هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان

13 نظر

هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان

مجارستان یکی از کشورهای مرکزی اروپاست که سالانه متقاضیان زیادی برای تحصیل به آن مهاجرت می نمایند. از این رو در این مقاله قصد داریم تا هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان، مقاطع تحصیلی در این کشور و سایر موضوعات مرتبط با هزینه اقامت و تحصیل در مجارستان را مورد تحلیل و بررسی دقیق و علمی قرار دهیم. یکی از مهم ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند، هزینه های زندگی پایین نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر و وجود دانشگاه های با سطح خوب می باشد. در واقع بسیاری این کشور را پلی برای ورود به بازار کار اروپا می بینند؛ زیرا مدرک صادر شده از دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی برخوردار است. ما نیز در تیم تحقیقاتی موسسه ملک پور (MIE) قصد داریم که در این مقاله به پرسش های متعددی که توسط شما مخاطبان گرامی مطرح شده است پاسخ دهیم. این نوشتار، چکیده ای از تحقیقات گسترده در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان می باشد و امیدواریم با مطالعه آن اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار گیرد. البته در صورتی که قصد بررسی شرایط خود و یا طرح سوال در زمینه هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان دارید می توانید با مشاورین موسسه تماس تلفنی گرفته و یا فرم تماس را کامل نمایید تا در یک مشاوره تلفنی رایگان، راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

در این نوشتار موضوعات ذیل مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است:

  • شرایط عمومی تحصیل در مجارستان
  • هزینه تحصیل در مدارس مجارستان
  • هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در مجارستان
  • هزینه تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد
  • هزینه تحصیل در مقطع دکتری در مجارستان
  • بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیل در مجارستان
  • درآمد کار دانشجویی در مجارستان
  • هزینه زندگی در مجارستان
  • سوالات متداول راجع به هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان
  • جمع بندی هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان

هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستانشرایط عمومی تحصیل در مجارستان

کسب اطلاع از شرایط عمومی و هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان، اولین قدم برای بررسی شرایط این کشور برای مهاجرین محسوب می شود. همانطور که مستحضر هستید سالیانه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا، مجارستان را به عنوان مقصد خود برای تحصیل انتخاب می کنند. اما شاید از خود بپرسید چرا با وجود کشورهایی همچون انگلستان، اتریش، کانادا و... افراد این کشور را برای مهاجرت انتخاب می نمایند؟ یکی از اصلی ترین دلایل این انتخاب، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان است که در کنار کیفیت مطلوب آموزش و اعتبار مدرک تحصیلی دانشجویان را مجاب می کند تا این کشور را برای تحصیل انتخاب نمایند. همچنین بسیاری از دانشجویان دیگر تحصیل در مجارستان را راه ورود به اروپا و منطقه شنگن می دانند و هدف نهایی چنین افرادی این است که آموزش های لازم از جمله زبان و تخصص های دیگر را در مجارستان پشت سر گذشته و با آمادگی بالاتری برای جستجوی کار و یا تحصیل در مقاطع بالاتر به کشور دیگری مهاجرت نمایند.

تحصیل در مجارستان برای دانش آموزان از سن 6 سالگی اجباری بوده و دانش آموزان باید تا سن 18 سالگی در مقطع مدارس آموزش ببینند و در انتهای این دوره می توانند مدرک دیپلم خود را برای پشت سر گذاشتن دوران مدرسه بدست آورند. پس از آن افراد برای تحصیلات تکمیلی مطابق علایق و سلایق خود وارد دانشگاه شده و مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را پشت سر می گذارند. دانش آموزان و دانشجویان بین المللی نیز می توانند وارد مدارس و دانشگاه های این کشور شوند. دانش آموزان قبل از دوره دیپلم می توانند در مدارس ثبت نام نمایند و متقاضیان دوره های لیسانس تا حدود 30 سالگی و متقاضیان فوق لیسانس تا حدود 40 سالگی می توانند ضمن پذیرش در دانشگاه، شانس بالاتری برای دریافت ویزا داشته باشند. ضمن اینکه دانشجویان این کشور می توانند در صورت داشتن همسر و فرزند زیر 18 سال آنها را به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند. همچنین بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی و پیراپزشکی دوره های پیش پزشکی را در مجارستان طی نموده و سپس وارد دانشگاه های معتبر سایر کشورهای اروپایی می شوند.

