تحصیل مهندسی در فرانسه

7 نظر

تحصیل مهندسی در فرانسه، هزینه های تحصیل مهندسی فرانسه، شرایط سنی، هزینه و مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش مهندسی در فرانسه در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. شرایط اخذ پذیرش و تحصیل مهندسی در فرانسه چیست؟ هزینه تحصیل مهندسی در فرانسه چقدر می باشد؟ مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش مهندسی در فرانسه چیست؟ آیا امکان تحصیل مهندسی در فرانسه به همراه بورسیه تحصیلی وجود دارد؟ وضعیت اقامت پس از تحصیل مهندسی در فرانسه چگونه می باشد؟ فرانسه کشوری با تمدن و فرهنگ غنی، و بزرگترین کشور اروپای غربی، به دلیل دارا بودن دانشگاه هایی با سطح علمی بالا و هزینه های پایین تحصیل نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بین المللی می باشد. تحصیلی مهندسی در فرانسه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های دولتی و خصوصی فرانسه امکان پذیر است. تحصیل مهندسی در کشور فرانسه در مقاطع گوناگون، شرایط و نیازمندی هایی دارد. در این مقاله علمی که توسط کارشناسان موسسه ملک پور به نگارش درآمده است، کوشیده ایم که تمامی جزئیات مربوط به تحصیل مهندسی در کشور فرانسه در مقاطع گوناگون را در اختیار شما سروران گرامی قرار دهیم. دوستان گرانقدر پس از بررسی این مقاله علمی در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان مجرب موسسه ملک پور تماس برقرار کنید و در قالب مشاوره رایگان تلفنی، اطلاعات تکمیلی را در خصوص تحصیل مهندسی در کشور فرانسه به دست آورید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

تحصیل مهندسی در فرانسه

معرفی کلی کشور فرانسه برای تحصیل مهندسی

همانطور که بیان داشتیم تحصیل مهندسی در فرانسه در مقاطع مختلف آموزش عالی در دانشگاه های فرانسه امکان پذیر است که به دو دسته تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شود. تحصیل در دانشگاه های دولتی عموماً به زبان فرانسوی و تحصیل در دانشگاه های خصوصی یا بین المللی به زبان انگلیسی می باشد. برای تحصیل مهندسی در دانشگاه های دولتی دانشجو می بایست مدرک زبان فرانسوی معتبر ارائه کند و برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیاز به مدرک زبان انگلیسی آیلتس می باشد. علاوه بر مدرک زبان، برای تحصیل مهندسی در فرانسه در هریک از مقاطع دانشجو می بایست سایر مدارک مورد نیاز را تهیه نماید.

پیش از بررسی شرایط تحصیل مهندسی در فرانسه در مقاطع گوناگون، شرایط کلی کشور فرانسه را بررسی می نماییم. فرانسه در اروپای غربی و در همسایگی کشور های بلژیک، آلمان، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، موناکو، آندورا و لوکزامبورک قرار دارد. فرانسه با داشتن مساحتی بالغ بر 640 هزار کیلومتر مربع، پهناورترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا می باشد. شهر زیبا و تاریخی پاریس پایتخت فرانسه است. زبان رسمی فرانسه زبان فرانسوی و دین اکثریت مردم آن مسیحی می باشد. فرانسه از کشور های توسعه یافته جهان با قدرت اقتصادی و تولید ناخالص داخلی بالا به حساب می آید. این کشور در صنایع مختلفی همچون پتروشیمی، هواپیما سازی، کشتی سازی، صنایع شیمیایی، ماشین آلات، صنایع دفاعی و... پیشرفت های چشمگیری داشته است. پول رایج در فرانسه یورو و فرانک اقیانوسیه است. فرانسه از لحاظ اقلیم، یک کشور چهار فصل است و در مناطق مختلف این کشور می توان آب و هوای مختلفی را تجربه کرد. فرانسه از نظر کیفیت زندگی، کیفیت نظام آموزشی و نظام سلامت، امید به زندگی و امکانات رفاهی استاندارد های بالایی دارد و کشور ایده آلی برای زندگی به حساب می آید. بسیاری از دانشگاه های فرانسه همچون دانشگاه PSL، دانشگاه سورین و پلی تکنیک در رتبه بندی جهانی در جایگاه بالایی قرار دارند و این حاکی از کیفیت آموزشی بالا در فرانسه می باشد. با توجه به دلایل ذکر شده، فرانسه به یکی از مقاصد مهم مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و... تبدیل شده است. به علاوه فرانسه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری نیز محسوب می شود. 

