کار پس از تحصیل در اسپانیا

بدون نظر

کار پس از تحصیل در اسپانیا

کار پس از تحصیل در اسپانیا، شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا، نحوه کاریابی در اسپانیا و شرایط اقامت کاری پس از تحصیل در اسپانیا در این مقاله مورد تحلیل و بررسی کاملا علمی قرار خواهد گرفت. میزان حقوق در اسپانیا چقدر است؟ نرخ بیکاری اسپانیا چه میزان است؟ مشاغل مورد نیاز در اسپانیا کدام است؟ در این مقاله به بررسی کامل و دقیق کار پس از تحصیل در اسپانیا و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسپانیا پرداخته شده است تا شما بتوانید برای انتخاب مسیر خود هرچه بهتر و با دیدی وسیع تر به این امر مهم بپردازید. برای بدست آوردن اطلاعات کافی در زمینه کار پس از تحصیل در اسپانیا می توانید تا پایان با ما همراه باشید و یا جهت دریافت اطلاعات تحصیلی مهاجرتی و کاری به وب سایت موسسه ملک پور مراجعه یا با کارشناسان و مشاوران تلفنی این مجموعه تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان بهره مند شوید.

  • شرایط کلی اسپانیا
  • شرایط ویزای کاری اسپانیا
  • مدارک مورد نیاز ویزای کاراسپانیا
  • نرخ بیکاری در اسپانیا
  • مشاغل مورد نیاز اسپانیا 2020
  • میزان حقوق در اسپانیا
  • نحوه کاریابی در اسپانیا
  • معرفی مؤسسات کاریابی در اسپانیا
  • بررسی ویزای همراه اسپانیا
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسپانیا با کار پس از تحصیل
  • کار پس از تحصیل در اسپانیا و سخن پایانی

کار در جمهوری چکشرایط کلی اسپانیا

برای اینکه شما بتوانید برای مهاجرت و به واسطه آن کار در کشور اسپانیا اقدام کنید نیاز به شناخت اقلیم و فرهنگ این کشور دارید. اسپانیا کشوری در جنوب غربی اروپا است.اسپانیا تنها کشوری در اروپاست که مرز فیزیکی با یک کشور آفریقایی دارد. چندین جزیره کوچک در دریای آلبوران نیز بخشی از خاک اسپانیا هستند. سرزمین اصلی این کشور از جنوب و شرق با دریای مدیترانه همسایه است. در شمال و شمال شرقی توسط فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و در غرب و شمال غربی به ترتیب توسط پرتغال و اقیانوس اطلس احاطه شده است. اسپانیا با مساحت 505990 کیلومتر بزرگترین کشور در جنوب اروپاست. اسپانیا با بیش از 47.3میلیون نفر جمعیت، چهارمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا است. پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا مادرید است. زبان مردم این کشور اسپانیایی است. اسپانیا، چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو است با این وجود مشکل کار بعد از رکود اقتصادی در اروپا در اسپانیا نیز دیده می شود که البته این مشکل از سال 2018 به بعد در حال رفع شدن است. جهت اجازه کار در کشور اسپانیا شخص خارجی باید از کار فرمایی در اسپانیا در خواست کار داشته باشد و کارفرما نیز باید ثابت کند که شخصی در اسپانیا برای این پیشنهاد کار وجود ندارد. بعد از مشخص شدن و تایید شغل مورد نظر از اداره کار اسپانیا شخص می تواند جهت ویزای کاری اقدام کند.

شرایط ویزای کاری اسپانیا

بیشتر شهروندان غیر اتحادیه اروپا به مجوز کار احتیاج دارند، اگرچه موارد استثنایی وجود دارد، مانند دانشگاهیان یا دانشمندانی که در پروژه های خاص کار می کنند، یا اعضای خانواده کسی که به مدت یک سال یا بیشتر در اسپانیا کار می کنند. قبل از گرفتن مجوز کار، ابتدا باید کار پیدا کنید. پس از تأمین شغل، کارفرمای شما باید برای دریافت اجازه کار برای کار قانونی شما در اسپانیا به اداره کار این کشور درخواست کند. این در حالی است که کارفرما باید حداقل حقوق را نیز به همراه درخواست به اداره کار نشان دهد. اگر شغل به عنوان مشاغل کمبود ذکر شود (از مشاغلی است که متقاضی آن در کشور اسپانیا بسیار کم است) و این شغل توسط کارفرما آگهی شده و نامزدهای مناسب دیگری از اسپانیا یا اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد، مجوز کار صادر می شود. پس از اعطای مجوز کار، شما می توانید با در دست داشتن مجوز کار که با اجازه اقامت شما ترکیب می شود، به سفارت کشور اسپانیا در کشور خود رفته و با تکمیل مدارک شخصی درخواست ویزا کنید. البته اگر مدرک تحصیلات عالی دارید که حداقل سه سال طول کشیده است (به عنوان مثال یک مدرک لیسانس) که به شما این امکان را می دهد در یک سطح بالا در یک ظرفیت حرفه ای کار کنید، یا حداقل پنج سال تجربه حرفه ای در همان زمان داشته باشید، می توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید.همچنین شما باید یک قرارداد کاری یا یک پیشنهاد شغلی قانونی داشته باشید و شغل مورد نظر باید حداقل 1.5 برابر (یا 1.2 برابر برای مشاغل مورد تقاضای خاص) دستمزد، متوسط ​​دستمزد در اسپانیا داشته باشید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار اسپانیا

