کار ضمن تحصیل در استرالیا

2 نظر

هر ساله افراد بسیاری متقاضی مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل بوده و این کشور را از جهات مختلفی به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند. تحصیل در استرالیا به زبان انگلیسی است و امکان اخذ ویزای همراه و بورسیه تحصیلی نیز فراهم می باشد. کار ضمن تحصیل در استرالیا از جمله مزیت های تحصیلی این کشور است که می تواند نقش بسزایی در تصمیم گیری دانشجویان داشته باشد. زیرا با کار پاره وقت در استرالیا می توان علاوه بر کسب درآمد، آمادگی لازم برای کار در استرالیا را به دست آورد. با مطالعه مقاله زیر می توانید اطلاعات کافی در زمینه شرایط کار دانشجویی در استرالیا را کسب کنید. همچنین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا علاقه به بررسی شرایط خود می توانید با موسسه ملک پور تماس گرفته و یا فرم تماس را کامل نمایید و مشاوره تلفنی رایگان از مشاورین مجرب این مجموعه دریافت کنید.

عناوین پیش رو در این مقاله عبارتند از:

کار ضمن تحصیل در استرالیا

کار ضمن تحصیل در استرالیا

شرایط کار دانشجویی در استرالیا

در صورتی که قصد تحصیل در خارج از کشور داشته و امکان پرداختن به کار دانشجویی برای شما در اولویت است، کشور استرالیا گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود. زیرا این کشور، مکانی عالی برای کار به عنوان دانشجوی بین الملل بوده و با استفاده از درآمد آن می توانید مبلغ مناسبی را به دست آورید. بر اساس قوانین تحصیلی کشور استرالیا، دانشجویان بین المللی می توانند در طول دوره تحصیل، به ازای هر دو هفته به مدت حداکثر 40 ساعت کار کرده و در ایام تعطیلات، ساعات نامحدودی مشغول به کار ضمن تحصیل در استرالیا باشند. متقاضیان کار دانشجویی بایستی در مشاغلی مشغول به کار شوند که پاره وقت بوده و ساعت کاری منعطفی داشته باشند. در ادامه به مشاغل و زمینه های کاری اشاره می شود که از تعداد زیادی فرصت شغلی برخوردار هستند و به همین دلیل برای کار دانشجویی ایده آل می باشند.

بهترین کارهای دانشجویی در استرالیا

  • خرده فروشی از جمله سوپر مارکت ها ، فروشگاه های بزرگ ، بوتیک ها
  • میهمان نوازی مانند کافه ها ، کافه ها ، رستوران ها ، تحویل
  • کار فصلی مانند کشاورزی و برداشت میوه
  • خدمات مانند مراقبت از کودک ، مراقبت از سالمندان و نظافت
  • تدریس

علاوه بر این تعدادی از مراکز و مؤسسات خیریه در کشور استرالیا، فرصت کار داوطلبانه را در اختیار دانشجویان قرار داده اند تا از این طریق، تجربه کارآموزی خود را گسترش دهید. مؤسسات خیریه مذکور در ایالات و مناطق ذیل فعال هستند:

  • کانبرا
  • نیو ساوت ولز
  • ویکتوریا
  • استرالیا غربی

درآمد کار دانشجویی در استرالیا

همه افرادی که با هدف تحصیل در دانشگاه و مدارس کشور استرالیا وارد این کشور می‌شوند، ملزم به پرداخت شهریه می باشند و تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی رایگان نمی باشد. با توجه به این موضوع، بهتر است افراد به دنبال راهی برای کم کردن هزینه های تحصیلی و شهریه دانشگاه های استرالیا باشند که بهترین راه برای آنان، کار دانشجویی حین تحصیل است. کارهای دانشجویی به کارهای پاره وقتی اطلاق می شود که به افراد اجازه کار تمام وقت را نمی دهد و تنها ساعاتی از هفته را باید به کار اختصاص دهند. تنها تعدادی از شغل ها در کشور استرالیا وجود دارد که به عنوان کار دانشجویی، افراد می توانند مشغول به آن شوند. کم ترین مبلغی که می توان برای یک ساعت کار دانشجویی درنظر گرفت، ساعتی 20 دلار و حداکثر 40 دلار برای یک ساعت کار دانشجویی در استرالیا می باشد. در ادامه مهم ترین کارهای دانشجویی در استرالیا را به همراه میزان درآمدشان را در جدول ذکر نموده ایم:

شغل

درآمد در هر ساعت

تدریس خصوصی

20 تا 40 دلار

صندوق دار

21 تا 25 دلار

پیک

8 تا 12 دلار

گارسون

21 تا 25 دلار

راننده

30 دلار

پرستار

36 دلار

 

مراحل یافتن کار دانشجویی در استرالیا

متقاضیان یافتن کار دانشجویی در استرالیا باید مراحلی را پشت سرگذاشته تا بتوانند با توجه به توانایی خود،کار مناسبی را حین تحصیل در کشور استرالیا پیدا کنند. این مراحل به همراه توضیحات دقیق از آنها در ادامه آمده است:

تهیه رزومه قوی

 قطعاً هر کارفرما و موسسه ای اولین قدم برای اعطای کار به دانشجو را در مشاهده رزومه و توانایی وی می بیند. هر چه دانشجویان بتوانند رزومه قوی تحصیلی خوبی را تهیه کنند، در پیدا کردن کار مناسب موفق تر خواهند بود.

جستجوی کار در روزنامه های استرالیا

روزنامه های نیازمندی های استرالیا بهترین بستر برای انتخاب کار دانشجویی می باشد و کارفرمایان بسیاری، نیازمندی های شغلی خود را در این نوع روزنامه ها درج می نمایند.

سایت های کاریابی

افرادی که به طور جدی در پی یافتن کار دانشجویی مناسب می باشند، باید به صورت مداوم، سایت های کاریابی کشور استرالیا را رصد کنند تا با توجه به تواناییشان، کار مناسبی را از بین آگهی های متعدد بیابند.

ثبت نام در شرکت های استخدام کار

یکی از مراحل دیگری که افراد در زمانی که به دنبال کار دانشجویی می باشند، باید انجام دهند مربوط به ثبت نام در موسسات استخدامی می باشد تا در هر زمان که شغل مناسب دانشجویی برای آنها پیدا شد، به شخص اطلاع داده شود.

بالا بردن سطح تحصیلی

بسیار مهم است که متقاضیان در زمینه دانش و تحصیلات موفق شوند و معدل و ریزنمرات خود را بالا ببرند، چرا که این عمل رزومه ایده آلی را برای افراد ساخته و همچنین توانایی آنها را برای انجام کار به درجه بالایی می رساند.

سطح زبان مورد نیاز دانشجویان برای کار پاره وقت در استرالیا

قطعا هرکاری که مربوط به برقراری ارتباط با افراد باشد، نیازمند تسلط به زبان آن مردمان است. به همین منظور متقاضیان کار دانشجویی در استرالیا میبایست در اولین قدم تسلط زبان انگلیسی خود را به درجه قابل قبولی برسانند. تسلط به زبان در هنگام یافتن کار دانشجویی در استرلیا آنقدر مهم است که همین مورد موجب یافتن کار مناسب و بعد از آن، موفقیت در انجام کار می شود.

همچنین اکثر کارهای دانشجویی در استرالیا برپایه صحبت کردن می باشد. برای مثال افرادی که قصد انجام کار تدریس خصوصی دارند و یا در حوزه بازاریابی، منشی اداره، پیشخدمت، گارسون و... می خواهند فعالیت نمایند، تا قادر به صحبت کردن روان به زبان انگلیسی نباشند، راه به جایی نخواهند برد و عملا این اتفاق تنها با تسلط به زبان انگلیسی به واقعیت می پیوندد.

مالیات کار دانشجویی در استرلیا

فرقی ندارد نوع کار چیست در هر صورت همه افراد مشغول به کار در کشور استرالیا، موظف به پرداخت مالیات می باشند و این دسته از افراد میبایست جهت دریافت شماره مالیاتی، در TFN ثبت نام کرده تا شماره مرجع مالیاتی را از اداره مالیات این کشور دریافت نمایند.

افراد با قرار گرفتن در لیست مالیات دهندگان، معمولا دستمزد خود را زمانی دریافت می نمایند که مبلغ مالیات توسط کافرما از آن کم شده است و این بدان دلیل است که مبلغ مالیات توسط دولت استرالیا از کارفرما، زودتر کم شده است. میزان مالیات کار دانشجویی نیز براساس میزان درآمد فرد، تعداد شغل های وی و... محاسبه می شود و اگر میزان درآمد دانشجویان تا 18200 دلار باشد، نیازی به پرداخت مالیات نداشته و مبلغ مالیات آنان صفر می باشد.

