خرید ملک در یونان - شرایط لازم برای اخذ اقامت یونان با خرید ملک

39 نظر

خرید ملک در یونان یکی از روش های سرمایه گذاری در یونان است، که منجر به اخذ اقامت دائم و حتی پاسپورت این کشور می گردد. اما به شرطی که ملک مورد نظر به ارزش 250 هزار یورو که توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری شده باشد. این برنامه، منجر به اعطای اقامت دائم از ابتدا به متقاضی، همسر، فرزندان تا 24 سال، والدین فرد و همسرش می گردد. کشور یونان بر پایه گردشگری اقتصاد خود را اداره میکند، از این رو سرمایه گذار پس از خرید ملک می‌تواند ملک خریداری شده را برای کوتاه مدت به گردشگران اجاره داده، و علاوه بر حفظ ارزش سرمایه از ملک خود کسب درآمد یورویی داشته باشد. فرد دارای اقامت یونان با خرید ملک می تواند در اتحادیه اروپا و شنگن بدون ویزا سفر کند. ملک انتخابی باید دارای سند ملکی قطعی باشد پس مهم است که از چه مسیری اقدام می کنید اما نگران نباشید موسسه ملک پور با مشاوره رایگان تلفنی به سوالات شما در این زمینه پاسخ می دهد.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد کجا ملک بخریم


 

 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

 

خرید ملک یونان

شرایط خرید ملک یونان

یونان مهد فرهنگ غربی و دموکراسی عضو اتحادیه اروپا و شنگن روش مهاجرتی خرید ملک را برای جذب سرمایه در ازای اعطای اقامت دائم ارائه داده است. شرایط خرید خانه در یونان در ذیل لیست شده است.

  • داشتن حداقل سرمایه 250 هزار یورویی
  • شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا
  • ویزای معتبر برای ورود به یونان
  • داشتن AFM (شماره ثبت مالیات)

ویدیو موسسه MIE در مورد خرید ملک در اروپا


 

در جدول زیر به معرفی کلی این روش پرداختیم:

 

موارد

شرایط

حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک

250 هزار یورو

شرایط دریافت اقامت دائم

اقامت دائم از ابتدا

اجازه کار

ندارد

شرط حضور

ندارد

اخذ پاسپورت

پس از 7 سال با رعایت شرایط

اجازه همراه دارد

همسر

فرزندان تا 21 سال (24 به شرط وابستگی)

پدر و مادر متقاضی

پدر و مادر همسر متقاضی

ویدیو موسسه MIE در مورد خرید ملک یونان و قبرس


اخذ اقامت یونان با خرید ملک

یکی از روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت یونان با خرید ملک می باشد. کشور یونان یکی از نزدیک ترین کشورهای اروپایی از لحاظ مسافت به کشور ایران است. با توجه به اینکه پرواز مستقیم از ایران به پایتخت این کشور انجام می شود، هم اکنون فرصت های سرمایه گذاری بی شماری وجود دارد که یکی از مهم ترین این سرمایه گذاری ها، خرید ملک در یونان است. هر شهروند غیراروپایی می تواند با خرید خانه در یونان به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار یورو اقامت کشور یونان را به دست آورد و به واسطه آن اعضای خانواده خود از جمله فرزندان زیر ۲۱ سال و همسر را نیز به همراه خود به یونان ببرد. مدت زمان اعتبار این مجوز اقامت، ۵ ساله می باشد و چنانچه پس از گذشت این مدت، تغییری در مالکیت ملک ایجاد نشده باشد، این مدت زمان 5 سال دیگر تمدید خواهد شد. این نوع اقامت در کشور یونان تحت عنوان قانون اقامت طلایی یونان شناخته شده است. پس از گذشت حدود هفت سال از اقامت یونان با خرید ملک، امکان دستیابی به پاسپورت یونان، امکان افتتاح حساب بانکی و نقل و انتقال پول، امکان استفاده از خدمات آموزشی و... برای شخص سرمایه گذار ایجاد می شود.

 

 

ویدیو موسسه MIE در مورد مقایسه قبرس جنوبی و یونان


چه افرادی واجدین شرایط خرید ملک در یونان هستند؟

اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله یونان، هیچگونه محدودیتی برای اخذ مالکیت املاک این کشورها توسط افراد غیر اتحادیه اروپایی وضع نکرده اند. خرید ملک در یونان یکی از مطمئن ترین راه های سرمایه گذاری است که اجاره دادن آن برای کوتاه مدت و یا بلند مدت به افراد دیگر، سود قابل توجهی برای خریدار به همراه دارد. با سرمایه گذاری در ملک، علاوه بر این که ارزش پول شما به دلار حفظ می گردد، سرمایه شما به دلار رشد خواهد داشت. این به معنای یک سرمایه گذاری کاملا ایمن می باشد. تنها شرط خرید خانه در یونان، برخورداری از حداقل میزان سرمایه مورد نیاز برای خرید است؛ لذا تقریباً کلیه افراد خارجی، واجد شرایط خرید ملک در این کشور می باشند. البته برخی از مناطق کشور یونان (معمولاً مناطق مرزی کشور یونان) به دلیل اینکه در زمره مناطق امنیتی به شمار می روند، تنها از سوی افراد عضو اتحادیه اروپایی قابل خرید و فروش می باشند و متقاضیانی که عضو اتحادیه اروپایی نیستند مجاز به خرید خانه و ملک در این مناطق نیستند.

