تحصیل دکترا در آمریکا - شرایط تحصیل و مدرک زبان مورد نیاز

20 نظر

در دوران تحصیل دکترا در آمریکا، شما یک محقق واقعی خواهید بود. شما به عنوان یک آزمایشگر برجسته و یک تحلیلگر، تسلط عمیقی خواهید داشت. تحصیل دکترا در آمریکا معمولاً با طول دوره 4 الی 6 ساله شامل کار درسی و تحقیق می شود. مرحله درسی به 1 تا 3 سال برای تکمیل نیاز دارد و پس از آن یک امتحان مقدماتی، یک آزمون جامع یا یک سری امتحانات انجام می شود. پس از قبولی در این آزمون ها، دانشجویان به مرحله تحقیق می روند که شامل انجام تحقیقات اصلی و نوشتن پایان نامه است.

شهریه دوره های دکترا در آمریکا بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت است. دانشگاه های دولتی در آمریکا در مقایسه با دانشگاه های خصوصی شهریه کمتری ارائه می دهند. برای دانشجویان بین المللی، شهریه می تواند از 20000 دلار تا 50000 دلار در سال متغیر باشد.

شرایط حداقلی تحصیل دکترا در آمریکا به شرح زیر است:

  • معدل: 15
  • مهارت زبان: تافل 80 و آیلتس 7
  • آزمون های ورودی: نمره GRE 310 - 330  یا نمرات معادل GMAT 
  • رزومه تحصیلی: داشتن دو یا چند مقاله علمی پژوهشی چاپ شده در مجلات ISI یا سایر ژورنال معتبر

برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه تحصیل دکتری در آمریکا با مشاوران ما در موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین با پر کردن فرم تماس می توانید از خدمات مشاوره تلفنی رایگان موسسه بهره مند گردید.

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ماتحصیل دکترا در آمریکا

شرایط اپلای برای دکترا در آمریکا

شرایط اپلای برای دکترا در آمریکا به شرح زیر است:

مدرک تحصیلی مقطع پیشین

متقاضی تحصیل دکتری در آمریکا نیاز نیست حتماً مدرک فوق لیسانس داشته باشید دلیل این امر این است که نظام آموزشی آمریکا مقاطع فوق لیسانس و دکترا به نحوه اثربخشی با هم ادغام کرده است برخی از دانشجویان در انتهای بخش تئوریک دوران تحصیل خود مدرک فوق لیسانس دریافت می کنند اگر در حال حاضر فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس هستید این امر به سود شما خواهد بود و زمان کمتری را در قسمت تئوریک مقطع خود سپری خواهید کرد تصمیم گیری در این زمینه بر عهده دانشکده محل تحصیل شماست.

میانگین نمرات

در دانشگاه های آمریکا به این صورت است که از سیستم میانگین نمرات برای سنجش عملکرد تحصیلی دانشجویان استفاده می کنند میانگین شما در اغلب موارد محصول ارزیابی قسمتهای مسئول ارزیابی عملکرد شما در بخش های مختلف یک دوره آموزشی است دانشکده های تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده ممکن است معادل را برای مدرک شما در نظر بگیرند که مبتنی بر نمرات و که مبتنی بر نمرات شما در مقاطع قبلی است لازم است بدانید که صرف داشتن معدل بالا یا پایین تعیین کننده موفقیت یا شکست شما در پذیرش phd در امریکا نخواهد بود در اغلب موارد دانشگاه ها معمولاً حد نصاب ای برای میانگین را در نظر نمی گیرند به طور کلی میانگین ۳ یا بالاتر را میتوان معیار قابل قبولی در نظر گرفت این میزان معادل میانگین ۲.۱ نیزشایسته در نظام آموزشی است.

امتحانات ورودی

بسیاری از دانشگاه ها در آمریکا از امتحان ها از آزمون های ورودی برای سنجش داوطلبین استفاده می کنند این آزمون ها مهارت هایی از جمله سواد خواندن و نوشتن سواد ریاضی تفکر انتقادی و اشکال مختلف تفکر را می سنجند کسب نمرات بالا در چنین آزمونهای نشان می دهد که شما توانایی های لازم برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آمریکا را دارید دانشگاه های آمریکا معمولاً چنین آزمونهای را به طور مستقل برگزار نمی کند اگرچه اما ممکن است در فرایند پذیرش از شما بخواهند که مقاله‌ای بنویسید یا تمرینی انجام دهید در واقع دانشگاههای امریکا آزمون های مستقل برای سنجش توانایی های داوطلبین خود استفاده می‌کند که معتبرترین آزمون ها مشهورترین این آزمون ها آزمون جی آر ای است که دارای دو حالت متفاوت است حالت اول آزمون جی آر ای عمومی یا جنرال است که توانایی های توانایی های استدلال و و تحلیل را به صورت عمومی می سنجند دانشکده ها و رشته های مختلف رویکرد متفاوتی نسبت به این آزمون دارند به طور مثال مقصد ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی در علوم انسانی ممکن است بیشتر وابسته به تفکر کلامی و سوالات و سواد آکادمیک باشد تا مهارتهای مربوط به ریاضی و استدلال عددی حالت دوم آزمون gre آزمون gre برای رشته های خاص است چنین آزمونی میزان دانش شما در یک حوزه خاص دانشگاهی را می سنجد تست های آزمون های مربوط به زیست شناسی شیمی و ادبیات انگلیسی ریاضی فیزیک و سایکولوژی وجود دارد.

مدرک زبان

اگر زبان مادری شما انگلیسی نیست باید بتوانید ثابت کنید که توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را برا اگر زبان شما اگر زبان مادری شما انگلیسی نیست باید بتوانید به دانشگاه ثابت کنید که توانایی برقراری ارتباط و تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی را دارید متداول ترین راه برای این منظور استفاده کرد آزمون های زبان بین المللی همچون تافل و آیلتس است.

ویدیو موسسه MIE در مورد پذیرش دکتری در دانشگاه های روز دنیا


مدارک اپلای برای دکترا در آمریکا

در این بخش از مقاله به بررسی شرایط اپلای برای دکترا در آمریکا خواهیم پرداخت همانطور که میدانید تحصیل دکترا در آمریکا جزء مراحل تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها می باشد که برای مدارک اپلای برای دکترا در آمریکا باید نکاتی را مدنظر داشته باشید تا شانس شما برای قبولی بالا رود.

