کار ضمن تحصیل در آمریکا

4 نظر

کار ضمن تحصیل در آمریکا

كار ضمن تحصيل در آمريكا، ميزان حقوق و مزايا براي كار در آمريكا، هزينه زندگي دانشجويي در آمريكا، حقوق دانشجو در آمریکا و ديگر مواردي كه به هر عنوان به كار ضمن تحصيل در آمريكا مربوط مي باشد را در اين مقاله به صورت تخصصي و علمي مورد بررسي قرار خواهيم داد. موسسه ملك پور افتخار اين را دارد تا با بيش از ١٨ سال سابقه درخشان در امور مهاجرت به شما عزيزان خدمات متنوعي مانند اطلاعات دقيق در مورد كار ضمن تحصيل در آمريكا و ديگر خدمات مهاجرتي ارائه نمايد. شما مي توانيد با برقرار كردن تماس با موسسه و با دریافت مشاوره تلفنی رایگان، شرايط مهاجرتي خود را با مشاورين با تجربه ما در ميان بگذاريد و اطلاعات کافی در خصوص شرایط و حقوق کار دانشجویی در آمریکا به دست آورید.

  • بررسی کار ضمن تحصیل در آمریکا
  • شرایط کار در آمریکا
  • نحوه کار دانشجویی در آمریکا
  • میزان حقوق و دستمزد کار دانشجویی در آمریکا
  • هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا
  • سوالات متداول راجع به کار ضمن تحصیل در آمریکا
  • سخن پایانی در باب کار ضمن تحصیل در آمریکا

خرید ملک در مالزی

بررسی کار ضمن تحصیل در آمریکا

متقاضياني كه تمايل به كار ضمن تحصيل در آمريكا را دارند بايد در ابتدا از سمت دانشگاه هاي آمريكا پذيرش تحصيلي اخذ نمايند و سپس براي دريافت ويزاي تحصيلي اين كشور كه در قالب دو نوع ويزا (تايپ F و M) اعطا مي شود برای مهاجرت به آمریکا اقدام كنند و در اين كشور به تحصيل مشغول شوند. تحصيل در آمريكا در مقاطع ليسانس،فوق ليسانس، دكتري و دوره هاي زبان امكان پذير مي باشد. با توجه به قوانین ایالات متحده متقاضیانی که در این کشور به تحصیل مشغول می شوند اجازه دارند تا در حین تحصیل به کار مشغول شوند.

 

  • توضیحات موسسه ملک پور در زمینه کار در خارج از کشور

فایل دوم صوتی موسسه ملک پور در مورد کار در خارج از کشور

فایل دوم تصویری موسسه ملک پور در مورد کار در خارج از کشور

فایل دوم صوتی موسسه ملک پور در مورد کار در خارج از کشور

فایل دوم تصویری موسسه ملک پور در مورد کار در خارج از کشور

فایل سوم صوتی موسسه ملک پور در مورد کار در خارج از کشور

فایل سوم تصویری موسسه ملک پور در مورد کار در خارج از کشور

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد کار در خارج از کشور و کاریابی

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد کار در خارج از کشور و کاریابی

 

نکته ای که در مورد کار ضمن تحصیل در آمریکا می باشد این است که دانشجویان این امکان را دارند که هم در محیط دانشگاه و هم در محیط بیرونی دانشگاه به کار مشغول شوند، دانشجویان خارجی که تمایل به کار در محیط بیرون دانشگاه را دارند باید از سمت اداره مهاجرت آمریکا اجازه کار دریافت کنند اما برای کار در محیط دانشگاه نیازی به اخذ مجوز کار نمی باشد. قابل به ذکر می باشد که دانشجویان این امکان را دارند تا در طول ترم تحصیلی در هر هفته به مدت 20 ساعت کار همزمان با تحصیل انجام دهند. دانشجویان در ایام تعطیلات رسمی مانند کریسمس و تابستان می توانند 40 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

