هزینه زندگی در ترکیه

28 نظر

هزینه زندگی در ترکیه، هزینه اجاره مسکن در ترکیه و درآمد شغل های مختلف در ترکیه در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. ترکیه یک کشور اوراسیایی(آسیایی-اروپایی) در خاورمیانه می باشد که بخشی از این کشور در اروپا قرار گرفته است بزرگترین شهر کشور ترکیه استانبول است، اما پایتخت این کشور شهر آنکارا می باشد. با توجه به این که هزینه زندگی در ترکیه تا حدودی با هزینه های زندگی در کشور ایران برابری می نماید، لذا هر سال افراد زیادی به دنبال مهاجرت به این کشور می باشند. کشور ترکیه چندین سال است که به دنبال عضویت در اتحادیه اروپا می باشد و ممکن است این امر به حقیقت بپیوندد، در این صورت پیشرفت این کشور بسیار سریعتر از قبل خواهد گشت. آب و هوای این کشور معتدل می باشد و این کشور تا حدودی پر باران است. مردم این کشور بسیار خونگرم و مهربان بوده و دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری با ایرانیان می باشند. می توان گفت هزینه زندگی در ترکیه و همچنین هزینه تحصیل در این کشور تا حدودی پایین است. ممکن است متقاضیان مهاجرت به ترکیه با این سوال مواجه گردند که ترکیه برای زندگی بهتر است یا ایران، با بررسی این مقاله تا حدودی شاید بتوان به این پرسش پاسخ داد.لازم به ذکر است این مقاله  توسط موسسه mie و با جمع آوری اطلاعات از مشاوره وکلای محلی این کشور، تحقیق و بررسی سایتهای دولتی و استفاده از منابع معتبر به نگارش درآمده و ارائه این مطالب به منزله ارائه خدمات نمی باشد. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله با سوالاتی در خصوص هزینه زندگی در ترکیه رو به رو بودید با موسسه ملک پور تماس حاصل نمایید و از مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان موسسه ما بهره مند گردید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

 

هزینه زندگی در ترکیه

شرایط مخارج و هزینه زندگی در ترکیه در سال 2022

هزینه زندگی در ترکیه یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در تصمیم گیری مهاجران و دانشجویان خارجی در خصوص محل اقامت خود در ترکیه می باشد. هزینه زندگی در این کشور به موارد مختلفی نظیر میزان درآمد، نرخ تورم، توانایی خرید، سبک و استایل زندگی افراد، تعداد نفرات و محل زندگی خانواده و یا فرد بستگی دارد. در نتیجه مدیریت هزینه زندگی در ترکیه می تواند این کشور را به کشوری ارزان جهت زندگی تبدیل نماید. کیفیت زندگی در کشور ترکیه در مقایسه با کشورهای خاورمیانه بالا و نسبت به کشورهای اروپایی در سطح پایینی است. میانگین هزینه زندگی در کشور ترکیه برای یک نفر حدود 350 دلار در ماه و برای یک خانواده دو نفره حدود 620 لیر در ماه است. هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه مبلغی حدود 500 الی 600 دلار در ماه است. هزینه اجاره خانه در این کشور پایین و مقرون به صرفه است. لازم به ذکر است که مراقبت های درمانی در کشور ترکیه تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و متقاضی مهاجرت به ترکیه باید هر ماه مبلغی را به عنوان بیمه پرداخت نماید.از ارزان ترین شهرهای ترکیه برای زندگی آنتالیا و گران ترین شهر استانبول است.

ویدیو موسسه MIE در مورد اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید باید این نکات را بدانید


هزینه اجاره مسکن در کشور ترکیه

یکی از موارد بسیار مهم در بررسی هزینه زندگی در ترکیه، بررسی هزینه اجاره و خرید مسکن در این کشور است. هزینه اجاره و خرید ملک در هر شهری در وابستگی به متراژ، تعداد اتاق ها و محل ساخت آن ملک است. می توان گفت که میانگین هزینه اجاره خانه در شهرهای ترکیه تقریبا برابر تهران است. هزینه اجاره و خرید ملک در شهرهای بزرگ ترکیه بیشتر از هزینه اجاره و خرید ملک در شهرهای کوچکتر و مناطق حاشیه ای است. لازم به ذکر است که هزینه آب، برق، تلفن و اینترنت بر عهده مستاجر است و صاحب ملک تعهدی در قبال پرداخت آن ها ندارد. امکان خرید ملک در ترکیه از طریق آژانس های املاک وجود دارد. در جدول موجود در زیر هزینه اجاره و خرید ملک در کشور ترکیه در مرکز شهر و در خارج از مرکز شهر ارائه گردیده است:

مشخصات مسکن برای اجاره

هزینه به دلار

آپارتمان تک خوابه در مرکز استانبول

540

آپارتمان تک خوابه در حومه استانبول

315

آپارتمان سه خوابه در مرکز استانبول

1050

آپارتمان سه خوابه در حومه استانبول

575

آپارتمان تک خوابه در مرکز وان

80

آپارتمان تک خوابه در حومه وان

60

آپارتمان سه خوابه در مرکز وان

180

آپارتمان سه خوابه در حومه وان

130

هزینه های زندگی روزمره در ترکیه

در یک جمع بندی کلی در خصوص سایر هزینه های زندگی در ترکیه می توان گفت که هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها کمتر می باشد و به همین دلیل می تواند کاندیدی برای مهاجرت افراد تلقی گردد. همچنین این کشور دارای تشابهات فرهنگی بسیاری به کشورهای خاورمیانه از جمله ایران می باشد و همین عامل باعث می گردد که افرادی که از کشورهای خاورمیانه وارد ترکیه می گردند سریع تر خود را با شرایط آنجا وفق دهند. قدرت خرید در کشور ترکیه 80 درصد بالاتر از قدرت خرید در ایران است و شاخص قیمت مشتری نیز در این کشور تقریباٌ 15 درصد پایینتر از این شاخص در ایران می باشد. همچنین کشور ترکیه دارای هزینه حمل و نقل ارزان است و این کشور دارای یک سیستم حمل و نقل بسیار عالی است. گران ترین و ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی عبارتند از: استانبول، بورسا، آنکارا، ازمیر و آنتالیا، که هزینه زندگی در استانبول بیشتر از بقیه شهرها است. جدول موجود در زیر نشان دهنده هزینه برخی از اقلام زندگی در کشور ترکیه می باشد:

اقلام مصرفی

هزینه (دلار)

شیر (1 لیتر)

0.95

نان تازه (500 گرم)

0.5

برنج (1 کیلوگرم)

1.6

تخم مرغ (12 عدد)

1.7

پنیر محلی (1 کیلوگرم)

5.8

سینه مرغ (1 کیلوگرم)

4.1

گوشت گاو (1 کیلوگرم)

9

سیب (1 کیلوگرم)

0.85

موز (1 کیلوگرم)

1.7

پرتقال (1 کیلوگرم)

1.1

گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)

0.8

سیب زمینی (1 کیلوگرم)

0.6

پیاز (1 کیلوگرم)

0.5

اب معدنی (بطری 1.5 لیتری)

0.3

نوشابه تک نفره کوکا

0.9

هزینه یک ماه زندگی در ترکیه

یکی از اصلی ترین دغدغه مهاجرین، بعد از هزینه های مهاجرت، تامین هزینه های زندگی و شرایط اقامت در ترکیه برای ایرانیان است. از این رو در این بخش به هزینه یک ماه زندگی در ترکیه خواهیم پرداخت. هزینه تخمینی برای یک شخص از نظر پوشاک، خوراک، هزینه حمل و نقل و قبوض در این کشور حدود 364 دلار بدون درنظر گرفتن اجاره مسکن می باشد. همین هزینه برای یک خانواده 4 نفره، تقریبا 1274 دلار خواهد بود، که باید انتظار یک زندگی متوسط را انتظار داشت. در جدولی اجاره بها برای سکونت در ترکیه را برای شما عزیزان تدوین کرده ایم.

نوع هزینه

هزینه به دلار

خوراک

140

پوشاک

80

حمل و نفل

60

قبوض

50

سایر

40

بررسی سیستم و قیمت حمل و نقل در ترکیه

بعد از مهاجرت و بخصوص در شرایطی که صاحب خودرو نباشید، نیاز به بررسی سیستم و قیمت حمل و نقل در ترکیه برای محاسبه هزینه زندگی در ترکیه خواهید داشت. برای ان دسته ار عزیزانی که ویزای ترکیه را دریافت کرده اند، رفت و امد بواسطه وسایل نقلیه عمومی می تواند بسیار سریع و مقرون به صرفه باشد. شما در این کشور بسته به شهری که سکونت دارید می توانید دسترسی مناسبی به اتوبوس، تراموا، تاکسی، کشتی و مترو داشته باشید. در جدول ذیل لیستی از هزینه های مربوط به وسایل نقلیه عمومی امده است:

وسیله نقلیه

هزینه به لیر ترکیه

بلیط یک سفره اتوبوس، تراموا ومترو در استانبول

5

بلیط یک سفره اتوبوس، تراموا ومترو در استانبول با استانبول کارت

2.6

بلیط یک سفره اتوبوس، تراموا ومترو در آنکارا

3

بلیط یک سفره اتوبوس، تراموا ومترو در آنکارا با آنکارا کارت

2.5

تاکسی هر کیلومتر در استانبول

10

تاکسی هر کیلومتر در آنکارا

8

هزینه انرژی های مصرفی در ترکیه

در این بخش از مخارج، هزینه انرژی های مصرفی در ترکیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. از ان جایی که ترکیه فاقد ذخایر زیر زمینی سوخت های فسیلی است و از وارد کنندگان ان به حساب می اید، قیمت انرژی های مصرفی در این کشور بخصوص سوخت های فسیلی، بسیار گران تر از کشورمان ایران است. در جدول ذیل به بخشی از این هزینه زندگی در ترکیه برای این موارد لیست گردیده:

انواع انرژی مصرفی

 هزینه به دلار

گاز طبیعی هر متر مکعب

0.011

برق هر کیلو وات ساعت

0.069

بنزین

1.1

گازوئیل

1.35

اب لوله کشی هر لیتر مکعب

0.2

هزینه های پوشاک و کفش در ترکیه

از هزینه های دیگری که متوجه مهاجرین خواهد بود، هزینه های پوشاک و کفش به عنوان هزینه زندگی در ترکیه است. در ذیل هزینه تعدادی از این اقلام را جهت اطلاع شما جمع آوری کرده ایم:

اقلام

هزینه به دلار

شلوار جین

35

کفش کتانی با کیفیت

55

کفش چرمی

45

لباس زنانه بلند

20

جوراب کتان

1.5

کاپشن

65

هزینه تفریح و ورزش در ترکیه

از موضوعاتی که یک خانواده در طول هفته به ان نیاز خواهد داشت سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت است. دسته ای از افراد وقت خود را با سینما، کلوب ها، رستوران ها و تفریحاتی از این دست میگذرانند و دسته ای دیگر با تنیس، گلف، بدنسازی و ورزش های دیگر. در این بین افرادی هستند که شامل هر دو دسته شده و خستگی روز های کاری را به این شکل از تن به در می کنند. اطلاع از این هزینه ها برای اشخاصی که از طریق ویزای توریستی ترکیه به این کشور سفر کرده اند نیز می تواند مفید باشد. در ادامه و در جدولی به هزینه تفریح و ورزش در ترکیه خواهیم پرداخت؛ لازم به ذکر است که هزینه ها در این مقاله بصورت میانگین درج شده اند:

سرگرمی

هزینه به دلار

رستوران ارزان – هر نفر

3.2

رستوران متوسط – هر نفر

8

باشگاه بدنسازی – ماهانه

17

تنیس – هر ساعت

12

گلف – هر ساعت

30

سینما – بلیط هر نفر

2.7

هزینه های بیمه و سیستم درمانی در ترکیه

سیستم مراقبت‌های بهداشتی ترکیه در بین 200 کشور دنیا در رتبه 55 ایستاده است. این مراقبت های بهداشتی شامل خدمات بهداشتی دولتی و غیر دولتی است. وزارت بهداشت ترکیه (MOH)، دانشگاه ها و بخش غیر دولتی، سرویس های مراقبت بهداشتی را ارائه می کنند. بیمه اکثر ساکنین ترکیه بیمه سلامت سراسری است. این بیمه، اکثر مسائل بهداشتی مانند موارد اضطراری، بارداری و بیماری ها را پوشش می دهد. سازمان تامین اجتماعی ترکیه (SGK) این نوع از خدمات را در این کشور سازماندهی می کند. در صورتی که یک سال از اقامت شما گذشته باشد، می توانید از طریق SGK  اقدام به اخذ این بیمه کنید و خود و خانواده تان را تحت پوشش این بیمه که جزئی از هزینه زندگی در ترکیه می باشد، قرار دهید که از مزایا مهاجرت به ترکیه محسوب می شود. در ادامه به هزینه های بیمه و سیستم درمانی در ترکیه خواهیم پرداخت:

نوع خدمات

هزینه ها به دلار

بیمه سلامت برای زیر 35 سال

43 – 49

بیمه سلامت برای بالای 35 سال

75– 85

ویزیت دکتر در بیمارستان های SGK

رایگان

هزینه دندان پزشکی در بیمارستان های SGK

رایگان

ویزیت دکتر بدون بیمه

4.3 - 11

6 عدد قرص سرماخوردگی

1.5

12 قرص انتی بیوتیک

2

 

در نظر داشته باشید که هزینه های رایگان درج شده در موارد فوق، فقط شامل افراد بیمه شده می شود.