 

ویدئو موسسه MIE در مورد اقامت طلایی یونان


مدارک لازم برای خرید ملک در یونان

مدارک لازم برای خرید ملک در یونان عبارتند از:

  • پاسپورت یا مدرک شناسایی دیگر
  • شماره مالیاتی
  • گواهی تأیید اقتصادی یا مدارک مالی مربوطه
  • معرفی‌نامه از بانک به منظور انتقال وجه بین‌المللی
  • مدارک مربوط به معامله مانند قرارداد فروش و تصاویر املاک
  • مدارک حقوقی در صورت لزوم، مانند شرکت‌نامه و مدارک مربوط به شرکت
  • مدارک مربوط به پرداخت مالیات و هزینه‌های دیگر مرتبط با معامله

مراحل خرید ملک در یونان

مرحله اول خرید ملک در یونان، مراجعه به دفاتر اسناد رسمی یونان و تدوین و امضای یک قرارداد اولیه است که باید با عنوان مشخصی تهیه شده و کلیه اختیارات و مجوزهای لازم در آن صراحتاً ذکر شده باشند. پیش از امضای این قرارداد اولیه بهتر است که با مشاوران مهاجرتی رسمی که منافع شما را مدنظر قرار دارد مشورت نمایید. زیرا مشاورین املاک یونان، غالباً قراردادهایی از پیش نوشته و آماده دارند که معمولاً تنها منافع خود را در تدوین آنها مدنظر داشته اند و شما با امضای آن ها تنها خودتان را به دردسر خواهید انداخت. به عنوان مثال، چنانچه قراردادهایی را با محتوای سپرده های کم اولیه و پرداخت مابقی پول در مدت زمان امضا نمایید، تنها سپرده اولیه خود را از دست داده اید. چرا که مدت زمان مورد نیاز برای ورود سرمایه به یونان، بسیار طولانی است و این امر در مدت زمان کوتاه انجام شدنی نیست. در زمان عقد قرارداد خرید خانه در یونان، خریدار باید مبلغی را تحت عنوان سپرده اولیه که شامل ۵ تا ۱۰ درصد هزینه کل خرید ملک است پرداخت نماید.

امکان لغو قرارداد از جانب طرفین معامله وجود دارد. چنانچه خریدار معامله را فسخ نماید، سپرده اولیه وی به عنوان جریمه از دست می رود؛ اما در صورتی که فروشنده از فروش ملک منصرف شود، باید دو برابر پیش پرداخت را به خریدار برگرداند. مرحله بعدی مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک، دریافت یک شماره پرونده مالیاتی از اداره مالیات محلی یونان است. در زمان تکمیل اطلاعات در دفاتر اسناد رسمی، به این شماره پرونده مالیاتی نیاز است و در قرارداد نهایی نیز این شماره ذکر می شود. جهت تکمیل معاملات خرید ملک در یونان، افتتاح یک حساب بانکی در یونان که برای پرداخت کلیه هزینه های معامله به کار می رود لازم است. فرایند خرید خانه، با امضا قرارداد نهایی از سوی طرفین معامله و پرداخت هزینه های مربوطه نهایی می شود. تکمیل قرارداد، شامل امضای نهایی قرارداد، انتقال قانونی سند ملک به خریدار، پرداخت هزینه های مورد نیاز تکمیل قرارداد و همچنین سایر هزینه ها از جمله هزینه وکیل دفتر اسناد رسمی، شهرداری، مالیات و غیره می باشد.

ویدیو موسسه MIE در مورد یکی از مهم ترین شرایط اخذ اقامت


سایت خرید ملک در یونان

در زمینه خرید ملک در یونان، تعداد زیادی از سایت‌ها و منابع آنلاین وجود دارد که می‌توانید از آنها برای جستجوی ملک و مشاهده اطلاعات مربوط به بازار ملکی یونان استفاده کنید. در زیر چندین سایت معتبر جهت خرید ملک در یونان معرفی شده است:

  • Rightmove: یکی از بزرگترین و معتبرترین سایت‌های املاک و ملک در جهان است که اطلاعاتی از ملک‌های مختلف در یونان نیز ارائه می‌دهد.

www.rightmove.co.uk

  • Zoopla: یک سایت دیگر برای جستجوی املاک و ملک در یونان که اطلاعات جامعی از خصوصیات ملک‌ها و قیمت‌های آنها را ارائه می‌دهد.

www.zoopla.co.uk

  • Property in Greece: یک سایت متخصص در ارائه ملک‌های مختلف در یونان است. این سایت اطلاعات جامعی از ملک‌های مختلف در جزایر یونان نیز ارائه می‌دهد.

www.propertyingreece.com

  • Realtor.com: یکی دیگر از سایت‌های معتبر جهانی در زمینه املاک و ملک، که اطلاعاتی از ملک‌های مختلف در یونان نیز ارائه می‌دهد.

www.realtor.com

  • Kyero: یک سایت متخصص در ارائه املاک و ملک در کشورهای مختلف اروپا است، که اطلاعاتی از ملک‌های مختلف در یونان نیز دارد.

www.kyero.com

هزینه های جانبی خرید ملک در یونان چقدر است؟

هزینه هایی که باید در زمان خرید ملک در یونان پرداخت شوند شامل موارد زیر می باشد:

  • مالیات خرید و یا انتقال: هزینه مالیات خرید، با توجه به ارزش مالیاتی ملک ارزیابی می شود. این مالیات توسط خریدار به میزان 3.9 درصد ارزش تجاری ملک را باید قبل از امضای سند خرید به وزارت دارایی یونان واریز نماید.
  • مالیات بر ارزش افزوده: در یونان ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ملک ارزیابی می شود که برای کسب مجوز پایان کار ساختمان الزامی است.
  • هزینه ثبت زمین: مقدار این هزینه معادل ۳/۰ تا ۵/۰ درصد از ارزش مالیاتی محاسبه شده ملک می باشد.
  • هزینه دفاتر اسناد رسمی: این هزینه شامل ۱ تا ۲ درصد ار ارزش مالیاتی زمین است که به دفاتر اسناد رسمی پرداخت می گردد.
  • هزینه وکیل: این هزینه شامل ۱ درصد از ارزش مالیاتی ملک است.
  • مالیات شهرداری: شامل هزینه های مربوط به شهرداری است که به فعالیت های عمومی از جمله تعمیر و نگهداری جاده ها و معابر عمومی اختصاص دارند.
  • هزینه های نقشه برداری: این هزینه اختیاری است اما بهتر است که انجام شود. هزینه آن با توجه به نوع زمین و ارزش تخمینی ملک متغیر است.
  • هزینه تأسیسات و امکانات رفاهی: هزینه های مربوط به برق، آب، گاز و نصب کنتورها را شامل می شود که به عهده خریدار می باشد.

