رشته بانکداری در کانادا

بدون نظر

کشور کانادا یکی از ثروتمندترین کشورها در دنیا بوده و میزان درآمد ناخالص داخلی آن بیش از یک تریلیون دلار می باشد. این کشور هم ردیف با آمریکا و ثروتمندترین کشورهای اروپایی جهان قرار داشته و روز به روز در زمینه تجارت و سرمایه گذاری در حال پیشرفت و توسعه است. یکی از عوامل موفقیت در این زمینه وجود یک نظام بانکداری فوق العاده می باشد، بر همین اساس ما تصمیم داریم تا رشته بانکداری در کانادا را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. نظام بانکداری کشور کانادا تحت نظارت شش بانک بزرگ این کشور با 8000 شعبه در سراسر کانادا است که خدمات بانکداری حضوری، تلفنی و اینترنتی را در سراسر جهان ارائه می نمایند. رشته بانکداری در کانادا در بهترین دانشگاه های کانادا تدریس می گردد و دارای آینده شغلی کاملا تضمین شده می باشد. بازار کار رشته بانکداری در کانادا فرصت های شغلی بسیاری را پیش روی دانشجویان قرار داده و بانک های این کشور جهت جذب نیروی ماهر و متخصص در حوزه بانکداری نیازی به هیچ گونه مجوزی ندارند. جهت کسب اطلاعات کاملتر در ارتباط با رشته بانکداری در کانادا و دریافت مشاوره تلفنی رایگان با موسسه مشاوره ای MIE ارتباط برقرار نمایید.

تحصیل در کانادا در 30 ثانیه

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما
رشته بانکداری در کانادا

درباره علوم بانکداری در کانادا

خدمات بانکی و مالی در کشور کانادا دارای یکی از بهترین سیستم ها و امن ترین آنها در سطح جهان است. در طول بحران های اقتصادی پیش آمده در طی سال های 2008 الی 2009 کشور کانادا نسبت به سایر کشورها در این زمینه دارای بهترین عملکرد بوده است. بانک های موجود در کشور کانادا دارای نقش اساسی در سیستم پاکسازی بود و نقشی محافظه کارانه در ارتباط با مشتریان ایفا نموده و توانسته است مشتریان بسیاری را از سراسر جهان جذب نماید. با توجه به اینکه بانک های موجود در سراسر کشور کانادا در ارتباط مستقیمی با دانشگاه های این کشور می باشند، لذا دانشجویان رشته بانکداری در کانادا جهت ایجاد ارتباط با بانک ها و کارفرمایان هیچ مشکل و یا نیاز به واسطه ای ندارند. دانشجویان می توانند از بانک های موجود در این کشور نیز جهت ادامه تحصیل وام دانشجویی دریافت نموده و راه جهت رسیدن به یک آموزش بسیار با کیفیت در زمینه بانکداری در کانادا برای آنان هموار می گردد.

شرایط تحصیل بانکداری در کانادا

رشته بانکداری در کانادا در ارتباط با بخش مالی می باشد. آن دسته از علاقه مندان به تحصیل این رشته در دانشگاه های کانادا در ارتباط تجارت الکترونیک، امنیت مالی، ارائه خدمات بانکداری جهانی، چگونگی مدیریت، اقتصاد بازرگانی، شیوه های حسابداری، شیوه های بانکداری تجاری، امور مالی در سطح بین الملل، حقوق مالی و غیره آموزش های لازم را دریافت نموده و به عنوان افراد ماهر و متخصص در این زمینه از دانشگاه فارغ التحصیل می گردند. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل رشته بانکداری در کانادا در مقطع کارشناسی یک دوره سه الی چهار سال و در مقطع کارشناسی ارشد یک دوره دو سال است. دانشجویان برای تحصیل رشته بانکداری در دانشگاه های معتبر کانادا باید دارای آیلتس 6.5 به بالا باشند. این رشته شرایط اشتغال به کار در سمت های مدیریتی در بانک ها و موسسات مالی را برای فارغ التحصیلان فراهم می نماید.