نکته  اول این به دلیل محدودیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های آمریکا قبولی در دانشگاه های برتر به صورت رقابتی می باشد، از این رو برای اینکه شانس شما برای پذیرفته شدن بالا رود باید نمرات آکادمی که شما در دوره ارشد بالا باشد و شخصیت شما مورد قبول مصاحبه گر قرار گیرد همچنین شما ما باید نشان دهید از لحاظ تحقیقاتی دارای رزومه قوی دانشگاه‌های آمریکا برای پذیرفته شدن دانشجویان هر ساله لیسیتی از مدارک مورد نیاز را ارائه میدهند که از شما انتظار می رود که اکثر مدارک خواسته شده را به دانشگاه ارائه دهید تا مورد پذیرش واقع شوید. مدارک مورد نیاز برای بررسی دانشگاه های جهت پذیرش در مقطع دکترا عبارتند از:

  • ریز نمرات تحصیلی: اینکه رزومه تحصیلی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد شما بالا باشد و از نمرات خوبی در سالهای قبل برخوردار باشید نشان دهنده این است که از نظر علمی دارای سوابق تحصیلی درخشانی هستید.
  • توصیه نامه ها:  یکی دیگر از مدارکی که لازم است شما در رزومه تحصیلی خود قرار دهید توصیه نامه هایی می باشد که از طرف اساتید و دانشگاه هایی که قبلاً در آن تحصیل می کردید به شما ارائه دهند و باید این  مدارک را در رزومه خود قرار دهید.
  • نمرات بالای آزمون ورودی: معمولا اکثر دانشگاه ها برای پذیرش خود آزمون های ورودی را برگزار می کنند که نیاز است نمره قبولی در این آزمون ها  را به دست آورید.
  • ارائه بیانیه تحقیقاتی: به این معنی که باید یک پیش نویسی ارائه دهید که در آن نشان دهید علاقه های تحقیقاتی شما در کدام زیر عنوان مربوط به رشته شما می باشد و تا به حال در چه زمینه هایی تحقیقات داشته اید.
  • ارائه مقاله علمی: در برخی موارد ممکن است از شما یک مقاله کاربردی مرتبط با رشته تحصیلی که می‌خواهند در آن تحقیق کنید را بخواهند نگارش کنید و به دانشگاه ارائه دهید.
  • ‏cv: لازم است که درخواست شما توسط یک cv با فرمت قابل پذیرش پشتیبانی شود تا تاریخچه تحصیلات تکمیلی و حرفه ای شما در آن بیان گردد.

هزینه تحصیل دکتری در آمریکا

یکی از مهمترین موضوعاتی که ذهن متقاضی تحصیل دکتری در آمریکا را مشغول می کند، هزینه تحصیل دکترا در آمریکا می باشد و این بخش از مقاله قصد داریم هزینه های تحصیل در آمریکا را بیان کنیم ایالت متحده آمریکا برای تحصیلات تکمیلی برنامه های ویژه را دارد این صورت که محصل مقطع دکترا و کارشناسی ارشد باید در کنار آموزش تحقیقات مستقل را نیز داشته باشد اینکه بدانیم هزینه های تحصیل دکترا در آمریکا برای انواع دانشگاهها و مدارس چگونه است را به صورت کامل توضیح میدهیم تا ابهامات موجود در ذهن شما برطرف شود. همانطور که می دانید برای دریافت پذیرش دکترای آمریکا نیاز به پرداخت هزینه اولیه می باشد که حدود ۱۰۰ الی200 دلار است و در کنار این هزینه دانشجوی تحصیل دکتری در آمریکا باید هزینه تحصیل در این کشور را پرداخت کنند. به طور کلی دانشگاه های آمریکا به گران بودن شهرت دارد هزینه تحصیل دکتری در آمریکا اگرچه قابل تامین است اما موضوع این است که تمام هزینه ها فقط این میزان نمی باشد و این هزینه های بین موسسات دولتی و خصوصی متفاوت است که بسته به شرایط اقامت دانشجو بستگی دارد. موسسات دولتی به طور متوسط مبلغ ۱۲۴۰۸ دلار برای دانشجویان داخلی دریافت می کند موسسات خصوصی به طور متوسط ۲۶۶۰۰ دلار برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سال دریافت می کنند.

بورسیه تحصیلی دکتری امریکا

تحصیل دکترا در آمریکا PHD با فاند (بورس کامل) مسئله بسیار مهمی است که در این قسمت جزییات آن را بیان می کنیم. هزینه های تحصیل دکتری در آمریکا بر خلاف برخی کشورها مثل اتریش یا مجارستان، بسیار بالاست و تآمین آن از عهده هر شخصی برنمی آید. نکته مهم این است که بودجه قابل توجهی دراختیار دانشگاه های آمریکا برای تآمین بورسیه تحصیلی دانشجویان قرار داده شده است. بنابراین اکثر دانشجویان با استفاده از فرصت فاند تحصیلی(بورسیه کامل)هزینه تحصیل خود را فراهم می کنند. فاند تحصیلی در مقطع دکترا به دو صورت در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار می گیرد. یا به صورت فول فاند است که هم هزینه های تحصیل و هم هزینه های زندگی را شامل می شود و یا یکی از این دو هزینه را پرداخت می کنند و مابقی را خود دانشجو باید تهیه کند. در ادامه چند نمونه از بورسیه های تحصیلی در آمریکا ذکر می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه اورگان

این بورسیه برای پرداخت شهریه دانشگاه به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد داده می شود.

بورسیه کالج فولبرایت

این بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتراست. این بورسیه به 4000 دانشجو ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه کلارک

این بورسیه به دانشجویانی تعلق می گیرد که حداقل چهار سال در خارج از کشور زندگی کرده اند و یا از شهروندان بین المللی که در ایالت متحده مشغول تحصیل هستند.مبلغ این بورسیه 15000 تا 25000 دلار در سال است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه هوبرت هامفبری

این بورسیه تحصیلی برای کشورهای آفریقایی و آسیایی و کشورهای فقیر درنظر گرفته شده است و فقط به 200 دانشجو پرداخت می شود.

