کار در جمهوری چک

5 نظر

کار در جمهوری چک

کار در جمهوری چک، شرایط اقامت کاری در چک، لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک، شرایط مهاجرت کاری به چک و دیگر مسائل مربوط به کار در جمهوری چک را در این مقاله به صورت علمی مورد بررسی قرار خواهیم داد. جمهوری چک کشوری واقع در اروپا می باشد که پایتخت آن شهر زیبای پراگ می باشد. هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان خواهان مهاجرت از روش های مختلفی چون کار، تحصیل و سرمایه گذاری به جمهوری چک می باشند. همانطور که گفته شد مهاجرت کاری به چک یکی از اصلی ترین روش های مهاجرت می باشد. متقاضیانی که تمایل به کار در جمهوری چک دارند نیاز است تا از سمت یک کارفرما یا یک موسسه معتبر دعوت نامه کاری دریافت نمایند. موسسه ملک پور (MIE) این افتخار را دارد که با بیش از 15 سال کار و خدمات در زمینه مهاجرت شما عزیزان را در زمینه کار در جمهوری چک راهنمایی نماید و در این راه همراه شما باشد. شما می توانید با برقراری تماس با موسسه ملک پور و یا کامل کردن فرم تماس بر روی صفحه سایت موسسه، با دریافت مشاوره تلفنی رایگان، شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین با تجربه ما در میان بگذارید تا با بررسی بهترین روش مهاجرت به شما عزیزان پیشنهاد شود.

  • شرایط کار در جمهوری چک
  • نرخ بیکاری و بازار کار در جمهوری چک
  • لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک
  • میزان حقوق و درآمد مشاغل در جمهوری چک
  • هزینه های زندگی در جمهوری چک
  • نحوه کاریابی و مؤسسات کاریابی در جمهوری چک
  • شرایط اخذ ویزای همراه جمهوری چک
  • وضعیت اقامت و تابعیت از طریق کار در جمهوری چک
  • سوالات متداول راجع به کار در جمهوری چک
  • سخنی پایانی در باب کار در جمهوری چک

کار در جمهوری چکشرایط کار در جمهوری چک

به دلیل صنعت پیشرفته و رشد اقتصادی در جمهوری چک افراد زیادی تمایل به کار در جمهوری چک از سراسر جهان را دارند. گر چه بیشترین آمار جمعیت در جمهوری چک را خود مردمان چک تشکیل می دهند اما مهاجرانی از کشور های آلمان، اسلواکی، لهستان و ویتنام جمعیت کوچکی از جمهوری چک را تشکیل می دهند و این نشان دهنده این موضوع می باشد که جمهوری چک در حالت عادی کشور مهاجر پذیری نمی باشد.

 

  • توضیحات موسسه ملک پور در زمینه کار در خارج از کشور

فایل دوم صوتی موسسه ملک پور در مورد کار در خارج از کشور

فایل دوم تصویری موسسه ملک پور در مورد کار در خارج از کشور

 

افرادی که تمایل به کار در جمهوری چک و اخذ اقامت کاری جمهوری چک را دارند برای این که بتوانند برای کار به کشور چک مهاجرت کند باید از سمت یک کار فرما یا یک شرکت معتبر در جمهوری چک دعوت نامه کاری دریافت نمایند و با توجه به این جاب آفر برای اخذ ویزای کاری جمهوری چک اقدام نمایند. متقاضیانی که خواهان کار در جمهوری چک هستند به این دلیل که این نوع اقامت بیش از 90 روز است باید برای اخذ مجوز اقامت بلند مدت اقدام نمایند. در صورتی که هدف از اقامت افراد کار در جمهوری چک باشد باید برای اخذ کارت کارمندی (employee card) یا کارت آبی اتحادیه اروپا (blue card) اقدام نمایند. گرچه این نوع کارت ها برای مجوز کار در جمهوری چک صادر می گردند اما داشتن این کارت ها به منظور داشتن اقامت شخص نیز می باشد.