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد تحصیل در کانادا

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تحصیل در کانادا

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تحصیل در کانادا

مدارک لازم تحصیل رشته بانکداری در کانادا

هر یک از دانشگاه های کشور کانادا جهت اعطای پذیرش به دانشجویان جهت تحصیل بانکداری در کانادا دارای شرایط مربوط به خود می باشند و مدارکی را از دانشجویان درخواست می نمایند که بر روی وب سایت دانشگاه ها قابل رویت می باشند. این مقاله توسط کارشناسان مجرب و مطلع از تمامی امور مهاجرتی به سایر کشورها تهیه و تنظیم شده است و هرگونه رونویسی از آن بدون ذکر منبع از نظر قانونی حرام و دارای پیگرد است. از جمله رایج ترین این مدارک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارائه مدرک دیپلم دوازده سال و معتبر
  • فرم درخواست پذیرش که باید به صورت کامل و بدون نقص توسط خود دانشجو تکمیل گردد.
  • رزومه کامل تحصیلی و کاری در صورت وجود
  • تعهدنامه
  • حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در کانادا 6.5
  • اثبات تمکن مالی جهت تحصیل رشته بانکداری در کانادا و تامین هزینه های زندگی در این کشور
  • دو توصیه نامه و یا نامه از جانب مرجع آکادمیک جهت ادامه تحصیل رشته بانکداری در دوره کارشناسی ارشد و دکترا
  • ارائه تمامی اسناد هویتی و مدارک شناسایی
  • نامه عدم سوء سابقه کیفری

تمامی مدارک جهت ارسال به دانشگاه باید توسط دارالترجمه های رسمی، به زبان انگلیسی ترجمه شده و توسط دادگستری مهر تایید دریافت نموده باشند.

معرفی پردیس دانشگاه NYIT کانادا

این مقاله را از دست ندهید: دانشگاه NYIT ونکوور

در این مقاله ما تمام راه های معرفی دانشگاه NYIT ونکوور را به شما خواهیم آموخت.

دانشگاه های کانادا برای رشته بانکداری

دانشجویان رشته بانکداری در کانادا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید در ابتدا با دانشگاه های معتبر ارائه دهنده بانکدار آشنا گردند تا دست به انتخاب بهترین گزینه بزنند. از میان بهترین دانشگاه های بانکداری در کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه مک مستر: ارائه دهنده دوره لیسانس بانکداری و لیسانس بازرگانی در یک دوره چهار سال با شهریه 32 هزار دلار
  • دانشگاه تورنتو: ارائه دهنده لیسانس تمام وقت امور مالی و بانکداری با شهریه 45 هزار دلار
  • دانشگاه مانیتوبا: یکی از بهترین دانشگاه ها در ارائه رشته امور مالی و بانکداری با شهریه 17 هزار دلار
  • دانشگاه ویکتوریا: ارائه دهنده رشته تجارت بین الملل از زیر شاخه های رشته بانکداری در مقطع کارشناسی با هزینه 37 هزار دلار
  • دانشگاه فناوری ونکوور: ارائه دهنده رشته حسابداری و امور مالی در مقطع کارشناسی ارشد با هزینه 23 هزار دلار
  • دانشگاه واترلو: ارائه دهنده دوره کارشناسی مدیریت مالی و حسابداری با هزینه 28 هزار دلار

هزینه تحصیل بانکداری در کانادا

یکی از موضوعات دارای اهمیت بسیار در ارتباط با رشته بانکداری در کانادا آگاهی از میزان شهریه و هزینه های تحصیل در کانادا در دانشگاه های معتبر است. دانشجویان علاقه مند به تحصیل این رشته و یا شاخه های مربوط به این رشته جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا باید شهریه ای حدود 15 الی 50 هزار دلار کانادا را در نظر داشته باشند. با توجه به وجود شرایط کار همزمان با تحصیل و همچنین امکان دریافت بورسیه، دانشجویان بین المللی می توانند مقداری از هزینه تحصیل و همچنین زندگی خود در کشور کانادا را کاهش دهند. البته یکی از شرایط پذیرش از دانشگاه های کانادا اثبات تمکن و توانایی مالی برای تامین هزینه ها در این کشور است.

