هزینه زندگی در سوئد

11 نظر

هزینه زندگی در سوئد، قوانین و شرایط مهاجرت به این کشور به واسطه روش های مختلف مهاجرتی و همچنین مواردی مثل کیفیت زندگی در سوئد، معایب زندگی در سوئد، تجربیات زندگی در سوئد و هزینه تحصیل در سوئد را ما در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم تا در صورتی که کشور را سوئد را مقصد مهاجرتی خود قرار داده اید اطلاعات شما ارتقا یابد. آیا هزینه های زندگی در سوئد در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است؟ آیا به واسطه ورود به بازار کار سوئد امکان تامین هزینه زندگی در سوند وجود دارد؟ آیا در قوانین کشور سوئد کمک های دولتی برای تامین هزینه های زندگی در سوئد در نظر گرفته شده است؟ با توجه به اینکه کشور سوئد یکی از مقاصد جذاب مهاجرتی به حساب می آید و این کشور پذیرای تعداد زیادی مهاجر از اقصی نقاط دنیا می باشد، افراد متقاضی باید توجه داشته باشند هزینه زندگی در سوئد در مقایسه با دیگر کشورهای حوزه اسکاندیناوی مقرون به صرفه تر است و این کشور می تواند مقصد مناسبی جهت زندگی به حساب آید. البته باید در نظر گرفت هزینه های زندگی در سوئد در پایتخت این کشور شهر استکهلم در مقایسه با شهرهای دیگر بالاتر است. علم و آگاهی نسبت به قوانین و شرایط مهاجرت به سوئد به ویژه هزینه زندگی در سوئد برای افراد متقاضی مخصوصاً برای دانشجویان بسیار مهم می باشد. در این خصوص پیشنهاد می شود پیش از هر اقدامی این مقاله را با دقت مطالعه نمایید و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه ملک پور تماس تلفنی برقرار کرده و یا فرم تماس را کامل نمایید و مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید.لازم به ذکر است این مقاله توسط موسسه mie و با جمع آوری اطلاعات از مشاوره وکلای محلی این کشور، تحقیق و بررسی سایتهای دولتی و استفاده از منابع معتبر به نگارش درآمده و ارائه این مطالب به منزله ارائه خدمات نمی باشد.

تماس با ما

هزینه زندگی در سوئد

شرایط عمومی هزینه زندگی در سوئد

پیش از پرداختن به مقاله هزینه زندگی در سوئد و همچنین توضیح در خصوص شرایط و قوانین این کشور پیشنهاد می شود در خصوص شرایط عمومی این کشور اطلاعات اولیه داشته باشید. کشور سوئد یکی از کشورهای مهاجرپذیر و ایده آل برای مهاجرت می باشد که متقاضیان بسیاری هر ساله به واسطه روش های مختلف مهاجرتی به ویژه جهت تحصیل در سوئد وارد این کشور می شوند. سوئد یکی از حوزه اسکاندیناوی است که با کشورهایی همچون نروژ و فنلاند و دانمارک هم مرز می باشد. مساحت کشور سوئد حدود 450 هزار کیلومتر مربع است و این کشور جمعیتی در حدود 10 میلیون نفر دارد. زبان رسمی و بومی این کشور سوئدی است. پایتخت کشور سوئد شهر زیبای استکهلم است که به عنوان پایتخت اداری و سیاسی این کشور شناخته شده است. مزایا و معایب زندگی در سوئد حائز اهمیت است. از معایب زندگی در سوئد آب و هوای سرد این کشور است که البته شرایط آب و هوای قطبی در شهرهای شمالی این کشور وجود دارد. یکی از مواردی که در بحث هزینه زندگی در سوئد و شرایط این کشور می تواند برای افراد متقاضی حائز اهمیت باشد کیفیت زندگی در سوئد و نرخ بیکاری این کشور است که به لحاظ شرایط اقتصادی ایده آل این کشور نرخ بیکاری در سوئد پایین بوده و سطح زندگی در سوئد از کیفیت بالایی برخوردار است.