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف ترکیه

در این بخش از مقاله به مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف ترکیه و معرفی گرانترین و ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی می پردازیم. گرانترین و ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی به ترتیب استانبول، بورسا، آنکارا، ازمیر و آنتالیا هستند. گران ترین شهر ترکیه برای زندگی، شهر استانبول است. هزینه تفریح و رستوران در شهر استانبول تا حدودی گران است و هزینه زندگی در این شهر برای یک خانواده چهار نفره 1200 الی 1550 دلار در ماه است. هزینه های زندگی در آنکارا نیز تاحدودی مشابه استانبول است، اما هزینه مسکن در این شهر ارزان تر است. اما هزینه زندگی در آنتالیا از نظر اقلام مصرفی، هزینه حمل و نقل و اجاره خانه و غیره کمتر از دیگر شهرهای ترکیه است، و هزینه یک زندگی خوب برای یک خانواده در آنتالیا تنها 900 الی 1250 لیر در ماه است. در کل هزینه زندگی در ترکیه در شهرهای توریستی نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است. در مقایسه با کشوری مثل ایران زندگی در هر یک از شهرهای ترکیه گاهاً مقرون به صرفه تر از زندگی در شهرهای بزرگ ایران است.

درآمد شغل های مختلف در ترکیه

درآمد و میزان حقوق در ترکیه با توجه به تخصص، مهارت و نوع رشته متفاوت می باشد، اما در کل مقدار حقوق و دستمزد در این کشور هر سال بر اساس نرخ تورم مشخص می گردد. در حال حاضر حداقل میزان حقوق در کشور ترکیه 300 دلار است که این مقدار برای شهروندان خود ترکیه کمی بالاتر می باشد. البته گاهی مواقع برخی از مهاجرین که دارای تخصص و مهارت خاصی می باشند حقوقی بالاتر از شهروندان خود کشور ترکیه دریافت می نمایند. یکی از شرایط یافتن کار در ترکیه تسلط کافی به زبان ترکی است. افرادی که فاقد مهارت و تخصص بوده و یا این که به زبان ترکی تسلط نداشته باشند، مجبور به انجام کارهای بسیار پیش پا افتاده با دستمزد اندک در این کشور می شوند. بین حقوق و هزینه زندگی در ترکیه نیز تناسب برقرار است. در جدول موجود در زیر برخی از مشاغل ترکیه و میزان حقوق ان ها نشان داده شده است:

عنوان شغلی

میزان حقوق (دلار)

حسابدار

910

وکیل

1950

معمار

1150

سرآشپز

1130

مهندس عمران

1160

تکنسین کامپیوتر

1000

دندان پزشک

3100

مهندس

1250

معلم

1050

 


سوالات متداول

✅ هزینه ماهانه زندگی در ترکیه برای یک خانواده 4 نفره بدون در نظر گرفتن اجاره بها چه میزان است؟

هزینه یک زندگی میان رده در ترکیه برای یک خانواده 4 نفره حدود 1250 دلار است.

✅ متوسط هزینه زندگی در ترکیه برای اجاره خانه چقدر است؟

اجاره خانه بسته به شهر، موقعیت در شهر و متراژ ان می تواند متفاوت باشد. اما بصورت میانگین اجاره بها یک اپارتمان تک خوابه در حومه استانبول 315 دلار و یک آپارتمان سه خوابه در مرکز وان 180 دلار خواهد بود.

✅ هزینه اجاره آپارتمان تک اتاق در مرکز شهر در ترکیه چقدر است؟

هزینه اجاره آپارتمان تک اتاق در مرکز شهر ترکیه در استانبول 500 دلار در ماه است.

✅ آیا هزینه زندگی در ترکیه در سطح بالایی قرار دارد؟

هزینه زندگی در کشور ترکیه نسبت به سایر کشورها بالاخص کشورهای اروپایی بسیار کمتر است.

