم اینه که خیلی به ایران برا هزینه ها متکی نباشیم. مطالب سایتتون رو خوندم و بسیار سپاس گذار هستم از مطالب خوب و مفیدتون. -سوال اول:میشه همزمان مقطع ارشد co-op گرفت یا میشه ارشد رو به یک co-op تبدیل کرد؟ یا نه باید اون رو بعد از ارشد بگیرم؟؟ -سوال دوم: اینکه کار کردن پاره وقت من و همسرم در کانادا چه میزان (درصد)از هزینه های ما رو پوشش میده؟ و تا چند درصد میتونیم از هزینه ها رو با فاند های اونجا پوشش بدیم که خیلی نیازمند هزینه ها از طرف ایران نباشیم؟ -سوال سوم: هم اینکه ایا بازار کار رشته معماری در کانادا اینده دار هست؟ (چون برای پیشرفت بچه هام میخوام مهاجرت کنم نمیخوام از چاله دربیام بیوفتم تو چاه :-)) ) "ممنون از وقتی که میزارین"
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز دوره های کوآپ با ارشد در کانادا متفاوت است معمولا دوره های کوآپ همراه با کار هستند اما دوره های دانشگاهی بسته به رشته ممکن است کارآموزی داشته باشند یا نه. کارهای پاره وقت عموما 30 تا 40درصد هزینه ها را می تواند پوشش دهد. درخصوص رشته ی معماری پیشنهاد می کنم حتما ابتدا با دوره های تحصیلی وارد شوید. حتما با مجموع تماس بگیرید تاشرایط عمومی شما توسط کارشناسان ما بصورت رایگان بررسی شود.
سینا غلامی
سلام و عرض ادب و احترام. ممنون از مقاله کاملتون. ببخشید من یک سوالی در خصوص بورس تحصیلی داشتم؟ آیا شانس زیادی برای اخذ بورسیه در مقطع لیسانس وجود دارد؟ چه رشته های شانس بیشتری دارند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز، اخذ بورسیه تحصیلی در بدو ورود بسیار پایین است و شما با کسب نمرات عالی و پشت سر گذاشتن سال تحصیلی با موفقیت بالا، شانس دستیابی به بورسیه در سال های بعدی را بالا خواهید برد. شما در صورت داشتن نمره زبان ایلتس بالا و ارائه مقالات بین المللی شانس اخذ بورسیه از ابتدا خواهید داشت که این امر در مقطع لیسانس با احتمال کمتری روبروست. * مانا باشید *
کوروش
با سلام و عرض ادب ممنونم از مقاله بسیار خوبتون و ویدیوی بی نظیر آقای دکتر ملکپور در خصوص بورسیه تحصیلی کانادا 1.سوالم این بود برای دریافت بورسیه هم مثل پذیرش دانشگاه ها باید در ددلاین های خاصی اقدام کرد یانه باتوجه به فرمایش آقای دکتر چون سوپروایزر خیلی مهمه اگه سوپروایزر پیدا کنیم هر زمانی میشه اقدام؟ 2. برای دریافت بورسیه یک جا آقای دکتر میگن سن بالای 40 سال نباشه ایا برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا گپ تحصیلی هم مهمه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم بابت الطافتان درخصوص بورسیه تحصیلی هم بلی باید مدنظر داشته باشید ورود به دانشگاه در ددلاین های خاص صورت می پذیرد و داشتن سوپروایزر صرفاً اخذ پذیرش را تسریح می نماید. شرط سنی برای بورسیه بلی مهم است بطور مثال یک فرد 40 سال با مدرک لیسانس خیلی سخت می تواند برای مقطع فوق لیسانس بورسیه دریافت نماید. موفق باشید.
محسن احمد زاده
سلام و احترام، ممنون از مقاله بسیار کاملتون، ویدئو ها هم خیلی کمک کرد. یک سوال داشتم آیا با داشتن رزومه خوب در مقطع لیسانس فرد شانسی برای گرفتن بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع لیسانس وجود دارد؟!