وظایف شغلی کارمند بانک در کانادا

کارمندان بانک برای انجام امور بانکی در کشور کانادا باید دارای دانش کافی در این زمینه باشند تا بتوانند تمامی امور را به درستی انجام دهند. فارغ التحصیلان رشته بانکداری در کانادا باید دارای مهارت کافی کار با کامپیوتر باشند تا بتوانند به عنوان کارمند بانک وظیفه ثبت داده را به درستی به انجام برسانند. همچنین باید تمامی اطلاعات مشتریان را بصورت محرمانه نزد خود نگه دارند. بر اساس آمار ارائه شده توسط دفتر آمار کار (BLS) کارمندان بانک در کانادا دارای وظیفه اصلی پذیرش و توزیع پول می باشند. این وظیفه شامل پردازش داده ها و سپرده ها، بررسی چک ها، پرداخت وام، تکمیل صورت حساب ها، واریزی ها، برداشت ها، افتتاح حساب، صدور دسته چک و غیره می باشند. کارمندان بانک در کانادا همچنین وظیفه مبادله ارز و صدور چک های مسافرتی را بر عهده دارند.

پیش نیازهای مهارتی مشاغل حوزه بانکداری کانادا

علاقه مندان به تحصیل رشته بانکداری در کانادا باید توجه داشته باشند که جهت ورود به بازار کار این حوزه و موفقیت در این زمینه باید دارای مهارت های موجود در زیر باشند.

  • مهارت های تحلیلی جهت شناسایی روندها و الگوهای موجود و تسلط به برنامه های اکسل و پایتون
  • آگاهی تجاری به منظور پیش‌بینی تمامی روندهای مالی و پیشرفت های تجاری
  • توجه به جزئیات جهت جلوگیری از اشتباه در نوشتن اعداد و جابجایی آنها

علاقه مندان به مشاغل حوزه بانکداری در کشور کانادا علاوه بر مهارت های ذکر شده باید دارای مهارت ایجاد ارتباط با مشتری، بروزرسانی دانش و اطلاعات، آگاهی از شرایط بانکداری در کشور کانادا و تحلیل داده ها جهت کسب موفقیت در حوزه بانکداری باشند.

معرفی مشاغل حوزه بانکداری در کانادا

علاقه مندان به رشته بانکداری در کانادا و یا مهاجرت کارمند بانک به کانادا باید مشاغل حوزه بانکداری در این کشور آشنا شوند. مشاغل مختلفی در این حوزه وجود داشته که هر یک دارای چالش ها و امتیازشان مرتبط با خود می باشند. از جمله مشاغل رشته بانکداری در کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عابر بانک: جهت کمک به مشتریان در انجام امور مربوط به چک، انجام تراکنش ها و ایجاد حساب
  • بانکدار: جهت ایجاد هماهنگی میان مشتریان و شرکت ها جهت دریافت وام
  • مشاور وام مسکن: ارائه مشاوره در زمینه دریافت وام مسکن با ارزیابی تاریخچه مالی مشتری
  • نماینده سرمایه گذاری: ارائه مشاوره در زمینه سرمایه گذاری و بازاریابی خدمات و محصولات ارائه شده توسط موسسات مالی
  • تحلیلگر اعتبار: مسئول بررسی تراکنش های مالی و اعتبار مشتریان جهت دریافت وام
  • بانکدار سرمایه گذاری: یک سمت تخصصی جهت ارائه مشاوره مالی در ارتباط با فرصت های مختلف سرمایه گذاری
  • مدیر روابط: وظیفه ایجاد ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل و تلفن را بر عهده دارد.
  • مشاور مالی: ارائه دهنده مشاوره مالی جهت کمک به مشتریان برای محقق نمودن اهداف مالی و چگونگی دسترسی به آنها

آینده شغلی رشته بانکداری در کانادا

بازار کار رشته بانکداری در کانادا دارای آینده شغلی بسیار روشنی در این کشور بوده و مشاغل مربوط به این رشته در لیست امن ترین و با ثبات ترین مشاغل در کشور کانادا می باشند. در طی سال های متمادی، بالاخص در طی شش سال اخیر، آژانس های مالی و بانک های موجود در کشور کانادا به عنوان سالم‌ترین و بهترین سیستم های مالی جهان شناخته شده و دو بانک تورنتو دومینیون و رویال بانک در لیست بیست بانک امن و برتر جهان قرار دارند. با توجه به وجود بانک های بسیار و موسسات مالی متعدد در کشور کانادا، این کشور همیشه از افراد متخصص و ماهر در زمینه رشته بانکداری در کانادا استقبال نموده و فرصت های شغلی بسیاری را در اختیار آنها قرار می دهد. به عبارتی بازار کار رشته بانکداری در کانادا دارای شرایط عالی جهت جذب افراد متخصص در این زمینه بوده و مهاجرت کارمند بانک به کانادا که جزوی از مشاغل مورد نیاز کانادا است، با توجه به این شرایط تسهیل می گردد.