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد تحصیل رایگان در فرانسه

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تحصیل رایگان در فرانسه

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تحصیل رایگان در فرانسه

تحصیل مهندسی در فرانسه در مقطع لیسانس

در این بخش به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز تحصیل مهندسی در فرانسه در مقاطع مختلف می پردازیم. برای تحصیل مهندسی در فرانسه در مقطع لیسانس شخص می تواند از دانشگاه های دولتی یا خصوصی پذیرش بگیرد. اولین نیازمندی برای تحصیل مهندسی در فرانسه در مقطع لیسانس، داشتن مدرک دیپلم 12 ساله است. شرط دوم داشتن مدرک زبان معتبر می باشد. برای تحصیل مهندسی در فرانسه در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی دانشجو می بایست مدرک زبان فرانسوی با نمره B2 ارائه کند و برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی، مدرک آیلتس 6 مورد نیاز است. یکی دیگر از نیازمندی های تحصیل مهندسی در فرانسه در مقطع لیسانس، داشتن معدل بالای 14 - 15 از 20 می باشد. طول دوره تحصیل مهندسی در کشور فرانسه 3 سال می باشد. هزینه تحصیل مهندسی در دانشگاه های دولتی فرانسه برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان، برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا بسیار ارزان و در دانشگاه های خصوصی بسته به دانشگاه و رشته انتخابی فرد متفاوت است. هزینه تحصیل مهندسی در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی فرانسه به طور میانگین 2،700 یورو در سال و در دانشگاه های خصوصی بین 3 تا 12 هزار یورو در سال است. هزینه های تحصیل مهندسی در برخی از دانشگاه های خصوصی فرانسه بالاتر از 12 هزار یورو می باشد. دانشجویان متقاضی تحصیل مهندسی در دانشگاه های دولتی فرانسه در صورتی که مدرک زبان فرانسوی نداشته باشند، می توانند با ثبت نام در دوره های زبان فرانسه وارد این کشور شوند و پس از گذراندن دوره زبان و اخذ مدرک B2 فرانسوی برای پذیرش از دانشگاه های دولتی فرانسه اقدام نمایند.

تحصیل مهندسی در فرانسه در مقطع فوق لیسانس

تحصیل مهندسی در فرانسه در مقطع فوق لیسانس نیز در دانشگاه های دولتی و خصوصی فرانسه امکان پذیر است. برای تحصیل مهندسی در فرانسه در مقطع فوق لیسانس دانشجو می بایست مدرک لیسانس را داشته باشد. رشته تحصیلی دانشجو در مقطع لیسانس و فوق لیسانس می بایست یکسان یا گرایشی از لیسانس باشد. شرط دوم برای تحصیل مهندسی در فرانسه در مقطع فوق لیسانس، داشتن مدرک زبان معتبر است. دانشجو برای تحصیل در این مقطع در دانشگاه های دولتی می بایست مدرک زبان B2 فرانسوی و در دانشگاه های خصوصی مدرک آیلتس 6 – 6.5 را ارائه کند. دانشجویان متقاضی می بایست معدل بالای 14 – 15 از 20 در مقطع لیسانس به دست آورده باشند. طول دوره تحصیل مهندسی در کشور فرانسه بین 1 – 2 سال می باشد. شهریه این مقطع در دانشگاه های دولتی برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان و برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا تقریباً 3،700 یورو در سال می باشد. دانشجویان دانشگاه های خصوصی برای تحصیل مهندسی در این مقطع باید هزینه ای بین 10 تا 20 هزار یورو پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که دوره های زبان فرانسوی در این کشور برگزار می شود و علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه می توانند با شرکت در کالج های برگزارکننده دوره زبان، زبان فرانسوی را آموخته و با کسب نمره قبولی، آماده پذیرش در دانشگاه شوند.