برای اخذ ویزای کاری اسپانیا باید مدارک مورد نیاز جهت صدور این ویزا را به سفارت کشور اسپانیا در کشور خود یا نزدیک ترین سفارت اسپانیا ارائه دهند. اهمیت کامل و دقیق بودن این مدارک بدین علت است که تمامی مستنداتی که باعث اخذ ویزای شما می شود همین مدارک است و اگر مدارک کامل نباشد و یا موردی داشته باشد امکان رد شدن ویزای شما بالا می رود. پس برای بالا رفتن سرعت و هدر نرفتن هزینه باید بدانید که چه مدارکی و به چه صورت به سفارت مورد نظر تحویل دهید‌. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار اسپانیا بدین شرح است.

  • دعوت نامه کار از سمت کارفرما
  • مدارک و سنوات شغل قبلی فرد
  • پاسپورت و شناسنامه و کپی مربوط به آنها
  • مدارک مربوط به تحصیلات فرد متقاضی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی شخص
  • مدارک سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • بیمه نامه
  • عکس رنگی از پاسپورت

توجه داشته باشید که تمامی مدارک فوق به همراه ترجمه آنها جهت ارائه به سفارت الزامی می باشد.

نرخ بیکاری در اسپانیا

نرخ بیکاری در هر کشور نشان دهنده میزان شغل و یا کمبود نیروی کار در آن کشور است و اطلاع از این نرخ به شخص جهت تصمیم گیری و شناخت مقصد مهاجرتی او کمک شایانی می کند. لذا دانش در مورد نرخ بیکاری یک کشور از بدیهیات مهاجرت از طریق کار است. کشور اسپانیا با وجود اینکه در سال های اخیر پیشرفت اقتصادی خوبی داشته است متاسفانه نرخ بیکاری نسبتا بالایی نسبت به سایر کشور های هم ردیف اقتصادی خود داشته است. البته سیاستمداران و مسئولان مربوط در اسپانیا توانسته اند این نرخ بیکاری را که در سال 2014 به بیش از 25% رسیده بود را طی این چند سال به حداقل میزان خود یعنی 13% برسانند ولی با این وجود این نرخ برای یک کشور اروپایی نرخ بالایی محسوب شده و نشان دهنده این است که پیدا کردن شغل در اسپانیا در مقایسه با کشور هایی همچون اتریش و آلمان که نرخ بیکاری آنها حدود 4% است بسیار مشکل است. در زیر نمودار نرخ بیکاری اسپانیا نمایش داده شده است.

کار در اسپانیا

مشاغل مورد نیاز اسپانیا 2020

به طور معمول شغل مورد نیاز در هر کشور با توجه به شرایط و سیستم اقتصادی آن کشور سنجیده می شود و امکان دارد شغلی در یک سال کمترین متقاضی را داشته باشد در صورتی که کشور شدیدا به این مشاغل نیاز داشته باشد. در هر صورت شما اگر به دنبال کار پس از تحصیل در اسپانیا هستید باید توجه داشته باشید که هرچه تخصص و دانش شما در زمینه و رشته ای که در آن تحصیل کرده اید بیشتر باشد شانس شما برای کار پس از تحصیل در اسپانیا بیشتر خواهد بود. در کشور اسپانیا نیز همانند سایر کشور ها همواره از سمت دولت مشاغل مورد نیاز این کشور اعلام می شود که در جدول زیر مهمترین مشاغل را به ترتیب بیشترین نیاز آورده شده است که دانستن آن برای افرادی که دارای تخصص و توانایی خاص و تحصیلات دانشگاهی سطح بالا هستند می تواند مفید باشد.