شرایط کار در آمریکا

کار و زندگی در ایالت متحده آمریکا به دلیل سطح بالای رفاه و پیشرفته بودن این کشور و ابر قدرت بودت ایالت متحده برای بسیاری از مردم جهان یک مهاجرت ایده آل و مناسب به شمار می رود، به همین دلیل متقاضیان زیادی تمایل دارند تا با آماده کردن شرایط خودشان برای شروع کار و زندگی جدید به آمریکا مهاجرت نمایند. مردمان زیادی از سراسر جهان با فرهنگ و رسم و رسومات مختلفی تمایل دارند تا از روش های مختلف مانند تحصیل و کار و سرمایه گذاری به این کشور وارد شوند. مهاجرت از طریق کار در آمریکا دارای مزایای بسیاری می باشد که از جمله آن ها می توان به قرار گرفتن در پروسه اخذ اقامت آمریکا و پاسپورت این کشور اشاره نمود. ایالت متحده آمریکا از نظر تولید در رتبه دوم جهان قرار دارد که این نشان دهنده قدرت این کشور در تجارت و تولیدات می باشد که می تواند برای نیرو های کاری متخصص شرایط ایده آلی باشد. مشاغل در ایالت متحده معمولاً به صورت موقتی شروع می شود، اما اشتغال در ایالت متحده اغلب می تواند منجر به گرین کارت یا اقامت دائم آمریکا شود. متقاضیان کار در آمریکا این امکان را دارند تا از طریق ویزا های کاری مختلف وارد خاک آمریکا شده و در این کشور مشغول به کار شوند. در ادامه تعدادی از مهم ترین ویزا های کاری آمریکا را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد:

ویزا های غیرمهاجرتی: (ویزاهای کاری موقت است که به شما امکان می دهد برای کارفرمای خاص در آمریکا کار کنید.)

  •  ویزای H1-B :

برای اخذ این نوع ویزا باید از سمت یک کارفرمای آمریکایی دعوت نامه کاری داشته باشید و موقعیت شغلی پیشنهادی شما باید در یک شغل تخصصی باشد که معمولاً به این معنی می باشد که برای انجام کار نیاز به مدرک لیسانس یا بالاتر است. کارفرمایی آمریکایی باید با ثبت دادخواست 1-129 در سازمان امور مهاجرت (USCIS) برای این نوع ویزا از شما حمایت مالی کند

  • ویزای L1:

این ویزا برای کارمندانی است که در یک شرکت خارجی که وابسته به یک شرکت آمریکایی است مشغول به کار می باشند. با اخذ این ویزا کارمندان از شعبه شرکت های خارجی به شعبه شرکت های آمریکایی انتقال داده می شوند یا کارمندان می توانند توسط شرکت های خارجی به ایالت متحده منتقل شوند تا دفتر شرکت در ایالت متحده را تاسیس نمایند. در این نوع ویزا کارمند باید در 3 سال گذشته قبل از ورود به خاک ایالت متحده، برای یک سال مداوم در آن شرکت خارجی کار کرده باشد.

  • ویزای O-1:

این ویزا برای افراد خارجی با توانایی فوق العاده است که برای کار در زمینه تخصصی خود به ایالت متحده می آیند. برای اخذ این ویزا باید از سمت کارفرمایی آمریکایی پیشنهاد کاری داشته باشید و اثبات کنید که در زمینه کاری خود فوق العاده هستید. برای اثبات فوق العاده بودن خود در زمینه کاری باید از 6 پارامتر تعیین شده حداقل 3 مورد را داشته باشید که به شرح زیر است:

دست مزد بالا(پاداش)، دریافت جوایز و عملکرد در نقش اصلی و حیاتی در زمینه کاری خود. کارفرمای آمریکایی از طرف شما دادخواست I-129 را تنظیم می کند، که همچنین باید نامه ای از اتحادیه کارگری، صنعت شما را درج کند که اتحادیه اعتراضی به پیشنهاد استخدام شما در آمریکا ندارد.

ویزا های مهاجرتی:

  • ویزای EB-1 توانایی فوق العاده:

برای اخذ این ویزا باید نشان دهید که در سطح بالای حرفه و تخصص خودتان هستین و در رشته خود تحسین و جوایز بین المللی یا ملی دریافت نموده و در سطح بالای تخصص کاری قرار دارید. تنها تعداد کمی از اتباع خارجی واجد شرایط ویزا های فوق العاده می باشند.

  • ویزای EB-1 مدیر چند ملیتی:

این ویزا مبتنی بر استخدام می باشد و کمی شبیه ویزای L-1 می باشد. برای واجد شرایط بودن به عنوان یک مدیر اجرایی چند ملیتی باید همان معیارهای ویزای L-1A را (اشتغال سابق در سه سال گذشته برای شرکت خارجی را داشته باشید و در یک سمت مدیریتی و یا اجرایی کار کرده باشید) داشته باشید.

(قابل به ذکر می باشد که به دلیل مشکلات سیاسی ما بین کشور عزیزمان و ایالات متحده در حال حاظر تنها راه ورود به این کشور برای شهروندان ایرانی اخذ ویزا های تحصیلی آمریکا می باشد.)