انتخاب دفتر مهاجرتی

دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC)

تحصیل مهندسی در فرانسه در مقطع دکتری (PHD)

یکی دیگر از مقاطعی که دانشجویان می توانند به تحصیل مهندسی بپردازند، مقطع دکتری می باشد. برای تحصیل مهندسی در فرانسه در مقطع دکتری دانشجو می بایست دوره لیسانس و فوق لیسانس را با موفقیت به اتمام رسانده و معدل بالایی در این مقطع بدست آورده باشند. رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می بایست یکسان باشد. اولین قدم برای تحصیل مهندسی در مقطع دکتری این است که دانشجو از یک سوپروایزر در دانشگاه های فرانسه تاییدیه دریافت نماید. دانشجو می بایست نشان دهد سطح علمی بالایی دارد، معدل و دانش زبانی وی مطلوب است، چندین مقاله ISI دارد، رزومه و پروپزال خوبی دارد و اشتیاق خود را برای تحصیل در مقطع دکترا نشان دهد. دانشجویان متقاضی می بایست انگیزه نامه قوی و چند توصیه نامه ارائه دهند. دانشجویان برای اخذ پذیرش دکتری در رشته های مهندسی ابتدا با اساتید راهنما از طریق ایمیل ارتباط برقرار می نمایند و پس از دریافت تاییدیه، پذیرش دانشگاه را دریافت می کنند. مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل مهندسی در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی مدرک C1 فرانسوی و در دانشگاه های خصوصی مدرک آیلتس 7 می باشد. دوره دکتری در فرانسه 3 – 4 سال به طول می انجامد و شهریه تحصیلی در دانشگاه دولتی 380 یورو در سال می باشد. پیدا کردن سوپروایزر مهمترین قدم در تحصیل دکتری در فرانسه و دشوارترین مرحله آن نیز می باشد، دانشجویانی که قصد تحصیل مهندسی در مقطع دکتری را دارند می توانند تحصیل خود را در دانشگاه های اتریش و انگلستان ادامه دهند. موسسه ملک پور شما عزیزان را در تمامی مراحل پذیرش دکتری از جمله پیدا کردن سوپروایزر راهنمایی می نماید. شما عزیزان می توانید شرایط تحصیل دکترا در اتریش، هلند و مجارستان را در لینک های زیر مشاهده نمایید.

دانشگاه های برتر فرانسه برای تحصیل مهندسی

بسیاری از دانشگاه های فرانسه کیفیت آموزشی بالایی قرار دارند و در رده بندی جهانی، در جایگاه های خوبی قرار گرفته اند. برخی از دانشجویان متقاضی تحصیل مهندسی در فرانسه تمایل دارند در دانشگاه های برتر این کشور به تحصیل خود بپردازند. برای تحصیل در دانشگاه های برتر فرانسه شخص می بایست شایستگی علمی بالایی داشته باشد. رقابت برای تحصیل در دانشگاه های برتر فرانسه بسیار بالا می باشد. شما عزیزان می توانید برخی از دانشگاه های برتر فرانسه را در جدول زیر مشاهده نمایید.

دانشگاه های برتر فرانسه

رتبه در فرانسه

رتبه در QS

دانشگاه PSL

1

52

دانشگاه پلی تکنیک

2

61

دانشگاه سوربن

3

83

CentraleSupélec

4

138

مدرسه عالی عادی لیون

5

161

Ecole des Ponts ParisTech

6

242

Sciences Po

7

242

دانشگاه پاریس

8

275

دانشگاه پانتئون-سوربن پاریس 1

9

287

پاریس-ساکلی ENS

10

291

هزینه تحصیل مهندسی در فرانسه

هزینه تحصیل مهندسی در فرانسه در دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است. در دانشگاه های دولتی فرانسه بسته به ملیت دانشجو میزان هزینه های تحصیل متفاوت است، هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا تقریباً رایگان است. هزینه های تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی و خصوصی فرانسه بسته به مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه متفاوت است.