کارهای غیرمجاز برای دانشجویان در استرالیا

درست است که کار دانشجویی در استرالیا، مزایای بسیاری را برای شخص به دنبال دارد اما اگر در مسیر درستی قرار نگیرد، تبعاتی را هم برای وی خواهد داشت. برای مثال دانشجویی که مشغول به انجام کارهای غیرقانونی در استرالیا شود، ویزای وی با مشکل روبرو خواهد شد. برای همین است که دانشجویان در هنگام یافتن کار پاره وقت در استرالیا، باید آگاه باشند که چه کارهایی برای آنان غیرمجاز است. کار غیرمجاز در استرالیا کمی گسترده و پیچیده می باشد. به طور کلی در هر کاری که موارد زیر رعایت نشود، کارغیرمجاز تلقی می شود:

  • کار کردن بیش از 20 ساعت در یک هفته
  • حفاظت در محل کار برای دانشجو انجام نشود
  • رعایت حداقل حقوق و دستمزد برای کار دانشجویی انجام نشود

مزایای کار دانشجویی در استرالیا

قطعا کار حین تحصیل و به اصطلاح کار دانشجویی در استرالیا، فواید و مزیت های بیشماری را برای شخصی که در کشوری دیگر وظیفه تحصیل و پرداخت هزینه ها را برعهده دارد، در پی داشته و شرایط را برای وی آسان تر می کند. از برجسته ترین مزیت کار دانشجویی در استرالیا، تسلط به زبان انگلیسی می باشد و این نکته ای است که در طول تحصیل و آینده کاری دانشجو، نقش به سزایی را ایفا می نماید. برخی از مهم ترین مزایای کار دانشجویی در استرالیا، مواردی می باشد که در ادامه نگارش شده است:

  • جبران بخشی از هزینه های زندگی و دانشجویی
  • ارتباط با مردم استرالیا و آشنایی با فرهنگ آنان
  • به دست آوردن رزومه کاری مناسب برای آینده شغلی متقاضی
  • آشنایی با انواع موسسات، سایت های کاریابی و...
  • کسب تجربه مناسب و آشنایی با محیط کار و قوانین این کشور

نرخ بیکاری در استرالیا

با بررسی نرخ بیکاری در استرالیا می توان از احتمال کاریابی در این کشور اطلاع یافته و زمینه های کار دانشجویی در استرالیا را بررسی کرد. مقاله حال حاضر به کوشش موسسه ملک پور تهیه شده است و کپی برداری از آن در صورت عدم کسب اجازه و ذکر منبع، خلاف قانون و شرع است. به طوری که در صورت وجود نرخ بالای بیکاری، فرصت های شغلی پیش رو برای متقاضیان کار پاره وقت در استرالیا کم خواهد بود.

نمودار نرخ بیکاری در استرالیا

نرخ بیکاری در استرالیا در سال 2022 معادل 4.2 درصد بوده است و این رقم حاکی از فرصت های شغلی گوناگون برای متقاضیان است.

گفته شد که شرایط جذب نیروی کار در استرالیا مساعد است. از همین روی ممکن است افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارند، در اندیشه کار پس از تحصیل بوده و با تمدید ویزای خود، در پی اخذ اقامت استرالیا باشند. برخورداری از دانش کافی در زمینه کاریابی و کار در خارج از کشور می تواند به موفقیت شما در این زمینه کمک شایانی کند. با تهیه و مشاهده محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور با تدریس و آموزش استاد ملک پور می توانید دانش لازم و کافی در این زمینه را به دست آورید.

کار ضمن تحصیل در استرالیا

 

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا و زندگی در این کشور، یکی از پراهمیت ترین موارد برای تصمیم گیری در خصوص زندگی دانشجویی در استرالیاست. در پی همین موضوع نیز بسیاری از افراد سعی در اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا و یا یافتن کار دانشجویی در این کشور دارند و شرایط کار ضمن تحصیل در استرالیا را بررسی می نمایند. هزینه تحصیل در استرالیا با توجه به محل، سطح تحصیلی و رشته دانشجو متفاوت است. برای مثال به طور میانگین هزینه تحصیل در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (به جز رشته های پزشکی) بین 20 تا 45 هزار دلار متغیر است. بخش دیگری از هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا مربوط به اقامت و هزینه اسکان است. هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی استرالیا تا 150 دلار در هفته، هزینه هوم استی (Homestay) تا 325 دلار در هفته و اجاره منزل تا 440 دلار در هفته می باشد. سایر هزینه ها مانند حمل و نقل، مواد غذایی، تلفن و اینترنت، سرگرمی و... نیز بایستی به فهرست هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا اضافه شود. به طور کلی هزینه سالیانه زندگی در استرالیا برای دانشجویان، سالیانه 21 هزار دلار استرالیا می باشد. در جدول زیر می توانید قیمت برخی از کالا و خدمات در استرالیا را مشاهده نمایید.