فول فاند دکترا امریکا

فاند تحصیلی به این معنی می باشد که بخشی از هزینه های متقاضی تحصیل دکتری در آمریکا توسط دانشگاه و یا یک موسسه تقبل شود که اگر این هزینه ها به صورت کامل توسط دانشگاه یا موسسه ای پرداخت شود می گویند که فرد موفق به دریافت فول فاند دکترا امریکا شده است واضح است که یکی از بهترین فاند های تحصیلی که به دانشجویان دکترا اعطا می شود فول فاند دکترا امریکا می باشد اما دریافت فول فاند دکترا امریکا برای همه متقاضیان امکان پذیر نیست در واقع شرایط دریافت فول فاند دکترا امریکا به شرح زیر می باشد

  • نداشتن گپ تحصیلی زیاد
  • داشتن نمرات بالا در درس های اختصاصی
  • نوع نمره آیلتس 6.5 و نمره تافل و gre بالا
  • سوابق تحصیلی درخشان در رزومه تحصیلی خوب
  • ارائه یک cv خوب برای دانشگاه که سوابق تحصیلی و توانایی های شما را به طور کامل و دقیق بیان کند

فول فاند دکترا امریکا – فول برایت

یکی از بورسیه هایی که در کشور آمریکا به دانشجویان خارجی اعطا می گردد بورسیه فولبرایت می باشد این بورسیه به دانشجویان و فارغ التحصیلان جوان و هنرمندان خارج از ایالت متحده تعلق می گیرد در این بخش به بیان جزئیات این بورسیه خواهیم پرداخت.

  • امکان دریافت این بورسیه درتمام دانشگاه ها و موسسات آکادمیک وجود دارد و به دانشجویان که دارای امتیازات ویژه باشند تعلق میگیرد.
  • بورسیه فولبرایت برای همه رشته ها می باشد و برای تشویق دانشجویان است.
  • تقریباً هر ساله ۴۰۰۰ دانشجو این بورسیه را دریافت میکنند.
  • هدف این بورسیه کمک به دانشجویان بین المللی سراسر جهان است.
  • ارزش بورسیه به میزان تمام هزینه های: شهریه، بلیط هواپیما، کمک هزینه تحصیلی، دریافت بیمه درمانی و غیره می باشد
  • برای دریافت این بورسیه باید شایستگی های لازم را که در سایت اصلی برنامه های بورسیه فول فاند نگارش شده داشته باشید.
  • ددلاین ارسال درخواست بورسیه معمولاً از فوریه تا اکتبر می باشد.

انواع دکترا در کشور آمریکا

طیف گسترده ای از مدارک دکترا در آمریکا به دانشجویان اعطا می شود، و آنها صرفاً بر اساس تحقیقات یا دوره های آکادمیک محدود نمی شوند. دو نوع اصلی مدرک دکترا وجود دارد:

  • Ph.D
  • دکترای حرفه ای

هر دو نشان دهنده بالاترین دستاورد در دانشگاه هستند و از نظر اعتبار برابر هستند. Ph.D. یک دکترای آکادمیک یا پژوهشی است، دکترای پژوهشی در هر رشته ی بهداشت یا غیر آن، مانند دکترای فلسفه، (PhD) محسوب می شود. در حالی که دکترای حرفه ای شامل مدارکی مانند دکترای پزشکی (MD) یا دکترای آموزش (EdD) است.

در خصوص دکترای حرفه ای؛ به طور کلی، دو دسته از مدرک دکترا برای حرفه های بهداشتی اعمال می شود:

  • دکترای حرفه ای: شامل M.D. و D.O.
  • دکتری بالینی: نمونه هایی از دکترای بالینی عبارتند از PharmD (دکتر داروسازی)، ND (دکترای پرستاری)، DPT (دکتر فیزیوتراپی)، و PsyD (دکتر روانشناسی).

دکتری مستقیم آمریکا

اگر شما مقطع کارشناسی خود را در آمریکا گذرانده باشید می توانید به صورت پیوسته برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به تحصیل دکتری در آمریکا بپردازید به عبارتی می توانید به صورت پیوسته و بدون نیاز به آزمون مجدد دکتری پیوسته آمریکا را تحصیل کنید و در رشته ای که به آن علاقه دارید ادامه تحصیل دهید از آنجایی که دانشجویان مقطع دکترا بیشتر در دانشگاه حضور دارند و مقالات بیشتری را می توانند آماده کنند، اساتید دانشگاه ها نیز علاقه دارند که دانشجویان مقطع دکترا را جذب کنند تا هم از نظر علمی و هم از نظر اقتصادی برای آنها سود بیشتری داشته باشند.

تحصیل رایگان دکترا در آمریکا

حقوق دانشجویان دکتری در آمریکا

همانطور که می‌دانید هزینه های زندگی در آمریکا در ایالت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد همچنین حقوق دانشجویان دکتری در آمریکا نیز با توجه به دانشگاه آن ها و ایالت هایی که در آن زندگی می‌کنند متفاوت می باشد اما به طور کلی می توان گفت که حداقل حقوق دانشجویان تحصیل دکتری در آمریکا با توجه به موسسه و محل تحصیل آنها بین ۱۵ تا ۳۰ هزار دلار در سال می باشد.

پیدا کردن سوپروایزر (استاد راهنما) برای تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل دکتری در آمریکا و پیدا کردن سوپروایزر (استاد راهنما برایPHD) برای متقاضیان تحصیل در این کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است. شرایط تحصیل دکترا در آمریکا با سایر مقاطع تحصیلی تفاوت عمده دارد. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند باید سوپروایزر یا استاد راهنما داشته باشند. در واقع داشتن سوپروایزر اصلی ترین شرط در مقطع دکترا محسوب می شود. برای یافتن استاد راهنما دانشجوی متقاضی تحصیل دکتری در آمریکا باید از طریق ایمیل با اساتید دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن جا را دارد، مکاتبه کرده و موضوعات مورد نظر و رزومه علمی و کاری خود را برای بررسی توسط اساتید دانشگاه مورد نظر ارسال کند و تآییدیه آن ها جلب کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران ما در موسسه ملک پورتماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دانشگاه های برتر آمریکا جهت تحصیل دکترا

تحصیل دکتری در آمریکا و دانشگاه های برتر این کشور را در این قسمت بررسی می کنیم. عموماَ دانشگاه های آمریکا در سطح بالایی قرار دارند. در جدول زیر رتبه بندی دانشگاه های آمریکا را مشاهده می کنید.