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای گرفتن بورسیه تحصیلی شرایطی چون داشتن مدرک زبان قوی، چندین مقاله علمی معتبر و چاپ شده و از همه مهمتر داشتن یک استاد راهنما یا سوپروایزر نیاز است. اگر همچین رزومه و شرایطی داشته باشید شانس اخذ بورسیه شما بیش از 80 درصد است. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
نازنین
سلام و عرض ادب خدمت شما من 18 ساله هستم و معدلم بالای 19 بوده میتونم برای دانشگاههای کانادا بورس بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بورسیه شرایط خاصی دارد که عموماً افرادی که تحصیلات اکادمیک دارند و تحقیقات علمی انجام داده و یک تا چند مقاله معتبر علمی دارند می توانند اقدام کنند عموما برای سن و مقطع شما که تازه می خواهید وارد دانشگاه شوید می توان کمک هزینه تحصیلی مثل تخفیف در شهریه گرفت. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما برای کشورهایی که تحصیل رایگان دارند بررسی شود. موفق باشید
شادی یوسفیان
من چندتا سوال دارم در رابطه با بورس تحصیلی برای کشور کانادا کی میتونه راهنماییم کنه ایا؟ من ۲۶ سالم لیسانس طراحی لباس را دارم سوال اول: حقیقتش چطور باید سایت دانشگاه های مدو فشن کانادارو پیدا کنم؟ سوال دوم: چطور باید کسی رو پیداکنم که کمکم کنه یک رزومه خوب و عالی و یک پرتفولیو خوب از کارهام تهیه کنم؟؟ سوال سوم: چطور و کجا باید اقدام کنم که مدارکم رو به انگلیسی ترجمه کنم و این که کلا کسی قابل اعتماد معرفی کنین مراحل اقدام به این کارهارو از صفر تااخر بتونه کمکم کنه سوال چهارم: من چطور باید بتونم با مقالات اساتید اونجا آشنابشم ک بتونم متناسب بااون مقاله اساتید یک مقاله بنویسم و کار کنم ؟؟؟ سوال پنجم: چطور بتونم استادی پلی خودم رو ایمیل کنم از کجا پیدا کنم ایمیل ها وسایت های دانشگاه ها و اساتید رو؟؟ سوال ششم: فرم نوشتار و نحوه ی نوشتار استادی پلی باید چطور بنویسم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باتوجه به اینکه به سوالات شما نمی توان در یک کامنت پاسخ درست و جامعی داد، و نوشتن استادی پلن، نحوه رزومه نویسی و پیدا کردن سوپر وایزر مواردی هستند که نیاز به بررسی دقیق رزومه شما دارد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
محمدی
عرض ادب آیا این امکان وجود داره که برای مقطع ارشد در کانادا بورسیه گرفت از ایران؟ سوالم اینه اگر که هزینه تحصیل به واسطه بورسیه خیلی پایین باشه ایا روی این پذیرش تحصیلی ویزا میشم یا امکان ریجکتی خیلی زیاده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب در برخی رشته های تحصیلی و با ارائه رزومه قوی و نمره زبان بالا شما شاید بتوانید پذیرش با فاند یا نیمه فاند اخذ کنید. ولی برای اخذ ویزا بهتر است بتوانید همه مدارک مورد نیاز ویزا را کامل اماده کنید. سپاس
اسماعیل دستمرد
با سلام خدمت دکتر عزیز،اگر بخواهیم برای دکتری خارج کشور فاند بگیریم حداکثر سن برای این مقطع چند در نظر گرفته شده ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز شرایط سنی برای مقطع دکتری از اهمیت پایین تری نسبت به سایز مقاطع دارد و البته به کشور مقصد شما نیز بستگی دارد. اما به طور معمول افراد تا زیر 40 سال شانس خیلی خوبی برای دریافت ویزا برای مقطع دکتری خواهند داشت.
محمد
سلام و تشکر از زحمات جناب ملک پور و همکاران گرامیشان من 34 سال دارم. ارشد مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات با معدل نزدیک 18/89دارم. زبانم خیلی خوبه ولی فعلا آیلتس نگرفتم. روی مقاله در حوزه امنیت اینترنت اشیاء دارم کار میکنم. مجرد هستم و قصد گرفتن بورسیه دکتری در هر دانشگاهی که هم خرج تحصیل رایگان باشه و هم خرج هزینه های زندگی منو بده و هم حقوق بده دارم چون به هیچ وجه نمی تونم هزینه ای پرداخت کنم. لطفا راهنمایی بفرمائید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مخاطب گرامی پیشنهاد می شود ویدیوی آموزشی در خصوص اخذ پذیرش در مقطع دکتری را در کانال یوتیوب موسسه مشاهده نمایید.
خیریه موسوی
سلام وقتتون بخیر در رابطه با تحصیل ارشد در کانادا می‌شود فرد یک رشته غیر مرتبط برداره ؟ و اینکه من ۳۳ سالمه به نظرتون میتونم برای ارشد در کانادا اقدام کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز امکان اخذ پذیرش در رشته ای غیر از رشته ایسانس وجود دارد اما رشته مورد نظر بایستی مرتبط با لیسانس باشد. با تومه به شرایط سنیتان برای اخذ پذیرش کانادا کمی ریسک وجود دارد.
پریا حیدری
سلام وقت بخیر سوال مهمی که داشتم آیا برای پذیرش تحصیلی در کشور کانادا میشه دولینگو یا تافل هوم ادیشن ارائه داد؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز با مدرک دولینگو نیز امکان اقدام وجود دارد. اما بهتر است مدرک ایلتس یا تافل ارائه دهید.