دانشگاه

مقطع تحصیلی

هزینه های سالیانه تحصیل به یورو

دولتی

لیسانس

2،700

فوق لیسانس

3،700

دکتری

380

خصوصی

لیسانس

3،000 – 12،000

فوق لیسانس

10،000 – 20،000

دکتری

بسته به رشته و دانشگاه متفاوت است.

هزینه زندگی در فرانسه

بحث هزینه های زندگی در فرانسه یکی از موضوعات مهم برای دانشجویان متقاضی تحصیل مهندسی در فرانسه می باشد. یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار بر هزینه های زندگی نرخ تورم در یک کشور می باشد. نرخ تورم به معنی افزایش غیرمنطقی قیمت ها است. نرخ تورم فرانسه در سال 2020 به نزدیک صفر رسیده است. این موضوع نشان دهنده ثبات قیمت ها در کشور فرانسه می باشد. به طور کلی هزینه زندگی در فرانسه در مقایسه با هزینه زندگی در ایران بالاتر است و تفاوت آن در خصوص اجاره بها تا 45 درصد و در خصوص سایر هزینه ها تا 93 درصد است. هزینه های تعدادی از اقلام و خدمات در کشور فرانسه را در جدول زیر مشاهده می نمایید.

اقلام

قیمت ها یورو

غذا، رستوران ارزان قیمت

13

غذا برای 2 نفر، رستوران متوسط

50

آب (بطری 0.33 لیتری)

1.68

شیر (1 لیتر)

0.98

نان (500 گرم)

1.41

برنج (1 کیلوگرم)

1.84

تخم مرغ (12عدد)

3

پنیر محلی (1 کیلوگرم)

15

گوشت گاو (1 کیلوگرم)

15

بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)

1.7

شروع تاکسی (تعرفه عادی)

3.4

هزینه مصرفی (برق، گاز، آب، زباله)

146

اینترنت (60 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، داده های نامحدود، کابل / ADSL)

27

اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

683

اجاره ماهانه آپارتمان 1 اتاق خواب خارج از مرکز

525

 

در جدول زیر می توانید هزینه های زندگی به جز هزینه اجاره ملک را در شهرهای مهم فرانسه مشاهده نمایید.

شهرهای فرانسه

هزینه های ماهیانه زندگی به یورو

پاریس

1.145

لیون

1.000

مارسی

940

Nice

940

بورسیه تحصیلی فرانسه برای تحصیل مهندسی

تحصیل مهندسی در فرانسه به همراه بورسیه های تحصیلی امکان پذیر است. برای اخذ بورسیه تحصیلی دانشجو می بایست شایستگی علمی بالایی داشته باشند. در جدول زیر برخی از بورسیه های تحصیلی فرانسه در مقاطع مختلف آمده است.

شرایط

بورسیه های تحصیلی

اعطای ملبغ 1،180 یورو به دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

بورسیه تحصیلی ایفل

کمک هزینه تحصیلات تکمیلی شامل چند دانشگاه و موسسه اروپایی و غیراروپایی

بورسیه تحصیلی اراسموس

کمک هزینه تحصیلی در مقطع فوق لیسانس به رشته های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی

بورسیه تحصیلی ENS لیون

اعطای کمک هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (مبلغ 5 تا 16 هزار یورو)