نام دانشگاه

رتبه جهانی

 رتبه داخلی

دانشگاه تکنولوژی کایفرنیا MIT

2

1

دانشگاه استنفورد

4

2

دانشگاه تکنولوژی ماساچوست

5

3

دانشگاه پرینستون

6

4

دانشگاه هاروارد

7

5

دانشگاه Yale

8

6

دانشگاه شیکاگو

7

دانشگاه پنسیلوانیا

11

8

دانشگاه Johns Hopkins

12

9

دانشگاه کالیفرنیا Berkeley

13

10

رشته های پر طرفدار برای تحصیل در مقطع دکتری آمریکا

طیف گسترده ای از مدارک دکترا در آمریکا وجود دارد. که از مطالعات دکتری پژوهش محور گرفته تا دکترای حرفه ای و انواع دیگر مدرک دکترا را شامل می شود. در اینجا تعدادی از محبوب ترین دوره ها برای تحصیل در مقطع دکتری آمریکا آمده است:

  • Ph.D. در حسابداری و امور مالی
  • Ph.D. در آموزش
  • Ph.D. در روانشناسی (روانشناسی رشد و روانشناسی عمومی)
  • EdD در برنامه درسی و آموزش
  • Ph.D. در مدیریت بازرگانی
  • دکترای مدیریت بازرگانی (DBA)
  • دکتر بهداشت عمومی (DPH)
  • دکتر اداره مراقبت های بهداشتی (DHA)
  • دکترای هنر (DA)
  • دکترای حقوق متعارف (JCD)
  • دکترای طراحی (DDes)

علاوه بر این دوره های پرطرفدار، بسیاری از مدارک دکتری دیگر از جمله Ph.D در امریکا موجود است. برنامه هایی در زمینه های علوم زیستی، مهندسی، کامپیوتر و علوم اطلاعات، ریاضیات و علوم فیزیکی و غیره. مدارک حرفه ای مانند Doctor of Medicine (MD) و Doctor of Dental Medicine (DMD) نیز گزینه های محبوبی برای دانشجویانی هستند که در حال تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا هستند.

مدت زمان تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل دکترا در آمریکا و مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا بسته به رشته تحصیلی بین 3 الی 6 سال زمان می برد. مقطع دکترا یک مقطع پژوهشی محسوب می شود که بالاترین مدرک اعطایی از سوی دانشگاه های آمریکا به این مقطع اختصاص یافته است. دانشگاه های آمریکا را می توان به دو دسته دانشگاه های ایالتی و دانشگاه های خصوصی تقسیم بندی کرد. دانشگاه های ایالتی در واقع دانشگاه های دولتی هستند که هزینه تحصیل در آن ها کمتر است و در عین حال ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی کمتری نیز دارند. دانشگاه ها همچنین بر اساس اینکه مرکز تحقیقاتی هستند یا خیر به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول دانشگاه هایی که علاوه بر آموزش و تدریس نوعی مرکز تحقیقاتی هم محسوب می شوند و دسته دوم دانشگاه هایی که فقط به آموزش و تدریس می پردازند و دوره تحصیلی شان بین 2 تا 4 سال است. مدارک این گروه از دانشگاه ها تا مقطع لیسانس می باشد. برای اطلاع از شرایط سنی تحصیل در آمریکا در مقطع دکتری مقاله مربوطه به شما کمک خواهد کرد.

 تحصیل پسا دکترا در آمریکا

پست دکترا به مقطعی گفته می شود که دانشجویان تحصیل دکتری در آمریکا پس از به پایان رساندن دور دکترای خود، همچنان به تحصیل و تحقیق و پژوهش علاقه دارند و به ادامه تحصیل در مقطع پست دکترا یا همان پسا دکترا و یا پست داک می پردازند، همانطور که گفته شد در این مقطع پژوهش می پردازد متوسط حقوق پست دکترا در آمریکا ۴۵ هزار دلار می باشد طول دوره پست داک مشخص نیست و بسته به پژوهش، رشته، دانشگاه و منبع مالی داره و از 1 تا 6 سال هست شرایط جذب به این صورت است که از بین دانشجویان رتبه برتر در مقطع دکترا برای این مقطع پذیرفته می شود.

بهترین شهر های آمریکا برای تحصیل دکترا

انتخاب بهترین شهر برای تحصیل دکترا در آمریکا بستگی به ترکیب عوامل مختلفی دارد، از جمله رشته تحصیلی مورد نظر، منابع تحقیقاتی، امکانات دانشگاهی، شرایط زندگی، و فرهنگ و جو اجتماعی شهر. در زیر، تعدادی از شهرهایی که به لحاظ اهمیت آموزشی و تحقیقاتی و همچنین شرایط زندگی مناسب برای دانشجویان دکترا شناخته شده‌ اند، آمده است:

  • بوستون، ماساچوست: با وجود داشتن دانشگاه‌های برجسته مانند دانشگاه هاروارد و دانشگاه ماساچوست، بوستون به عنوان یک مرکز تحصیلاتی و تحقیقاتی معروف است.
  • سان فرانسیسکو، کالیفرنیا: با داشتن دانشگاه‌های معتبر مانند دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و دانشگاه استنفورد، سان فرانسیسکو یکی از مراکز تحصیلاتی برجسته در آمریکا است.
  • نیویورک: دارای دانشگاه‌ های معتبری مانند دانشگاه کلمبیا و دانشگاه نیویورک است. این شهر بسیار پویا و دسترسی به منابع تحقیقاتی و فرصت‌ های شغلی فراوان است.
  • شیکاگو، ایلینوی: شیکاگو با داشتن دانشگاه‌ های معتبری مانند دانشگاه شیکاگو و دانشگاه نورث وسترن، به عنوان یک مرکز تحصیلاتی برجسته شناخته می‌ شود.
  • Austin، تگزاس: آستین خانه دانشگاه تگزاس است و به عنوان یک شهر دانشجویی و مرکز تحقیقاتی شناخته می‌ شود. با محیطی زیباو فضایی پویا، آستین امکانات مناسبی برای تحصیل دکترا و زندگی دانشجویی فراهم می‌ کند.
  • Research Triangle، کارولینای شمالی: Research Triangle یک منطقه تحقیقاتی بزرگ در کارولینای شمالی است که شامل دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه دوک و دانشگاه کارولینای شمالی است.
  • Seattle، واشنگتن: دارای دانشگاه واشنگتن است و به عنوان یک مرکز تحصیلاتی و تحقیقاتی بزرگ شناخته می‌شود.