ویدیو موسسه MIE در مورد زندگی در کشورهای اسکاندیناوی


هزینه اجاره و خرید مسکن در کشور سوئد

یکی از اساسی ترین مواردی که در بحث هزینه زندگی در سوئد افراد متقاضی باید به آن توجه داشته باشند، هزینه اجاره خانه در طول اقامت سوئد می باشد. زیرا یکی از معایب زندگی در سوئد بر اساس تجربیات زندگی در این کشور، پیدا کردن محل زندگی مناسب و مقرون به صرفه می باشد. محدود بودن و کم بودن ملک در سوئد به ویژه در شهرهایی که بیشترین مهاجر را دارد مثل استکهلم باعث شده افراد با مشکلات زیادی جهت اجاره و یا خرید ملک روبرو باشند همین امر باعث شده هزینه های اسکان در سوئد در مقایسه با دیگر هزینه های زندگی بالاتر باشد. با توجه به اینکه کم بودن ملک مناسب جهت اجاره یا خرید ملک در این کشور جزء معایب زندگی در سوئد به حساب می آید اما نکته قابل ذکر این است که کیفیت زندگی، سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی و امنیت این کشور در بالاترین سطح قرار دارد. همین موارد می تواند باعث شود کشور سوئد یکی از کشورهای ایده آل جهت مهاجرت و زندگی به حساب آید. ما در این بخش به بررسی هزینه اجاره خانه در سوئد و بهترین شهر سوئد برای زندگی می پردازیم که شامل موارد زیر است:

استکهلم

قیمت خرید آپارتمان در مرکز شهر

۹۴،۱۰۷٫۴۸ کرون

قیمت خرید آپارتمان در اطراف مرکز شهر

۵۷،۱۷۸٫۷۶ کرون

اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر

۱۳،۰۰۵٫۸۲ کرون در ماه

اجاره آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر

۲۰،۹۸۱٫۲۱ کرون در ماه

مالمو

قیمت خرید آپارتمان در مرکز شهر

۴۰،۱۸۵٫۷۷ کرون

قیمت خرید آپارتمان خارج از شهر

۲۳،۶۶۶٫۶۷ کرون

اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر

۸،۱۰۰٫۰۰ در ماه

اجاره آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر

۱۲،۸۶۹٫۹۶ در ماه

گوتنبرگ

قیمت خرید آپارتمان در مرکز شهر

۵۸،۶۸۵٫۰۴ کرون

قیمت خرید آپارتمان در خارج از مرکز

۳۹،۳۸۳٫۳۳ کرون

اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر

۱۰،۰۸۶٫۰۰ در ماه

اجاره آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر

۱۶،۶۰۶٫۶۷ در ماه

هزینه های زندگی روزمره در سوئد

یکی از موارد اصلی که در بحث هزینه زندگی در سوئد مورد توجه افراد متقاضی قرار می گیرد این است که هزینه ها در این کشور شامل چه مواردی می باشد و در طول یک ماه یک نفر چه هزینه هایی دارد و چقدر می شود. هزینه تحصیل در سوئد یکی از مواردی است که در بحث هزینه ها برای افراد مهم می باشد. باید توجه داشته باشید هزینه های زندگی در طول یک ماه برای یک فرد در حدود ۷۰۰ الی 1000 یورو معادل 3 الی 5 هزار کرون در ماه می باشد البته هزینه ها بستگی به سبک زندگی فرد نیز دارد. نکته قابل توجه این است که معمولاً هزینه های زندگی در پایتخت کشور ها بیشتر از شهرهای اطراف می باشد، به عنوان مثال یک فرد اگر بخواهد در شهر استکهلم زندگی کند باید در طول یک ماه هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ الی 1100 یورو در نظر بگیرد. هزینه ها شامل هزینه اجاره خانه در سوئد، خورد و خوراک، بیمه، رفت و آمد و هزینه‌های اینترنت می باشد. هزینه های زندگی برای یک خانواده سه یا چهار نفره در حدود ۱۵۰۰ تا دو هزار یورو می باشد. ما در این بخش به بررسی بخشی از هزینه روزانه زندگی در سوئد می‌پردازیم که در جدول زیر توضیح داده شده است:

کالا

میانگین قیمت

رستوران برای ۲ نفر

۶۶٫۶۸ کرون

مک دونالد ۱ نفر

۸٫۹۶ کرون

یک لیتر شیر

۱٫۱۶کرون

تخم مرغ ۱۲ عدد

۳٫۲۴ کرون

بنزین (هر لیتر)

۱٫۹۳ کرون

حمل و نقل عمومی

۳٫۴۰ کرون

باشگاه ورزشی (ماهانه)

