مهاجرت هنرمندان به فرانسه

6 نظر

مهاجرت هنرمندان به فرانسه

یکی از هفت روش مهاجرت در دنیا؛ مهاجرت افراد خاص اعم از هنرمندان و یا ورزشکاران و غیره می باشد. دریافت ویزا و اقامت هنری بر این اساس خواهد بود که فرد بتواند ثابت نماید در زمینه خاصی در هنر به صورت حرفه ای فعالیت نموده و در زمینه تخصصی خود به عنوان یک فرد حرفه ای شناخته شده با شهرت جهانی است و همچنین از این طریق امرار معاش می نماید. مهاجرت هنرمندان به اروپا در کشورهای مختلفی از جمله فرانسه امکان پذیر است. کشور فرانسه تحت عنوان برنامه " گذرنامه افراد با استعداد " به ده گروه از اتباع خارجی اقامت بلند مدتی که حدوداً چهار ساله می باشد، اعطا می نماید و این افراد اقامتی تحت عنوان (Passeport Talent) را کسب خواهند نمود. بنابراین شرایط و بستر قانونی برای مهاجرت هنرمندان به فرانسه فراهم است. حضور این افراد می بایست برای کشور و دولت فرانسه توجیه اقتصادی داشته باشند. در ادامه در خصوص چگونگی دریافت اقامت فرانسه برای هنرمندان و ویژگی های اقامت هنرمندان در فرانسه در این نوشتار کسب اطلاع خواهید نمود. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیلی در زمینه مهاجرت هنرمندان به فرانسه با موسسه ملک پور (MIE) تماس برقرار نموده و  یا فرم تماس را کامل کنید و از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان مجرب مجموعه بهره مند گردید.

عناوینی که در این نوشتار بررسی خواهند شد؛

  • انواع روش های اخذ ویزای هنرمندان فرانسه
  • ویزای همراه فرانسه
  • هزینه های زندگی در فرانسه
  • مدارک لازم جهت مهاجرت هنرمندان به فرانسه
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت فرانسه
  • سوالات متداول راجع به مهاجرت هنرمندان به فرانسه
  • جمع بندی مهاجرت هنرمندان به فرانسه

انواع روش های اخذ ویزای هنرمندان فرانسه

دریافت اقامت هنری در فرانسه با اخذ ویزای هنرمندان فرانسه امکان پذیر است. دریافت ویزای هنرمندان فرانسه برای همه افراد ممکن نیست و تنها به افرادی اعطا می شود که بر اساس تعاریف ارائه شده، در یکی از دسته بندی های مشخص شده قرار گیرند. در بررسی افرادی که واجد شرایط اخذ ویزای اقامت هنرمندان در فرانسه هستند، هنرمندان می توانند از طریق پاسپورت تلنت فرانسه برای اقامت در کشور فرانسه اقدام کنند. هنرمندان با توجه به حرفه و حوزه فعالیتشان می توانند در ازیکی از ده زیرگروه کارت پاسپورت تلنتت استفاده بکنند و وارد زیرمجموعه آن شوند.

  • نیروی جوان اخیراً فارغ التحصیل شده؛ Skilled Recent Graduates

فارغ التحصیلان جوانی که به اخیراً تحصیلات خود را به اتمام رسانیده اند و دارای مدرک ارشد و یا مدارک معادل آن همانند BTS or DUT می باشند و توسط یک شرکت که فعالیت های خلاقانه و نوآورانه را به انجام می رسانند استخدام شده باشند؛ در حالی که حقوق آن ها سالیانه رقمی حدود 35,526.40 یورو می باشد، واجد شرایط برای دریافت این اقامت بلند مدت می باشند.

  • نیروی متخصص ماهر - بلوکارت؛ Highly skilled workers – EU Blue Card

تنها، نیروی کار متخصصی که دارای مدرک دیپلم با سه سال تحصیلات آکادمیک یا حداقل 5 سال سابقه کار حرفه ای باشد، مجاز به دریافت بلو کارت اتحادیه اروپا می باشد. فردی که برای این نوع ویزا اقدام می نماید می بایست یک قرارداد کاری با اعتبار حداقل یک ساله و حقوق ناخالص پیشنهادی حداقل 53,836.50 یورو را دریافت نموده باشد.