 

ردیف

مشاغل مورد نیاز

1

مهندسی خودرو

2

امور بانکی

3

مهندسی برق

4

داروسازی

5

مخابرات

6

بیزینس مارکتینگ

میزان حقوق در  اسپانیا

همان طور که در بخش های قبل گفتیم کارفرما باید برای تایید نیروی مورد نظرش حداقل حقوق را برای شخص مشخص کند و این حداقل حقوق نباید از حداقل حقوق اداره کار اسپانیا کمتر باشد. در صورت اینکه این مبلغ پاین تر باشد به هیچ عنوان مجوز کار صادر نخواهد شد. لذا با توجه به این موضوع دانستن دستمزد در اسپانیا برای کسانی که در جسجوی کار پس از تحصیل در اسپانیا هستند خالی از لطف نیست. در جداول زیر بخشی میزان حقوق بعضی از مشاغل را برای شما سروران گرامی تهیه کرده ایم.

 

مشاغل

دستمزد ماهیانه به یورو

دندانپزشک

12،000

پرستار

4،350

مدیر منابع انسانی

7010

تکنسین کامپیوتر

4،030

برنامه نویس

4580

مدیر فناوری اطلاعات

7،460

مهندس شبکه

4،680

وکیل

7،210

داروساز

5،950

صندوقدار

2،950

مدیر فروش

7،670

نماینده فروش

3،410

خلبان

6،020

معمار

4،740

مکانیک

2،830

مدیر شعبه بانک

7،650

گوینده

3،720

معلم

4،120

مترجم

4،620

تحلیلگر کسب و کار

6،350

مدیر توسعه تجارت

7،560

مدیر پروژه

5،900

پرستار بچه

3،440

معلم مهد کودک

3،830

مهندس عمران

4،470

مدیر پروژه ساخت و ساز

6،130

مدیر بهداشت و ایمنی

3،340

مدیر خدمات مشتری

6،770

نماینده خدمات مشتریان

3800

مهندس عمران

4،790

مهندس برق

5،200

مهندس

4،860

مهندس مکانیک

4،950

مدیر اجرایی

10،900

مدیر ارشد مالی

10،500

مدیر کل

8،900

مدیر پروژه

5،950

سرآشپز

4،370

آشپز اجرایی

4،700

مدیر هتل

7،200

نحوه کاریابی در اسپانیا

همانطور که خدمت شما گفته شد برای اخذ اقامت از طریق کار در اسپانیا شما در ابتدا باید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. یافتن کار در اسپانیا در صورتی ساده تر خواهد شد که شما بتوانید به زبان اسپانیایی صحبت کنید‌. هر چند با دانستن زبان انگلیسی نیز می توانید اقدام به پیدا کردن کار کنید، ولی در هر کشور دانستن زبان همان کشور راه را برای رسیدن به هدف شما آسان تر می شود. البته اگر شما به زبان انگلیسی تسلط دارید مؤسسات کاریابی انگلیسی زبان نیز در اسپانیا وجود دارند که می توانند در زمینه شغل هایی که به تسلط زبان اسپانیایی نیاز نباشد، شما را راهنمایی کنند. بعد از گزینه زبان تحصیلات و رزومه شماست که می تواند کمک بسیاری در پیدا کردن شغل باشد. داشتن تحصیلات بالا برای افرادی که به دنبال کار پس از تحصیل در اسپانیا هستند، خود نقطه قوتی برای نشان دادن تخصص شغلی است‌. پس با داشتن یک تحصیلات خوب دانستن زبان اسپانیای یا انگلیسی می توانید از طریق سایت، مؤسسات کاریابی و یا روزنامه های اسپانیایی جهت پیدا کردن شغل در زمینه حرفه خود اقدام کنید.

معرفی مؤسسات کاریابی در اسپانیا

برای پیدا کردن کار پس از تحصیل در اسپانیا، بهترین روش مراجه به مؤسسات کاریابی در اسپانیاست همانطور که می دانید مؤسسات کاریابی در اسپانیا به دو دسته تقسیم می شوند.

  1. مؤسسات کار یابی که به زبان اسپانیایی اگهی خود را اعلام می کنند که معمولا شغل هایی را در دسترس دارند که نیاز به زبان اسپانیایی در انها بیشتر دیده می شود.
  2. مؤسسات کاریابی که به زبان انگلیسی اگهی خود را اعلام می کنند که معمولا جهت شغل هایی است که در آن نیاز به زبان انگلیسی و تسلط بر زبان انگلیسی بیشتر از زبان اسپانیایی مورد نیاز است.

پس فرد با توجه به سطح دانش زبان خود می تواند به یکی از موسات کاریابی در اسپانیا رفته و یا به سایت های این مؤسسات که قسمتی از آنها در جدول زیر ذکر شده است مراجعه کند.