۴۶٫۶۴ کرون

۱ کیلو سیب زمینی

۱٫۲۳ کرون

۱٫۵ لیتر آب معدنی

۲٫۰۹ کرون

بهای اینترنت

۲۸٫۹۳ کرون

متوسط هزینه زندگی دانشجویی در سوئد

متوسط هزینه زندگی دانشجویی در سوئد را باید از جهات زیادی مورد بررسی قرار داد. هزینه زندگی در سوئد، بدون در نظر گرفتن اجاره بها، در استکهلم 33 درصد ارزان تر از نیویورک است. هزینه شهریه، مسکن، خوراک و مواردی از این دست، هزینه های دانشجویی را شامل می شود. حال مهم این است که برای هر یک از این موارد چقدر می خواهید هزینه کنید؟ در یک اپارتمان تک خوابه با 2 نفر زندگی میکنید؟ یا در یک خانه دو خوابه به تنهایی؟ در کدام شهر تحصیل خواهید کرد؟ چند بار بیرون از خانه غذا خواهید خورد؟ و مواردی مشابه این که بسته به بودجه و شرایط مورد انتظارتان متفاوت خواهد بود. اما در کل هزینه یک زندگی متوسط، ماهانه بین 700 تا 1200 یورو (7500 تا 13000 کرون سوئد) خواهد بود. از این میزان، بیشتر هزینه متوجه کرایه مسکن است که در مقایسه با امریکا 60 درصد ارزان تر است و اجاره یک خانه تک خوابه در استکهلم 650 تا 1400 یورو خواهد بود. هزینه تحصیل هم برای شهروندان اتحادیه اروپا و کسانی که حداقل اقامت دائم سوئد راداشته باشند رایگان است، در غیر اینصورت باید بابت تحصیل در دانشگاه های این کشور هزینه بپردازند. برای اطلاع از چگونگی اعزام دانشجو به سوئد، به لینک دزج شده مراجعه فرمایید. در جدول ذیل تعدادی از هزینه ها را برای درک هزینه ها در این کشور گرداوری کرده ایم که بصورت میانگین برای یک ماه محاسبه شده اند:

هزینه ها

مبلغ به یورو

شهریه دانشگاه (بسته به رشته و دانشگاه)

9000 تا 17000 (سالیانه)

خوابگاه

390

خوراک

160

تلفن همراه / اینترنت

30

بیمه دانشجویی

400 (سالیانه)

متفرقه

100

بررسی سیستم و قیمت حمل و نقل در سوئد

بررسی سیستم و قیمت حمل و نقل در سوئد از جهت دسترسی عموم مردم بسیار مقوله مهمی است. چرا که در صورت نداشتن وسیله نقلیه شخصی، بخصوص در اوایل سفر با ویزای سوئد، می توان روی این سبک از جابجایی حساب باز کرد. بنابراین میزان گستردگی این سیستم میتواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه زندگی در سوئد شود. در استکهلم شما به اتوبوس، تاکسی، مترو، تراموا و قایق دسترسی دارید. این شبکه وسیع از وسایل نقلیه حتی تا حومه شهر شما را جابجا خواهند کرد. در شهر های بزرگ دیگر مانند گوتنبرگ و مالمو نیز بجز مترو وسایل نقلیه دیگر شما را همراهی خواند کرد. جالب است بدانید تمامی این وسایل نقلیه بصورت یکپارچه و تحت یک بلیط واحد قابل پرداخت هستند. مترو نیز بصورت فعال در حال جابجایی مسافران است و ورودی انها با حرف T ابی رنگ در یک پس زمینه سفید قابل رویت است. متروی استکهلم به گالری بزرگ نیز معروف است چرا که اثار هنرمندان بزرگ در سالن های ان به نمایش گذاشته شده اند و مسافران حین انتظار برای رسیدن قطار زیزمینی، می توانند به تماشای این اثار فاخر بپردازند. در ادامه و در جدولی هزینه های جابجایی با این وسایل نقلیه را برایتان اماده کرده ایم:

هزینه ها

مبلغ به کرون

اتوبوس و متر تک سفر استکهلم

37

اتوبوس و مترو استکهلم ماهانه

930

15 دقیقه تاکسی در استکهلم

290-390

اتوبوس تک سفر گوتنبرگ

35

اتوبوس تک سفر مالمو

30

تراموا استکهلم

38

تراموا گوتنبرگ

30

تراموا مالمو

23

 

پاسپورت سوئد

این مقاله را از دست ندهید: پاسپورت سوئد

در این مقاله ما جوانب پاسپورت سوئد را به شما خواهیم آموخت.