در این قسمت در قالب جدول لیستی از مشاغل مورد نیاز آمریکا را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

 

دانشمند علوم زمین

تکنسین داروساز

مهندس سیستم قدرت

مدیر پروژه

مهندس کیفیت

تکنسین آزمایشگاه

مهندس مکانیک سنگ

زمین شناس

حسابدار عمومی

مهندسین نرم افزار

مهندس کیفیت، بهداشت، ایمنی و محیط زیست

پرستار

حسابدار مالیاتی

مهندس کنترل

جراحی عمومی

مهندس سیستم

توسعه دهنده نرم افزار

مهندس نفت

متخصص مغز و اعصاب بالینی

سونوگرافیست

ویزای هنرمندان استرالیا

ویزای امریکا

نحوه کار دانشجویی در آمریکا

همانگونه که گفته شد دانشجویان بین المللی امکان کار ضمن تحصیل در آمریکا را دارند و می توانند در حین تحصیل به کار مشغول شوند. دانشجویان در صورتی که از طریق اخذ ویزای F1 وارد آمریکا شده باشند می توانند در کار های تجاری که در محیط دانشگاه فعالیت دارند مانند کتاب فروشی،کافه تریا به کار مشغول شوند یا در صورتی که می خواند در محیط خارج از دانشگاه به کار حین تحصیل بپردازند باید در کار هایی فعالیت نمایند که مرتبط با رشته تحصیلی آن ها باشد.

دانشجویانی که تمایل دارند در محیط دانشگاه به کار مشغول شوند باید موارد زیر را رعایت نمایند:

  • هنگامی که در دانشگاه شاغل هستید باید ویزای تحصیلی F1 را حفظ نمایید در صورت اتمام ویزای قادر به ادامه کار نخواهید بود.
  • دانشجو اجازه 20 ساعت کار در هفته را در محیط دانشگاه دارد.
  • دانشجو در صورتی که قصد دارد برای ترم بعد در دانشگاه تحصیل نماید امکان کار در محیط دانشگاه را دارد و می تواند در تعطیلات و ایام تعطیل به صورت تمام وقت در دانشگاه مشغول به کار شود.
  • در صورتی که شغل شما در دانشگاه داوطلبی از شهروندان ایالت متحده داشته باشد اولویت با سیتیزن و شهروند آن کشور می باشد.

انواع مختلفی از مشاغل خارج از دانشگاه ها وجود دارند که دانشجویان بین المللی که با ویزای تحصیلی F1 به آمریکا مهاجرت نموده اند مجاز به انجام آن ها می باشند. یک دانشجوی بین المللی نمی تواند در سال اول حضور در ایالت متحده کار کند. بعد از اتمام سال اول گزینه های کاری مجاز برای دانشجویان بین المللی شامل موارد زیر می باشد:

  • آموزش عملی اختیاری (OPT)، که می تواند هنگام یا پس از اتمام تحصیل انجام شود و زمانی می باشد که دانشجو در یک شغل که مربوط به رشته و مدرک تحصیلی خود می باشد به کار مشغول شود.
  • آموزش عملی برنامه درسی(CPT)، که شامل دوره های کارآموزی و دوره های عملی می باشد که برای فارق التحصیلی دانشجو ضروری می باشد.
  • مشکلات اقتصادی شدید، در صورتی که دانشجویی به دلیل نداشتن شغل در حین تحصیل از نظر اقتصادی رنج می برد می تواند در طول تحصیل اجازه کار در دانشگاه را داشته باشد
  • سازمان های بین المللی تایید شده، سازمان هایی هستند که به طور ویژه به دانشجویان بین المللی شغل ارائه می نمایند و از قوانین خاصی در ایالت متحده پیروی می کنند که به آن ها اجازه انجام این کار را می دهد.

کشور آمریکا با توجه به نرخ بیکاری نسبتا پایینی که نسبت به جمعیت خود دارد این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که می توانند در این کشور کار مورد نیاز خود را پیدا کنند. شایان به ذکر است که به دلیل شیوع بیماری کرونا در سال 2020 تمامی جهان در فاصله های مشخص برای رعایت پروتکل های بهداشتی اکثر مشاغل را به اجبار برای مدتی تعطیل کردند که به همین دلیل نرخ بیکاری در این کشور ها بالا تر از حد خود بود. در ادامه نمودار نرخ بیکاری کشور آمریکا را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