 

مؤسسات کاریابی اسپانیایی زبان

beBee

Oficina Empleo

Infoempleo. com

InfoJobs

Expansión y Empleo

Bolsadetrabajo

Monster

Busco Jobs

مؤسسات کاریابی برای انگلیسی زبان ها

Expatica jobs

The Guardian

The Local

ThinkSpain

بررسی ویزای همراه اسپانیا

موضوع حائز اهمیت در مورد کار پس از تحصیل در اسپانیا و به طور کلی این که شخص پس از اخذ مجوز کار چگونه می تواند در صورت داشتن همراه و یا خانواده برای آنان درخواست اقامت در اسپانیا دهد. همراه در اسپانیا به همسر و فرزندان زیر 18سال گفته می شود‌. حال با دانستن این موضوع شخص بعد از انجام تمام امور مربوط به اخذ ویزای کاری و اقامت خود در اسپانیا می تواند برای پیوستن خانواده خود در این کشور اقدام کند. البته در صورتی که شخص فرزند تا 21سال نیز داشته باشد و در صورتی که این فرزند به پدر و مادر وابسته باشد طبق قانون اتحاد خانواده می تواند برای پیوستن به شخص اقدام کند. از مواردی که می تواند وابستگی را نشان دهد وابستگی مالی و یا تحصیلی به پدر و مادر است‌. در این صورت با داشتن تمامی موارد ذکر شده و مشخص بودن محل زندگی شخص و توانایی مالی شخص می تواند مدارک لازم را تهیه و همراه با مدارک اقامتی خود جهت الحاق خانواده به سفارت کشور رفته و جهت پیگیری ویزای همراه یا همراهان خود اقدام کند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسپانیا با کار پس از تحصیل

شخص یا اشخاصی که به واسطه ویزای کار در کشور اسپانیا اقامت دارند در ابتدا یک ویزای یک ساله به آنها تعلق می گیرد که در صورت استمرار شغل وی به صورت سالیانه تمدید می شود. کسانی که بعد از 5 در این کشور اقامت داشته باشند می توانند در خواست خود را ارائه دهند تا بتوانند اقامت کاری خود را به اقامت دائم تبدیل کنند. البته اگر شخصی بخواهد پاسپورت کشور اسپانیا را داشته باشد باید حتما به مدت 10 سال اقامت قانونی داشته باشد. البته این مدت و قوانین ذکر شده برای تمامی کسانی که چه به واسطه کار و چه به واسطه همراه بودن اقامت می گیرند یکسان است. گرفتن پاسپورت کشور اسپانیا همان طور که می تواند بسیار چشم گیر و خوب باشد به همان مقدار هم با مشکلاتی همراه است. اولین گزینه این است که افراد متقاضی باید حتما به زبان و فرهنگ کشور اسپانیا تسلط کافی داشته باشند. همچنین آگاهی لازم در مورد قوانین موجود در کشور را کسب کرده باشند. دولت اسپانیا برای اخذ پاسپورت کشورش به افراد از آنها آزمون شهروندی گرفته که شامل موارد ذکر شده خواهد بود. پس از قبولی در این آزمون شما یک شهروند اسپانیایی می شوید که با داشتن پاسپورت اسپانیا رتبه 2 پاسپورت معتبر جهان به 120 کشور بدون محدودیت سفر کنید. البته مورد مهم در مورد اسپانیا عدم وجود قانون دو تابعیتی است. یعنی شما  باید از تابعیت اولیه خود انصراف داده چون بعد از بدست آوردن تابعیت اسپانیا تابعیت کشور قبلی خود را از دست خواهید داد و تنها پاسپورت اسپانیایی شما اعتبار شماست.


_____________کار پس از تحصیل در اسپانیا و سخن پایانی_____________

کار پس از تحصیل در اسپانیا، مدارک و شرایط کار در اسپانیا و اخذ اقامت کاری پس از تحصیل در اسپانیا در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گرفت. شما دانستید که با داشتن یک تحصیلات و رزومه قوی در اسپانیا به دنبال کار بگردید. همان طور که گفته شد شرایط شغلی در کشور اسپانیا با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری می تواند سخت باشد. شما برای بدست آوردن شغل و کار مناسب در زمینه حرفه خود می توانید به سراغ کشور های اروپایی دگیر هچون اتریش و آلمان رفته تا ضمن استفاده از مزایای اقامت در یک کشور اروپایی از امکانات شغلی آنها استفاده نمایید.در صورتی که هذف اصلی شما اقامت در اسپانیا است می توانید در صورت داشتن تمکن مالی از روش های دیگر نظیر خود حمایتی و یا خرید ملک در اسپانیا اقدام کنید. در این مورد نیز می توانید با کارشناسان و مشاوران موسسه ملک پور تماس گرفته و از مشاوره تلفنی کاملاً رایگان این موسسه بهرمند شوید.

امتیاز 5 از 5 ( 2 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مشاوره رایگان