هزینه انرژی های مصرفی در سوئد

بالا بودن هزینه های انرژی در خارج از ایران کاملا طبیعی است. چرا که در این کشور ها مانند ایران یارانه بابت انرژی های مصرفی را شامل نمی شود. هزینه انرژی های مصرفی در سوئد نیز از این روال طبعیت می کنند. از جهت اب اشامیدنی این کشور دارای منابع ابی فراوانی است و دارای لوله کشی اب مدرن و و از دارندگان سالم ترین اب های شرب در جهان به حساب می آید. از انجایی که این کشور به قطب شمال نزدیک است، طبیعی است که برای گرمایش نیز انرژی بیشتری مصرف شود. سوئد دارای خط لوله گاز برای مصارف گرمایشی نیز هست که دارای 34000 مشترک فعال است. هزینه زندگی در سوئد از نظر قیمت بنزین در سوئد شامل 50 درصد مالیات می شود از این رو نسبت به کشوری مانند امریکا که فقط 15 درصد مالیات برای فروش بنزین دریافت می کند، گران تر تمام می شود. اینترنت در این کشور در سال های اخیر توانسته جایگاه مناسبی بین رقبا داشته باشد و در حیطه اینترنت همراه و ثابت بین 20 کشور برتر بایستد. در اخر نیز برای اطلاع شما عزیزان از هزینه های مربوط به انرژی جدول زیر را تدوین کرده ایم:

هزینه

مبلغ به یورو

آب (هر متر مکعب)

3.6

برق (هر کیلو وات ساعت)

0.3

بنزین

1.95

گازوئیل

2.5

گاز طبیعی (هر متر مکعب)

0.24

اینترنت (10 گیگ موبایل)

9.5

هزینه های پوشاک و کفش در سوئد

از دیگر هزینه های زندگی در این کشور، می توان به هزینه های پوشاک و کفش در سوئد اشاره داشت. این هزینه ها بسته به برند و سن، متفاوت خواهد بود. قصد داریم. در جدول زیر به نمونه هایی می پردازیم:

هزینه

مبلغ به یورو

شلوار جین لیوایز

89

لباس زنانه تابستانی

40

کفش نایک

94

کفش چرم

119

تیشرت کتان با کیفیت

35

جوراب کتان با کیفیت

15

هزینه تفریح و ورزش در سوئد

بعد یک هفته کاری یا تحصیلی، تنها چیزی که خستگی را از تن به در می کند، یک سرگرمی و تفریح است که ممکن است توام با ورزش هم باشد. از ورزش های مختلف مثل تنیس، گلف و اسب سواری تا تفریحاتی مانند تئاتر، کنسرت و رقص. کشور های نوردیک یا اسکاندیناوی در دهه اخیر همیشه در صدر کشور های شاد و خوشحال بوده اند که یکی از همین علل هزینه زندگی مناسب در این کشور است. بنابراین خیالتان از بابت خوشگذرانی و تفریح در این کشور اسوده باشد بخصوص که هزینه تفریح و ورزش در سوئد برای مردم مقرون به صرفه است. در اینجا به بخشی از این هزینه زندگی در سوئد برای تفریحات را در جدولی اماده کرده ایم:

اقلام

مبلغ به یورو

باشگاه بدنسازی (ماهانه)

32

تنیس (یک ساعت)

21

بلیط سینما

12

رستوران اقتصادی در استکهلم (یک نفر)

13

رستوران عادی در استکهلم (یک نفر)