قیمت خانه در یونان

افرادی که از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک به دنبال اخذ اقامت یونان می باشند، مهم ترین دغدغه آنان، قیمت خانه در این کشوراست. این قیمت ها با توجه به عواملی مانند: منطقه، متراژ، امکانات و... متفاوت می باشد. افرادی که دارای سرمایه محدود می باشند، می توانند به سراغ خانه های قدیمی رفته که هزینه پایین تری برای فروش آنها در نظر گرفته شده است. همچنین هرچه به سمت شهرهای مهم و شلوغ که بیشتر در مرکز توجه هستند، برویم به همان میزان قیمت خانه ها نیز افزایش خواهد یافت. خانه ها در یونان شامل: آپارتمان های نوساز، ویلاها و خانه های قدیمی می باشد که هرکدام دارای هزینه های متفاوت است و هر شخصی با توجه به میزان دارایی و نوع هدفش برای زندگی در یونان، می تواند یکی را انتخاب و خریداری نماید.

قیمت ویلا در یونان

همانگونه که پیش تر بیان کردیم، یکی از انواع خانه هایی که در یونان به فروش می رسد، خانه های ویلایی است که با امکانات متعددی ساخته شده اند و در جدول زیر به قیمت انواع ویلاها در مناطق مختلف یونان پرداخته ایم:

تعداد اتاق - متراژ

منطقه

قیمت

4خواب (140 متر)

آتن

250 هزار یورو

3 خواب (230 متر)

وولا-آتیکا

350هزاریورو به بالا

4 خواب (110 متر)

مقدونیه

450هزار یورو به بالا

2 خواب

حومه شهر

100 الی 200 هزار یورو

3 خواب

حومه شهر

150 الی 300 هزار یورو

3 خواب (240 متر)

مقدونیه

530 هزار یورو

4 خوابه

مرکز شهر

300 هزار یورو

قیمت خرید آپارتمان در یونان

بیشترین نوع اقامتگاهی که به فروش می رسد و افراد آن را برای خرید انتخاب می نماید، آپارتمان می باشد که در جدول زیر به شرح دقیقی از قیمت های آن در مناطق مختلف یونان اشاره کرده ایم:

متراژ

منطقه

قیمت

78 متر مربع

مقدونیه

120 هزار یورو

50 متر مربع

آتن، آتیکا

99 هزار یورو

110 متر مربع

مقدونیه

600 هزار یورو

109

رافینا

350 هزار یورو

معرفی بهترین شهر برای خرید ملک در یونان

هرچند که فرصت مناسب سرمایه گذاری در یونان از طریق خریدن ملک در جای جای این کشور وجود دارد و هر منطقه دارای مزایای قابل توجهی می باشد که افراد را راغب به خرید ملک در این کشور کرده است اما به آن دسته از عزیزانی که دوست دارند در بهترین شهرهای این کشور اقدام به خرید ملک کنند، مناطق زیر را پیشنهاد می دهیم:

  • آتن
  • یونان مرکزی
  • پلوپنز
  • جزیره کورفو
  • جزیره کرت

در میان لیست معرفی شده، شهر آتن که پایتخت یونان نیز می باشد در صدر لیست قرار دارد و این به دلایل مختلفی از جمله: شناخته بودن آتن در سراسر دنیا، قطب گردشگری یونان و برپایی رویدادهای مهم دنیا از جمله المپیک در این کشور می باشد. از آنجایی که صنعت گردشگری در آتن از رونق بسیار بالایی برخوردار است، بازار کار ایده آل و درآمد خیلی خوبی در این شهر وجود داشته و همین امر موجب شده تا اقتصاد رو به رشد و دارای رونقی در آتن حاکم باشد و همین موضوع تضمین کننده سوددهی به افرادی باشد که اقدام به خرید خانه در آتن می کنند.

خرید آپارتمان در آتن

آپارتمان های نوساز و جدیدی در شهر آتن ساخته شده است که با نام Psiri و Exarchia شناخته می شوند. قیمت آپارتمان در مناطق مختلف آتن متغیر است و شروع قیمت ملک در یونان برای خرید آپارتمان در آتن، از 180 هزار یورو شروع می شود که با توجه به متراژ و محل قرار گرفتن، تغییر خواهد کرد.

خرید خانه در جزایر یونان

هفت جزیره یونان، بستر مناسبی برای رشد و ترقی افراد با خرید خانه خواهد بود. به دلیل سفر هزاران توریست به این مناطق، اقتصاد پررونقی حاکم است. آپارتمان و ویلاهای بسیاری در جزایر یونان به فروش می رسند و شناخته ترین جزیره این کشور کورفو بوده که آپارتمان های با هزینه بیشتری در این جزیره به خریداران، عرضه می گردد.

شرایط اخذ ویزای همراه در روش اقامت یونان با خرید ملک

یکی از موارد مهم و جذاب برای زوج های متقاضی مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک، امکان اخذ ویزای همراه می باشد. خوشبختانه کشور یونان برای خریداران ملک در این کشور از روش گلدن ویزای یونان این امکان را فراهم نموده است تا برای هسمر و فرزندان تا سن 21 سال (و به زودی تا سن 24 سال) اقامت به عنوان همراه اخذ نمایند. نکته جالب اینکه علاوه بر همسر و فرزندان، امکان اخذ اقامت برای والدین متقاضی و حتی والدین همسر متقاضی نیز وجود خواهد داشت. همچنین تحصیل فرزندان نیز در این کشور رایگان خواهد بود.