 ویزای تحصیلی آمریکا

روند دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، عبارت است از:

  1. گام نخست شما باید نامه پذیرش یکی دانشگاه های آمریکا یا مؤسسات آموزشی این کشور را دریافت نمایید
  2. پس از دریافت پذیرش شما می توانید برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنید
  3. در قدم سوم باید هزینه‌های مربوط به ویزا و دیگر هزینه‌ های مرتبط را پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل هزینه درخواست ویزا، هزینه SEVIS (سیستم مبادله اطلاعات دانشجو) و هزینه مصاحبه ویزا می‌شوند.
  4. بعد از پرداخت هزینه‌ ها، باید به مصاحبه ویزا در سفارت یا کنسولگری آمریکا مراجعه کنید. در این مصاحبه، مسئول ویزا ممکن است سوالاتی در مورد برنامه تحصیلی شما و قصدتان از تحصیل در آمریکا بپرسد.
  5. در مصاحبه ویزا، باید مدارک مورد نیاز را ارائه کنید. این مدارک شامل پذیرش نامه از دانشگاه، مدارک تحصیلی قبلی، اثبات مالی، اثبات توانایی زبان انگلیسی، و مدارک دیگر ممکن است.
  6. بعد از مصاحبه، مسئول ویزا تصمیم خود را درباره صدور ویزا اعلام خواهد کرد. در صورت تایید ویزا، شما می‌ توانید ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که اخذ ویزای ورود به آمریکا معمولاَ سخت تر از دریافت نامه پذیرش دانشگاهی می باشد. لذا ارائه مدارک به صورت کامل و نحوه ارائه مدارک بسیار مهم است. اگر مدارک شما کامل و بی نقص باشد و طبق ضوابط سفارت آمریکا تنظیم شده باشد، شما می توانید شانس دریافت ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشید. شایان ذکر است که ویزای تحصیلی کشور آمریکا به دو نوع ویزای F و ویزای M تقسیم بندی می شوند که با توجه به دوره تحصیل باید از طرف متقاضی انتخاب شوند. ویزای F برای دانشگاه یا کالج، دبیرستان، مدارس ابتدایی خصوصی، سمینارها، مؤسسات و آموزشگاه های هنری و آموزشگاه های زبان صادر می شود. ویزای M مختص مؤسسات غیر آکادمیک می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا

ارائه مدارک هویتی شامل: پاسپورت و شناسنامه

ارائه مدرک زبان آیلتس 7

ارائه مدرکGMAT یا GRE (بر اساس رشته متقاضی متفاوت است)

ارائه انگیزه نامه برای تحصیل در مقطع دکترا SOP

ارائه رزومه تحصیلی و کاری (CV)

ارائه ترجمه مدارک تحصیلی مقاطع فوق لیسانس و لیسانس

ارائه توصیه نامه از طرف دانشگاه مقصد

ارائه نامه تمکن مالی برای تآمین هزینه زندگی در کشور آمریکا

داشتن رزومه علمی مانند مقالات ISI برای کسانی که متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی هستند.

شرایط اخذ ویزای همراه آمریکا برای خانواده دانشجویان مقطع دکترا

شرایط اخذ ویزای همراه آمریکا برای خانواده دانشجویان مقطع دکترا برای متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند، مسئله بسیار مهمی تلقی می شود. نکته مهم و قابل توجه برای متقاضیانی که قصد دارند با همراه خود برای ادامه تحصیل دکتری در آمریکا به این کشور سفر کنند، این است که دانشجویان می توانند همراه داشته باشند. این امتیاز فقط مختص کشور امریکا نبوده و در همه کشورها دانشجویان دکتری می توانند همراه که شامل افراد خانواده می شود را با خود الحاق کنند. افراد خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال می شوند. در مدت اقامت تحصیلی شخص متقاضی اعضای خانواده او نیز از تمام حقوق و مزایای سایر شهروندان بهره مند می شوند و فرزندان نیز امکان تحصیل در مدارس آمریکا را دارند. ویزای همراه می تواند به طور همزمان با شخص متقاضی و یا با کمی تآخیر صادر شود. برای دریافت ویزای همراه شخص باید ثابت کند تمکن مالی کافی برای تآمین هزینه های زندگی خانواده اش را برای مهاجرت به امریکا دارا می باشد.

نکات مهم در اخذ پذیرش دکترا در آمریکا

تحصیل دکتری در آمریکا و نکات مهم در اخذ پذیرش دکتری این کشور را در این بخش بیان می کنیم. پس از گذراندن دوره فوق لیسانس دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیلات خود وارد مقطع دکترا شوند. از آنجایی که تحصیل در مقطع دکترا بسیار حائز اهمیت است، لذا دانشجویان سعی می کنند این دوره را در دانشگاه های معتبر طی کنند. برای تحصیل دکتری در آمریکادانشجو باید سوپروایزر یا استاد راهنما داشته باشد که او را در طول دوران تحصیل و ارائه پایان نامه راهنمایی کند. برای این منظور شما باید اساتید را شناسایی کنید و علائق تحقیقاتی خود را مشخص کنید تا بتوانید در آن حوزه با استاد راهنما ارتباط بگیرید. فراموش نکنید که هر دانشگاه و موسسه فرآیند درخواست خود را دارد، برای گرفتن نتیجه مطلوب در پروسه اخذ پذیرش اطمینان حاصل کنید که به دقت دستور العمل های هر دانشگاه را به طور دقیق انجام داده اید. همچنین داشتن چند توصیه نامه عالی از اساتید تحصیلات تکمیلی، شانس شما را برای پذیرش در مقطع دکترا بالا می برد. حتماَ از اساتیدی که به دانش و توانایی شما اشراف دارند، نامه دریافت نمایید تا بتوانید توانایی خود را برای مقطع دکترا نشان دهید. با توجه به اهمیت تسلط بر زبان انگلیسی در پروسه اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی آمریکا، توصیه می کنیم که محصول آموزش زبان انگلیسی موسسه ملک پور را تهیه و مشاهده نمایید.