37

بلیط سینما

12

هزینه زندگی در سوئد

هزینه های بیمه و سیستم درمانی در سوئد

از مولفه های سطح رفاه در یک کشور، می توان به بیمه درمانی و سیستم سلامت ان کشور اشاره داشت. این موضوع رابطه مستقیم با نرخ مرگ و میر ناشی از تولد و افراد بیمار دارد و مستقیا در میانگین سنی یک کشور تاثیر میگذارد. سوئد کشوری توسعه یافته است که از سطح بالای بهداشت برخوردار بوده و کادر مجرب و بیمارستان های پیشرفته ای را دارا می باشد. هزینه های بیمه و سیستم درمانی در سوئد رایگان نیست، اما بخش اعظمی از ان توسط دولت تامین می شود. سیستم بیمه درمانی سوئد، یک سیستم بین المللی است که شهروندان این کشور را در اکثر کشور ها تحت پوشش قرار می دهد. نه تنها شهروندان این کشور که افرادی که اقامت دائم، شهروند اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر نیز تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند. ویزیت یک دکتر صرف نظر از شهری که زندگی می کنید یا دولتی و خصوصی بودن ان، نهایتا 30 یورو بیشتر نخواهد بود. از این جهت، شاید هزینه ها در این کشور ارزان نباشد، اما در مقایسه با کشور های دیگر اروپایی، به هیچ وجه بیشتر نیست. یک شهروند سوئدی، نزدیک 110 یورو برای یک سال هزینه بیمه پرداخت می کند که بخش بسیار کوچکی از هزینه زندگی در سوئد را تشکیل می دهد، در حالی که دولت 10 درصد از درامد این کشور را به بخش درمان تخصیص داده و در واقع هر شخص حدود 5500 یورو از سمت دولت حمایت مالی از جهت هزینه های درمانی در طول یک سال خواهد داشت.

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف

در خصوص هزینه های زندگی در سوئد نکته ای که برای افراد متقاضی اهمیت دارد این است که هزینه زندگی در کدام یک از شهرهای این کشور ارزان تر می باشد و بهترین شهر سوئد برای زندگی کدام شهر است؟ لازم به ذکر است هزینه زندگی در پایتخت سوئد شهر استکهلم در مقایسه با شهرهای دیگر این کشور مثل مالمو و گوتنبرگ بالاتر می باشند. افراد متقاضی که به واسطه مهاجرت تحصیلی اقدام به مهاجرت به سوئد نموده اند باید توجه داشته باشند اگر می‌خواهند هزینه های زندگی آنها مقرون به صرفه باشد بهتر است در شهرهای اطراف پایتخت زندگی کنند. میانگین هزینه زندگی در سوئد بین ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو می باشد که این هزینه ها ممکن است در پایتخت این کشور بیشتر از ۱۰۰۰ یورو باشد. با توجه به اینکه ملک در کشور سوئد برای اجاره یا خرید کم می باشد طبیعتاً هزینه‌ اجاره خانه در سوئد و یا خرید ملک در این کشور بالاتر خواهد بود و بخش اعظمی از هزینه‌ های زندگی افراد را هزینه‌های محل اسکان تشکیل می‌دهد. ما در جدول زیر به بررسی هزینه های زندگی یک نفر و یک خانواده در شهرهای مختلف سوئدی پردازیم که شامل موارد زیر است:

نام شهر

هزینه زندگی برای خانواده ۴ نفره بدون اجاره مسکن (دلار)

هزینه زندگی برای یک نفر بدون اجاره مسکن (دلار)

استکهلم

۳،۹۰۰

۱۴۰۰

اوپسالا

۳۸۰۰

۱۰۵۰

گوتنبرگ

۳۶۰۰

۱۰۵۰

مالمو

۳۱۰۰      

۸۵۰

 

هزینه های تحصیل در کشور سوئد با توجه به امکاناتی که برای دانشجوبان فراهم می شود می تواند کمی متفاوت با هزینه ها زندگی عادی در این کشور باشد.

درآمد شغل های مختلف در سوئد

در خصوص هزینه زندگی در سوئد نکته ای که برای افراد متقاضی می تواند مهم باشد این است که افراد پس از ورود به بازار کار در سوئد این کشور چه درآمدی را از مشاغل مختلف کسب می کنند و آیا درآمدی که آنها کسب می‌کنند هزینه های زندگی را به صورت کامل پوشش می‌دهد یا خیر؟ لازم به ذکر است که کشور سوئد کشوری است که افراد متقاضی در ساعت ورود به بازار کار تمام وقت می‌توانند درآمد خوبی را کسب کنند و با داشتن درآمد بالا تمامی هزینه های زندگی یک خانواده پوشش داده می‌ شود و حتی ممکن است فرد متقاضی بخشی از درآمد خود را سیو کند. نکته ای که افراد متقاضی برای ورود به بازار کار کشور سوئد باید توجه داشته باشند این است که در صورتی که فرد بخواهد وارد بازار کار شود باید به نرخ بیکاری این کشور نیز توجه کند، بر اساس آخرین آمار ارائه شده در سال ۲۰۲۰ نرخ بیکاری کشور سوئد با توجه به شرایط کرونا 8.۳ درصد اعلام شد که این نرخ بیکاری در مقایسه با سالهای پیش بالاتر می باشد. بدین صورت شرایط ورود به بازار کار برای افراد متقاضی کمی سخت تر خواهد شد.