مزایا و معایب خرید ملک در یونان

تا به اینجای مقاله تمامی شرایط خرید ملک در یونان و اخذ اقامت طلایی را با هم بررسی نمودیم. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با مزایا و معایب خرید ملک در یونان آشنا نماییم. با ما همراه باشید تا شما را با مزایای خرید ملک در یونان آشنا کنیم:

مزایای خرید ملک در یونان

  • اقامت 5 ساله از ابتدای ورود و قابلیت تمدید تا 5 سال
  • سرمایه گذاری کم ریسک در کشور عضو اتحادیه اروپا
  • تردد آسان در کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن بدون اخذ ویزا
  • اخذ اقامت برای همسر، فرزندان تا سن 21 سال (تا 24 سال به شرط وابستگی) و همچنین والدین متقاضی و والدین همسر متقاضی
  • اجازه ثبت شرکت و خرید سهام شرکت های سودده یونانی
  • امکان تغییر نوع ملک و یا خرید هتل پس از اتمام 5 سال اول اقامت
  • امکان کسب سود به یورو از اجاره ملک خریداری شده
  • پروسه اخذ اقامت کمتر از 3 ماه در ایام عادی و 5 تا 7 ماه در ایام کرونا
  • نداشتن شرط حضور
  • سرمایه گذاری امن
  • حفظ و رشد ارزش پول به یورو
  • قیمت ملک در یونان نسبت به قبرس پایین تر می باشد، و عضو شینگن اروپا است.
  • هزینه زندگی در یونان نسبت به سایر کشور های عضو شنگن و اروپا پایین تر می باشد.
  • با خرید ملک و داشتن اقامت یونان، به راحتی می توان برای دریافت اقامت کشور ثانی اقدام کرد، و حتی در هزینه ها صرفه جویی کرد.

معایب خرید ملک در یونان

معایب خرید ملک در یونان می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه های مالی: نوسانات در نرخ ارز و تغییرات اقتصادی می‌تواند تأثیرگذار باشد. هزینه‌های اداری و مالی مرتبط با خرید ملک از جمله مالیات‌ها و هزینه‌های وکالت را نیز باید در نطر داشت.
  • اقتصاد مریض یونان: وضعیت اقتصادی یونان با مشکل مواجه است  و تحت‌فشار بودن آن ممکن است به مشکلاتی در بازار ملکی منجر شود.
  • تاثیرات سیاسی و اجتماعی: تغییرات سیاسی و اجتماعی تأثیرات مستقیم بر روی قیمت‌ها و قیمت ملک دارد.
  • نقص‌های زیرساختی: برخی مناطق ممکن است دارای نقص‌های زیرساختی مانند نقص در زیرساخت‌های شهری، امکانات عمومی ناکافی و ... باشند که به خریداران ناخوشایندی می‌زند.
  • مسائل مربوط به زبان و فرهنگ: عدم آشنایی با زبان یونانی و فرهنگ محلی ممکن است برای خریداران از کشورهای دیگر مشکلاتی ایجاد کند.

محدودیت های خرید ملک در یونان چیست؟

تا به حال از مزایای خرید ملک در یونان و شرایط ساده ای که پیش روی متقاضیان خرید ملک در یونان می باشد، سخن گفتیم. اما نباید از این موضوع به سادگی بگذریم که دولت یونان، محدودیت هایی را هم در زمان خرید خانه برای افراد اعمال کرده است. مهم ترین محدودیتی که می توان به آن اشاره نمود، پیرامون قوانین طراحی شده در کشور یونان است که اجازه سکونت و یا تغییر کاربری در مناطق جنگلی، سکونت و خرید خانه در بخش های مرزی، مالکیت در خارج از مناطق شهری، خرید خانه در خطوط ساحلی، تاریخی، مناطق طبیعی و حفاظت شده، وجود نداشته و به هیچ عنوان نمی توان خانه ای را در مناطق و بخش های گفته شده خریداری کرده و یا در آن سکونت گزید. این محدودیت ها به دلیل حساسیت های سیاسی می باشد که هر کشور برای امنیت مرز و بوم و مردمان خود در نظر می گیرد که کشور اروپایی یونان نیز از همین الگو پیروی می کند.

شاخص های مرتبط با سرمایه گذاری در یونان

علاوه بر امنیت سرمایه گذاری، جهت خرید خانه در یونان بهتر است که شاخصه های اقتصادی این کشور نیز مورد بررسی قرار گیرند. با بررسی این شاخص ها می توانیم تا حدودی آینده سرمایه گذاری خود در کشور مورد نظر را تخمین زده و احتمال سوددهی ناشی از خرید ملک را بسنجیم. با توجه به اهمیت این موضوع، در این بخش شاخص هایی مانند نرخ تورم و مالیات و میزان تولید ناخالص داخلی کشور یونان را که در ارتباط مستقیم با رشد اقتصادی این کشور قرار دارد بررسی می نماییم.

  • نرخ تولید ناخالص داخلی در یونان

یکی از شاخص های اصلی سرمایه گذاری در یونان برای خرید ملک، نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور است. نرخ تولید ناخالص داخلی، میزان تاثیرگذاری خرید ملک بر اقتصاد این کشور را نشان می دهد. در سال های اخیر، میزان نرخ تولید ناخالص داخلی کشور یونان در حدود ۲۵۰۰۰ دلار بوده است که با توجه به بحران اقتصادی این کشور، طبیعی است که شاهد این رقم باشیم. در نمودار روبرو میزان تولید ناخالص داخلی کشور یونان نشان داده شده است:

تولید ناخالص داخلی یونان

  • مالیات در یونان

دیگر مشخصه مهم در بررسی شاخص های سرمایه گذاری در یونان برای خرید ملک، مالیات این کشور است. کشور یونان از جمله کشورهایی است که به نسبت، مشمول مالیات های سنگینی است. مالیات بر ارزش افزوده کشور یونان 19.4 درصد است که هنگام خرید ملک، به عهده خریدار و سرمایه گذار خرید ملک می باشد. در نمودار روبرو به نرخ مالیات کشور یونان پرداخته شده است:

نمودار مالیات در یونان 2024

  • نرخ تورم در یونان

با توجه به میزان نرخ تورم در کشور یونان، می توان ثبات اقتصادی این کشور را بررسی کرده و تخمین زد. در تعیین نرخ تورم، به میزان تغییرات قیمت کالا در طول یک سال توجه می شود. نرخ تورم، بر میزان قدرت خرید مردم تأثیر مستقیم دارد. از نظر اقتصادی، کشورهای دارای نرخ تورم پایین، در وضعیت مناسبی قرار دارند. نرخ تورم کشور یونان را می توانید در نمودار روبرو مشاهده نمایید.