مجوزهای لازم برای کار در کانادا به عنوان کارمند بانک

علاقه مندان به تحصیل بانکداری در کانادا تصور می نمایند که جهت اشتغال به کار به عنوان کارمند در کانادا باید مجوزهای خاصی دریافت نمایند و با توجه به سختی های موجود در این زمینه ممکن است در کل اقدام به انجام این کار ننمایند. اما متقاضیان رشته بانکداری در کانادا باید بدانند که برای کار در کانادا به عنوان کارمند بانک نیاز به هیچ مجوزی وجود ندارد و بانک های موجود در این کشور بدون مجوز و پروانه اقدام به استخدام کارمند از میان متقاضیان خارجی می نمایند. پس افرادی که علاقه مند به مهاجرت کارمند بانک به کانادا بوده و یا مشغول به تحصیل این رشته در دانشگاه های کانادا هستند با شانس استخدام سطح بالایی در کشور کانادا روبرو می باشند.

شرایط استخدام به عنوان کارمند بانک در کانادا

همانگونه که بیان نمودیم کشور کانادا دارای بانک های بسیار زیادی می باشد و در حال حاضر حدود 703 هزار کارمند در این بانک ها مشغول به کار می باشند. این کشور در بخش مالی بسیار قوی بوده و دانشگاه های موجود در کانادا از دانشجویان خود جهت ورود به بازار کار حمایت می نمایند. جهت استخدام به عنوان کارمند بانک در کانادا، داشتن مهارت و تخصص از الزامات اصلی می باشد. بانک های کانادا جهت استخدام دانشجویان در حال تحصیل بانکداری در کانادا به دنبال افرادی می باشند که دارای دانش کافی در زمینه امور مالی مربوط باشند. مهاجرت کارمند بانک به کانادا از طریق روش اکسپرس اینتری کانادا یکی از بهترین گزینه ها جهت اشتغال به کار در بانک ها و موسسات مالی کانادا است. همچنین امکان مهاجرت و ورود به بازار کار رشته بانکداری در کانادا از طریق روش اسکیل ورکر کانادا نیز برای افراد ماهر و متخصص در این زمینه وجود دارد.

کارآموزی در کانادا به عنوان کارمند بانک

دانشجویان علاقه مند به رشته بانکداری در کانادا می توانند از طریق سایت های معتبر جهت کارآموزی به عنوان کارمند بانک اقدام نمایند. دو سایت موجود در زیر از معتبرترین سایت ها در این زمینه می باشند:

  • Ca.indeed.Com
  • WWW.glassdoor.Ca

این دوره ها به دانشجویان کمک می نمایند تا با شرایط بانکداری در کشور کانادا آشنا شده و بتوانند با قدرت وارد بازار کار این رشته شوند. این دوره ها توسط افراد ماهر و متخصص با تجربه بسیار در این زمینه انجام می شود. افرادی که دوره کارآموزی را طی می نمایند به نوعی آینده شغلی خود در کشور کانادا را تضمین می نمایند. در این دوره ها، متقاضیان علاوه بر کسب تجربه در کنار افرادی قرار می‌گیرند که باعث رشد و ارتقای آنها می گردند.