نمودار نرخ بیکاری

میانگین درآمد در کشور سوئد از حداقل ۸۳ هزار کرون در ماه تا ۲۷۵ هزار می باشد. در جدول زیر به بررسی برخی مشاغل می پردازیم که شامل موارد زیر است.

شغل

درآمد

حسابدار

۸۳,۶۰۰ کرون

متخصص تغذیه

۲۷۳,۰۰۰ کرون

مهندس مکانیک

۱۲۱,۰۰۰ کرون

دندانپزشک

۲۷۵,۰۰۰ کرون

مهندس برق

۱۱۵,۰۰۰ کرون

 


سوالات متداول

✅ آیا امکان تامین هزینه زندگی در سوئد برای دانشجویان بین المللی با کار دانشجویی وجود دارد؟

خیر، کارهای دانشجویی معمولاً بخشی از هزینه های زندگی در سوئد را تامین می کند؛ در صورت پیدا کردن کار مناسب، حدود 30 الی 40 درصد قابل تامین است.

✅ آیا امکان اخذ کمک هزینه های دولتی برای تامین هزینه زندگی در سوئد وجود دارد؟

بله، برخی سازمان ها اقدام به ارائه کمک هزینه های زندگی به دانشجویان بین المللی می نمایند.

✅ آیا هزینه اجاره ملک در سوئد در مقایسه با دیگر کشورها پایین تر است؟

خیر، زیرا این کشور با بحران کمبود ملک مواجه است و در خصوص هزینه زندگی در سوئد پیدا کردن ملک جهت اسکان با قیمت مناسب بسیار سخت است.

✅ آیا درآمد مشاغل تمام وقت در سوئد، امکان تامین تمامی هزینه های زندگی را برای افراد متقاضی دارد؟

بله، در صورت ورود فرد متقاضی به بازار کار تمام وقت این کشور، امکان تامین هزینه زندگی وجود خواهد داشت.

✅ آیا میانگین هزینه زندگی در سوئد در مقایسه با نروژ و فنلاند بیشتر است؟

خیر، میانگین هزینه زندگی در سوئد در حدود 800 یورو در ماه می باشد.

✅ برای یک زندگی متوسط، هزینه زندگی ماهیانه در سوئد در چه محدوده ای قرار می گیرد؟

برای یک زندگی متوسط برای خانواده 4 نفره شما نیاز به درامد 4700 یورو دارید تا بعد کسر مالیات با 3600 یورو یک زندگی در سطح متوسط داشته باشید.

✅ هزینه زندگی در مالمو سوئد بیشتر است یا گوتنبرگ؟

هر دو شهر تقریبا در یک سطح از هزینه های زندگی هستند اما گوتنبرگ حدود 3 درصد گرانتر از مالمو است


سخن پایانی

قوانین و شرایط مهاجرت به این کشور و همچنین مواردی مثل معایب زندگی در سوئد، قوانین کشور سوئد، تجربیات زندگی در سوئد و دیگر مواردی که مربوط به مهاجرت و اخذ اقامت سوئد می ‌باشد را ما در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم تا افراد متقاضی نسبت به هزینه زندگی در سوئد اطلاعات کافی داشته باشند. با توجه به اینکه کشور سوئد یکی از کشورهای اروپایی می باشد و این کشور در حوزه اسکاندیناوی قرار گرفته است افراد باید توجه داشته باشند طبیعتاً هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با برخی کشورها ممکن است بالاتر باشد و در حدود 800 یورو در ماه به طور میانگین می باشد. اطلاع از هزینه زندگی در سوئد و هزینه تحصیل در سوئد جزء مواردی است که افراد متقاضی به ویژه دانشجویان بین المللی به آن توجه ویژه نشان می‌دهند. زمانی که افراد متقاضی اقدام به مهاجرت به سوئد می کند باید توجه داشته باشد، هزینه های زندگی خود را در این کشور از پیش تامین کرده باشد. هزینه های زندگی در سوئد به ویژه در شهر استکهلم پایتخت این کشور در مقایسه با شهرهای دیگر بالاتر می باشد. هزینه زندگی در سوئد همانند دیگر کشورها شامل هزینه اجاره خانه در سوئد، خورد و خوراک، بیمه، رفت و آمد و موارد دیگر می باشد. در صورتی کشور سوئد را مقصد مهاجرتی خود قرار داده اید بهتر است این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا نسبت به هزینه زندگی در سوئد اطلاعات اولیه خود را کسب کنید و در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به سوئد و هزینه های زندگی در سوئد داشتید می توانید با مشاورین ارشد موسسه ملک پور به صورت تخصصی و رایگان مشاوره داشته باشید.