بورسیه تحصیلی امیل بوتمی

اعطای 5 هزار یورو کمک هزینه در هر ترم به دانشجو

بورسیه تحصیلی موسسه گرنوبل فناوری

شامل هزینه تحصیل و خوابگاه برای دانشجویان دکترا

بورسیه تحصیلی اکول نرمال سوپریور

تحصیل مهندسی در فرانسه به زبان انگلیسی

همانطور که در بخش های قبل اشاره نمودیم، دانشگاه های فرانسه به دو دسته دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی یا بین المللی تقسیم می شود. دانشجویانی که قصد تحصیل مهندسی در فرانسه به زبان انگلیسی را دارند بایستی از دانشگاه های خصوصی فرانسه پذیرش اخذ نمایند. دانشجویان متقاضی می بایست با توجه به مقطع تحصیلی خود مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز را ارائه نمایند. دانشجویان برای تحصیل مهندسی در مقطع لیسانس به آیلتس 6، در مقطع فوق لیسانس به آیلتس 6 – 6.5 و در مقطع دکتری به آیلتس 7 نیاز دارند. تحصیل مهندسی در کشور فرانسه در دانشگاه های خصوصی و به زبان انگلیسی شامل هزینه می باشد و رایگان نمی باشد. یکی از کشورهایی که تحصیل به زبان انگلیسی در آن بسیار ارزان و تقریباً رایگان می باشد کشور ایتالیا است. افرادی که تمایل به تحصیل رایگان به زبان انگلیسی دارند می توانند شرایط تحصیل رایگان در کشور ایتالیا را مشاهده نمایند.

مدارک لازم برای تحصیل مهندسی در فرانسه

برای اخذ پذیرش و تحصیل مهندسی در فرانسه و همچنین دریافت ویزای تحصیلی فرانسه، دانشجو می بایست مدارکی را ارائه نماید. اخذ پذیرش در هر یک از مقاطع نیاز به مدارکی دارد که در جدول زیر می توانید این مدارک را مشاهده فرمایید.

مقاطع تحصیلی

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش

کارشناسی

1.گواهی تحصیلی دیپلم 12 ساله

2.ریزنمرات دیپلم ومعدل

3.مدرک زبان B2 فرانسوی یا آیلتس 6

4.انگیزه نامه

5.توصیه نامه

6.کپی پاسپورت

کارشناسی ارشد

* علاوه بر موارد ذکر شده در بخش کارشناسی

1.گواهی تحصیلی کارشناسی

2.ریزنمرات کارشناسی

3.رزومه تحصیلی و کاری

4.مدرک زبان B2 فرانسوی یا آیلتس 6 – 6.5

دکترا

* علاوه بر موارد ذکر شده در بخش کارشناسی و کارشناسی ارشد

1.گواهی تحصیلی کارشناسی ارشد

2.ریزنمرات کارشناسی ارشد

3.پروپوزال و مقالات ISI

4.توصیه نامه از یک یا چند استاد

5.دریافت تاییدیه از استاد راهنما

6.مدرک زبان C1 فرانسوی یا آیلتس 7

 

دانشجویانی که مدرک زبان فرانسوی ندارند و قصد شرکت در دوره های زبان فرانسه و پس از آن ورود به دانشگاه را دارند می توانند با ارائه مدرک حداقل A1 - A2 فرانسه پذیرش کالج فرانسه را اخذ نمایند. دانشجویان پس از اخذ پذیرش می توانند برای درخواست ویزا اقدام نمایند. برای اخذ ویزا شخص می بایست اصل و ترجمه مدارک به زبان فرانسوی را به سفارت فرانسه در کشور خودشان ارائه دهند.