نرخ بیکاری و بازار کار در جمهوری چک

متقاضیانی که تمایل به کار در جمهوری چک دارند باید قبل از هر گونه اقدام به بررسی مسائل مهمی چون نرخ بیکاری بپردازند. با بررسی نرخ بیکاری و بازار کار در جمهوری چک می توان به این مساله پی برد که وضعیت کار در این کشور به چه صورتی می باشد. افرادی که تمایل به کار در جمهوری چک دارند از شرایط بسیار مناسب و مطلوبی برخوردار خواند بود. با توجه به نمودار نرخ بیکاری در کشور چک می توان متوجه این موضوع شد که این کشور شرایط مناسبی برای نیرو های کاری متخصص دارد. نرخ بیکاری و بازار کار در جمهوری چک از ماه مه سال 2020 از 3. 6 درصد به 3. 7 درصد در همین ماه افزایش داشته است که دلیل آن را می توان مشکلات ناشی از ظهور ویروس کرونا در جهان دانست. این نرخ بیکاری بالاترین میزان آمار از فوریه سال 2018 بوده است. تعداد بیکاران از یک ماه پیش به 3. 5 هزار نفر افزایش یافته و به 269 هزار نفر رسیده است. نرخ بیکاری و بازار کار در جمهوری چک در سال 2019 پایین تر از 2. 6 درصد بوده که یک آمار بی نظیر می باشد، حتی با وجود افزایش یک درصدی باز هم این آمار نسبت به دیگر کشور های جهان بی نظیر می باشد.

کار در جمهوری چک

لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک

از موارد دیگری که متقاضیان قبل از هر گونه اقدام برای کار در جمهوری چک باید به آن توجه به سزایی داشته باشند بررسی لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک می باشد. اقتصاد و بازار کار جمهوری چک در سال های اخیر عملکرد چشم گیری داشته و رشد قوی تولید ناخالص داخلی را حفظ کرده و به کمترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا رسیده است. صنعت تولید با استفاده از بیش از سه چهارم نیروی کار خود (سه بخشه: تجارت عمده فروشی و خرده فروشی، ساخت و ساز و بهداشت و درمان و مراقبت های اجتماعی) ستون فقرات اقتصاد کشور است. لیست مشاغل مورد نیاز برای کار در جمهوری چک هر سال توسط دولت این کشور اعلام می شود و متقاضیان برای سریعتر شدن روند کاریابی در جمهوری چک و اخذ اقامت کاری در چک می توانند به لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک مراجعه نمایند و در صورت قرار داشتن شغل و تخصص آن ها می توانند برای کاریابی اقدام نمایند. در ادامه برای شما لیست مشاغل مورد نیاز در جمهوری چک را در قالب جدول قرار داده ایم:

 

مهندسین و سایر متخصصان فنی

صنعت انرژی، الکترو تکنولوژی، مهندسین معدن، مهندسین ساخت و ساز و برنامه ریزی، خودرو سازی، مهندسین صنایع، مهندسین مکانیک، مهندسین برق و الکترونیک

متخصصان پرستاری و مامایی

متخصصین همکار پرستاری و مامایی

پزشکان و دندان پزشکان

سایر متخصصان بهداشت

متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات

توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه ها و تحلیل گران برنامه، متخصصین شبکه

معلمان

معلمان دوره ابتدایی و دبستان، معلمان آموزش حرفه ای،معلمان آموزش متوسطه، سایر متخصصان تدریس

مشاغل خدماتی

خدمات مالی، گردشگری و توریسم، خدمات تجاری

میزان حقوق و درآمد مشاغل در جمهوری چک

کار در جمهوری چک

همیشه بررسی میزان حقوق دریافتی در مشاغل از مهمترین مسائل برای مهاجرت کاری به یک کشور می باشد. با بررسی میزان حقوق و مزایا برای کار در جمهوری چک می توان به این موضوع پی برد که آیا این کشور می تواند مقصد مناسبی برای کار و زندگی باشد؟ آیا حقوق و مزایای دریافتی در جمهوری چک می تواند برای داشتن یک زندگی راحت و بی دغدغه مناسب باشد؟ با بررسی این مساله می توان به جواب تمامی این سوال ها رسید. میزان حقوق و مزایای مشاغل در جمهوری چک مانند تمامی کشور ها به شهر و منطقه مربوط می باشد و در کلان شهر های مانند پراگ حقوق و مزایا در مشاغل، بیشتر از شهر های کوچک تر در جمهوری چک است. در ادامه برای شما میزان حقوق بعضی از مشاغل در شهر پراگ پایتخت جمهوری چک را قرار داده ایم:

 

مشاغل

میانگین حقوق در ماه (یورو)