کار پس از تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل دکترا در آمریکا و اقامت بعد از تحصیل در آمریکا مسئله بسیار مهمی است که باید به طور دقیق سنجیده شود. از آن جا که اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به تنهایی منجر به کسب اقامت دائم این کشور نمی شود، بنابراین باید مسئله کار پس از تحصیل از طرف دانشجویان به دقت بررسی شود. برای کسب اقامت شما باید بعد از تحصیل وارد بازار کار در آمریکا شوید، البته این نکته حائز اهمیت است که دانشجویان در زمان تحصیل اجازه کار دانشجویی به صورت فول تایم (40 ساعت در هفته)را دارند و می توانند بعد از تحصیل کار نیمه وقت خود را تبدیل به کار تمام وقت کنند. با این وجود دولت آمریکا به تمام افرادی که در این کشور تحصیل می کنند این اجازه را می دهد که به مدت 1 سال در امریکا بمانند و کار مناسب خود را بیابند. متقاضیان تحصیل دکتری در آمریکا می توانند پس از ورود به بازار کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و سپس با گذشت چند سال تقاضای اخذ اقامت دائم و پاسپورت آمریکا را داشته باشند.

نمودار نرخ بیکاری در امریکا

مزایای تحصیل دکترا در آمریکا

تحصیل در دوره دکترا در آمریکا دارای مزایای بسیاری است. در ادامه، چند مزیت کلیدی تحصیل دکترا در آمریکا را بررسی خواهیم کرد:

  • برتری در تحصیلات: مدرک دکترا از یک دانشگاه معتبر آمریکایی دارای اعتبار و اعتبار بین المللی است. این چشم انداز شغلی را افزایش می دهد و درها را به روی فرصت های علمی و حرفه ای در سراسر جهان باز می کند.
  • محیط پژوهشی پویا: آمریکا به عنوان یکی از مراکز علمی-تحقیقاتی برجسته جهان، دارای محیطی پویا و الهام‌بخش برای پژوهش‌های علمی است. شما در دوره دکترا می‌توانید با استفاده از منابع و تجهیزات پیشرفته، در پروژه‌های پژوهشی خود مشارکت کنید و به دستاوردهای علمی جدیدی برسید.
  • فرصت های تامین مالی: بسیاری از دانشگاه ها درآمریکا بورسیه هایی در مقطع دکترا را با بودجه کامل ارائه می دهند که هزینه های تحصیل و کمک هزینه برای زندگی را پوشش می دهند.
  • شبکه‌ سازی و ارتباطات: تحصیل در آمریکا به شما فرصت می‌ دهد تا با اساتید و دانشجویانی از سراسر جهان در ارتباط باشید. این شبکه‌ سازی و ارتباطات می‌ تواند در طول زندگی حرفه‌ ای و تحصیلی شما به شما کمک کند و در ایجاد فرصت‌ های شغلی و تحقق اهدافتان مؤثر باشد.
  • تجربه فرهنگی: زندگی در آمریکا به شما فرصت می‌ دهد تا با فرهنگ و سبک زندگی متنوع آمریکایی آشنا شوید. شما می‌ توانید از موسیقی، هنر، غذا، ورزش و تفریحات متنوعی که در آمریکا وجود دارد، لذت ببرید و تجربه‌ ی زندگی متنوعی داشته باشید.
  • فرصت‌های شغلی: فارغ‌ التحصیلان دکترا از آمریکا در بازار کار بین‌ المللی بسیار تقویت شده و جایگاه قوی‌ تری دارند. داشتن مدرک دکترا از یک دانشگاه معتبر در آمریکا می‌ تواند در تأمین فرصت‌ های شغلی برتر و حقوق بالا به شما کمک کند.

خوابگاه های دانشجویان دکترا در آمریکا

در آمریکا، خوابگاه‌های دانشجویان دکترا یک گزینه محبوب برای اقامت در دوره‌ی تحصیلات تکمیلی هستند. برخی از اقامتگاه‌های دکترا تنها برای دانشجویانی که در دوره دکترا هستند، باز است. همچنین داشتن یک مهلت مشخص برای ارسال درخواست اقامت معمولاً الزامی است. لازم به ذکراست برخی از اقامتگاه‌ها ممکن است از دانشجویانی که درخواست می‌دهند، مصاحبه کنند.

امکانات خوابگاه ها

  • اتاق‌های مبله: اتاق‌ها معمولاً مبله و با امکانات اساسی مانند تخت، میز، صندلی، و کمد برخوردارند.
  • امکانات اشتراکی: برخی از اقامتگاه‌ها امکانات اشتراکی مانند آشپزخانه، سالن تلویزیون، و ایستگاه‌های کار و دانش برای استفاده دانشجویان فراهم می‌کنند.
  • اینترنت: اکثر اقامتگاه‌ها اینترنت رایگان یا به قیمت مناسب ارائه می‌دهند.
  • امنیت: به دلیل قرار گرفتن در محیط دانشگاه محیط امن و مناسبی را دارند اغلب.

انواع خوابگاه های دانشجویی

  • خوابگاه های دانشگاهی دولتی: معمولاً توسط دانشگاه‌ها مدیریت می‌شوند و اغلب در محدوده دانشگاه واقع می‌شوند.
  • خوابگاه های خصوصی: به طور مستقل و توسط شرکت‌های خصوصی مدیریت می‌شوند و ممکن است در محدوده دانشگاه یا در نقاط دیگر شهر واقع شوند.