  • کارمندان بین شرکتی با قرارداد کار در فرانسه؛

این نوع ویزا برای کارمندانی است که به صورت ماموریتی و با حقوق و دستمزد در یک شعبه از شرکتی که در یک کشور خارجی مستقر است، به عنوان یک نیروی مشترک بین دفاتر به شعبه همان شرکت در فرانسه بروند. این افراد باید در گروهی که در آن کار می کنند، حداقل سه ماه سابقه کار داشته باشند. دارای یک قرارداد کار بوده و همچنین حقوق سالانه آن ها به صورت ناخالص حدود 31.973.76 یورو باشد.

  • محققان؛ Researcher

برای محققانی است که مدرک آکادمیک کارشناسی ارشد یا معادل آن را دارند و برای تحقیقات یا شرکت در یک سخنرانی دانشگاهی به فرانسه آمدند. این افراد می بایست وضعیت خود را به عنوان یک محقق اثبات نموده و در واقع هدف و مدت اقامت خود در فرانسه را مشخص نمایند.

  • فرد کارآفرین یا مؤسس کسب و کار؛ Entrepreneur

برای افرادی است که در حال ایجاد شغل و مجاز به انجام یک فعالیت تجاری هستند. این افراد می توانند یک پروژه برای ایجاد یک شرکت صنعتی، تجاری را در فرانسه ارائه دهند.

  • ایجاد یک پروژه اقتصادی خلاقانه و مبتکرانه؛  Innovative Economic Project

برای افرادی است که دارای یک پروژه اقتصادی مبتکرانه می باشند و این امکان را دارند که به صورت رسمی و دولتی آن را به ثبت برسانند. از شروط الزامی دریافت این ویزا برای این پروژه این است که پروژه فرد می بایست برای عموم مردم شناخته شده باشد.

  • سرمایه گذار اقتصادی؛ Economic investor

این مورد برای افرادی است که علاقمند به سرمایه گذاری در شرکت هایی هستند که حداقل 10% از سهام آن شرکت به آن ها تعلق گیرد و یا افرادی که 30 % سهام یک شرکت را دارا باشند و یا در شرکتی که مدیریت آن بر عهده خودشان است سرمایه گذاری کنند. علاوه بر این موارد افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری در فرانسه حداقل به مبلغ 300.000 هزار یورو باشند نیز واجد شرایط برای دریافت این نوع ویزا می باشند.

  • به عنوان نماینده یک شرکت حقوقی؛

برای افرادی است که نیاز به ورود و ماندن در فرانسه برای نظارت بر روند یک پروسه حقوقی دارند.

  • هنرمندان و بازیگران؛ Artists and Performers

این نوع ویزا برای کسانی است که قصد ورود و اقامت در فرانسه برای مدت بیش از سه ماه را دارند. به عبارتی برای افرادی که قصد اقامت و انجام کار های هنری و بازیگری در ازای دریافت حقوق و درآمد را دارند. در صورتی که فرد متقاضی بخواهد یک ماه بیش از 3 ماه یعنی 90 روز مجاز در خاک فرانسه برای کار اقامت خود را تمدید نماید؛ می بایست قرارداد کاری و مستندات و فرم هایی مبنی بر تایید کارفرما بابت تمدید قرارداد کاری ارائه شود. این ویزا تحت عنوان ویزای بلند مدت و با نام؛ “passeport talent” “profession artistique et culturelle” (Skilled residence permit-artistic and cultural profession شناخته می شود. متقاضی می تواند دو ماه پیش از ورود به فرانسه درخواست ویزای بلند مدت نماید. بسته به شرایط و قرارداد کاری وی این اقامت می تواند از 1 سال تا 4 سال باشد.

  • افراد شناخته شده در سطح ملی یا فراملی در حیطه فعالیت تخصصی خود؛

برای افراد معروف و مشهور در هر زمینه ای که قصد ادامه فعالیت های حرفه ای خود در فرانسه را دارند؛ امکان دریافت این نوع ویزا وجود خواهد داشت.