✅ میانگین هزینه زندگی یک نفر در ترکیه در ماه چقدر است؟

میانگین هزینه زندگی یک نفر در ترکیه 2500 الی 3000 لیر در ماه است.

✅ گرانترین و ارزان ترین شهرهای ترکیه کدام شهرها هستند؟

گران ترین و ارزان ترین شهرهای ترکیه عبارتند از: استانبول، بورسا، آنکارا، ازمیر و آنتالیا.

سخن پایانی

هزینه زندگی در ترکیه، شرایط کلی زندگی در ترکیه و مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف ترکیه در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. کشور ترکیه یکی از کشورهای بسیار محبوب جهت مهاجرت، بالاخص در میان ایرانیان، می باشد. هزینه زندگی در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر مناسب و مقرون به صرفه می باشد و بین مشاغل موجود در ترکیه و هزینه های زندگی در این کشور تناسب وجود دارد. هزینه زندگی در ترکیه در شهرهای مختلف متفاوت می باشد و استانبول گران ترین شهر و آنتالیا ارزان ترین شهرهای ترکیه هستند. هزینه زندگی در ترکیه به صورت میانگین برای یک نفر 2500 الی 3000 لیر در ماه است. هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه 400 الی 500 دلار در ماه است. حداقل مبلغ دستمزد در این کشور 2090 لیر است. در خصوص پاسخ به این سوال که ترکیه برای زندگی بهتر است یا ایران می توان گفت که هر یک از این دو کشور با توجه به داشتن شباهت های فرهنگی و هزینه ای، زندگی در هر یک دارای معایب و مزایای خود می باشد که متقاضی با بررسی آن ها باید تصمیم گیری نماید. در صورتی که در خصوص هزینه زندگی در ترکیه نیازمند توضیحات بیشتری می باشید، با موسسه ملک پور ارتباط برقرار نموده و از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ما بهره مند گردید و یا این که سوالات خود را در بخش انتهایی همین مقاله مطرح و پاسخ خود را در اسرع وقت از کارشناسان ما دریافت نمایید.