تفاوت تحصیل دکترا آمریکا و اروپا

تفاوت‌های مهم بین تحصیل دکترا در آمریکا و اروپا عبارتند از:

  • مدت زمان تحصیل: مدت زمان تحصیل دکترا در آمریکا معمولاً بین 4 تا 6 سال است، در حالی که در اروپا معمولاً کوتاه‌تر است و ممکن است بین 3 تا 4 سال باشد.
  • سیستم تحصیلی: در آمریکا، دانشجوی دکترا باید به طور مستقیم به یک برنامه دکترا در یک دانشگاه وارد شود و بیشتر اوقات باید پروژه تحقیقاتی خاصی را تحت نظر یک استاد انجام دهد. در اروپا، برنامه‌های دکترا معمولاً بیشتر متمرکز بر تحقیقات است و دانشجوها به طور مستقیم با استاد مشترک می‌کنند.
  • ساختار آموزشی: در آمریکا، برنامه‌های دکترا معمولاً دارای یک دوره درسی مخصوص به همراه پیشنهاد تحقیقاتی هستند. در اروپا، برنامه‌های دکترا عموماً متمرکز بر تحقیقات هستند و دانشجوها باید تحقیقات خود را انجام دهند.
  • هزینه های تحصیل: در آمریکا، تحصیل دکترا معمولاً با هزینه بالایی همراه است، اما ممکن است از تسهیلات مالیاتی برخوردار شوند. در اروپا، هزینه‌های تحصیل دکترا معمولاً کمتر است و برخی از کشورها مثل اروپا این هزینه را به طور کامل یا جزئی پوشش می‌دهند.
  • فرصت‌های شغلی: در آمریکا، فارغ التحصیلان دکترا معمولاً فرصت‌های شغلی بیشتری در دانشگاه‌ها، صنایع و سازمان‌های تحقیقاتی دارند. در اروپا نیز فرصت‌های شغلی موجود است، اما میزان آنها ممکن است کمتر باشد.

سوالات متداول

✔️ آیا با تحصیل پست دکترا در آمریکا امکان دریافت حقوق وجود دارد؟

 معمولاً دانشجویان حدود ۴۵ هزار دلار در سال حقوق دریافت خواهند کرد.

✔️ مهم ترین پیش نیاز تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا چیست؟

یافتن سوپروایزر و کسب نظر موافق او اصلی ترین پیش نیاز اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه های آمریکاست.

✔️ آیا تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا به همراه بورسیه امکان پذیر است؟

بله. این بورسیه ها به صورت اسکولارشیپ و فاند در دسترس دانشجویان واجد شرایط هستند.

✔️ مدارک مورد نیاز اپلای دکترا در آمریکا چیست؟

پر کردن فرم درخواست پذیرش، پرداخت مبالغ اعلامی دانشگاه، نامه پذیرش از طرف استاد راهنما، نامه تمکن مالی، مدارک مقاطع تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات، مدرک زبان انگلیسی با نمره اعلام شده توسط دانشگاه، انگیزه نامه و توصیه نامه تحصیلی، مدارک هویتی.

✔️ برترین دانشگاه های آمریکا جهت تحصیل در مقطع دکترا کدامند؟

دانشگاه های ماساچوست، استنفورد، هاروارد.

سخن پایانی

تحصیل دکترا در آمریکا و نحوه اپلای برای دکترا در آمریکا در این مقاله مورد بررسی دقیق علمی و همه جانبه قرار گرفت. آمریکا کشوری مدرن، پیشرفته و ثروتمند است. دانشگاه های آمریکا دارای سطح بالایی در زمینه آموزش و امکانات علمی و تحقیقی قرار دارند. وجود دانشگاه های مختلف، مراکز و مؤسسات آموزشی فوق العاده و انواع بورسیه های تحصیلی باعث شده دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی تمایل زیادی به ادامه تحصیل در این کشور فوق العاده داشته باشند. امروزه می بینیم دانشجویان زیادی هر ساله برای تحصیل دکترا در آمریکا اقدام می کنند. موسسه ملک پوردر زمینه تحصیل دکتری در آمریکا بهترین و کارآمدترین پیشنهادات را برای شما دارد و شما را تا رسیدن به هدفتان یاری می کند. با وجود شرایط فعلی و سختگیری دولت آمریکا برای جلوگیری از ورود ایرانیان به خاک این کشور، موسسه ملک پور این افتخار را دارد که اعلام می کند در زمینه اعزام دانشجو برای تحصیل دکترا در آمریکا و سایر کشورهای پیشرفته مانند انگلیس، اتریش و... همچنان سابقه و پرونده درخشانی دارد. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین می توانید پرسش های خود را در ذیل همین مقاله و یا در وب سایت رسمی موسسه وارد نمایید تا در اولین فرصت به طور رایگان به آن ها پاسخ داده شود.