نمودار تورم در یونان 2024

خدمات موسسه ملک پور در زمینه خرید ملک یونان

موسسه ملک پور با بیش از 15 سال سابقه درخشان در امر مهاجرت به خارج از کشور از طرق مختلف کار، تحصیل، تولد، ازدواج و سرمایه گذاری از جمله خرید ملک این تضمین را می دهد که پروسه کاری شما توسط بهترین مشاوران انجام می شود و درکلیه مراحل خرید ملک و اجاره در کنار شما باشد. انتخاب یک عامل و مشاور املاک معتبر در کشور مقصد، یکی از نکاتی است که در موسسه ملک پور به دقت بررسی می شود. زیرا همواره یکی از بهترین گزینه های انتخاب کارگزار برای افراد خارجی، انتخاب کارگزاری از کشور مقصد است که به اوضاع منطقه اشراف کامل داشته باشد و بتواند شرایط را به بهترین نحو به نفع متقاضی اقامت یونان با خرید ملک و یا سایر کشورهای اروپایی مدیریت نماید. ما در پروسه خرید ملک برای مراجعین خود به این صورت عمل میکنیم:

  • انتخاب ملک و ارسال مشخصات برای موکل.
  • بررسی ملک از نظر داشتن سند.
  • قیمت گذاری ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری یونان و تایید قیمت واقعی ملک
  • در نظر داشته باشید که در کل پروسه یک وکیل اروپایی همراه شما خواد بود تا فرایند خرید ملک شما بدون هیچ نفصی به بهترین شکل انجام پذیرد.

وکیل معتبر برای خرید ملک در یونان

چنانچه نتوانید شخصاً برای خرید ملک در یونان اقدام نمایید، می توانید از وکیل قانونی برای روند خرید کمک بگیرید. به منظور پیگیری امور خرید خانه در یونان توسط وکیل، نیاز به سند وکالتنامه برای وکیل می باشد که طی آن، اختیار انجام امور مختلف مانند دریافت شماره مالیاتی و امور دفاتر اسناد رسمی به وکیل پرونده اعطا شود. این وکیل امور ملک باید مهر وکالت معتبر داشته باشد. چنانچه این سند وکالت در ایران تنظیم شده باشد باید به یونانی ترجمه شود. علاوه بر کشور یونان، در دیگر کشورهای پیشرفته اروپایی می توان به اقامت دست پیدا کنید مانند پرتغال و اسپانیا نیز می توانید با خرید ملک به اقامت دست پیدا کنید. 

بررسی جزئیات هزینه زندگی در یونان برای ایرانیان

به صورت کلی میزان حداقل حقوق در کشور یونان ماهانه مبلغی در حدود 385 یورو تعیین گردیده و بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده، میانگین حقوق و دستمزد مبلغ 2،788 یورو در ماه می باشد. هزینه های زندگی در کشور یونان در شهرهای مختلف متفاوت می باشد اما به صورت میانگین می توان هزینه های زندگی بدون در نظر گرفتن اجاره ملک یک خانواده 4 نفره در شهر آتن را در حدود 2035 یورو تخمین زد. در جدول زیر قیمت برخی از اصلی ترین هزینه های روزمره را مشاهده می فرمایید.

ردیف

شرح

قیمت (دلار آمریکا)

1

یک وعده غذا به همراه نوشیدنی در رستوران

12.76

2

یک وعده غذای فست فود (بیگ مک کومبو)

7.45

3

1 لیتر شیر

1.44

4

12 عدد تخم مرغ

3.68

5

سیب 1 کیلوگرم

1.82

6

نان سفید تازه (500 گرم)   

1.09

7

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

433

8

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز   

367

9

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر    

749

10

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز   

684

11

بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)    

1.28

12

یک بسته سیگار مارلبرو

4.89

توصیه های حقوقی درباره خرید ملک در یونان

به منظور خرید ملک در یونان بهتر است که توصیه های  زیر را به دقت مدنظر داشته باشید. در صورت توجه به نکات زیر و رعایت آن ها در پروسه مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک، می توانید از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید:

  • قبل و بعد از خرید ملک، ملک را به صورت کامل بازرسی و بررسی کنید.
  • منطقه دقیق واقع شدن ملک را بررسی نمایید.
  • تمام موارد و موجودی های منزل را به صورت دقیق و لیست وارد در قرارداد قید نمایید.
  • چنانچه ملک خریداری شده دارای وام مسکن است، شرایط وام و مقدار دقیق آن را در قرارداد ذکر کنید.
  • تمام الحاقات و مواردی که ضمیمه قرارداد خرید ملک می شود را از فروشنده درخواست کنید.
  • وابستگی و یا عدم وابستگی ملک به سایر املاک و مستغلات را بررسی نمایید.
  • ارزش دقیق ملک را تعیین کنید.
  • راهنمایی ها و مشاوره یک متخصص و آشنا به شرایط خرید خانه در یونان را مد نظر داشته باشید.

اخذ پاسپورت یونان با خرید ملک در یونان

خرید یک ملک در یونان می‌تواند به شما امکان دسترسی به اقامت دائم یا پاسپورت یونانی (یا همان شهروندی یونان) را فراهم کند. این برنامه معروف به "طرح سرمایه‌گذاری در یونان برای شهروندی" یا "Golden Visa" است. زیرا برنامه Golden Visa به شما امکان می‌دهد با سرمایه‌گذاری در ملک یا ملک‌های یونانی، حق پذیرش ویزای دائم یا شهروندی یونان را به دست آورید. برای این منظور ابتدا به شما اقامت دائم اعطا می گردد که این اقامت 5 ساله است، اگر متقاضی اخذ پاسپورت یونان هستید باید 7 سال در یونان سکونت داشته باشید و در این مدت نهایتا 3 ماه از این کشور خارج شده باشید. همچنین تسلط کامل به زبان یونانی، تلفیق شده با فرهنگ بومی یونان و قبولی در امتحان شهروندی یونان از شرایط اصلی برای اخذ پاسپورت می باشد.