میزان حقوق و دستمزد کار دانشجویی در آمریکا

از مهم ترین موارد برای شروع کار در هر کشور میزان حقوق و مزایای دریافتی در آن کشور می باشد، بسته به این موضوع که یا کار ضمن تحصیل در آمریکا یا کار پس از اتمام تحصیل در این کشور باشد، با بررسی این مساله می توان به این مهم دست یافت که آیا با حقوق و مزایای کار در این کشور هزینه های زندگی دانشجویی را می تواند پوشش داد؟ آمریکا قدرتمند ترین کشور جهان می باشد که از شرایط رفاهی و حقوق شهروندی بالایی برخوردار است و این کشور از جمله کشور های گران به شمار می آید از این رو دانشجویان بین المللی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی خود به کار نیمه وقت رو می آورند تا بتوانند هزینه های خود را جبران کنند. دانشجویان این امکان را دارند تا با حداقل حقوق فدرال 6،380 دلار در سال با حداقل حقوق که برای هر ساعت 7.25دلار می باشد کسب در آمد کنند. این میزان مبلغی می باشد که در سال 2009 توسط اداره کار آمریکا به تایید رسیده است. البته باید به این موضوع توجه داشت که میزان حقوق هر دانشجویی در هر شغل و در یک از ایالت های آمریکا متفاوت می باشد و به صورت متوسط دانشجویان در هر ساعت دستمزدی بین 12 تا 15 دلار آمریکا کسب درآمد می کنند. دانشجویان باید توجه داشته باشند که کار کردن در محیط خارج از دانشگاه در صورتی که مجوز از سمت دانشگاه صادر نشده باشد غیر قانونی می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا

از موارد دیگری که برای مهاجرت و زندگی در آمریکا بسیار حائز اهمیت است و دانشجویانی که قصد دارند به کار ضمن تحصیل در آمریکا مشغول شوند باید به صورت دقیق از آن اطلاع داشته باشند هزینه های زندگی دانشجویی در آمریکا می باشد. با بررسی هزینه های زندگی مانند هزینه مسکن، هزینه خورد و خوراک، هزینه های پوشاک و هزینه های حمل و نقل و غیره می توان با یک حساب سر انگشتی فهمید که آیا آمریکا گزینه ی مناسبی برای مهاجرت دانشجویی به شمار می رود یا خیر؟ یا این که با توجه به هزینه ها آیا کار ضمن تحصیل در آمریکا می تواند چه مقدار از هزینه های زندگی را پوشش بدهد؟ این مقاله توسط گروه آی تی و تیم مقاله موسسه ملک پور تهیه و جمع آوری شده است و استفاده از این مقاله بدون استفاده از ذکر نام منبع خلاف قوانین می باشد و شرعاً حرام است. هزینه زندگی در آمریکا در هر یک از ایالت های این کشور متفاوت می باشد اما به صورت میانگین می توان گفت هزینه زندگی برای هر نفر در آمریکا 1000 تا 1500 دلار برای هر ماه می باشد. در جدول زیر برخی از هزینه های زندگی در شهر نیو اورلنز را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

 

3 تا 5 دلار

1 لیتر

شیر

1 تا 4 دلار

500 گرم

نان

1 تا 2.75 دلار

1 کیلو

برنج

1تا 3 دلار

12 عدد

تخم مرغ

3.45 تا6.70 دلار

1 کیلو

پنیر

2تا 8 دلار

1 کیلو

مرغ

3.50تا 7.50 دلار

1 کیلو

گوشت

0.69تا2.65 دلار

1 کیلو

سیب

0.59تا2.98 دلار

1 کیلو

موز

0.75 تا 5 دلار

1 کیلو

پرتقال

0.59تا2.98 دلار

1 کیلو

گوجه

0.45 تا 2.80 دلار

1 کیلو

سیب زمینی

0.70 تا 2 دلار

1 کیلو

پیاز

1.25 تا 2.08 دلار

1.5 لیتر

آب معدنی

 

1200تا 1680 دلار

1 خوابه

آپارتمان در مر کز شهر

750 تا 1540 دلار

1 خوابه

آپارتمان خارج از مرکز شهر

1800 تا 3200 دلار

3 خوابه

آپارتمان در مر کز شهر

1200 تا 2000 دلار

3 خوابه

آپارتمان خارج از مرکز شهر

300 تا 1000 دلار

--

خرید هر متر مربع در مرکز شهر

111 تا 500 دلار

--

خرید هر متر مربع در خارج از مرکز شهر

 

بلیط اتوبوس یک طرفه

1.25 دلار

شروع تاکسی برای هر مسیر

5 دلار

اجاره تاکسی برای هر ساعت

23 دلار

هزینه قبوض برق، گاز، آب و شارژ آپارتمان 85 متری

127 تا 300 دلار

اینترنت ماهیانه

50 تا 100 دلار

ویزای هنرمندان استرالیا

هزینه زندگی در آمریکا


سوالات متداول راجع به کار ضمن تحصیل در آمریکا

✅ آیا کار ضمن تحصیل در آمریکا امکان پذیر می باشد؟

بله. دانشجویان این امکان را دارند که با کسب اجازه از دانشگاه و اداره مهاجرت مشغول به کار دانشجویی شوند.