پزشکان و پزشکان متخصص

4500 تا 13000 یورو

قضات

3. 770 تا 11. 000 یورو

وکلا

3،000 تا 9،000 یورو

مدیران بانک

2،800 یورو تا 8،400 یورو

رییس ستاد های اجرایی

2،600 یورو تا 7،900 یورو

کارمندان ارشد مالی

2،500 تا 7،300 یورو

دندان پزشک ها

2،400 تا 7،100 یورو

خلبان

1،700 تا 5،200 یورو

مدیران بازریابی

1،600 تا 4700 یورو

هزینه های زندگی در جمهوری چک

در خصوص زندگی در این کشور باید عرض کنیم خدمتتان که هزینه های زندگی تقریباً مقرون به صرفه است و می توان با هزینه ای کم زندگی بسیار خوب را تجربه کرد. هزینه های سالانه زندگی در این کشور عمدتاً که شامل هزینه مسکن و خوراک می باشد بین 300 الی 700 یورو است. در این خصوص جدولی از هزینه های زندگی در چک خدمتتان ارائه شده است. هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور بین چهار الی 18 هزار یورو می باشد.

 

حدود هزینه های خورد و خوراک

ناهار در یک غذاخوری دانشجویی

حدود 50 کرون (2.3 دلار آمریکا)

پیتزا               

از 110 کرون (5 دلار آمریکا)

یک وعده رستوران

از 130 کرون (5.9 دلار آمریکا)

مشروب

حدود 3 کرون (1.4 دلار آمریکا)

محصولات لبنی

10 الی 30 کرون (0.5 الی 1.4 دلار آمریکا)

یک عدد نان 250 گرم

از 20 کرون (0.9 دلار آمریکا)

مرغ (1 کیلوگرم)

از 100 کرون (4.5 دلار آمریکا)

سیب (1 کیلوگرم)

40 الی 60 کرون (1.8 الی 2.7 دلار آمریکا)

آب معدنی (1.5 لیتری)

حدود 15 کرون (0.7 دلار آمریکا)

مسکن دانشجویی

خوابگاه دانشجویی

تقریباً 150 دلار در ماه

اتاق خصوصی در یک آپارتمان مشترک

شروع از 250 دلار در ماه

آپارتمان خصوصی

شروع از 450 دلار در ماه

امور فرهنگی و گردشگری

بلیط سینما

تقریباً 100 الی 200 کرون (4.5 الی 9 دلار آمریکا)

بلیط تئاتر

تقریباً 100 الی 500 کرون (4.5 الی 23 دلار آمریکا)

بلیط موزه

تقریباً از 40 کرون (1.8 دلار آمریکا)

یک ساعت استخر

تقریباً از 80 کرون (3.6 دلار آمریکا)

تحصیل در جمهوری چک

هزینه های زندگی در جمهوری چک

نحوه کاریابی و مؤسسات کاریابی در جمهوری چک

متقاضیانی که تمایل به کار در جمهوری چک دارند باید به این نکته توجه نمایند که کاریابی در جمهوری چک با 2 روش ممکن می باشد. یکی از اصلی ترین روش های کاریابی در جمهوری چک مؤسسات کاریابی در این کشور می باشند، در این روش فرد متقاضی با ارسال مدارک و رزومه کاری و تحصیلی خود برای کارفرما در جمهوری چک می توانند شانس خود را برای پیدا کردن کار در جمهوری چک امتحان کنند و در صورتی که رزومه شخص مورد توجه کارفرما قرار بگیرد برای متقاضی از سوی کارفرما جاب آفر صادر می گردد و شخص می تواند برای ویزای کاری اقدام نماید و با توجه به رزومه متقاضی یکی از دو کارت EMPLOYER یا BLUE CARD صادر می گردد. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی ملک پور تهیه و تدوین گردیده و هر گونه استفاده از آن قانوناً و شرعاً خلاف مقررات است. روش دیگر برای کاریابی در جمهوری چک اخذ اقامت تحصیلی می باشد و پس از اتمام تحصیل برای جستجوی کار اقدام نمایند. متقاضیان پس از بررسی نرخ بیکاری در کشور جمهوری چک و بررسی و مطالعه لیست مشاغل مورد نیاز در جمهوری چک و اطلاع از حقوق مزایای مشاغل در این کشور می توانند برای پیدا کردن و یافتن کار در جمهوری چک اقدام نمایند. یکی از روش های جستجوی کار در جمهوری چک مؤسسات و سایت های کاریابی می باشد. متقاضیان می توانند با ارسال رزومه کاری خود برای مؤسسات کاریابی در جمهوری چک شانس خود را برای یافت کار در جمهوری چک امتحان کنند. در صورتی که با ارسال رزومه برای مؤسسات کاریابی برای فرد کار مورد نظر پیدا شد این امکان وجود دارد که با دریافت پیشنهاد شغلی برای اخذ ویزای کاری جمهوری چک اقدام نماید. در ادامه نام تعدادی از مؤسسات کاریابی در جمهوری چک را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