حقوق کارمند بانک در کانادا

با توجه به این که اکثر دانشجویان تمایل دارند پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار رشته بانکداری در کانادا ‌شوند، باید از میزان حقوق کارمندان بانک در کشور کانادا اطلاع پیدا نمایند. در کشور کانادا با توجه به میزان سابقه کاری فرد، میزان حقوق و درآمد وی نیز افزایش پیدا می نماید. افراد دارای سابقه دو الی پنج سال به صورت معمول دارای درآمدی می باشند که میزان آن 32 درصد از درآمد افرادی که تازه مشغول به کار شده اند، بیشتر است. افراد حرفه ای با سابقه بیش از پنج سال نیز دارای درآمد بیش از 36 درصد نسبت به تازه واردان می باشند. میزان حقوق مشاغل مختلف بانکداری در کشور کانادا با توجه به حرفه متفاوت است، اما به صورت میانگین میزان درآمد این رشته حدود 130 هزار دلار کانادا در سال است. میزان دستمزدهای مشاغل بانکداری در کانادا از کمترین حدود 40 هزار دلار تا بیشترین حدود 267 هزار دلار متغیر می باشد.

بهترین استان های کانادا برای کارمندان بانک

با توجه به این که کشور کانادا دارای استان های مختلفی می باشد، لذا ما در این بخش به معرفی بهترین استان ها در زمینه اشتغال به کار به عنوان کارمند بانک می‌پردازیم. چشم انداز شغلی این حرفه در استان تورنتو در سال 2022 بسیار خوب برآورد شده است و این استان نسبت به دیگر استان ها سهم بیشتری از نیروی کار ماهر در رشته بانکداری در کانادا را به خود اختصاص داده است. این استان همچنین محل استقرار شرکت های صنعتی بسیار بزرگ، 5 بانک معتبر، دفاتر مرکزی بانک های مختلف، پایگاه های خرده فروشی بسیار و شرکت های متعدد سرمایه گذاری بوده و فرصت های شغلی متعددی را در اختیار متقاضیان تحصیل بانکداری در کانادا قرار می دهد. پیشنهاد می نماییم تا جهت دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با کاریابی و چگونگی مهاجرت کاری به سایر کشورها محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور را تهیه و بررسی نمایید و با آگاهی و دید باز در ارتباط با مهاجرت خود تصمیم گیری نمایید.

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در باب رشته بانکداری در کانادا هستید، اینجا کلیک کنید ➡️

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از پکیج راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس جناب استاد ملک پور است استفاده نموده و در حد یک وکیل مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

بنر گام به گام اخذ اقامت


سوالات متداول

بهترین استان کانادا در حرفه بانکداری کدام استان است؟

بهترین استان کانادا جهت اشتغال به کار در حوزه بانکداری استان تورنتو است.

میانگین درآمد یک کارمند بانک در کشور کانادا چقدر است؟

میانگین درآمد یک کارمند بانک در کانادا حدود 130 هزار دلار کانادا در سال است.

آیا جهت استخدام به عنوان کارمند بانک در کانادا به مجوز خاصی نیاز است؟

خیر جهت انجام این کار به هیچ مجوزی نیاز نیست و بانک های کانادا بدون نیاز به مجوز اقدام به استخدام کارمند بانک می نمایند.

آیا امکان گذراندن دوره کارآموزی بانکداری در کشور کانادا وجود دارد؟

علاقه مندان به گذراندن دوره کارآموزی در کانادا از طریق سایت های معتبر می توانند اقدام به انجام این کار نمایند و آینده شغلی خود را تضمین نمایند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بحث و بررسی رشته بانکداری در کانادا پرداختیم. همانگونه که اطلاع داریم سیستم بانکداری این کشور یک سیستم بسیار قدرتمند و با کیفیت بوده و به صورت مستقیم جهت جذب نیرو با دانشگاه های این کشور در ارتباط است. بهترین دانشگاه های کشور کانادا ارائه دهنده این رشته بوده و حدود هزینه های تحصیل بانکداری در کانادا با توجه به دانشگاه و مقطع حدود 15 الی 50 هزار دلار است. آینده شغلی این رشته و زیر شاخه های مربوط به آن در کانادا بسیار روشن بوده و بانک ها و موسسات مالی این کشور از افراد ماهر و متخصص در این زمینه به شدت استقبال می نمایند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات کاملتر در ارتباط با رشته بانکداری در کانادا و یا بررسی شرایط خود در ارتباط با مهاجرت تحصیلی با موسسه مشاوره ای MIE ارتباط برقرار نمایید و یا سوالات خود را در بخش زیر مطرح نمایید تا هرچه سریعتر پاسخگوی شما عزیزان باشیم.


ثبت پرسش
مشاوره رایگان