ردیف

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی

1

پاسپورت معتبر

2

عکس استاندارد

3

مدارک تحصیلی

4

ریزنمرات مقاطع تحصیلی

5

مدرک زبان

6

نامه پذیرش از دانشگاه

7

انگیزه نامه و توصیه نامه

8

فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی

9

اجاره نامه یا نامه رزرو هتل

10

بیمه درمانی

11

نامه تمکن مالی

ویزای همراه دانشجویان مهندسی در فرانسه

از موضوعات حائز اهمیت برای دانشجویان متقاضی تحصیل مهندسی در فرانسه، شرایط ویزای همراه می باشد. کشور فرانسه برای اعطای ویزای همراه کمی سخت گیر است. دانشجویانی که قصد تحصیل مهندسی در فرانسه را دارند بهتر است ابتدا خودشان وارد کشور فرانسه شوند و تحصیل خود را آغاز نمایند و پس از گذشت مدتی از تحصیل خود برای خانواده یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای الحاق به خانواده دهند. بدین شکل شانس ویزا بسیار افزایش می یابد و خانواده شخص می توانند وارد کشور فرانسه شوند. البته فرانسه به همراه دانشجو اجازه کار نمی دهند و همسر و فرزندان شخص فقط می توانند تحصیل کنند. برای دریافت ویزای همراه فرانسه یا ویزای الحاق به خانواده شخص می بایست مدارک زیر را ارائه نماید:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس استاندارد
  • سند ازدواج برای همسر دانشجو و مدارک هویتی برای فرزندان زیر 18 سال
  • فرم درخواست ویزای همراه یا الحاق به خانواده
  • نامه تمکن مالی برای تامین هزینه های اسکان و زندگی دانشجو و همراهان
  • گواهی از پلیس محلی برای اثبات محل سکونت دانشجو و همراهان

وضعیت اقامت پس از تحصیل مهندسی در فرانسه

از موضوعات مهم برای دانشجویان متقاضی تحصیل مهندسی در فرانسه، شرایط کار حین تحصیل و پس از تحصیل و همچنین آثار حقوقی و اقامتی پس از تحصیل می باشد. دانشجویان محصل در رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی به مدت 10 ساعت در هفته، در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 20 ساعت در هفته و در مقطع دکتری به مدت 30 ساعت در هفته در ایام باز بودن دانشگاه ها اجازه کار دارند. در ایام تعطیلات نیز اجازه کار تمام وقت دارند. فرانسه به دانشجویانی که در مقاطع مختلف آموزش عالی تحصیل خود را به اتمام رسانده اند، به مدت 6 ماه – 1 سال اجازه اقامت کار پس از تحصیل در فرانسه می دهد. دانشجویان می توانند در این مدت به دنبال شغل مورد نظر خود بگردند و با پیدا کردن کارفرمایی در فرانسه که به آنها پیشنهاد کاری دهد، می توانند اقامت کار پس از تحصیل در فرانسه را به اقامت کاری موقت 2 ساله تبدیل نمایند. یکی از نکات حائز اهمیت در پیدا کردن کار در یک کشور، نرخ بیکاری آن کشور می باشد. در سال 2022 نرخ بیکاری فرانسه 7.23 بوده است که نسبت به سال های قبل کاهش یافته است. در جدول زیر می توانید تغییرات نرخ بیکاری در فرانسه را در سال های اخیر مشاهده نمایید.

کار در فرانسه

افرادی که بتوانند 5 سال در کشور فرانسه اقامت قانونی داشته باشند و مالیات پرداخت کنند، می توانند برای اخذ اقامت دائم فرانسه درخواست دهند. نکته قابل توجه در رابطه با تحصیل در فرانسه این است که فرانسه به افرادی که به مدت 5 سال در این کشور به زبان فرانسوی تحصیل کنند، اقامت دائم اعطا می کند. افرادی که 5 سال اقامت دائم این کشور را دارند، می توانند برای اخذ تابعیت و پاسپورت فرانسه درخواست دهند.

مزایای تحصیل مهندسی در فرانسه

حتما می دانید وقتی صحبت از تحصیل مهندسی در دانشگاه های جهان می شود، فرانسه یکی از جایگاه های صدر جهان را در تحصیلات مهندسی به صورت بین المللی دارد. تحصیل مهندسی امروزه خواستگاه ویژه ای در جهان دارد. این موضوع در پی کیفیت بالای تحصیل، تدریس و دانشگاه های فرانسه است. بنابراین مزایای تحصیل مهندسی در فرانسه سبب شده تا این کشور مقصدی دلخواه برای دانشجویان سراسر جهان باشد. با ما باشید تا از مزایای تحصیل مهندسی در فرانسه شما ار با خبر کنیم.