 

Employment agencies in the Czech Republi

ESP- Executive Search Partners

People Place & Partners

Hudson

Dream Job s. r. o. - agency recruitment agency

First Czech Recruitment S. r. o

 

متقاضیان امر مهاجرت کاری می توانند با خریداری محصول گام به گام تا کار خارج از کشور به تدریس استاد ملک پور و مشاهده این محصول راه های مهاجرت کاری را آموزش ببینند و در این راه خود قدم بردارند.

کار در جمهوری چک

شرایط اخذ ویزای همراه جمهوری چک

از مهمترین مواردی که افراد متقاضی به کار در جمهوری چک به آن توجه بسیاری دارند و خواهان آن می باشند اخذ ویزای همراه است. متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای کاری جمهوری چک می شوند این امکان را دارند تا برای همراهان خود درخواست ویزا بدهند. همراه در علم حقوق مهاجرت به همسر و فرزندان زیر 18 سال شخص متقاضی محسوب می شود. یکی از نکاتی که متقاضیان برای اخذ ویزای همراه باید به آن توجه نمایند این است که برای کاهش ریسک ویزای همراهان بهتر است که با فاصله از شخص اصلی برای این نوع ویزا اقدام نمایند. مدت زمان اعتبار اقامت برای همراهان در جمهوری چک به اعتبار کارت اقامت شخص اصلی بستگی دارد و در صورتی که کارت اقامت متقاضی باطل شود اقامت همراهان او نیز باطل خواهد شد. 

وضعیت اقامت و تابعیت از طریق کار در جمهوری چک

جمهوری چک به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا و عضو معاهده شنگن کشوری مطلوب برای اخذ اقامت و تابعیت به شمار می رود. گذر نامه جمهوری چک در رتبه نهمین گذرنامه قدرتمند جهان قرار دارد که به این واسطه با پاسپورت جمهوری چک می توان به 183 کشور جهان بدون ویزا یا ویزای حین ورود سفر کرد. متقاضیان با 5 سال زندگی و کار در جمهوری چک و با پرداخت مالیات می توانند برای اخذ اقامت دائم جمهوری چک اقدام نمایند. شایان به ذکر است که تحصیل در جمهوری چک منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود و در صورتی که شخص پس از اتمام تحصیل در این کشور مشغول به کار شود یا سرمایه گذاری کند می تواند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نماید. افراد پس از گذشت 5 سال زندگی و کار در جمهوری چک و اخذ اقامت دائم جمهوری چک می توانند با ورود به سال ششم در صورتی که به زبان این کشور تسلط پیدا کرده باشند و با فرهنگ و اجتماع این کشور ادغام شده باشند می توانند برای اخذ گذرنامه جمهوری چک اقدام نمایند.

کار در جمهوری چک

پاسپورت جمهوری چک


سوالات متداول راجع به کار در جمهوری چک

✅ مهاجرت کاری به جمهوری چک برای ایرانی ها از چه روشی ممکن است؟

مهاجرت کاری به جمهوری چک برای شهروندان ایران تنها در صورتی که از سمت یک کارفرما یا یک موسسه معتبر پیشنهاد کاری دریافت نمایند می توانند برای اخذ ویزای کار در جمهوری چک اقدام نمایند.

✅ امکان اخذ ویزای همراه برای متقاضیان اقامت کاری در جمهوری چک وجود دارد؟

بله. متقاضیانی که موفق دریافت پیشنهاد کاری و در نهایت ویزای کاری جمهوری چک شده اند این امکان را دارند تا به همراه خانواده به این کشور مهاجرت کنند.

✅ آیا تحصیل در جمهوری چک منجر به اقامت دائم می شود؟

تحصیل به تنهایی در جمهوری چک منجر به اخذ اقامت کاری نمی شود و متقاضیان پس از پایان تحصیلات در چک در صورتی که موفق به یافتن کار شوند می توانند اقامت تحصیلی خود را با اقامت کاری در جمهوری چک تبدیل نمایند.