✅ دانشجویان چند ساعت در هفته اجازه کار ضمن تحصیل در آمریکا را دارند؟

دانشجویان می توانند تا 20 ساعت کار در هفته انجام دهند و در ایام تعطیل مانند کریسمس و تابستان می توانند به صورت تمام وقت تا 40 ساعت در هفته کار کنند.

✅ حداقل حقوق کار در آمریکا برای هر ساعت کار دانشجویی چه مقدار است؟

با توجه به حقوقی که اداره کار ایالات متحده در نظر گرفته برای هر ساعت کار در پایین ترین حالت حقوق 7.25 دلار در ساعت می باشد که الیته بسته به شهر و نوع کار تا 15 دلار برای دانشجویان افزایش دارد.

✅ به صورت میانگین هزینه های زندگی در آمریکا چه مقدار است؟

با توجه به این موضوع که هزینه های زندگی در آمریکا در هر ایالت و هر شهر نسبت به دیگری متفاوت است اما می توان به صورت میانگین هزینه زندگی در آمریکا برای هر نفر را برای هر نفر از 1000 تا 1500 دلار در نظر گرفت.


_____________سخن پایانی در باب کار ضمن تحصیل در آمریکا_____________

کار ضمن تحصیل در آمریکا، شرایط و حقوق کار دانشجویی در آمریکا و مزایای کار ضمن تحصیل در امریکا بررسی هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور و دیگر موارد مربوط به موضوع کار ضمن تحصیل در آمریکا را در این مقاله به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دادیم. ایالات متحده آمریکا کشوری بزرگ در قاره بزرگ آمریکا و یکی از ابر قدرت های جهان می باشد. این کشور از جمله کشور هایی است که زندگی و مهاجرت به آن رویای بسیاری از مردم جهان می باشد هر ساله افراد بیشماری از طرق مختلف مانند تحصیل، کار و.. برای مهاجرت به آن اقدام می نمایند. تحصیل از اصلی ترین روش هایی می باشد که از طریق آن می توان به این کشور مهاجرت کرد. با توجه به هزینه های بالای تحصیل و زندگی در این کشور هر دانشجو پس از شروع تحصیل برای جبران هزینه های زندگی و تحصیل به کار ضمن تحصیل در آمریکا روی می آورد و می توان گفت کار دانشجویی در میان دانشجویان بین المللی که در آمریکا تحصیل می نمایند رواج دارد. موسسه ملک پور با تجربه سال ها کار در امور مهاجرت می تواند به شما عزیزان متقاضی به مهاجرت به ایالات متحده کمک کند تا در مهاجرت به این کشور موفق باشید. این امکان برای شما عزیزان وجود دارد تا با برقرار کردن تماس با موسسه ملک پور به صورت رایگان شرایط خود را با مشاورین موسسه در میان بگذارید تا مورد بررسی قرار گرفته شود و در صورت داشتن شرایط بهترین نوع مهاجرت به شما پیشنهاد داده شود. شما میتوانید در انتهای مقاله سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید تا در اولین فرصت به آن ها پاسخ داده شود

 

امتیاز 1.42 از 5 ( 152 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
کوروش اکبری
سلام وقت بخیر آیا داشتن درامد از طریق آموزش در یوتیوب هم مانعی دارد در طول f1 ? و یا نیاز به اجازه اداره مهاجرت و دانشگاه داره ؟ و اینکه سقف حساب بانکی با ویزای f1 چقدر هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز این قبیل کارها که می فرمایید محدودیتی ندارند.
عاطفه اسکندری
آیا دانشجوی فول فاند دانشگاه میتونه در حین تحصیل به کار مدلینگ مشغول بشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بسته به مقطع تحصیلی، شما اجازه کار نیمه وقت خواهید داشت.
فرزاد
سلام مقطع تحصیلی که میخوام اقدام کنم لیسانس هست ۱۸ سالمه ایا اجازه کار درحین تحصیل رو دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله اجازه کار خواهید داشت.
تمنا هاشمی
سلام و عرض ادب میزان درآمد برای کار دانشجوی آمریکا چقدر هست؟ هزینه های زندگی رو تامین میشه کرد باهاش؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بستگی به کاری که شما انجام می‌دهید دارد اما معمولاً شما با کار کردن می‌توانید ۹۰ درصد هزینه‌های زندگی خود را تامین کنید
مشاوره رایگان