⬅️ چنانچه علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در باب خرید خانه در یونان هستید، اینجا کلیک کنید ➡️


 

پادکست پرسش و پاسخ موسسه MIE

پرسش: سلام بنده یک ویدیو دیدم در خصوص اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک. ممنون میشم توضیح بدید.

 


سوالات متداول

✔️ حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در یونان چقدر است؟
برای خرید ملک در یونان و اخذ اقامت می بایست حداقل 250هزار یورو به خرید ملک اختصاص دهید.

✔️ با خرید ملک در یونان بعد از چه مدت می توان پاسپورت یونان را دریافت نمود؟
با خرید ملک در یونان و رعایت شرایط لازم آن پس از 5 سال اقامت دائم یونان و پس از 7 سال در صورت قبولی در آزمون زبان یونانی پاسپورت این کشور را دریافت خواهید نمود.

✔️ با خرید خانه در یونان چند برای چند نفر می توان اقامت یونان را اخذ نمود؟
با اخذ خرید ملک در یونان می توانید برای همسر و فرزندان زیر 24 سال خود اقامت را اخذ کنید.

✔️ آیا داشتن مدرک زبان برای خرید ملک در یونان الزامی است؟
خیر. برای خرید ملک و اخذ اقامت موقت یونان نیازی به مدرک زبان نمی باشد، اگر چه برای اخذ پاسپورت یونان با خرید ملک نیاز به یادگیری زبان یونانی خواهید داشت.


سخن پایانی

خرید ملک در یونان، شرایط سرمایه گذاری و خرید ملک در یونان، اقامت گلدن ویزای یونان و اقامت یونان از طریق خرید ملک در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. با توجه به شرایط رکود اقتصادی کشور یونان، در صورتی که قصد خرید ملک در یونان جهت سرمایه گذاری دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که کلیه جوانب و ابعاد مختلف این کار را پیش از تصمیم گیری مورد بررسی قرار داده و شرایط سرمایه گذاری را در سایر کشورهای پیشرفته اروپایی مانند اتریش، سوئیس و... بسنجید. جهت اخذ اطلاعات تکمیلی در باب اقامت یونان با خرید ملک می توانید با مشاورین موسسه MIE تماس حاصل نمایید و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید. ضمن اینکه در صورت پر کردن فرم تماس نیز از می توانید از خدمات مشاوره رایگان تلفنی بهره مند گردید. همچنین شما سروران گرامی می توانید نظرات و سوالات خود را در بخش انتهایی این مقاله در قسمت "ثبت پرسش" مطرح سازید و در کمتر از 12 ساعت، پاسخ خود را دریافت نمایید.