✅ مدت زمان لازم برای اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت در جمهوری چک چند سال است؟

متقاضی کار در جمهوری چک با گذشت 5 سال کار و زندگی در این کشور و پرداخت مالیات و رعایت قوانین این کشور می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند و در سال ششم برای اخذ پاسپورت اقدام کنند.


_____________سخن پایانی در باب کار در جمهوری چک_____________

کار در جمهوری چک، لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک، مهاجرت کاری به چک، میزان نرخ بیکاری و بازار کار در جمهوری چک و شرایط اخذ اقامت کاری در جمهوری چک را در این مقاله به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دادیم. متقاضیان برای مهاجرت کاری به جمهوری چک باید از سمت یک کارفرما و یا یک شرکت معتبر در این کشور دعوت نامه کاری یا جاب آفر دریافت نمایند. متقاضیان این امکان را دارند که با ارسال مدارک کاری و رزومه خود برای مؤسسات و یا سایت های کاریابی در جمهوری چک شانس خود را برای پیدا کردن کار در این کشور امتحان نمایند. موسسه ملک پور با سال ها تجربه در امور مهاجرت این افتخار را دارد تا به شما عزیزان در زمینه کار در جمهوری چک و دیگر روش های مهاجرت راهنمایی و در این راه همراه و امین شما عزیزان باشد. شما می توانید با برقراری تماس با موسسه ملک پور و یا تکمیل فرم تماس، در یک مشاوره تلفنی رایگان، شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین با تجربه موسسه در میان بگذارید تا آن ها با بررسی شرایط شما بهترین روش مهاجرت را به شما عزیزان پیشنهاد دهند. شما می توانید در سایت های موسسه ملک پور مقالاتی در زمینه کار در جمهوری چک و دیگر روش های مهاجرت مطالعه نمایید. همچنین در صورت وجود هر گونه سوال یا پیشنهاد می توانید در بخش "ثبت پرسش" این مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت به آن پاسخ داده شود.

امتیاز 5 از 5 ( 12 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
محسن
سلام سی ساله هستم.فوق لیسانس نرم افزار دارم.شرایط کاری در چک چجوریه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز مهاجرت کاری به کشور چک نیازمند به داشتن پیشنهاد شغلی است و مثل المان و اتریش ویزای جستجوی کار ندارد. با رشته ای که دارید می توانید برای المان یا اتریش ویزای جستجوی کار دریافت نمایید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
رضایی
سلام وقت بخیر چطور و از چه طریقی می تونیم توی این کشور کار پیدا کنیم؟ و چه مدت بعد خانواده امکان الحاق دارند ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب اگر یک پیشنهاد شغلی داشته باشید می توانید از طریق کار اقدام و بعد خانواده به شما ملحق شوند.لطفا برای دریافت اطلاعات تخصصی و کامل تر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید.
مرتضي
سلام ممنون از مقاله خوبتون اگر كارفرمايي پيدا شود پيشنهاد شغلي به من دهم امكان كار وجود دارد؟ همراه هم همزمان مي توان اقدام كرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب بله اگر پیشنهاد شغلی داشته باشید می توانید از ایت طریق اقدام نمایید و ویزا همزمان نیست یک فاصله کوتاهی برای الحاق وجود دارد .
مجید گودرزی
با سلام و عرض ادب من 41 ساله و متاهل و دارای مدرک کاردانی گرافیک و مدرک بین المللی طراحی و برنامه نویسی وب می باشم برای ویزای جاب آفر اروپا خواستم ببینم شرایط و شغل من میشه انجام داد؟ چه مدت طول میکشه؟ هزینه جاب آفر چقدره؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز تخصصی برنامه نویسی برای کاریابی شانس بالایی دارد و می توانید برای کاریابی اقدام داشته باشید. البته در صورتی که سطح زبان شما بالا باشد و رزومه خوبی ارائه نمایید شانستان بیشتر می شود. برای کاریابی می توانید از محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور موسسه استفاده نمایید.
هادی زمانی
سلام وقتتون بخیر ..من اپراتور جرثقیل هستم میتونم برای چک درخواست کار انجام بدم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز اخذ ویزای کاری در این زمینه کار چندان راحتی نمی باشد. چرا که برای دریافت ویزای کاری شما می بایست تحصیل و شابقه کاری مرتبط ارائه نمایید
مشاوره رایگان