کارآفرینی در آلمان

4 نظر

کارآفرینی در آلمان، بازار کار در آلمان، اخذ اقامت آلمان از طریق کارآفرینی و مدارک لازم برای کارآفرینی و اخذ ویزای کارافرینی آلمان در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. کارآفرینی در آلمان و اخذ ویزای استارت آپ آلمان به عنوان یکی از راه های مهاجرت به این کشور، دارای متقاضیان بسیاریست که باعث ایجاد فرصت شغلی، افزایش و بالا بردن میزان سرمایه و در نهایت اخذ اقامت دائم آلمان می گردد. برای ایجاد یک شرکت آلمانی، به یک وکیل آلمانی نیاز دارید. یک طرح کسب و کار جامع که اهداف، مزایا، معایب و مدیریت ریسک را پوشش می دهد تهیه کنید. پس از آن، یک حساب بانکی باز کنید که معمولاً به دلیل برخی محدودیت ها برای ایرانیان توسط وکلای آلمانی افتتاح می شود. این فرآیند با سرمایه اولیه 25000 یورو انجام می شود. موسسه MIE از شما در مراحل مختلف از جمله جمع آوری مدارک، اخذ مشاوره تجاری و وقت سفارت، پشتیبانی می کند. پس از تایید بیزنس پلن، یک کارت اقامت 2 ساله با قابلیت تمدید اقامت و با مزایای همراهی خانواده دریافت خواهید کرد. پس از 4 سال، اقامت دائم و شهروندی نیز قابل دسترسی است. درک ریسک های مرتبط برای بازپس گیری سرمایه اولیه در صورت رد ویزا بسیار مهم است. سرمایه گذاری و کارآفرینی در یک کشور خارجی نیازمند شناخت شرایط و خطرات مرتبط با این پروسه است؛ لذا قبل از اقدام به هر کاری بهتر است که متقاضیان از مشاوره با مشاوران مجرب مؤسسات مهاجرتی معتبر بهره مند گردند. پیشنهاد می کنیم که در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در این زمینه، با مشاوران و کارشناسان موسسه ملک پور تماس حاصل نمایید و یا فرم تماس را کامل کنید تا از مشاوره تلفنی رایگان این موسسه بهره مند گردید. مقاله کارافرینی در آلمان پس از مشورت با وکلای محلی آلمان و بررسی سایت ها دولتی تقدیم حضور شما عزیزان می گردد.

ویدیو موسسه MIE در مورد ثبت شرکت آلمان


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما
کارآفرینی در آلمان

بازار کار در کشور آلمان

کشور آلمان که از کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن می باشد، دارای اقتصاد و قوانین اقتصادی کاملاً یکپارچه است و پس از کشورهایی نظیر ژاپن و آمریکا، سومین کشور صنعتی جهان محسوب می شود. این کشور در حال حاضر داری 28 شرکت بزرگ و برند معتبر است و در واقع جایگاهی امن و معتبر برای متقاضیان کارآفرینی و سرمایه گذاری می باشد. وجود یک اقتصاد قدرتمند به متقاضیان سرمایه گذاری و کارآفرینی در آلمان کمک می نماید تا بتوانند به سود قابل توجهی در بازار کشور آلمان دست پیدا کنند. با توجه به وجود اقتصاد پیشرفته کشور آلمان، پایین بودن نرخ بیکاری، وجود فرصت های شغلی مختلف در این کشور و کمبود نیروی کار و جوان در کشور آلمان، هر ساله افراد بسیاری تصمیم به کارآفرینی در آلمان گرفته و در این راستا اقدام می نمایند. این مقاله توسط موسسه ملک پور به نگارش در آمده است و هرگونه کپی برداری از آن شرعاً و قانوناً حرام است. بر اساس مطالعات انجام شده توسط موسسه فدرال آلمان، تقریباً یک سوم از افراد شاغل و کارآفرین در کشور آلمان، از تبعه کشورهای غیراروپایی بوده و تعداد افراد متقاضی کارآفرینی در آلمان رو به افزایش است.