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد مهاجرت به فرانسه

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد مهاجرت به فرانسه

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد مهاجرت به فرانسه

ویزای همراه فرانسه

به طور کلی همراه در حقوق بین الملل و در تمام دنیا یعنی همسر و فرزندان زیر هجده سال. این اصل با نام قانون الحاق یا پیوست به خانواده (Reunification of Family) شناخته می شود. این مقاله تماماً توسط کارشناسان موسسه ملک پور تهیه، جمع آوری و نگارش شده است و حقیقتاً هرگونه کپی برداری از آن؛ شرعاً، قانوناً و اخلاقاً غیر قانونی و حرام می باشد. اقامت فرانسه برای هنرمندان به همراه ویزای همزمان همراهان شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال خواهد بود. در مهاجرت هنرمندان به فرانسه؛ متقاضی و همسر وی اجازه کار فول تایم خواهند داشت. این اجازه کار چه برای خود اشتغالی و راه اندازی کسب و کار شخصی و چه کار کردن برای یک کارفرمای فرانسوی صادق خواهد بود. لازم به ذکر است که نظام آموزشی در کشور فرانسه رایگان می باشد اما به هر صورت تحصیل فرزندانی که مهاجرت خانواده آن ها از این طریق صورت گرفته نیز رایگان می باشد.

تحصیل در خارج از کشور

?ویزای فرانسه?

هزینه های زندگی در فرانسه

برای مهاجرت هنرمندان به فرانسه یا مهاجرت از هر طریقی و به هر کشوری لازم است که در خصوص هزینه های زندگی و شرایط زندگی در کشور مقصد به اندازه کافی آگاهی کسب نمود. هزینه های زندگی در یک کشور تا حد زیادی وابسته به نوع زندگی افراد می باشد. در کنار این موضوع شهر و محله سکونت نیز بسیار در هزینه های زندگی تاثیر گذار می باشد. در جدول ذیل می توانید بخشی از هزینه های اساسی زندگی که می بایست برای مهاجرت به فرانسه مد نظر قرار دهید را مشاهده نمایید؛ به طور متوسط هزینه های زندگی در فرانسه برای یک نفر حداقل 600 یورو در ماه می باشد.

اقلام و خدمات در فرانسه

قیمت به یورو

وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت

13.00

مک دونالد

8.20

اینترنت ماهیانه

27.72

شروع قیمت تاکسی (تعرفه نرمال)

3.50

تاکسی (1 کیلومتر)

1.74

بلیط حمل و نقل عمومی (1 طرفه)

1.70

برنج سفید (1 کیلوگرم)

1.84

شیر (1 گالن)

0.99

آب (یک و نیم لیتر)

0.71

 

یکی از مهم ترین بخش از هزینه های زندگی در یک کشور ثانی؛ هزینه های مرتبط با محل سکونت می باشد. هزینه های اجاره مسکن در کشور فرانسه حداقل رقمی مابین 800 الی 1000 یورو در ماه را شامل خواهد شد.

 

اجاره بها و هزینه خرید ملک در فرانسه

قیمت به یورو

 اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

682.65

اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر

525.54

خرید آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر (هر متر مربع)

6،735.03

خرید آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر (هر متر مربع)

4.538.27

شارژ ساختمان  برای آپارتمان 85 متر مربع

144.41 

مهاجرت هنرمندان به فرانسه

?هزینه زندگی در فرانسه?

 مدارک لازم جهت مهاجرت هنرمندان به فرانسه؛

از جمله مدارکی که لازمه دریافت اقامت فرانسه برای هنرمندان می باشد عبارت اند از؛

  • اخذ مجوزی با نام “K-Bis” که مشخصاً مدرک لازم برای ثبت شرکت در این کشور می باشد.
  • مجوزی با نام URSSAF"" که نشان دهنده نداشتن مالیات و بدهی پرداخت نشده برای ثبت شرکت در این کشور است.
  • چنان چه فرد با هدف استخدام برای یک شرکت فرانسوی مهاجرت نموده است می بایست یک قرارداد کاری با حداقل مدت زمان سه ماه در دست داشته باشد. پس از طی این سه ماه نیز می بایست با توجه به شرایط و قرارداد کاری و تایید کارفرمای خود درخواست ویزای بلند مدت نماید.
  • چنان چه فرد با هدف خود-اشتغالی یا Self Employed مهاجرت نموده باشد ارائه مدارک زیر الزامی می باشد؛
  • مدارکی که نشان دهنده وضع فعلی وی باشد.
  • شرح حالی در خصوص کار یا پروژه اجرایی در فرانسه
  • فرد متقاصی باید منابع مالی و درآمدی معادل 70 درصد حداقل میزان حقوق در فرانسه را داشته باشد و دارک آن را ارائه دهد.
  • تمکن مالی متقاضی در نظر گرفته خواهد شد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت فرانسه