هزینه تحصیل در مدارس مجارستان

مجارستان نیز به تبعیت از سایر کشورهای اروپایی از سیستم آموزشی بسیار خوبی برای تحصیل به دانش آموزان استفاده می نماید. در این کشور کودکان از سن 3 سالگی می توانند وارد سیکل آموزشی شده و آموزش های اولیه را در مهدکودک و پیش دبستانی بیاموزند. پس از آن دانش آموزان وارد دوره دبستان شده و 6 سال در این مقطع تحصیل می نمایند و برای دروس پایه ای آموزش می بینند و زمینه شکوفایی استعدادهای آنها فراهم می شود. پس از دوران ابتدایی دانش آموزان وارد دوره دبیرستان، هنرستان و یا مدارس فنی و حرفه ای می شوند و طبق تمایلات، علایق و توانمندی های خود به صورت تخصصی تر آموزش می بینند تا برای تحصیلات آکادمیک آماده شوند. البته دوره های هنرستان و فنی و حرفه ای مراحل عملی بیشتری داشته و تمرکز این دوره ها بیشتر بر روی توانمندی دانش آموزان برای ورود به بازار کار است. اکثر این دوره ها تا سن 18 سالگی ادامه خواهند داشت و پس از آن به دانش آموزان مدرک دیپلم اعطا خواهد شد.

دانشجویان بومی می توانند در مدارس دولتی این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایند. این در حالیست که دانش آموزان بین المللی نیز می توانند دوره دبیرستان را در این کشور سپری نمایند و حتی به زبان انگلیسی آموزش ببینند که برای این منظور باید شهریه پرداخت نمایند. البته این دانش آموزان باید اقامت این کشور را داشته باشند و یا اینکه یک قیم قانونی داشته باشند. به این منظور مدارس شبانه روزی مسئولیت قیومیت متقاضیان را به عهده گرفته و امکان تحصیل در مدارس مجارستان را برای متقاضیان فراهم می کنند. هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی معمولا در حدود 10،000 یورو می باشد. در جدول زیر تعدادی از مدارس بین المللی در کشور مجارستان را مشاهده می نمایید.

 

مدارس بین المللی در مجارستان

American International School of Budapest

Britannica International School

Greater Grace International School of Budapest

International Christian School of Budapest (ICSB)

International School of Budapest

SEK Budapest International School

SEK Budapest International School

BME Gimnazium

Lauder Javne Jewish Community School

Egressy Gábor Bilingual Technical Secondary School

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در مجارستان

مقطع لیسانس یکی از پرطرفدارترین مقاطع برای جوانانی است که خواهان مهاجرت به کشوری دیگر هستند و کشور مجارستان به واسطه موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و شرایط آموزشی می تواند یکی از گزینه های جذاب برای تحصیل در اروپا باشد. مانند تمام کشورها، داشتن دیپلم 12 ساله یکی از شروط اولیه برای ورود به این مقطع می باشد که چه برای دانشجویان این کشور و چه برای دانشجویان بین المللی الزامی می باشد. دانشجویان برای تحصیل در این مقطع انتخاب های زیادی برای رشته تحصیلی می توانند داشته باشند که طول دوره تحصیل آنها با توجه به رشته می تواند بین 3 الی 4 سال متغیر باشد. به صورت کلی برای پذیرش دانشگاه دانشجویان باید مدرک زبان IELTS 6 ارائه نمایند اما افرادی که مدرک زبان معتبر ندارند نیز می توانند با سپری کردن دوره های زبان وارد دانشگاه شوند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های مجارستان نیز به عوامل مهمی همچون رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل شخص بستگی دارد و عموماً شهریه دانشگاه ها در حدود 10,000 یورو می باشد. شما عزیزان می توانید از محصول آموزش زبان انگلیسی با متد SIC که توسط استاد ملک پور و دپارتمان زبان موسسه تهیه شده است، به منظور بهبود شرایط زبان خود استفاده نمایید.

هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان

دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

هزینه تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد

تمام دانشجویانی که در مقطع کارشناسی از فارغ التحصیل شده اند و مدرک لیسانس خود را اخذ نموده اند می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مجارستان پذیرش شوند. البته دانشجویان بین المللی علاوه بر این موضوع شرایط دیگری نیز باید داشته باشند که به شرح آن خواهیم پرداخت. از جمله مواردی که دانشجویان بین المللی برای دریافت پذیرش به آن نیاز دارند می توان به مدرک زبان در حد IELTS 6.5 اشاره نمود که البته دانشجویانی که فاقد این مدرک هستند می توانند با گذراندن یک دوره زبان انگلیسی، زبان خود را تقویت نموده و پس از آن بتوانند در کلاس های خود شرکت نمایند. حضور در این دوره زبان می تواند هزینه اضافه ای در حدود 6،000 یورو برای دانشجویان به همراه داشته باشد. دوره های فول لیسانس بسته به رشته تحصیلی بین 1 تا 2 ساله خواهد بود و دانشجویان باید در زمینه رشته لیسانس خود و یا رشته های شناوری همچون مدیریت و بیزنس اقدام به اخذ پذیرش نمایند. شهریه تحصیل در این دوره برای اکثر رشته ها و دانشگاه ها به طور میانگین در حدود 7,000 الی 11,000 یورو می باشد. ضمن اینکه دانشجویان متأهل می توانند پس از ورود به این کشور برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه بدهند.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری در مجارستان

این امکان برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد وجود دارد تا اقامت مجارستان از طریق تحصیل در مقطع دکتری اقدام نمایند. دانشجویان برای دریافت پذیرش در این مقطع باید از سطح بالایی از علم و توانایی در رشته تحصیلی خود برخوردار باشند و با ارائه مدارکی توانایی های خود را نشان دهند. با توجه به خدمات موسسه ملک پور در زمینه اخذ پذیرش دکتری در کشور مجارستان، متقاضیان می توانند بدون نیاز به ارائه مدرک زبان و مقالات ISI از بهترین دانشگاه های مجارستان پذیرش خود را دریافت نمایند. به طور کلی یکی از دشوارترین مراحل اخذ پذیرش در مقطع دکتری، یافتن استاد راهنما و دریافت تأیید وی برای همکاری می باشد. اما خدمات موسسه ملک پور شامل اخذ پذیرش و یافتن استاد راهنما می شود و از این بابت دانشجویان می توانند پروسه راحت تری را برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در پیش رو داشته باشند. لازم به ذکر است که دوره های زبان در مجارستان برگزار می شود. دوره دکتری معمولاً 4 ساله بوده، اغلب به صورت پژوهشی است و دانشجویان برای این دوره باید حدود 5 الی 15 هزار یورو شهریه پرداخت نمایند. متقاضیان تحصیل دکتری در مجارستان می توانند با تماس با موسسه ملک پور، از شرایط اقدام از طریق این موسسه به طور کامل آگاهی یابند.

بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیل در مجارستان

اگرچه به طور کلی هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان نسبت به بسیاری دیگر از کشورها مقداری پایین تر است؛ اما با این حال بورسیه هایی در این کشور وجود دارند تا به دانشجویان مستعد از سراسر دنیا برای ادامه تحصیلات خود در مجارستان کمک نمایند. این کمک ها می تواند شامل هزینه های تحصیل و یا دانشگاه افراد باشد که بسته به نوع بورسیه با هم تفاوت هایی دارند. همان طور که عنوان شد برای بسیاری از بورسیه ها افراد باید استعداد تحصیلی خود را به اثبات برسانند و داشتن نمرات عالی، سطح زبان خوب، فعالیت های اضافه تر از تحصیل می تواند نقش به سزایی در دریافت بورسه ایفا نماید. با توجه به بالا بودن نرخ ارز می توان گفت دریافت بورسیه یکی از بهترین روش ها برای جبران هزینه ها برای دانشجویان ایرانی محسوب می شود. با توجه به این که داشتن رزومه قوی می تواند دریافت بورسیه را برای دانشجو راحت تر نماید، دانشجویانی که در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد یا دکتری تحصیل می کنند شانس بالاتری برای دریافت بورسیه خواهند داشت. برخی از مهم ترین بورسیه هایی که در کشور مجارستان به دانشجویان تعلق می گیرند عبارتست از:

 

میزان بورسیه

نام بورسیه

10% از شهریه دانشگاه

National Louis University International Opportunity Scholarship

تا 100% از شهریه دانشگاه

CEU Business Master's Scholarships & Financial Aid

تا 5,000 یورو

finduddannelse.dk sustainability scholarship

10،000 الی 40،000 پوند

the-manchester-full-time-mba-scholarships

تا 20% از شهریه دانشگاه

Richard E. Morley Industrial Automation Scholarship

2,000 دلار

Writing Contest Scholarship

1,000 الی 15,000 یورو سالانه

eusp-scholarships-for-talented-students-in-europe

 

با مراجعه به مقاله زیر، اطلاعات کاملی در خصوص بورسیه تحصیلی در مجارستان و شرایط اخذ آن به دست خواهید آورد.

هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان

بورسیه تحصیلی در مجارستان

درآمد کار دانشجویی در مجارستان

یکی از موارد مهمی که اغلب دانشجویان تمایل دارند در امر مهاجرت به آن بپردازند موضوع کار دانشجویی است. برخی بر این باور هستند که با کار دانشجویی و کسب درآمد در مجارستان می توانند تمام هزینه های خود را پوشش دهند اما این تصور درستی نبوده و با توجه به محدودیتی که برای کار دانشجویان در نظر گرفته می شود آنها نمی توانند تمام هزینه های خود را با کار دانشجویی تأمین کنند. اما داشتن کار دانشجویی می تواند کمک بزرگی برای آَشنایی با شرایط زندگی در کشور، بهبود ارتباطات و تامین برخی از هزینه ها به حساب آید. مخاطب گرامی؛ کپی برداری از محتوای این نوشتار و انتشار آن بدون ذکر لینک منبع از نظر شرعی حرام بوده و مشمول پیگرد قانونی خواهد بود. دانشجویان با توجه به مقطعی که در آن مشغول به تحصیل می باشند می توانند ساعات خاصی در طول روزهای غیر تعطیل هفته را به کار مشغول شوند که معمولاً برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد 20 ساعت و برای دوره دکتری 30 ساعت در هفته می باشد. علاوه بر آن دانشجویان می توانند در روزهای تعطیل نیز کار کنند و درآمدی بیشتری کسب نمایند.

هزینه زندگی در مجارستان

یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به مجارستان برای بسیاری از دانشجویان این است که هزینه های زندگی در این کشور به مراتب پایین تر از بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی محسوب می شود و افراد با صرف بودجه کمتری می توانند به این کشور مهاجرت نمایند. تا به اینجا در خصوص هزینه های تحصیل در مجارستان اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم و طبق آن می توانید تخمینی از هزینه های تحصیل خود داشته باشید و با دانستن هزینه های زندگی می توانید بودجه دقیق تری برای مهاجرت خود و تأمین هزینه اقامت و تحصیل در نظر بگیرید. به طور کلی اگر میانگین هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی را چیزی در حدود 1,000 الی 1,200 یورو در نظر بگیریم می توان گفت هزینه های زندگی در مجارستان چیزی در حدود 700 الی 800 یورو می باشد که البته این مقادیر متناسب با سبک زندگی، تفریحات و سایر هزینه های شخصی افراد متفاوت می باشد. ما برخی مخارج روزمره و هزینه های دیگری که طبق آمارهای بین المللی بدست آمده است را در جدول زیر در اختیار شما قرار داده ایم تا ذهنیتی از برخی موارد آن بدست آورید:

 

میانگین هزینه های زندگی در مجارستان

شرح

هزینه (یورو)

 

شرح

هزینه (یورو)

غذا در رستوران معمولی

5.21

بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی)

1.01

آب معدنی (0.33 لیتر)

0.71

تاکسی (1 کیلومتر)

0.87

شیر (1 لیتری)

0.64

گازوئیل (1 لیتر)

1.13

برنج (1 کیلو)

0.93

هزینه باشگاه (ماهیانه)

31.92

نان سفید (500 گرم)

0.63

هزینه انرژی (آب، برق و...)

144.39

تخم مرغ (12 عدد)

1.46

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

368.04

سیب (1 کیلو)

1

اجاره آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر

283.27

سیب زمینی (1 کیلو)

0.72

اینترنت

12.78

مک دونالد

4.63

سینما

5.07

کاپوچینو

1.20

شهریه مهدکودک خصوصی

243.45

سوالات متداول راجع به هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان

✅ آیا امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی در مجارستان وجود دارد؟

خیر؛ تحصیل رایگان تنها به زبان مجاری و برای دانش آموزان و دانشجویانی که تبعیت مجارستان را دارند امکان پذیر است و دانشجویان بین الملل باید برای تحصیل خود هزینه پرداخت نمایند.

✅ هزینه های ماهانه زندگی در مجارستان چه تفاوتی با سایر کشورها دارد؟

به طور معمول هزینه های زندگی در مجارستان نسبت به کشورهایی همچون آلمان، اترش، سوئد، دانمارک و بسیاری دیگر از کشورها کمتر بوده و افراد با مبلغ 700 الی 800 یورو می توانند زندگی مناسبی در این کشور داشته باشند.

✅ هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در مجارستان به چه صورت است؟

تحصیل در مقاطع مختلف برای اتباع مجارستانی به صورت رایگان می باشد و دانشجویان بین المللی بسته به رشته و دانشگاه مبلغی در حدود 10,000 یورو شهریه پرداخت خواهند نمود.

✅ آیا می توان بدون داشتن مدرک زبان برای تحصیل در مجارستان اقدام نمود؟

بله؛ این امکان برای متقاضیان وجود دارد تا در دوره های زبان در این کشور ثبت نام نموده و پس از آن وارد دانشگاه شوند.

 

