هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک

1 نظر

کشور دانمارک به لحاظ موقعیت جغرافیایی جنوبی ترین کشور حوزه اسکاندیناویست که از شمال با سواحل دریای بالتیک، در جنوب با آلمان و از شرق با سوئد هم مرز است. این کشور به لحاظ اقتصادی نیز شامل رضایتمندترین مردم جهان را دارد. به طور کلی اختلاف طبقاتی بسیار ناچیزی در این کشور وجود داشته و میزان درآمد افراد در دانمارک بسیار به هم نزدیک است. همچنین نرخ فساد در کشور دانمارک در مقایسه با بسیاری از کشورها ناچیز بوده و این کشور از جمله سالم ترین کشورها در خصوص میزان فساد به شمار می آید. کشور دانمارک به عنوان کشوری با خوشبخت ترین مردم در سطح جهان شناخته می شود. این کشور جزو بهترین کشورها در خصوص تجارت و کسب و کار است و از همه مهمتر این که اغلب در رده بندی ها در رتبه های بالا از لحاظ کیفیت سیستم آموزشی قرار دارد. به همین دلیل، بسیاری از افراد خواستار تحصیل و زندگی در این کشور هستند. در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک می توان گفت که هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف به صورت میانگین در حدود سالیانه ۴۴۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ کرون معادل با ۶ تا ۱۶ هزار یورو در سال تخمین زده می شود. همچنین هزینه های زندگی در این کشور به صورت ماهیانه در حدود ۷۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو بیان می شود. در ادامه مقاله، به طور مفصل به این موضوع پرداخته و جوانب مختلف آن از جمله هزینه زندگی دانشجویی در دانمارک را مورد بررسی قرار می دهیم. لازم به ذکر است شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان و بهره مندی از تخصص و تجربه مشاوران، با شماره تماس های موسسه ملک پور تماس حاصل فرموده و یا فرم تماس را کامل نمایید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد تحصیل در اسکاندیناوی


 

عناوینی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط عمومی تحصیل دانمارک
  • هزینه تحصیل در مدارس دانمارک
  • هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در دانمارک
  • هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانمارک
  • هزینه تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک
  • بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در دانمارک
  • درآمد کار دانشجویی در دانمارک
  • هزینه های زندگی در دانمارک
  • سوالات متداول

تماس با ما

هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک

شرایط عمومی تحصیل در دانمارک

همانگونه که بیان شد، دانمارک از جمله پیشرفته ترین کشورها در ارتباط با کیفیت سیستم آموزشی است و همین امر موجب استقبال بسیار زیاد متقاضیان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب کشور دانمارک به عنوان مقصدی برای مهاجرت شده است. تحصیلات دانشگاهی در دانمارک در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، دکتری و بالاتر برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است.

اخذ ویزای همراه جهت مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل امکان پذیر است و متقاضیان دارای مدرک زبان مورد نیاز و واجد شرایط می توانند در دانشگاه های بین المللی این کشور به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. با توجه به شرایط ذکر شده و محبوبیت کشور دانمارک در بین متقاضیان مهاجرت، بر آن شدیم تا مطالبی را در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک،درآمد در دانمارک، بورسیه تحصیلی دانمارک و به طور کلی شرایط اخذ اقامت تحصیلی در دانمارک گردآوری نماییم. همچنین موسسه ملک پور شما عزیزان را در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت یاری نموده و همواره آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی خواهد بود.

هزینه تحصیل در مدارس دانمارک

تحصیل برای کودکان در دانمارک از سن 1 سالگی شروع می شود. سیستم آموزشی دانمارک به مقاطع پیش دبستانی، آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه (که شامل دوره راهنمایی و دبیرستان می شود) و آموزش عالی تقسیم می شود. طول مدت سال تحصیلی در دانمارک شامل 200 روز در سال می شود و معمولاً از ماه اوت آغاز شده و در ماه جون به پایان می رسد؛ اما مدارس مختلف ممکن است شرایط متفاوتی برای شروع سال تحصیلی خود داشته باشند. ساعت کاری مدارس دانمارک به طور کلی 30 تا 35 ساعت در هفته را به خود اختصاص می دهند. هر مدرسه می تواند ساعات خاصی را برای خود تعریف کند، اما بیشتر آنها از ساعت 8 تا 15 مشغول به کار هستند.

در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک و شهریه های مدارس در این کشور باید به این نکته اشاره نمود که با اینکه در اکثر کشورها مدارس بین المللی به صورت خصوصی هستند، در دانمارک امکان تحصیل در مدارس دولتی این کشور نیز برای دانش آموزان بین المللی فراهم شده است. شهریه در مدارس دولتی دانمارک رایگان بوده و در مدارس خصوصی در حدود 20000 تا 100000 کرون در سال متغیر می باشد.