مدرک دانشگاهی معتبر مهندسی در فرانسه

فارغ التحصیلان مهندسی در فرانسه از مدارک معتبر دانشگاهی برخوردارمی شوند. در دانشگاه های فرانسه دانشجویان به کلیه علوم کاربردی و تخصصی به صورتی حرفه ای اشنا شده و از این رو هنگام فراغت از تحصیل به راحتی وارد بازار کار در فرانسه می شوند.

شهریه مقرون به صرفه تحصیل مهندسی در فرانسه

هزینه و شهریه های مقرون به صرفه دانشگاه ها از دیگر مزایای تحصیل مهندسی در فرانسه است. گرچه کشورهای توسعه یافته از هزینه های و امکانات زیادی برخوردارند با این حال دانشگاه های فرانسه اغلب کم هزینه بوده و شهریه کمی دارند.

تنوع رشته های مهندسی

در دانشگاه های فرانسه برنامه ها ورشته های تحصیلی متنوع و متعددی اموزش می دهد. این موضوع خود از دیگر مزایای تحصیل در فرانسه است. رشته های مهندسی ارائه شده نظیر کنترل خودکار، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی سازه، طراحی محصول-فرآیند، طراحی سیستم و... اغلب رشته های تحصیلی به روز دنیا هستند که دانشجویان به صورت حرفه ای و تخصصی با ان ها آشنا می شوند.

اسکان و حمل و نقل کم هزینه

اسکان و حمل و نقل برای دانشجویان بسیار کم هزینه است و اغلب شامل کمک های مالی حدود 100 تا 200 یورو می شود. اقامت و حمل و نقل از جمله موارد مهم برای دانشجویان مخصوصا دانشجویان بین المللی است که در فرانسه به طور معمول از هزینه کمی برخوردار است.

فرصت های پس از فارغ التحصیلی

همانطور که پیش تر اشاره شد مدرک تحصیل مهندسی فرانسه بسیار معتبر بوده و پس از فراغت از تحصیل افرادی که به صورت تمام وقت در فرانسه تحصیل کرده باشند می توانند مجوز کار یک ساله در یافت کنند.

تاکید بر تحقیق و توسعه

فرانسه از موسسات و مراکز تحقیقاتی علمی ویژه ای برخودار است و بر تحقیق و توسعه تاکید داشته و از پژوهش بسیار حمایت می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مهاجرت به سایر کشورهای جهان می توانید از پکیج راهنمای گام به گام اخذ اقامت که تدریس جناب استاد ملک پور است استفاده نموده و در حد یک کارشناس مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

گام به گام تا اخذ اقامت


سوالات متداول

تحصیل مهندسی در دانشگاه های دولتی رایگان است؟

تحصیل مهندسی برای شهروندان اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی فرانسه رایگان است و برای متقاضیان تحصیل از کشورهای غیر اتحادیه اروپا بسیار کم هزینه است.

تحصیل مهندسی در دانشگاه های خصوصی برای مقطع کارشناسی حدودا چقدر هزینه خواهد داشت؟

برای دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه های خصوصی هزینه 10000 تا 20000 یورو دارد.

برای دکتری مهندسی دوره تحصیلی چند ساله بوده و چه مدرک زبانی مورد نیاز است؟

طول دوره دکتری در فرانسه 3 الی 4 سال بوده و مدرک ایلتس با نمره 7 الزامی است.

برای مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های فرانسه و رشته های مهندسی مدرک زبان ایلتس باید چه سطحی داشته باشد؟

برای فوق لیسانس ایلتس حداقل با نمره 6 الی 6.5 نیاز است.