شرایط لازم جهت کارآفرینی در آلمان

افرادی که تمایل به کارآفرینی آلمان و اخذ ویزای کاارافرینی آلمان دارند، باید شرایط مورد نیاز جهت انجام این کار را مورد توجه قرار دهند. اولین مورد قابل توجه در این زمینه، مشخص کردن هدف کارآفرینی و سرمایه گذاری در کشور آلمان است. متقاضی باید توجه داشته باشد که تنها افرادی توانایی کارآفرینی در آلمان را دارند که سرمایه لازم برای انجام فرایند سرمایه گذاری را داشته باشند. همچنین داشتن تقاضانامه، پرینت نشان دهنده تمکن مالی، تأییدیه از جانب کشور آلمان و اثبات این مورد که این کارآفرینی دارای تأثیرات مثبتی بر اقتصاد کشور آلمان است، از شرایط اساسی طی کردن پروسه کارآفرینی می باشند. متقاضیان کارآفرینی در آلمان می دانند که انواع مختلفی از کسب و کار در آلمان و خوداشتغالی در کشور آلمان وجود دارند و شرکت های مختلف جهت سرمایه گذاری در این کشور فعال می باشند که بعضاً دارای تأثیرات مستقیمی بر اقتصاد کشور آلمان می باشند. لازم به ذکر است که کشور آلمان با توجه به اقتصاد پویای خود، دارای پتانسیل سطح بالایی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان است.

اخذ اقامت آلمان از طریق کارآفرینی

متقاضیان کارآفرینی در آلمان که هدف آن ها از این سرمایه گذاری، اخذ اقامت کشور آلمان است باید بدانند که کارآفرینی به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم آلمان نمی گردد. در واقع افرادی که از طرق مختلف نظیر تحصیل، کار، ازدواج و غیره مجوز ورود به کشور آلمان و اقامت در این کشور را دریافت کرده اند، می توانند درخواست اقامت خود را همراه با یک بیزنس پلن معتبر به اداره مهاجرت تحویل دهند تا کارشناسان اقتصادی اتاق بازرگانی و وزارت اقتصاد آلمان، آن را بررسی نمایند. این کارشناسان میزان نوآورانه بودن طرح، میزان سرمایه، سابقه و تجربه شما به عنوان یک فرد کارآفرین و تأثیر طرح بر اقتصاد آلمان را مورد توجه قرار می دهند. همه این موارد با تأیید بیزنس پلن و اخذ اقامت آلمان ارتباط مستقیم دارند و هرچه طرح ارائه شده قوی تر باشد، شانس دریافت اقامت از طریق کارآفرینی افزایش می یابد. پس از اینکه بیزنس پلن مورد تأیید واقع گردید، متقاضی کارآفرینی در آلمان می تواند فعالیت خود را شروع نماید. افرادی که بدون حضور در این کشور، قصد کارآفرینی در آلمان را دارند باید در ابتدا تأییدیه ای از اتاق بازرگانی آلمان دریافت نمایند و پس از آن، کنسولگری کشور آلمان به بررسی بیزنس پلن و طرح متقاضی خواهد پرداخت.

مدارک مورد نیاز ویزای کارآفرینی آلمان

متقاضیان کارآفرینی در آلمان باید بدانند که یکی از شرایط پذیرش درخواست آن ها جهت اقامت و کارآفرینی آلمان، کامل بودن مدارک مورد نیاز جهت طی نمودن این پروسه است. ناقص بودن هر یک از این مدارک می تواند شانس فرد را جهت پذیرش بیزنس پلن و درخواست اقامت آلمان کاهش دهد. در ادامه این مطلب، مدارک مورد نیاز جهت کارآفرینی در آلمان ارائه گردیده است:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • ارائه یک بیزنس پلن معتبر و قوی
  • فرم تکمیل شده درخواست جهت بیزنس پلن
  • سوابق و رزومه تحصیلی
  • سوابق و رزومه کاری
  • برای سنین بالای چهل سال، گواهی امکان اشتغال

هرچه بیزنس پلن ارائه شده قدرتمندتر بوده و نشان دهنده تأثیرات مثبت بر اقتصاد کشور آلمان باشد، همچنین سوابق کاری و تجربی شما در ارتباط مستقیمی با نوع کارآفرینی شما در آلمان باشند، شانس پذیرش طرح شما به عنوان کارآفرین و امکان راه اندازی کسب و کار در آلمان افزایش می یابد.

محدودیت سنی ویزای کارآفرینی المان

یکی از شرایطی که در زمان مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی ظاهر می گردد، مربوط به محدودیت سنی ویزای کارآفرینی المان می باشد که این محدودیت به این شرح است که افراد زیر 18 سال قادر به مهاجرت از طریق کارآفرینی در آلمان نمی شوند. با توجه به اینکه شرط حداقل سن برای کارآفرینی در آلمان طراحی شده، شرط حداکثر سن برای این نوع ویزا، وجود ندارد.