 

مقطع تحصیلی

سن

پایه

مهد کودک

1-5

-

پیش دبستانی

6

0

متوسطه

7-15

1-9

کلاس دهم (Efterskole)

16

10

دوره دبیرستان

16-19

10-2

آموزش عالی

19 به بالا

-

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در دانمارک

دانش آموزان پس از گذراندن دوره دبیرستان، آماده ورود به دانشگاه و گذراندن مقطع لیسانس می شوند. به طور کلی 5 نوع آموزش عالی در سیستم آموزشی کشور دانمارک وجود دارد:

  • دانشگاه ها
  • کالج های دانشگاهی (به منظور دریافت مدارک حرفه ای آکادمیک و مدرک لیسانس حرفه ای)
  • مؤسسات آموزش عالی هنر
  • مدارس آموزش علوم دریایی
  • آکادمی های تجاری

تحصیل در دانمارک در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر بوده و دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک نیاز به ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 دارند. در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک می توان گفت که تحصیل در مقطع لیسانس برای افراد مقیم این کشور و نیز تبعه دانمارک و یا اتحادیه اروپا رایگان بوده و برای دانشجویان خارجی از حدود 44000 تا 120000 کرون در سال متغیر می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانمارک

دانشجویان فارغ التحصیل در مقطع لیسانس قادر خواهند بود برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانمارک اقدام نمایند. دوره فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد در دانمارک، به مدت ۲ سال زمان می برد و دانشجویان در این دوره بر روی یک پروژه تحقیقاتی و یا عملی کار می کنند. در پایان نیز می بایست پس از گذراندن میانگین 3 ترم، از پایان نامه خود دفاع نمایند. تحصیل در اکثر برنامه های تحصیلات تکمیلی در دانمارک برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی امکان پذیر است و دانشجویان برای شرکت در این دوره ها می بایست مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6. 5 ارائه دهند. لازم به ذکر است این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه ملک پور به رشته تحریر در آمده و هرگونه کپی برداری از آن شرعاً حرام بوده و پیگرد قانونی دارد. در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک می توان گفت که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای افراد مقیم این کشور و نیز تبعه دانمارک و یا اتحادیه اروپا رایگان بوده و برای دانشجویان خارجی از حدود 44000 تا 120000 کرون در سال متغیر است.

هزینه تحصیل دکتری در دانمارک

فارغ التحصیلان دوره فوق لیسانس می توانند برای تحصیل دکتری در دانمارک اقدام نمایند. دوره دکتری در اکثر کشورها از جمله دانمارک به مدت ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد و دانشجویان در این دوره در طول مدت دوره دکتری به انجام پروژه تحقیقاتی خود می پردازند. تحصیل دکتری در دانمارک نیاز به ارائه رزومه آکادمیک و علمی-پژوهشی قوی داشته و دانشجویان علاوه بر ارائه مقالات انجام شده، معدل بالا و نمره زبان بالا می بایست در زمینه تحقیقات خود به دنبال یافتن سوپروایزر باشند. تحصیل در مقطع دکتری با نظر سوپروایزر می تواند رایگان و یا همراه با دریافت فاند باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دانمارک می توانید به مقاله زیر نیز مراجه نمایید:

هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک

تحصیل در دانمارک

همچنین شما عزیزان می توانید برای یادگیری زبان از محصول بی نظیر  آموزش زبان انگلیسی با تدریس مدیر موسسه ملک پور استفاده نمایید.

هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک

دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در دانمارک

دریافت بورسیه تحصیلی دانمارک و یا وام های دانشجویی در این کشور به عنوان کمک هزینه ای برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک در شرایط خاص امکان پذیر است. دولت دانمارک به منظور جذب دانشجویان با استعداد بین المللی اقدام به ارائه بورسیه های تحصیلی کرده است که نام برخی از آن ها را در جدول زیر مشاهده می نمایید:

 

نام بورسیه تحصیلی

میزان

بورسیه تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در اروپا

تا 5000 یورو

بورسیه تحصیلی دولت دانمارک برای دانشجویان غیراروپایی در مقاطع مختلف

پوشش بخشی از هزینه های تحصیل و یا کل آن، یا قسمتی از هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک

بورسیه دانشگاه روسکیلد در مقطع فوق لیسانس

پوشش بخشی از هزینه های زندگی در دانمارک

بورسیه دانشگاه کوپنهاگن برای مقطع دکتری

پوشش هزینه های تحصیل

درآمد کار دانشجویی در دانمارک

دانشجویان بین المللی در دانمارک در طول مدت تحصیل خود قادر به انجام کارهای پاره وقت خواهند بود و می توانند به ازای هر ساعت 10 الی 12 یورو به عنوان حقوق و درآمد کار دانشجویی در دانمارک دریافت نمایند. این میزان درآمد می تواند هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک را برای دانشجویان تا حد قابل قبولی پوشش دهد. ساعات کاری برای دانشجویان دانمارکی و اروپایی محدودیتی ندارد. همچنین در خصوص کار پس از تحصیل در دانمارک و اخذ اقامت دائم این کشور باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود 6 ماه فرصت دارند که به دنبال کار گشته و نوع اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند. با وجود نرخ بیکاری پایین در کشور دانمارک، در صورتی که دانشجو در این 6 ماه موفق به پیدا کردن کار مورد نظر خود نشود، مهلت وی برای 6 ماه دیگر نیز تمدید می شود. برای اخذ اقامت دائم دانمارک افراد پس از 5 سال کار در دانمارک می توانند برای دریافت اقامت دائم و 4 سال پس از آن برای اخذ پاسپورت اقدام نمایند. در نمودار زیر نرخ بیکاری در دانمارک را در سال 2019 مشاهده می نمایید:

هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک

هزینه های زندگی در دانمارک

میانگین هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک به فاکتورهای مختلفی مانند شهر و محل زندگی بستگی دارد. به عنوان مثال میانگین هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای کوچک برای یک فرد می تواند در حدود ماهیانه 650 یورو و میانگین هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای بزرگ نزدیک به ماهیانه 1200 یورو تخمین زده شود. به طور کلی میانگین هزینه زندگی دانشجویی در دانمارک را می توان در حدود ماهیانه750 تا 900 یورو در نظر گرفت.

 

هزینه (کرون)

مواد غذایی

120. 00

یک وعده غذا در رستوران

18. 39

یک بطری آب

8. 87

شیر(یک لیتر)

۵۴۸. ۶۴

برنج (یک کیلوگرم)

24. 20

تخم مرغ (12 عدد)

18. 76

سیب (یک کیلوگرم)

17. 82

موز (یک کیلوگرم)

هزینه (کرون)

حمل و نقل

24. 00

بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی

50. 00

تاکسی

هزینه (کرون)

اجاره منزل

7،083. 59 (ماهانه)

آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر

 ۵،218. 15 (ماهانه)

آپارتمان ۱ خوابه خارج از مرکز شهر

 

موسسه ملک پور با تهیه مقاله زندگی در دانمارک، به بررسی جزئیات زندگی در این کشور مانند هزینه زندگی در بخش های مختلف، شرایط اقامت دانمارک و... پرداخته است. توجه شما را به مطالعه لینک زیر جلب می نماییم.

هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک

زندگی در دانمارک

سوالات متداول

✔️ میانگین هزینه های زندگی در دانمارک چقدر است؟

به طور کلی میانگین هزینه های زندگی در دانمارک را می توان در حدود ماهیانه 750 تا 900 یورو در نظر گرفت.

✔️ میانگین هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف در دانمارک چقدر است؟

هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف به صورت میانگین در حدود سالیانه ۴۴۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ کرون معادل با ۶ تا ۱۶ هزار یورو در سال تخمین زده می شود.

✔️ آیا تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

بله، بیش از 500 برنامه آموزشی در دانمارک به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی قابل دسترس است.

✔️ آیا دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در دانمارک امکان پذیر است؟

بله، دانشجویان در صورت داشتن شرایط مورد نیاز امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور را دارند.

✔️ آیا امکان اخذ تابعیت پس از تحصیل در دانمارک وجود دارد؟

بله؛ برای اخذ اقامت دائم دانمارک افراد پس از 5 سال کار کردن در این کشور می توانند برای دریافت اقامت دائم و 4 سال پس از آن برای اخذ پاسپورت اقدام نمایند.

 

_____________سخن پایانی _____________

کشور دانمارک به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی بسیار مناسب و سطح رضایتمندی بسیار بالا در افراد این کشور و همچنین کیفیت بالای سیستم آموزشی و تحصیلی در این کشور، یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت برای متقاضیان تحصیل و زندگی در خارج از کشور می باشد. با توجه به آنچه گفته شد به دلیل وجود نرخ بسیار پایین بیکاری در دانمارک و وضعیت اقتصادی مناسب، پوشش هزینه های تحصیل و زندگی با توجه به درآمد در دانمارک کار دشواری نیست. همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی دانمارک نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم است. شما عزیزان و همراهان گرامی موسسه ملک پور می توانید به منظور دریافت مشاوره تلفنی رایگان و بهره مندی از تجربه و تخصص کارشناسان امر مهاجرت، با شماره تماس های موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید و یا فرم تماس را کامل کنید. همچنین می توانید سؤالات خود را در بخش "ثبت پرسش" در پایان این مقاله مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

امتیاز 5 از 5 ( 11 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
محمدی
سلام وقت بخیر ایا به واسطه گذروندن یک دوره زبان دانمارکی در دانمارک امکان مهاجرت به این کشور وجود داره؟ و این که دانمارک ویزای همراه رو به صورت همزمان ارائه میده؟ ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوره زبان دانمارکی برای پزشکان و پرستاران و دندانپزشکان انکان پذیر هست و ویزا همراه هم تقریبا با فاصله 10 روز همزمان می باشد .
مشاوره رایگان