امتیاز 4.36 از 5 ( 38 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
مهدي رمصاني
با عرض سلام. ممنون از مقاله مفيدتون. ايا با خريد ملك يونان فقط همسر وزفرزند اقامت ميگيرن ؟بقیه خانواده مثل پدر ومادر نمیاونن اقلمت بگیرن
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از الطافتان با خرید ملک در یونان بلی این امکان وجود دارد که شما برای پدر و مادر خود هم موفق به اخذ اقامت شوید. موفق باشید.
نادر مردفر
سلام ممنونم از اینکه مقاله بسیار عالی رو در خصوص خرید ملک یونان در اختیار ما قرار دادید. ببخشید آیا این مطلب صحیح است که میتوان با خرید ملک برای پدر و مادر خود و همسر اقامت اخذ کرد؟ آیا میتوان ابتدا ملک‌را دید سپس خرید کرد؟ آیا امکان اخذ پاسپورت برای خود و همراهان و پدر و مادر نیز وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی شما اگر شرایط عمومی لازم را داشته باشید با خرید ملک در یونان به تمامی این موارد می توانید دست پیدا کنید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
سید‌فرزاد
با‌سلام‌ایا‌میتوان‌با‌خرید‌ملک‌در‌یونان‌کار‌هم‌کرد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله شما از طریق خرید ملک در این کشور اقامت دائم و پاسپورت این کشور را اخذ می کنید و اجازه کار دارید. برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس گرفته و مشاوره رایگان در این زمینه دریافت نمایید. سپاس
حمید
سلام آیا با خرید ملک کمتر از ۲۵۰ هزار یورو در یونان ب اقامت میرسیم؟ مرسی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب شما برای اخذ اقامت یونان باید حداقل ملکی به ارزش 250 هزار یورو خریداری کنید تا اقامت دائم و پاسپورت این کشور را اخذ کنید. برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه تماس گرفته و مشاوره رایگان در این زمینه دریافت کنید. سپاس
احمد شکوری
با سلام. وقتتون بخیر . ممنونم از اطلاعات خوبی که در این مقاله دادین. ویدئو های بسیار خوبی در این مقاله گذاشته شده. یک سوال دارم در مورد خرید ملک یونان که ممنون میشم پاسخ بدین. آیا امکان پرداخت به صورت قسطی هم وجود دارد؟ آیا میتوان برای خرید ملک یونان وام گرفت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ارادت خیر. چنین امکانی وجود ندارد. برای بررسی گزینه های بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی رایگان پیشنهاد می کنم با موسسه ارتباط تلفنی برقرار بفرمایید. موفق باشید
قسیم شمیم
با عرض سلام . من افغانی هستم در کابل زندگی میکنم میتانم در یونان ملک خریداری کنم و اگر میتانم چطور لطفاً مشوره بدهید موافق باشید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما برای خرید ملک در یونان باید حداقل مبلغ 250000 یورو سرمایه گذاری نمایید و با خرید ملک به این ارزش می توانید اقامت این کشور را دریافت نمایید. برای اقدام می توانید با دفاتر ما تماس حاصل نمایید تا جهت مراحل اجرای کار راهنمای شما باشند.
میترا س
با سلام و خسته نباشید ، ایا میتوان با ۱۰۰۰۰۰یورو در یکی از جزایر یونان ملکی خرید که اقامت یونان هم بگیریم ،
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست گرامی، حداقل مبلغ لازم برای دریافت اقامت یونان از طریق خرید ملک مبلغ 250 هزار یورو می باشد.
فرهاد تاجی
با عرض ادب..من ساکن آلمان هستم و دارای پاسپورت آلمان.ایا میتوان با مبلغ هشتاد تا صد هزار یورو یک مهمان خانه کوچک در یونان خرید.یا بیزنس دیگری راه انداخت با این مبلغ
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب بله دوست عزیز میتوانید بیزینس کوچکی ران کنید و به مرور گسترش دهید
ali arash
سلام با خرید ملک میشود خرید بیزنس و یا کسب کار شخصی کرد
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد.
میترا شجاع
سلام فرموده بودید بعد از پنج سال ۲۵۰ هزار یورو رو می تونید با فروش ملک برگردونید سوالم این هست که ایا سود اوری و تورم مثل بیشتر کشورها بعد از پنج سال روی ملک خریداری شده وجود نداره؟منظورم افزایش قیمت ملک هست.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی این امکان وجود دارد که ملک شما هم با افزایش قیمت مواجه شود ولی کسی نمی تواند این موضوع گارانتی بکند. معمولاً در اروپا هم قیمت ملک افزایش پیدا میکنه
ملیحه وفادوست
نکات مثبت و منفی زندگی در یونان رو هم لطفا بنویسین... اینکه کیفیت زندگی در یونان نسبت به دیگر کشورهای حوزه شنگن چه تفاوتهایی داره؟ واقعا ارزش متحمل شدن سختی های مهاجرت به یه کشور دیگه رو داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز مهاجرت یک امر سلیقه ای است و هر فردی بر اساس اهداف و شرایطی که دارد می تواند کشور مورد نظرش را انتخاب بکند. و حتما هم باید نقاط مثبت و منفی باهم ذکر بشه
مریم
من و همسر و فرزندم قصد زندگی در یونان داریم اما واقعا استرس اینو داریم که از پس هزینه ها برمیایم یا نه به نظر شما ماهیانه چقدر باید خرج و مخارج زندگی رو بدیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب هزینه زندگی در یونان برای یک ماه، حداقل 2.788 یورو تخمین زده شده که نوع زندگی شما نیز در تغییر این عدد بسیار تاثیر گذار است.
ایسان
با خرید ملک میشه اقامت یونان رو گرفت و به همه کشور های عضو شنگن سفر کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
اگر ماکی که خریداری می فرمایید به ارزش حداقل250 هزار یورو باشد می توانید برای دریافت گلدن ویزای این کشور اقدام کنید و به تمام کشور های عضو شنگن بدون محدودیت سفر کنید.
فرشید عباس زاده
سلام به نظر شما کدوم شهرای یونان برای خونه خریدن بهتره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب به طور کلی کشور یونان فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در خرید ملک است که این فرصت در شهرهایی مانند آتن، یونان مرکزی، پلوپنز، جزیره کورفو و جزیره کرت بیشتر می باشد.
امیرحسین
من قصد خرید خونه در یونان رو دارم کدوم شهر بهتره که برم اونجا ملک بخرم؟!
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب به طور کلی خرید خانه در یونان با ریسک و خطر کمی همراه است اما شهرهای زیر دارای شرایط بهتری برای خرید خانه هستند: آتن یونان مرکزی پلوپنز جزیره کورفو جزیره کرت
صولتی
با چه مبلغی میتونیم گلدن ویزای یونان رو دریافت کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
حداقل سرمایه لازم برای دریافت گلدن ویزای یونان250هزار یورو می باشد
جعفر زنجانی
baraye inke betonim melk dar yoonan bekharim . cheghddr sarmaye niaze?
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب شما حداقل نیاز به 250 هزار یورو سرمایه دارید.
مهرزین زمانی
آیا با خرید ملک می توانیم به ویزا شنگن برسیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام بله با خرید ملکی که منجر به دریافت اقامت یونان شود می توانید به ویزای شنگن دست یابید.
مهین مقدم
آیا با خرید ملک یونان اجازه ویزا همراه برای همسر و فرزندان نیز صادر می شود؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام بله اجازه دریافت ویزا برای همسر و فرزندان زیر 21 سال صادر می گردد.
ابراهیمی
برای گرفتن اقامت بعد خرید ملک حتما مدتی رو توی یونان باید بگذرونیم ؟ در صورتی که واجبه مدت زمانش رو هم لطفا اطلاع رسانی کنید.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز خیر گلدن ویزای یونان شرط حضور خاصی نیاز ندارد.