مدرک زبان مورد نیاز ویزای کارآفرینی آلمان

متقاضیان اخذ اقامت آلمان از طریق ویزای کارآفرینی آلمان، باید برای تبدیل اقامت موقت خود به اقامت دائم، دارا بودن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 ضروری می باشد. با توجه به اینکه زبان رسمی این کشور آلمانی می باشد، حتی اگر ارائه مدرک زبان الزامی نباشد، دانستن زبان آلمانی برای برقرای ارتباط و انجام هرگونه فعالیتی، مهم می باشد.

شرایط بردن همراه با ویزای کار آفرینی آلمان

سرمایه گذاری در آلمان، شامل بخش های متعددی از جمله کارآفرینی است. شرایط بردن همراه با ویزای کارآفرینی آلمان به این گونه می باشد؛ متقاضیانی که موفق به اخذ اقامت از طریق کارآفرینی شده اند، می توانند اقامت همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز پس از ارائه در خواست اقامت، اخذ نمایند.

کارآفرینی در آلمان از طریق ثبت شرکت

یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری و کارآفرینی در آلمان، ثبت شرکت در این کشور و مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت است. اما باید توجه داشته باشیم که این نوع کارآفرینی دارای قوانین مرتبط به خود است و اقدامات لازم باید بر اساس این قوانین انجام شوند. یکی از شرایط ثبت شرکت در کشور آلمان، داشتن سرمایه ای حداقل معادل 25 هزار یورو است که نیمی از این مبلغ به عنوان سپرده در بانک و نیمی دیگر در حساب شرکت گذارده می‌شود. در نتیجه یکی از اصلی ترین شرایط ثبت شرکت، داشتن حساب و افتتاح حساب بانکی در کشور آلمان برای انجام این کار است. متقاضی کارآفرینی در آلمان نیازی به ارائه یک بیزنس پلن پیچیده ندارد و تنها کافیست که این بیزنس پلن دارای توجیه اقتصادی بوده و تأثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان داشته باشد تا مورد پذیرش واقع گردد. در این قسمت، مراحل ثبت شرکت برای متقاضیان کارآفرینی در آلمان را ذکر می نماییم که عبارتند از:

  • انتخاب نامی برای شرکت و دریافت تأییدیه نام
  • تهیه اساس نامه
  • افتتاح حساب بانکی برای شرکت به عنوان شخص حقوقی
  • ثبت اسناد مربوطه در اداره ثبت شرکت های کشور آلمان
  • اعلامیه صادرشده از جانب اداره امور تجاری و اقتصادی
  • ثبت نام جهت مالیات
  • ثبت نام کارمندان

نحوه ارائه بیزنس پلن برای کارآفرینی در آلمان

متقاضیان کارآفرینی در آلمان اگر به صورت هدفمند به دنبال انجام این پروسه در این کشور می باشند، باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند که یکی از مهمترین آن ها، چگونگی طراحی و ارائه یک بیزنس پلن معتبر و قدرتمند است که نشان دهنده اهداف شما پس از ثبت شرکت در کشور آلمان می باشد. باید توجه داشته باشید که پیچیده بودن یک بیزنس پلن، نشان دهنده اعتبار و قدرت آن نیست، بلکه یک بیزنس پلن معتبر باید شامل موارد زیر گردد:

  • نوع کار و مسئولیت
  • میزان سرمایه مورد نیاز
  • نوع محصول و خدمات
  • مشخص نمودن بازار هدف
  • میزان درآمد، هزینه ها، سودها و زیان ها
  • رقبا
  • قیمت ها
  • گروه های کاری
  • بازاریابی و فروش
  • نتیجه کلی

متقاضی کارآفرینی آلمان باید توجه داشته باشد که اگر قصد دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور را دارد باید بیزنس پلنی ارائه نماید که دارای توجیه اقتصادی بوده و دقیقاً بر اساس بیزنس پلن ارایه شده عمل نماید تا بتواند به موفقیت در زمینه دریافت اقامت دست پیدا کند.

میزان مالیات در کشور آلمان

مالیات مبلغی می باشد که از درآمد شهروندان به نفع دولت و مصارف اجتماعی کسر می گردد و در واقع یکی از ابزارهای مهم درآمد دولت در اکثر کشورها محسوب می گردد. آلمان به عنوان یک حکومت فدرال، یکی از موفق ترین کشورها در زمینه دریافت مالیات است. البته لازم به ذکر است که مالیات اخذ شده صرف امور اجتماعی می شود. متقاضیان کارآفرینی در آلمان باید بدانند که تا میزان 42 درصد از درآمد خود را باید مالیات پرداخت نمایند؛ اما این نکته را هم باید مورد توجه قرار دهند که این مبلغ از طرق مختلف دوباره به خود فرد متقاضی باز می گردد. همچنین متقاضیان کارآفرینی در آلمان باید توجه داشته باشند که تفاوت در میزان درآمد، منجر به تفاوت در میزان مالیات نیز خواهد شد و افراد دارای درآمد کمتر، مالیات کمتر و افراد دارای درآمد بیشتر، مالیات بیشتری پرداخت می نمایند. در دو نمودار زیر، نرخ مالیات بر درآمد اشخاص و نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها نشان داده شده است:

نرخ مالیات بر درآمد اشخاص

 

نرخ مالیات بر درامد شرکت ها

مزایای کارآفرینی در آلمان

کارآفرینی آلمان برای افرادی که قصد مهاجرت و دریافت اقامت آلمان از این طریق را دارند، بسیار دارای اهمیت است و مزایای مختلفی را به دنبال دارد. اول این که کشور آلمان دارای اقتصادی پویا، پایدار و رو به رشد است که باعث افزایش سرمایه سرمایه گذاران و افزایش میزان سود دهی شرکت ها می گردد. همچنین کشور آلمان در زمره کشورهای عضو اتحادیه شنگن قرار دارد و سرمایه گذاری و کارآفرینی در آلمان در واقع سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا است که یک بستر کاری بسیار مناسب را برای نیروهای کاری حرفه ای و جدید ایجاد می نماید. علاوه بر این موارد، متقاضیان کارآفرینی در آلمان لازم است بدانند که در صورت ارائه یک بیزنس پلن مناسب و دارای توجیه اقتصادی می توانند از دریافت وام با سود اندک بهره مند گردند. اما باید توجه داشت که تمامی این مزایای ذکر شده، در گرو ارائه یک بیزنس پلن سودده و مناسب است. همچنین کارآفرینان و کارکنان مشاغل در کشور آلمان از امنیت شغلی و آسایش سطح بالایی برخوردار می باشند. با توجه به قوانین موجود در آلمان، هر فردی از هر نژاد و هر ملیتی می تواند در این کشور به کارآفرینی پرداخته و محلی برای کسب درآمد خود داشته باشد.

شاخص ها و استانداردهای مرتبط با سرمایه گذاری در آلمان

یکی از نکات کلیدی در زمینه کارآفرینی آلمان و سرمایه گذاری در المان، توجه به استانداردها و شاخص های سرمایه گذاری در این کشور است که نقش بسیار اساسی و کلیدی را در جلب اعتماد فرد کارآفرین و سرمایه گذار ایفا کرده و موجبات آسایش روانی وی از سرمایه گذاری خود در کشوری دیگر را فراهم می نماید. داشتن یک سیستم قضایی بی طرف در کشور آلمان، اطمینان خاطر کارآفرین و سرمایه گذار را به دنبال خواهد داشت و متقاضی کارآفرینی در آلمان متوجه این نکته می گردد که در صورت بروز هرگونه مشکلی، مرجعی معتبر برای رسیدگی به آنها وجود دارد. کشور آلمان از جمله کشورهاییست که دارای مشکلات داخلی و خارجی بسیار کمی است و وجود یک اقتصاد پیشرفته به کارآفرینان و سرمایه گذاران کمک می نماید تا بتوانند به سود قابل توجهی دست پیدا نمایند. در ادامه، استانداردها و شاخص های اقتصادی تأثیرگذار بر کارآفرینی در آلمان و سرمایه گذاری در آلمان را مورد بررسی قرار می دهیم.

نرخ کنترل فساد در المان

 

  • نرخ کنترل فساد

این شاخص، نشان دهنده توانایی دولت و اعضای آن در امور کشور به نفع اشخاص کارآفرین است و دارای بازه 2.5- تا 2.5+ می باشد. هرچه نرخ این شاخص، مثبت و نزدیک به 2.5+ باشد، بدین معنیست که سیستم قضایی کشور سالم تر است. نموداری که در ادامه مشاهده می نمایید، نرخ کنترل فساد در کشور آلمان را نشان می دهد:

نرخ مصادره اموال در المان

 

 

  • نرخ مصادره اموال

مقدار عددی این شاخص در بازه 1 تا 7 قرار دارد و هرچه این عدد کوچکتر باشد، سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور مورد نظر، از میزان امنیت بیشتری برخوردار است. نمودار ذیل، نرخ مصادره اموال را در کشور آلمان نشان می دهد:

تولید ناخالص داخلی المان

 

  • میزان تولید ناخالص داخلی

میزان تولید ناخالص داخلی نشان دهنده رشد اقتصادی در یک کشور است که به صورت سالیانه تغییر پیدا می کند. نمودار ذیل، میزان تولید ناخالص داخلی در کشور آلمان را نشان می دهد:

 

 

سوالات متداول

✔️ آیا کارآفرینی در آلمان منجر به دریافت مستقیم اقامت دائم این کشور می گردد؟

خیر؛ کارآفرینی در آلمان به صورت مستقیم منجر به دریافت اقامت نمی گردد و شخص با ارائه یک طرح تجاری دارای توجیه اقتصادی می تواند برای درخواست اقامت اقدام نماید.