اقلام

قیمت (دلار آمریکا)

 

اقلام

قیمت (دلار آمریکا)

1 وعده غذا در رستوران ارزان

14.34

500 گرم نان محلی

1.99

12 عدد تخم مرغ

3.30

1 کیلو سیب

3.14

1 کیلومتر تاکسی

1.48

بطری 1.5 لیتری آب

1.74

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

1،228.20

اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه

926.29

 


سوالات متداول راجع به کار ضمن تحصیل در استرالیا

✅ نرخ بیکاری در استرالیا چگونه است؟

نرخ بیکاری در استرالیا حدود 5 درصد است که گواه بر وفور فرصت های شغلی مناسب در این کشور است.

✅ میزان ساعت مجاز کار ضمن تحصیل در استرالیا چقدر است؟

دانشجویان می توانند در طول دوره تحصیلی خود به ازای دو هفته حداکثر 40 ساعت کار کنند. در ایام تعطیلات نیز ساعات کاری نامحدود است.

✅ هزینه سالیانه زندگی دانشجویان در استرالیا چقدر است؟

به طور میانگین هزینه زندگی دانشجویان در استرالیا حدود 21 هزار دلار استرالیاست.


_____________سخن پایانی کار ضمن تحصیل در استرالیا_____________

کار ضمن تحصیل در استرالیا، شرایط کار دانشجویی در استرالیا و مشاغل ایده آل برای کار پاره وقت در استرالیا در این مقاله بررسی شده است. با توجه به استقبال گسترده دانشجویان از تحصیل در استرالیا سعی کردیم که مقاله ای در باب کار ضمن تحصیل در استرالیا نگاشته و اطلاعات مفید و بروزی را در اختیار متقاضیان قرار دهیم. نرخ پایین بیکاری در استرالیا، شرایط مناسبی را برای کاره پاره وقت در این کشور فراهم نموده است و دانشجویان می توانند با اشتغال در مشاغلی با ساعت کاری منعطف مانند پذیرایی و گردشگری و... از درآمد در حین تحصیل برخوردار شده و توانایی کسب تجربه و آشنایی با فرهنگ این کشور را کسب نمایند. در صورت تماس با موسسه ملک پور و یا پر کردن فرم تماس می توانید شرایط خود را برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا یا دیگر کشورها بررسی کرده و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید. همچنین با طرح سوالات خود در پایان مقاله، پاسخ آن ها را در مدت زمان کوتاهی به دست می آورید.

امتیاز 4.9 از 5 ( 9 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
جلالی
با عرض سلام و خسته نباشید. ایا برای کار ضمن تحصیل در استرالیا می تونیم در رشته تخصصی خودمون که کامپیوتر هست کار دانشجویی بگیریم؟ تدریس در دانشگاه چطور؟ به عنوان کار دانشجویی در استرالیا حساب میشه و بابتش پول پرداخت میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی با ویزاهای دانشجویی شما محدودیتی در اینکه چه شغلی انجام بدهید ندارید ولی از نظر زمانی طبق قانون هر کشور و مقطع تحصیلی متفاوت است و معمولاً دانشجو اجازه کار پاره وقت دارد و وقتی کار کنید می توانید حقوق دریافت نمایید. موفق باشید.
علی ساعتی نژاد
سلام به تیم موسسه ملک پور، یک سوال در خصوص سال هایی که بعد از تحصیل فوق لیسانس در نیوزلند می دهند داشتم؟ ممنونم میشم بفرمایید چند سال زمان می دهند و آیا در این زمان اجازه کار هم داریم در فیلد های غیر مرتبط با تحصیل؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب بستگی دارد حدود یک تا دو سال فرصت دارید باد تحصیل دنبار کار بگردید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید
مشاوره رایگان