امتیاز 3.65 از 5 ( 53 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
علی
سلام در حومه شهر وان یا شهرای ارزونتر از وان میشه با ماهی ۷۰۰۰هزار لیر دو نفر زندگی خیلی معمولی داشته باشن؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان زندگی برای دو نفر با این هزینه وجود دارد.
sasan
با سلام . بنده یک دونده حرفه ای هستم .ایا میتوانم در ترکیه درخواست افامت دایم از طریق مهاجرت ورزشی کنم . شرایط پذیرش ورزشکاران خارجی خصوصا ایرانیان در ترکیه چگونه است. ایا حقوق و مزایای ورزشکاران در ترکیه مناسب است؟ با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای کار در کشور ترکیه در رشته خودتان حتما باید یک پیشنهاد شغلی از یک مرکز ورزشی یا باشگاهی داشته باشید. مقدار حقوق دریافتی هم بسته به تخصص و قراردادتان متغییر است.
یمین
سلام من تریدر هستم و ایا میشه با در امد ماهی ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار در ماه یک خانواده ۴ نفری زندگی مناسبی داشت البته با اجاره منزل ۲ و یا ۳ خواب مچکرم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز هزینه زندگی در ترکیه برای یک خانواده 4 نفره حدود 1300 تا 1400 دلار می باشد.
سرگل حسینی
سلام درآمد کارگر ساده در ترکیه روزانه چقدره؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز حداقل حقوق یک کارگر در کشور ترکیه در سال حدود پنج هزار لیر می باشد
علیرضا روزگاری
سلام عذر میخوام ببخشید خب این ۵۰۰۰ لیر که میگید دستمزد هست به پول ایران به تومان چقدر میشه ؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برای این موضوع باید نرخ ارز را چک نموده و بر اساس مبلغ روز ارزش 5000 لیر را محاسبه نمایید.
ناصر جهاندوست
سلام من شغلم نانوایی هستش ویک خانواده چهارنفره دارم الانم سه میلیارد تومن پول دارم آیا میتونم یه خونه یا آپارتمان تو یکی از شهرهای متوسط ترکیه بخرم و بیام اونجا زندگی کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با توجه به اینکه ترکیه از اقتصاد خوبی برخوردار نمی باشد شما می توانید سرمایه خود را وارد کشورهای بهتری کنید. پیشنهاد می شود برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.
خیرالله
سلام آیا با خرید یک واحد 80 متری در استانبول وداشتن ماهانه 4000 لیر یک خانواده 3 نفره بزرگ سال می‌توان راحت زندگی کرد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط زندگی افراد با هم متفاوت است اما برای شروع امکان زندگی با این هزینه وجود دارد.
فرحناز معبودی
سلام. من دبیر بازنشسته هستم و حقوق من و همسرم با هم حدود 50 میلیون تومان در ماه هست. آیا با خرید یک ملک در حدود 3 میلیارد در ترکیه و حقوقی که عرض کردم میتوانیم دوران بازنشستگی را با آرامش در ترکیه زندگی کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما امکان دریافت اقامت را دارید اما در خصوص کیفیت زندگی نمی توان اظهار نظر کرد زیرا سبک زندگی و هزینه های زندگی افراد با هم متفاوت است.
یویا
من یه خانم 30 ساله هستم باکارکردن دویست میلیون الان دارم میتونم بيام ترکیه برای زندگی کارکنم لیسانس روانشناسی دارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز اقتصاد ترکیه ضعیف می باشد و نرخ بیکاری بالا است. پیشنهاد می شود شرایط خود را برای کشورهای حوزه خلیج فارس از کارشناسان موسسه استعلام بگیرید.
سحر
سلام، آیا در صورتی که در ترکیه در کنار تحصیل کار کنیم، میتونیم هزینه های زندگیمون رو دربیاریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله در صورت اینکه کار کنید ۸۰ تا ۹۰ درصد هزینه های شما تامین می شود.
محمد یعقوبی
سلام من خیاط حرفه ای هستم وشنیدم که بیستو پنج هزار لیر درماه حقوق میدن ایا واقعیت داره سپاسگذارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز حقوق یک خیاط در ترکیه بین ۲ تا ۴ هزار لیر در ماه می باشد.
عزیززاده
سلام. آقای دکتر شما فرمودید ترکیه مقصد نهایی خوبی نیست ولی میتونه سکو باشه. میشه توی ترکیه رفت پزشکی خوند و از اینجا رفت ترکیه کار کرد؟ مدرکش رو قبول داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز امکان تحصیل پزشکی در ترکیه وجود دارد. اما شما می توانید در بسیاری از کشورهای تاپ اروپایی بصورت رایگان تحصیل نمایید که مدرک معتبری در کل دنیا دارند.
MOHSEN
با سلام ضمن تشکر از شما طی بررسی که داشتم هزینه زندگی در ترکیه با بعضی از کشور های اروپایی تفاوت چندانی نداره اما موضوع اصلی برای من امکان کار در این کشور هاست با توجه به اینکه در زمینه برق بتونم حرفه و تسلط خودم را ثابت کنم آیا راهی برای اقدام از طریق کار در اروپا وجود داره؟ کشور هایی که ترجیحا هزینه زندگی کمتری داشته باشند
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. در حال حاضر ما در کشورهای متعددی امر کاریابی در رشته های مختلف را انجام می دهیم. با بررسی لیست کارهای مورد نیاز در کشورهای مختلف می توانید از شرایط رشته خود جویا شوید. لیست مشاغل مورد نیاز در کانال تلگرام و سایت بروزرسانی می شود.