سمیه مینایی
با توچه به محدودیت هایی که گفتین امکان خرید خونه توی مناطق روستایی یا شهر های کوچیک هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز معمولاً پروژه هایی که از سمت دولت انتخاب می شوند قابلیت گرفتن اقامت دارند، بهتر است این موارد را با وکیل تان مشورت نمایید.
دینا
با سلام بعد از چه مدت امکان فروش ملک رو داریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بعد از اینکه اقامت دائم را گرفتید بفروشید خیلی بهتر است. البته زودتر هم امکان فروش وجود دارد ولی ممکن است اقامت تان را تمدید نکنند.
سمانه آریایی
برای مهاجرت‌ به یونان میانگین هزینه های زندگی در این کشور چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
میانگین هزینه های زندگی در یاونان برای خانواده 4 نفره تقریبا 2000 یورو بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن می باشد.
آوا
سلام میخواستم برای دریافت اقامت یونان از طریق ملک اقدام کنم سوالی که از شما دارم اینه که آيا امکان تغییر کاربری ملک خریداری شده در یونان بعد از دریافت اقامت از طریق خرید ملک وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام بله امکان تغییر کاربری نوع ملک و یا خرید هتل پس از اتمام 5 سال اول اقامت در یونان وجود دارد.
روزیتا داور
آیا قانون ۲۵۰هزار یورو برای خرید ملک در ۲۰۲۳هم هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز فعلا تغییر قوانینی اعلام نشده باید منتظر ماه های آخر سال میلادی باشیم.
سعید
با سلام الان که ماه‌های آخر ۲۰۲۲ میلادی است آیا برای ۲۰۲۳ معلوم شده که عدد ۲۵۰۰۰۰ هست یا عدد سرمایه گذاری بیشتر شده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر اعلام بشه در کانال تلگرام و اینستاگرام اطلاع رسانی می کنیم.
تقی پور
وقتتون بخیر آیا در صورت داشتن فرزندی که از سلامتی کامل بهره بردار نیست و بالای ۲۱ سال هست می توان ایشون رو هم در کیس قرار داد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی در عموم خرید ملک ها اگر شما بتوانید وابستگی نشان بدهید فرزند بالای 18 سال شما هم در پرونده قرار می گیرد.
سعید
با سلام الان که ماه‌های آخر ۲۰۲۲ میلادی است آیا برای ۲۰۲۳ معلوم شده که عدد ۲۵۰۰۰۰ هست یا عدد سرمایه گذاری بیشتر شده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اگر اعلام بشه در کانال تلگرام و اینستاگرام اطلاع رسانی می کنیم.
سعید
سلام قصد مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک رو دارم میخواستم بدونم بهترین شهر های یونان برای خرید ملک کدام شهر ها هستند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
از جمله بهترین شهر های یونان برای خرید ماک عبارتند از: آتن، یونان مرکزی، پلوپنز، جزیره کورفو، جزیره کرت
مرتضی علی زاده
آیا با خرید هر نوع ملکی در یونان امکان اخذ گلدن ویزا نیز فراهم است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام خیر دوست عزیز ارزش ملک شما باید حداقل250 هزار یورو باشد تا بتوانید گلدن ویزا دریافت کنید.
سمانه بابایی
سلام یه سوال داشتم از حضورتون یعنی اگر ما یه خونه به ارزش250 هزار یورو بخریم بعد5 سال همه خانواده اقامت دائم میگیرن و بعد 7 سال همه پاسپورت یونان رو خواهند داشت؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود برای دریافت پاسپورت شما باید به زبان یونانی تسلط کافی پیدا کنید و در آزمون قبول شودی در صورت قبولی بله برای شما پاسپورت صادر می شود با خرید ملک اقامت شما و همسر و فرزندان زیر21 سال داده می گردد.
شهریار نوروزی
درود وقت بخیر.میخاستم بدونم اگر ملکی ب ارزش250هزار یورو بخریم.خواهر یا برادر هم شامل اقامت میشه یا فقط پدر مادر و فرزند شامل این شرایط میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام مخاطب گرامی این اقامت شامل فرد متقاضی، همسر، فرزندان و پدر و مادر می باشد.
مریم
سلام روزتون بخیر میخواستم بدونم اگه یه ملک با ارزش بخریم مثلا یه خونه بزرگ بعد میشه کاربری خونه رو به تجاری هم تغییر بدیم مثلا بشه گالری یا هتل؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز تا 5 سال امکان تغییر کاربری را نخواهید داشت بعد از 5 سال در صورت کسب مجوز های مربوطه این امکان فراهم خواهد بود.
afsaneh
سلام روزنون بخیر میخواستم بدونم با خرید هر نوع ملکی میتونیم به برای کشور یونان گلدن ویزا دریافت کنیم یا شرایط خاصی باید داشته باشه اون ملک؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و درود دوست عزیز ارزش ملک خریداری برای دریافت گلدن ویزا باید حداقل ۲۵۰ هزار یورو باشد تا فرد بتواند اقامت یونان را به دست آورد.
فری روحی
سلام ما خانواده ۴ نفره هستم منو همسرم و دو دختر ۳۰ و ۲۴ سال. بهترین کشور برای گرفتن اقامت همه اعضای خانواده و بدون شرط حضور کجاست. لطفا راهنمایی بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز اطلاعات دریافتی از شما ناقص است و رزومه شما بایستی با جزییات بیشتری بررسی گردد. از جمله روش های بدون شرط حضور می توان به خرید ملک در اسپانیا، یونان و قبرس جنوبی اشاره نمود . همچنین روش خودحمایتی فرانسه یکی از بهترین گزینه های بدون شرط حضور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید
Ali
سلام و خسته نباشید سوالی داشتم و اینکه در حال حاضر با وجود تحریم ها و غیره ایا اصلا میشه از ایران پول انتقال داد در حد ۳۰۰ هزار الی دو میلیون یورو؟ چون تا جایی که بنده شنیدم گویی که همه بانک ها تحریمن و سوال برای بنده شد روال انتقال پول چگونه است ممنون میشم راهنمایی کنید تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز تحت شرایطی امکان انتقال پول، مرحله به مرحله وجود دارد. در صورتی که شما اقامت داشته باشید بعد از افتتاح حساب امکان پذیر می باشد.
صنم
هزینه های جانبی اخذ اقامت در خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار تقریبا چقدر است؟ آیا حدود ۵۰ هزار یورو هزینه جانبی باید لحاظ شود؟ از جمله مالیات ارزش افزوده ۱۸ درصدی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام دوست عزیز بستگی به تعداد اعضای خانواده دارد. بین ۳۰ تا ۴۰ هزار یورو هزینه های جانبی خواهد داشت.
فاطمه لرستانی
آیا دولت یونان بابت خرید ملک به یک ایرانی وام میده و اگر میده به چه صورت بایداز پرداخت بشه و چه مقدار وام داده میشه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، امکان دریافت وام از دولت یونان برای خرید ملک وجود ندارد.
سمیه میرحسینی
سلام قیمت مسکن در یونان برای گرفتن اقامت حداقل چند هزار یورو هست وآیا می‌شود وام مسکن اونجا گرفت وقیمت اجاره هاش رو هم بفرمایید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما باید خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار یورو میتوانید اقامت یونان را اخذ نمایید. امکان دریافت وام برای ملک اول نه ولی برای ملک های بعد وجود دارد و قیمت اجاره ها بسته به ملک شما میتواند متغیر باشد.
haniyeh
سلام وقت بخیر حداقل سرمایه گذاری برای خرید ملک در یونان و دریافت پاسپورت چقدر هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. حداقل مبلغ برای این امر 250 هزار یورو می باشد.
مشاوره رایگان