تحصیل مهندسی در فرانسه و سخن پایانی

تحصیل مهندسی در فرانسه، شرایط سنی، هزینه و مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش مهندسی در فرانسه در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. تحصیل مهندسی در فرانسه در مقاطع مختلف امکان پذیر است. هزینه تحصیل مهندسی در فرانسه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر است. شرایط مطلوب کشور فرانسه سبب شده دانشجویان از سراسر جهان به فرانسه سفر کنند و تحصیل خود را در این کشور ادامه دهند. البته تحصیل مهندسی در مقطع دکتری در فرانسه به دلیل دشواری در پیدا کردن استاد راهنما سخت می باشد. تحصیل دکتری در کشور های اتریش و انگلستان شرایط مطلوب تری نسبت به فرانسه دارد. در این مقاله علمی کوشیده ایم اطلاعات جامعی در زمینه تحصیل مهندسی در فرانسه در اختیار شما دوستان گرامی قرار دهیم. در صورتی که در این باب سوال یا ابهامی داشتید، می توانید با موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان باتجربه ما مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. در صورت ثبت نظرات خود در بخش "ثبت پرسش" نیز می توانید پاسخ آن ها را توسط مشاورین متخصص به دست آورید.

امتیاز 4.6 از 5 ( 9 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
سیمین
سلام و درود. تشکر می کنم از مقاله های خوبتون که در سایت قرار می دهید. من قصد دارم از طریق تحصیل در رشته مهندسی به فرانسه مهاجرت کنم. در مور همراه در مقاله تحصیل مهندسی در فرانسه خوندم که همراه بعد می تواند ملحق شود. سوالم از شما این است که این مدت زمان چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عر ض ارادت همراهی شما باعث افتخار ماست. همانطور که فرمودید الحاق همراه در فرانسه به صورت همزمان نیست و زمان الحاق همراه بسته به شرایط می تواند حدود 3 ماه زمان ببرد.
عرفان95
سلام خسته نباشید ببخشید برای تحصیل مهندسی در فرانسه ازمون ورودی دارد یا خیر؟؟خیلی ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، به طور کلی آزمونی مانند کنکور خیر اما ممکن است دانشگاه ها بنا به تقاضا و برای گزینش دانشجویان مصاحبه ها یا آزمون هایی برگزار نمایند زیرا تعداد محدودی پذیرش دارند. توجه داشته باشید که دانستن زبان فرانسوی از الزامات تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور است.
مهدی بدیری
سلام من دیپلم فنی حرفه ای دارم شاخه شبکه و نرم افزار آیا دیپلم مورد تایید دانشگاهای فرانسه هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست گرامی، در صورتی که مدرک دیپلم شما 12 ساله باشد برای تحصیل می توانید از آن استفاده نمایید اما اگر قصد کار دارید عموماً از شما مدرک آکادمیک میخواهند و سابقه کار خوب.
Maryam N
سلام آیا این درسته که میگن تحصیل تو فرانسه اگه به زبان فرانسوی باشه و مدرک بی۲ داشته باشیم رایگانه؟و حین تحصیل میشه برای گرفتن اقامت اقدام کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام بله دوست عزیز و شما در حین تحصیل اجازه کار پارت تایم خواهید داشت که بعد از فارغ التحصیلی میتوانید اجازه کار فول تایم داشته باشید
سینایوسف نژاد
سلام بنده لیسانس ریاضی و ارشد مهندسی صنایع دارم اگه برای ارشد در دانشگاه فرانسه اقدام کنم و هزینه هم برام مهم است. با این شرایط آیا مدرک زبان فرانسه بهتره یا زبان انگلیسی؟ و اینکه میتونم دوباره ارشد صنایع بخونم یا حتما همون رشته لیسانس باید ادامه بدم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز دانشگاه های دولتی فرانسه رایگان و به زبان فرانسوی می باشند. دانشگاه های بین المللی با زبان انگلیسی و با هزینه می باشند. در صورت داشتن سن مناسب می توانید برای مقطع ارشد مجدد تحصیل نمایید.
میشه با دیپلم تجربی مهدسی خوند تو فرانسه؟
سلام. میشه با دیپلم تجربی مهندسی خوند تو فرانسه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد.
علی
سلام و درود . ببخشید منظور از ریز نمرات ، فقط مربوط به پایه دوازدهم هست یا کل دبیرستان ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز ریز نمرات سه سال اخر بایستی ترجمه گردد.
مشاوره رایگان