مهاجرت به ژاپن از طریق ازدواج

2 نظر

اقامت دائم ژاپن از  طریق ازدواج

 

آیاقصد ازدواج با یک تبعه ژاپنی و اخذ اقامت دائم ژاپن از  طریق ازدواج را دارید؟ آیا میخواهید شرایط اخذ اقامت دائم ژاپن از  طریق ازدواج را بدانید؟ آیا میخواهید راجع به قوانین ازدواج ژاپن بدانید ، اگر میخواهید راههای اخذ اقامت دائم ژاپن از  طریق ازدواج را بدانید و اگر میخواهید در مورد مدارک لازم جهت اقامت دائم ژاپن از طریق ازدواج اطلاعاتی را کسب نمایید و به دنبال بدست آوردن جواب این سوالات هستید ، می توانید این مقاله را مطالعه نمایید. شرایط و راه های اقدام به  اقامت دائم ژاپن از طریق ازدواج چیست؟

 

اقامت دائم جایگزینی برای فرآیند تابعیت ژاپن است. بسیاری از اقلیت های قومی در ژاپن که واجد شرایط شهروندی نیستند در این دسته قرار می گیرند و این گزینه ای بسیار عالی برای خارجی هایی است که نمی توانند پیگیر روند اخذ شهروندی باشند و یا مایل به حفظ ملیت اصلی خود هستند.

به عنوان یک قاعده کلی، شما باید برای یک دوره ده ساله در ژاپن زندگی کرده باشید تا واجد شرایط درخواست اقامت دائم ژاپنن از طریق ازدواج باشید. با این حال، اگر همسر شما ژاپنی باشد، این دوره سه سال است.

شما همچنین باید در تمام طول روند بررسی درخواست (معمولا چند ماه) ویزای معتبر داشته باشید.

برای اخذ اقامت دائم ژاپن از طریق ازدواج شما باید سابقه کیفری نداشته باشید (برخی از مقامات این شرط را شامل نقض قوانین راهنمایی و رانندگی می دانند). علاوه بر این، شما باید بتوانید به نحوی به در کمک به این کشور سهیم باشید که کار به عنوان دیپلمات و یا کار برای یکی از شرکت های ژاپنی واجد شرایط، و یا تدریس در دانشگاه از جمله این موارد است. کسب جوایز  یا افتخارات حرفه ای کمک کننده است.

آماده به ارائه توضیحات مکتوب و قانع کننده در مورد دلایل ارائه درخواست خود همراه با ذکر سوابق مالی دقیق خود باشید. کارفرمای شما نیز باید اطلاعات مالی را به عنوان بخشی از روند درخواست ارائه دهد.

با اخذ اقامت دائم دیگر مجبور به تمدید ویزا برای ماندن در ژاپن نیستید، هر چند که همچنان باید قبل از سفر به خارج از کشور برای مجوز ورود مجدد درخواست دهید. با داشتن اقامت دائم مراجعه به بانک های ژاپنی در رابطه با اعتبار مالی و وام راحت تر است، و در برخی از نقاط ژاپن حتی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات محلی هستید .

 

نکاتی در رابطه با ازدواج در ژاپن و  شهروندی و اقامت ژاپن :

اگر شما قصد ازدواج در ژاپن را داشته باشید و موفق به اخذ شهروندی یا اقامت شوید، حتی در صورتی که از همسر خود جدا شوید، این وضعیت حفظ می شود ( اگر پس از ازدواج با یک شهروند ژاپنی ، ویزای همسری گرفته اید، این ویزا تا تاریخ انقضای ذکر شده در آن معتبر باقی خواهد ماند)  توجه داشته باشید، که دادگاه های ژاپن در طول رسیدگی به پرونده طلاق طرف خارجی ها را نمی گیرند . بنابراین بهتر است از ازدواج تنها به عنوان وسیله ای برای اخذ اقامت دائم یا شهروندی ژاپن پرهیز کنید، اگر چه طلاق وضعیت اقامت شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

– برای گرفتن اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج در ژاپن با مشاورین و کارشناسان ارشد موسسات مهاجرتی معتبر تماس حاصل نمایید .

امتیاز 4.42 از 5 ( 16 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
احمد فیض
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کسانیکه ازدواج انها در ژاّپن ثبت گردیده است
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب، قوانین و مدارک موردنیاز برای هر کشوری با توجه به آثار نکاح در آن کشور متفاوت بوده و شما می توانید با ارتباط با وکیل لوکال آن کشور از طریق همسر خود و یا مراجعه به سفارت کشور مورد نظر، نسبت به مدارک موردنیاز اطلاع کسب کنید. *مانا باشید*
سودابه
سلام وقت بخیر آیا ازدواج با زن ژاپنی که در خارج از ژاپن ساکن است منجر ب اقامت ژاپن می شود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب بله امکانپذیر است .
مشاوره رایگان