امتیاز 4.46 از 5 ( 14 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
سمر شیبانی
کدام یک از کشور های اسکاندیناوی نرخ بیکاری پایین تری دارند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. دوست عزیز در حال حاضر کشور نروژ با نرخ بیکاری کمتر از 4 درصد نرخ بیکاری کمتری نسبت به سایر کشورهای اسکاندیناوی دارد.
سمر شیبانی
متوسط حقوق در سوئد چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب میانگین درآمد در کشور سوئد از حداقل ۸۳ هزار کرون در ماه تا ۲۷۵ هزار می باشد.
ماریا
سلام، میتونید در یک کلام بگید کشور سوئد به نسبت دیگر کشورها از نظر هزینه، مقصد مناسبی برای دانشجوها هست یا نه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. کشورهای اقتصادی تری مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا و ... نیز در اروپا وجود دارند که هزینه های تحصیل در آنها رایگان است.
یزدان
سلام وقت بخیر بعد از چند سال اقامت در سوئد میتونیم درخواست پاسپورت بدیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. شما پس از 5 سال می توانید اقامت دائم دریافت نموده و در سال ششم درخواست پاسپورت نمایید.
محمد
درود تشکر از توضیحاتتون. برای شغل پرستاری بین کشور های اسکاندیناوی نظرتون کدوم هست؟ سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز همه کشورهای حوزه اسکاندیناوی برای کادر درمان مناسب هستند بخصوص دانمارک و فنلاند.
پارسا نیکبخت
درود آیا این کشور نایت لایف هم داره؟ چون برای ایرانی ها مهم هست به نظرم سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به صورت کلی نایت لایف در برخی کشورهای میانی و جنوب اروپایی بیشتر از کشورهای شمالی در این قاره است و همینطور شهرهای بزرگ شرایط بهتری دارند.
رزانا
سلام وقتتون بخیر من ۲۹ سالمه لیسانس روانشناسی دارم سطح زبانمم خوبه مدرک بین المللی تتو دارم از آکادمی فی اروپا و پنج ساله به صورت حرفه ای کار و تدریس می کنم. مدرس فنی حرفه ای هم هستم چهار پنج میلیارد می تونم هزینه کنم برای مهاجرت به سوئد چه روشی برای من مناسبه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. در صورتی که مدرک زبان مناسبی ارائه نمایید می توانید برای تحصیل فوق لیسانس در کشور سوئد اقدام داشته باشید.
رضانژاد
سلام و وقت بخیر من تصمیم دارم برای ویزای کار سوئد اقدام کنم و حقوقی که برای من کارفرما تعیین کردند حدود 3200 یورو هست آیا این مبلغ برای زندگی یک خانواده 3 نفره کافی هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست عزیز، در صورتی که این حقوق پس از کسر مالیات شما باشد برای زندگی خانواده 3 نفره کافی بوده و پس انداز نیز خواهید داشت.
مینا
سلام وقت بخیر بازار کار مهندسی عمران در سوئد به چه صورت هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز رشته های مهندسی در اروپا بازار کار خوبی دارند.
شهرزاد
سلام بنده برای تحصیل میخواستم اقدام کنم و به صورت خانوادگی هستش چقدر تمکن مالی برای داشتن یک زندگی نرمال نیاز هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بسته به تعداد اعضای خانواده هزینه زندگی متفاوت است.
شادی
برای یک خانواده 3 نفری چه هزینه زندگی باید در حد متوسط در نظر بگیریم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. حداقل 2000 الی 2500 یورو در ماه باید در نظر داشته باشید.
مشاوره رایگان