علیرضا روزگاری
سلام عذر میخوام ببخشید خب این ۵۰۰۰ لیر که میگید دستمزد هست به پول ایران به تومان چقدر میشه ؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. برای این موضوع باید نرخ ارز را چک نموده و بر اساس مبلغ روز ارزش 5000 لیر را محاسبه نمایید.
محمد
سلام. روز بخیر. هزینه اجاره خانه در ترکیه چقدر است؟ ایا برای مهاجرت کاری جای خواب هم میدند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز اجاره خانه بسته به متراژ و منطقه می توانید از ۱۰ تا ۳۰ هزار لیر در سال باشد. بسیاری از کارفرماها اسکان نیز در اختیارتان قرار می دهند.
Rose bozorgi
سلام میزان درآمد در مشاغل پارت تایم برای دانشجو ها، چقدره و آیا برای زندگی یک نفر کافیه ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. میزان درآمد بسته به نوع کار دانشجویان متفاوت است و عمدتا همه هزینه ها را پوشش نمی دهد.
Soha
سلام وقت بخیر ممنون از مقاله خوبتون به نظرتون در یک شهری مثل بورسا که شهر کوچیکی‌هم هست با ۵۰۰۰ لیر امکان زندگی برای یک خانواده سه نفره (زن و شوهر و فرزند دو ساله) وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. پاسخ به این سوال به سبک زندگی شما بستگی دارد ولی احتمالا بتوانید با این بودجه هزینه های خود را پوشش دهید.
علی
سلام با در آمد ماهی ۱۸ تا ۲۰ هزار لیر در ماه ایا میشه در استامبول با یک‌بچه مدرسه ای از پس هزینه ها برآمد؟ منظور یک اپارتمان سه خوابه یا دو خوابه اجاره کرد و بچه رو‌هم به یک‌ مدرسه متوسط فرستاد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. این پاسخ به شهر و شرایط زندگی شما بستگی دارد اما به طور معمول می توانید هزینه های خود را پوشش دهید.
مرادی
سلام وقت بخیر هزینه های زندگی در ترکیه مناسب تر است یا گرجستان؟ اگر بخواهیم ملک بخریم به ارزش 300 هزار یورو کدوم کشور پیشنهاد میدید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز پیشنهاد می‌شود با این مبلغ در کشورهای اروپایی مانند مجارستان، قبرس جنوبی، یونان و یا اسپانیا سرمایه‌گذاری نمایید.
علیرضا
ایا در شهر وان میتوان با ماه‌ی 5000لیر میتوان زندگی معمولی برای یک نفر داشت
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز هزبنه زندگی در وان ترکیه در یک ماه حدود ۷ تا ۱۰ هزار لیر می باشد.
آرمان
سلام بنده ارایشگر هستم و ۳۰ سالمه میتونم برای کار به ترکیه برم حدودا ماهی چقدر درامد داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مخاطب عزیز امکان اقدام وجود دارد اما در نظر داشته باشید در حال حاضر ترکیه اقتصاد قوی ندارد شما می‌توانید برای کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام نمایید.
کوثر سواری
سلام من 43 سالمه جوشکارم و زبان ترکیم عالیه به نظرتون میتونم برای کار در ترکیه اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مخاطب گرامی امکان اقدام وجود دارد اما در نظر داشته باشید ترکیه اقتصاد قوی ندارد شما می‌توانید با همین رزومه برای کشورهای اروپایی و یا کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام نمایید.
مبینا امیدپور
سلام وقتتون بخیر باشه برای زندگی در ترکیه باید حتما اقامت دائم بگیریم یا همینطوری هم میشه در ترکیه زندگی کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. اقامت دائم خیر ولی باید یک اقامت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و یا سایر انواع اقامت ها را داشته باشید.
Radman
سلام وقت بخیر هزینه زندگی برای یک خانواده سه نفره در ماه چقدر هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما با حدود 1000 دلار میتوانید در این کشور زندگی کنید.
رستگاری
با سلام و عرض ادب. من میخواستم بپرسم که شما بین پاسپورت ترکیه و گلدن ویزای اسپانیا کدوم رو پیشنهاد میدید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بسته به هدف شما از دریافت اقامت یا پاسپورت باید پاسخ داد ولی به صورت کلی گلدن ویزا ارزش بالاتری دارد.
زهیر
ایا هزینه زندگی در شهر استانبول به نسبت شهرهای دیگر ترکیه بالاتر هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز
نعمتی
سلام و عرض ادب برای رشته های مهندس عمران در ترکیه بازار کاری هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز ممکن است بتوانید کار پیدا کنید اما نرخ بیکاری در ترکیه بالا است.
سمانه
سلام شب خوش. با توجه به مطالبتون ترکیه برای زندگی مناسب من نیست. چه کشوری را با سرمایه ۱۰۰ هزار یورو پیشنهاد میدید؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. برای پیشنهاد کشور و یا روش مهاجرتی باید شرایط شما دقیق مورد بررسی قرار بگیرد تا بهترین گزینه به شما پیشنهاد شود.
علی داوری
سلام برای کار و زندگی ترکیه بهتر یا عمان؟؟ جایی که بعد از ی مدت بتونیم برای آمریکا درخواست بدیم 28 سالمه و شغلم نقاشی ساختمان هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. هر کدام از این کشورها شرایط خاص خود را دارند اما به طور معمول عمان ثبات و شرایط پیشرفت بیشتری خواهد داشت.
مشاوره رایگان