در این قسمت از مقاله مهاجرت هنرمندان به فرانسه به بررسی شرایط اقامت و دریافت پاسپورت پس از مهاجرت به این کشور خواهیم پرداخت. گذرنامه افراد با استعداد به مدت 1 سال معتبر خواهد بود. هر چند که ظرف سه ماه از تاریخ ورود به فرانسه می بایست به تایید اداره مهاجرت و ادغام فرانسه برسد. چنان چه مدت زمان اقامت فرانسه برای هنرمندان به بیش از یک سال برسد، لازم است که متقاضی از مراجع ذی صلاح درخواست اقامت بلند مدت نماید. این اقامت بسته به شرایط از یک سال تا چهار سال خواهد بود. این اقامت مجوز سکونت بلند مدت در فرانسه و سفر آزادانه در محدوده اروپا و کل اتحادیه شنگن را در اختیار متقاضی و خانواده وی خواهد گذاشت. در صورت گذشت پنج سال از اقامت و کار در این کشور وی می تواند درخواست اقامت دائم و پس از ده سال درخواست تابعیت و پاسپورت فرانسه را داشته باشد.

 

مهاجرت هنرمندان به فرانسه

?پاسپورت فرانسه?

شما می توانید برای بررسی و آگاهی از تمام مسیر های مهاجرتی در دنیا و تطبیق شرایط خود و انتخاب بهترین مسیر و گزینه برای خود و خانواده محترمتان محصول مسیر سبز مهاجرت را تهیه و مشاهده نمایید. این محصول ویدیویی به اعتقاد ما اطلاعات شما را در سطح یک مشاور مهاجرتی بالا خواهد برد و شما را با تمامی طرق معتبر مهاجرتی و شرایط حال حاضر کشور های طراز اول جهان آشنا خواهد کرد.

سوالات متداول راجع به مهاجرت هنرمندان به فرانسه

اقامت فرانسه برای هنرمندان از چه طریقی صورت می گیرد؟

برای کار در فرانسه بیش از مدت 3 ماه شما باید شامل یکی از ده طبقه بندی مجاز برای دریافت اقامت بلند مدت در کشور فرانسه باشید. مهاجرت هنرمندان به فرانسه یکی از این روش ها می باشد که برای هنرمندان اعم از بازیگران، نویسندگان و غیره مناسب است.

آیا مهاجرت هنرمندان به فرانسه می بایست حتماً در چهارچوب دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی باشد؟

لزوماًض خیر؛ دسترسی به اقامت فرانسه برای هنرمندان چه از طریق خوداشتغالی و چه از طریق کار کردن برای یک کارفرمای فرانسوی امکان پذیر است.

آیا امکان به همراه بردن همزمان خانواده در مهاجرت هنرمندان به فرانسه وجود دارد؟

بله؛ همسر و فرزندان زیر 18 سال در پرونده متقاضی قرار خواهند گرفت.

آیا همسر فرد هنرمند اجازه کار خواهد داشت؟

بله؛ متقاضی و همسر وی اجازه کارتمام وقت خواهند داشت.

آیا در پروسه اقامت فرانسه برای هنرمندان، تحصیل فرزندان آنان رایگان است؟

بله؛ تحصیل فرزندان در این پروسه رایگان است.