_____________ جمع بندی هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان_____________

در این مقاله به بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان، مقاطع مختلف تحصیلی در آن و سایر موارد حول این موضوع پرداختیم و تمامی موضوعات را مورد تحلیل و بررسی دقیق و علمی قرار دادیم. همان طور که در عناوین مختلف این نوشتار ملاحظه نمودید با توجه به هزینه های پایین برای تحصیل و زندگی در مجارستان، این کشور به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل و زندگی ارزان و با کیفیت مطلوب محسوب می شود. ضمن اینکه این امکان برای دانشجویان وجود دارد که حتی بدون داشتن مدرک زبان بالا و برای سپری کردن دوره زبان برای این کشور ویزای تحصیلی دریافت نمایند. در واقع تحصیل در مجارستان می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای افرادی باشد که می خواهند برای تحصیل و یا کار در سایر کشورهای اروپا همچون آلمان و اتریش اقدام نمایند و می توان آن را سکوی پرتاب به کشورهای درجه 1 نامید. این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور برای پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان تهیه شده است. در صورتی که سوالی در این خصوص دارید می توانید با برقراری تماس تلفنی و یا تکمیل فرم تماس، از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان موسسه بهره برده و راهنمایی لازم را دریافت نمایید. ضمن اینکه می توانید پرسش خود را در انتهای این مقاله در بخش "ثبت پرسش" یادداشت کرده و پاسخ آن را در اسرع وقت دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 11 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
نیایش نبوی
سلام وقت بخیر. آیا من مجارستان تحصیل کنم می تونم بعدش برم کشور دیگه مثه آلمان یا اتریش دنبال کار بگردم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب بله امکان پذیر است و محدودیتی برای شما ندارد.
مریم سعادت
از نظرتون هزینه های زندگی در مجارستان برای یک دانشجو مناسب تر هست یا کشور فنلاند؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. هزینه های زندگی در مجارستان کمتر از فنلاند می باشد.
Sasan
سلام و عرض ادب. هزینه زندگی برای یک دانشجو در مجارستان به چه میزان است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به طور معمول حدود 600 یورو در ماه را می توان برای هزینه زندگی در مجارستان در نظر گرفت.
خیریه موسوی
سلام وقتتون بخیر برای کسی که تحصیل در مجارستان داره بعد از اتمام تحصیل میشه برای خانواده اش اقدام کنه بهش ملحق بشن
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بله می توانید برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست دهید.
ثمین شکراللهی
سلام ممنون از مطالب مفیدتون برای خوندن رشته های پزشکی، با توجه به اینکه بخواهیم تحصیلاتمون به زبان انگلیسی باشه کشور مجارستان مناسب تر یا جمهوری چک؟ هزینه تحصیل و زندگی در کدام کشور مناسب تر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در هردوی این کشورها وجود دارد اما هزینه های تحصیل و زندگی در جمهوری چک نسبتا ارزان تر از مجارستان خواهد بود.
سبحان سارایی
درود کار پاره وقت در زمان دانشجویی تا چه میزان کفاف هزینه های زندگی را میدهد؟ سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با کار پاره وقت ۶۰ تا ۸۰ درصد هزینه های زندگیتان تامین می شود.
Laleh
سلام وقت بخیر چه مدت فرصت دارم تا بعد از تحصیل در مجارستان کار پیدا کنم؟ و اقامتم رو تبدیل کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. شما تا حدود 9 ماه پس از تحصیل در این کشور فرصت دارید تا به دنبال کار باشید و می توانید آن را به اقامت کاری تبدیل نمایید.
علیرضا
سلام وقت بخیر من ۲۱ سالمه برای داروسازی مجارستان میخام اقدام کنم حدودا ماهی چقدر هزینه های زندگیم میشه به صورت میانگین؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. هزینه های زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورها ارزان تر بوده و شما با حدود 700 یورو در ماه می توانید تمام هزینه های خود را به راحتی پوشش دهید.
یاسی
سلام وقت شما بخیر نرخ بیکاری در مجارستان به چه صورت هست؟ بعد از تحصیل به راحتی می تونیم کار پیدا کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. در حال حاضر نرخ بیکاری کمتر از 4 درصد است و شانس کاریابی در این کشور بالاست.
فریبا مولا
با سلام، کم هزینه ترین شهر در کشور مجارستان، کدام شهر هستش؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. هزینه های زندگی در اغلب شهرهای مجارستان حدود 600 الی 700 یورو در ماه می باشد.
Narges
سلام وقت بخیر هزینه زندگی برای یک دانشجو در یک سال در کشور مجارستان با ساعت کاری ۲۰ ساعت در هفته به نظرتون قابل پرداخته؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز با ۲۰ ساعت کار در هفته ممکن است بتوانید ۶۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌های زندگیتان را تامین نمایید.
علیزاده
سلام وقت بخیر من ۲۰سالمه ومیکاپ ارتیس هستم میخواستم بدونم ایا امکانش هست برم پزشکی بدون کنکوز تو این کشور؟ ایا میتونم هم کارکنم توشغل خودم هم پزشکی بخونم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. در صورتی که سطح زبان خوبی داشته باشید میتوانید برای دوره های پیش پزشکی شرکت نموده و پس از آن باید در آزمون ورودی قبول شده و وارد رشته پزشکی شوید. امکان کار پارت تایم در حین تحصیل را دارید.
خلالی
با سلام هزینه های تحصیل ئر مقطع دکترا در مجارستان چقئر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. هزینه تحصیل شما بسته به رشته و دانشگاه مقصدتان حدود 5 الی 15 هزار یورو در سال خواهد بود.
مشاوره رایگان