خیریه موسوی
سلام و عرض ادب برای بورسیه فرد می‌تونه با خودش همراه ببره
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای روش های تحصیلی امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد.
فاضلی
درود. برای تحصیل در کانادا اگر بدون بورسیه وارد بشیم و اونجا درسمون خوب باشه میتونیم برای سالهای بعدش کمک هزینه دریافت کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، شانس دریافت کمک هزینه از دانشگاه و یا سایر نهادها را خواهید داشت.
مرجان
سلام . وقت بخیر. من ۲۹ سالمه. کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی درس خوندم ولی دفاع نکردم و رها شد. مقاله ISI و زبان آیلتس ۶/۵ دارم. میتونم برای کارشناسی ارشد در کانادا اقدام کنم و بورسیه بشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شانس دریافت پذیرش و ویزا در کانادا را خواهید داشت اما در خصوص بورسیه نمی توان تضمینی ارائه نمود و بسته به شرایط متقاضیان دارد.
نسترن
سلام وقت بخیر من ۳۱ ساله هستم و لیسانس حقوق دارم برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا میتونم اقدام کنم ؟ برای گرایش حقوق بین الملل شانس اقدام دارم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، می توانید برای تحصیل در کانادا اقدام داشته باشید اما در خصوص رشته باید شرایط شما برای دانشگاه ارسال شود تا پاسخ دانشگاه را دریافت نماییم.
فاطمه بهرامی
سلام عرض ادب من 28 سالمه لیسانس مدیریت دارم و ایلتس 7 دارم مقاله ندارم هنوز ولی معدلم بالا هست از نظر شما میتونم برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، شرایط شما برای تحصیل فوق لیسانس بسیار مناسب است و شانس دریافت پذیرش و ویزا خواهید داشت.
شهلا نادری
سلام.وقتتون بخیر داشتن مدرک ایتلس برای تحصیلی کانادا الزامی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز شما می‌توانید از طریق دوره‌های زبان نیز پذیرش بگیرید.
Yasmin
سلام برای اخد ویزای تحصیلی کانادا می توانم برای همسرم ویزای همراه نیز درخواست کنم و آیا در اسکان دانشجویی نیز میتوانم همراه با همسرم در آنجا ساکن شویم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله امکان دریافت ویزای همراه وجود دارد و میتوانید از خوابگاه های متاهلی و یا حتی سایر انواع اقامتگاه ها استفاده داشته باشید.
زهرا باوی
سلام وقت بخیر خواستم بدونم برای مقطع کارشناسی امکان بورس گرفتن می باشد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله، اگر رزومه و سوابق عالی داشته باشید شانس دریافت دارید اما تضمینی نیست.
شیدا عالی مقام
سلام وقت بخیر 22 ساله هستم و ترم آخر مهندسی آی تی، زبان در سطح 7 آیلتس هستم، بهتره که چه اقداماتی را انجام بدم که شانس دریافت بورسیه در کانادا رو داشته باشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. داشتن مقالات معتبر و یا کار و مهارت در این زمینه میتوانید برای دریافت بورسیه به شما کمک کند.
Gohar
سلام خسته نباشید برای دریافت بورسیه آیا داشتن معدل بالا و همچنین یکسری از جوایز در مسابقات داخلیه ایران میتونه به دریافت بورسیه کمک کنه؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، اما در بسیاری از موارد نمیتوان تضمینی در خصوص ارائه بورسیه داد و باید شرایط متقاضی دقیق تر بررسی شود.
شیدا
سلام. شرایط بورسیه چی هست؟ من ۲۲ سالمه. آیلتس ۷ دارم و مدرک لیسانسم ۱۶:۷۵ از دانشگاه آزاد هست. امکان دریافت بورسیه هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بایستی وب سایت دانشگاه ها را برای دریافت بورسیه بررسی نمایید.
حمید تاهری
سلام وقت بخیر ایا با سن 26 سال ایا میشه برای بورسیه تحصیلی در کانادا اقدام کرد ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد اما دریافت بورسیه مستلزم داشتن سوابق و رزومه علمی خوبی است که باید بررسی شود.
احمد
فردی که سی ساله و دارای مدرک ارشد با مقاله های زیادی هست امکان گرفتن بورس در کانادا هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله امکان پذیر است.
مینا
من دیپلمه و ۱۸ ساله هستم.به چه صورت میتونم به صورت بورس در کانادا تحصیل کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورتی که سوابق و رزومه علمی خوبی داشته باشید شانس دریافت بورسیه را خواهید داشت.
مشاوره رایگان