_____________جمع بندی مهاجرت هنرمندان به فرانسه_____________

مهاجرت هنرمندان به اروپا از کشورهای مختلف دارای شرایط متنوعی می باشد. در این مقاله، شرایط دریافت اقامت فرانسه برای هنرمندان و اصولاً مهاجرت هنرمندان به فرانسه را به دقت بررسی نمودیم. تحت عنوان برنامه ای با نام گذرنامه افراد با استعداد یا Passeport Talent دریافت مجوز اقامت بلند مدت این کشور برای هنرمندان میسر خواهد بود. این اقامت ابتدا یک ساله و سپس تا 4 سال قابل تمدید می باشد. این اقامت برای افرادی صادر خواهد شد که در راستای توسعه اقتصادی در کشور فرانسه تاثیر به سزایی ایجاد نمایند. متقاضیان می بایست در رشته تخصصی خود حرفه ای بوده و در سطح جهانی نام آور باشند و ضمناً از این طریق کسب درآمد نمایند. همسر و فرزندان زیر 18 سال هنرمند در پرونده وی قرار خواهند گرفت. فرد متقاضی و همسر وی اجازه کار داشته و تحصیلات فرزندان آن ها رایگان خواهد بود. جالب است بدانید؛ از دیگر کشور هایی که ویزای هنرمندان و ویزای تحصیلی فرانسه اعطا می نمایند؛ دو کشور اتریش و کانادا می باشند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص عنوان این مقاله؛ مهاجرت هنرمندان به فرانسه و دیگر کشور های طراز اول جهان با موسسه ملک پور تماس برقرار نمایید و یا با پر کردن فرم تماس، از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان موسسه استفاده لازم را ببرید. ضمناً در صورت تمایل می توانید در بخش "ثبت پرسش" سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز 5 از 5 ( 23 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
ضرابی
سلام. ممنونم از مقاله خوبتون و چقدر خوشحالم که شرایط مهاجرت هنرمندان به فرانسه هم فراهم است. من ارشد نقاشی دارم و حدود 8 سال هست که آموزشگاه نقاشی دارم. درآمد ماهیانه حدود 5 میلیون از آموزشگاه درمیارم. متأهل و فرزند دارم. میتونم از این روش برای مهاجرت به فرانسه اقدام کنم؟ ضمنا مدرک آیلتس هم دارم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط اقدام برای ویزای هنرمندان فرانسه به نسبت اتریش پیچیده گی های خاص خود را دارد و یکی از قاکتور های ان داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از گالری های فرانسه می باشد. اما در ویزای هنرمندان اتریش اگر شما نشان بدهید در ایران فعالیت دارید و درآمد شما از همین راه است و اوضاع مالی خوبی دارید، می توانید اقدام نمایید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
هادی فوقانی
سلام ممنون از مقاله خوبتون، آیا بنده که چند سال کار هنری انجام داده ام در زمینه نقاشی و مجسمه سازی آیا شانسی برای اخذ این اقامت دارم؟ چند نمایشگاه داخلی هم داشته ام ولی خیلی بزرگ و تک نفره نبوده است. با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب برای فرانسه باید شرایط شما بررسی شود ولی برای اقامت هنرمندان اتریش شانس دارید و می توانید اقدام نمایید . برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید.
شکوری
با سلام آیا امکان مهاجرت هنرمندان به فرانسه از طریق هنر نقاشی و درآمد حاصله از گالری با سن ۴۳ سال و میزان دارایی ۵ میلیارد تومان وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب به جهت داشتن سن بالای ۴۰ سال امکان دریافت پیشنهاد کار و مهاجرت کاری با ریسک بالایی همراه است شما می توانید از طرق دیگر نظیر خودحمایتی فرانسه به این کشور مهاجرت نمایید و پس از یافتن شغل نوع اقامت خود را تغییر دهید و یا بدون نیاز به کار کردن ظرف ۵ سال اقامت دائم دریافت نمایید.موفق باشید.
حسامپور
سلام خسته نباشید من 24 سال دارم ولیسانس طراحی لباس وهمچنین مدرک بین المللی طراحی لباس وعکاسی هم دارم و درحال حاضر چندماهه مشغول به کار در مزون هستم با این شرایط شانسی برای اخذ اقامت دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز اگر بتوانید یک دوره تحصیلی در خارج از کشور سپری کنید شانس کار شما بسیار بالاتر خواهد بود اما به طور کلی اگر در همین زمینه کارفرمایی برای شما جاب آفر ارسال نماید می توانید ویزای کاری دریافت کنید.
ساسان مرادی
با سلام،سپاس از مقاله خوبتون،فارغ التحصیل در رشته جهانگردی ،مقطع کارشناسی هستم،کارم حجاری سنتی روی سنگ هست،و مدرک شناسایی صنایع دستی را هم دارم ،از سازمان میراث فرهنگی استان محل سکونتم،.زبان هم فقط انگلیسی بلدم،درآمد من، از طریق فروش همین نقش هایی است که روی سنگ ،حجاری میکنم،سبک کاری من ،سبک هخامنشی است،مانند،نقش فروهر،پادشاهان،.آیا امکان ،مهاجرت به کشور فرانسه را دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز بهتر بود شرایط سنی و وضعیت تاهل و... را میفرمودین با مشاوران موسسه ملک پور تماس بگیرید تا شرایط شما را به صورت کامل بررسی کنند
رقیه حسنی
سلام رقیه حسنی هستم 19سالم است مدت شش سال نقاشی کار کردم گرافیک نقاشی چهره طبیعت همچنان عکاس خیاط طراح لباس مداریک از نقاشی دارم همچنان تیاتر کار میکنم ...ایا می توانم ثبت نام کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با توجه به شرایط سنیتان بهترین راه اخذ پذیرش تحصیلی می باشد.
مشاوره رایگان