✔️ چند درصد از درآمد سرمایه گذاران و کارآفرینان در آلمان، صرف پرداخت مالیات می گردد؟

42 درصد از درآمد افراد در کشور آلمان، صرف مالیات می گردد که به طرق مختلف، دوباره به شخص باز می گردد.

✔️ حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در کشور آلمان چه مقدار است؟

حداقل سرمایه لازم جهت ثبت شرکت در کشور آلمان 25 هزار یورو است.

✔️ آیا امکان ثبت شرکت بدون حضور خود شخص در کشور آلمان وجود دارد؟

بله؛ امکان ثبت شرکت بدون حضور شخص در آلمان وجود دارد.

سخن پایانی

کارآفرینی در آلمان، شرایط کارآفرینی در کشور آلمان و مزایای اخذ ویزای کارآفرینی آلمان در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند. کارآفرینی در آلمان خود به تنهایی باعث دریافت اقامت دائم آلمان نمی گردد و متقاضیان باید جهت رسیدن به این مقصود، بیزنس پلن و طرح تجاری قوی را ارئه نمایند که نشان دهنده تأثیر مثبت بر اقتصاد آلمان بوده و دارای توجیه اقتصادی باشد. کشور آلمان دارای اقتصادی پویا بوده و از طرح های تجاری قدرتمند که دارای نوآوری و ابداع باشند، شدیداً استقبال می نماید؛ اما به طور کلی فرایند کارآفرینی در آلمان پروسه پیچیده ای بوده و بهتر است که متقاضیان قبل از اقدام به هر کاری در این زمینه، با مشاورین مجرب مؤسسات مهاجرتی معتبر مشورت نموده و از راهنمایی های آن ها در این زمینه استفاده نمایند. شما می توانید با برقراری تماس با موسسه ملک پور و یا پر کردن فرم تماس بر روی وب سایت موسسه، از مشاوره تلفنی رایگان این موسسه بهره مند گردید. همچنین پیشنهاد می کنیم که سوالات خود در زمینه کارآفرینی در آلمان را در انتهای این مقاله در بخش "ثبت پرسش" مطرح نمایید تا مشاورین ما در اسرع وقت به آن ها پاسخ دهند.

امتیاز 5 از 5 ( 7 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
معصومه مرادی
سلام وقت بخیر من بر اساس مطالعاتی که داشتم متوجه شدم امکان ثبت شرکت در آلمان با مبلغ 25 هزار یورو سرمایه اولیه وجود داره میخواستم بدونم در حال حاضر روی این پروسه برای ایرانیا ویزایی صادر میشه؟میشه اقامت گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب ثبت شرکت به تنهایی منجر به اقامت شما نمیشود باید بیزینس پلن ارائه دهید برای دریافت اطلاعات کامل و دقیق تر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید .
آرمینا ترکاشوند
ایا باید ما خودمون برای ویزای startup آلمان طرح بدیم یا شما میدید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام تیم تخصصی برای ارائه بیزنس پلن اینکار رو انجام میدن برای بررسی شرایط خود با مشاورین تماس بگیرید
كامران
سلام.ارادت.آیا با داشتن سابقه نمایندگی بیمه میتوان در خصوص کارآفرینی در آلمان اقدام کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ارادت از آن جایی که کارآفرینی در آلمان مستقیما منجر به دریافت اقامت نخواهد شد؛ شرایط شما می بایست کاملا تخصصی و جزئی مورد بررسی قرار گیرد. جزییات شرایط شما و همچنین بیزنس پلن ارائه شده در روند کار بسیار تاثیر گذار می باشد.شما میتوانید برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان و بررسی شرایط خود به صورت تخصصی با موسسه ارتباط تلفنی برقرار نمایید.موفق باشید
سیامک خادم
مهاجرت به آلمان از طریق استارت آپ چگونه است وهزینه آن چقدر است ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز، شما باید یک ایده بسیار نو داشته باشید که سازمان های مربوطه در آلمان آن را بپذیرند و قابل توسعه باشد. در حال حاضر دریافت این نوع ویزا در آلمان بسیار دشوار است و پیشنهاد میکنیم برای کشورهای دیگری اقدام داشته باشید.
مشاوره رایگان