امتیاز 5 از 5 ( 14 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
حسینی
سلام ممنونم از سایت خوبتون من خیلی از این مطالب استفاده کردم. در خصوص پیدا کردن سوپروایزر آیا نیازی به ارائه مدرک آیلتس هست یا تافل هم مورد قبوله؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. متشکریم از محبت شما دوست گرامی. به طور کلی مدرک آیلتس و تافل بسته به دانشگاه و یا کشور مقصد شماست ولی به طور معمول اکثر اساتید مدرک آیلتس را بیشتر می پذیرند.
Majid
سلام من کارشناسی و ارشد آموزش زبان دارم با معدل ۱۷ قصد دارم برای دکتری ادامه تحصیل بدم.نمره آیلتس و و رزومه م قابل قبوله ، برای بورسیه دانشگاه های آمریکا باید در کنکور دکتری ایران قبول شد و بورسیه مجاز شد یا ربطی نداره؟ میتونم از همین الان کارامو انجام بدم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام خیر نیازی به قبولی در دانشگاه ایران نمی باشد.
ناشناس
سلام. من کارشناسی معماری با معدل ۱۷.۵ دارم. دانشجوی ترم اخر رشته روانشناسی بالینی با معدل ۱۹.۵ از دانشگاه تهران هستم. آیلتس ۸.۵ و ۳ مقاله isi دارم. قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های آمریکا به صورت فول فاند را دارم. من کارشناسیم با ارشدم مغایرت داره اما رزومه بسیار خوبی در ارشد روانشناسی دارم. با توجه به این دو موضوع چقدر شانس برای گرفتن فول فاند دکتری آمریکا رو دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و احترام دوست عزیز با توجه به اینکه رشته دوره کارشناسی و ارشد شما با هم مغایرت دارد، و رقابت برای دریافت فول فاند از دانشگاه های برتر آمریکا بالاست، ممکن است کمی پذیرش شما با ریسک بالاتری مواجه شود، و زمان طلایی را از دست دهید از این رو پیشنهاد می گردد برای کسب مشاوره رایگان و راهنمایی دقیق با شماره تماس های موسسه به شماره 021-49196000 در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان و دقیق بهره مند گردید.
کوثر سواری
سلام ممنون از سایت خوبتون. امکان تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه های آمریکا در مقطع دکترا وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست گرامی. به صورت کلی تحصیل در دانشگاه های آمریکا رایگان نمی باشد اما شما می توانید با دریافت بورسیه یا فاند هزینه های تحصیل و زندگی را کاهش دهید.
مهدی
سلام عرض ادب خواستم تشکر ویژه داشته باشم من ویدیو اقای دکتر رو به صورت کامل نگاه کردم فوق العاده بود و سوالی که داشتم این مورد هست که با دریافت بورسیه تحصیلی برای پروسه ویزا باز هم نیاز به ارائه تمکن مالی هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز در صورتی که بورسیه فقط شامل تحصبلتان باشد برای اثبات داشتن هزینه زندگی بایستی تمکن مالی ارائه گردد.
خیریه موسوی
سلام وقتتون بخیر من همسرم کارشناسی ارشد علوم‌اجتماعی خونده میتونه از طریق موسسه شما اقدام کنه برای مقطع دکترا؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله در صورتی که سطح زبان مناسبی داشته باشند و رزومه خوبی هم داشته باشند می توانیم برای کشور انگلستان یا یک سری گزینه های دیگری برای ایشان اقدام داشته باشیم.
موسوی زاده
سلام و عرض ادب برای تحصیل در مقطع دکترا فرد می‌تونه دکترا مجدد بگیره ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. این موضوع بسته به شرایط دانشجو داشته و دانشجو باید در این خصوص سوپروایزر داشته باشد.
یاسر
سلام و درود میخواستم بپرسم آیا برای اخذ پذریش و ویزای تحصیلی آمریکا برای مقطع دکترا شرایط سنی وجود دارد؟ من 43 سالمه ممنونم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز محدودیت سنی برای این مقطع وجود ندارد و می توانید پذیرش دریافت نمایید و بعد از آن برای ویزا اقدام نمایید.
Sara
سلام وقت بخیر ایا به PsyD یا همون دکترای رشته های روانشناسی، در هنگام تحصیل در دانشگاه های امریکا، حقوق تعلق میگیره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با توجه به اینکه در مقطع دکتری کار پژوهشی انجام می دهید حقوق دریافت می نمایید.
فاطمه جوادی
سلام و عرض ادب برای دوره های دکترا میشه از طریق موسسه شما اقدام کنیم؟ من ارشد متالوژی دارم از امیر کبیر زبان هم آیلتس دارم در حد 7 چقدر باید تمکن مالی داشته باشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز، برای تحصیل دکترا شما خودتان باید سوپروایزر داشته باشید و ما در امر ویزا در خدمتتان هستیم. البته با توجه به رزومه و شرایطتان شانس خوبی برای پذیرش می توانید داشته باشید.
سحر
سلام، برای گرفتن پذیرش دکترا آیا حتما باید سوپروایزر داشته باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز برای درخواست پذیرش در مقطع دکتر را باید با یک سوپروایزر مکاتبه نمایید برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید ویدیوی آموزشی را در کانال یوتیوب موسسه ملاحظه نمایید
علوی
سلام‌ وقت بخیر ایا برای مقطع دکترا داشتن مقاله الزامیه و اینکه محدودیت سنی وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز داشتن مقاله الزامی می‌باشد و اینکه برای پذیرش در مقطع دکترا محدودیت سنی تعریف نشده است.
حامد
سلام وقت بخیر 34 ساله هستم لیسانس مکانیک و ارشد الکترونیک از دانشگاه مشهد، سطح زبانم خوبه ولی مدرک ندارم حدود 30 هزار دلار هم میتونم هزینه کنم چند مقاله هم در حال ارایه دارم، میتونم برای آمریکا درخواست بدم و فاند بگیرم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت دوست عزیز. به طور کلی شرایط شما مناسب است و در صورتی که یک سوپروایزر داشته باشید شانس اقدام برای کشور آمریکا را خواهید داشت ولی نمیتوان دریافت فاند را تضمین نمود.
سمیرا کشاورز
عرض ادب آیا سالهای تحصیل دکترا در کشور امریکا جزو سالهای اقامت حساب میشه؟ و بعد از چند سال میتونیم پاس آمریکا رو بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. خیر دوست عزیز، شما بعد از تحصیل میتوانید از طریق سایر روش ها مانند ویزاهای EB وارد پروسه اقامت دائم شوید.
سلطانی
وقت بخیر من تبعه عراق هستم و ارشد خودم را در ایران گرفتم موسسه شما میتواند برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور آمریکا به من کمک کند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شما برای تحصیل در مقطع دکترا باید سوپروایزر داشته باشید و در صورت دریافت پذیرش ما در امر ویزا میتوانیم به شما کمک کنیم.
سرلک
سلام آیا شما در زمینه تحصیلphd در آمریکا خدمات دارید؟ رزومه خوبی دارم شاید برای niw هم مناسب باشه، چطور میتونید شرایط من رو بررسی کنید و مشاوره تخصصی داشته باشم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. برای تحصیل دوره PHD شما باید سوپروایزر داشته باشید و ما در امر ویزا در خدمتتان هستیم. ضمن اینکه برای بررسی دقیق شرایط و رزومه خود میتوانید با شماره 02149196000 تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.
نیما
سلام خسته نباشید بنده 45 سالمه سطح زبانم در حد 7 هست و برای دکترا میخواستم اقدام کنم ممنون میشم بفرمایید با توجه به شرایط بنده ایا امکان اقدام هست چه شرایطی مورد نیازه که بشه اقدام کنم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا بایستی از یک سوپروایزر پذیرش بگیرید که منوط به داشتن یک رزومه قوی می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط سنی تان ریسک ویزا وجود دارد.
امیرمهدی
سلام وقت بخیر من خیلی دوست دارم تو آمریکا تحصیل کنم اما بیشتر تمایل داشتم که برای ارشد مجدد ادامه تحصیل بدم آیا تو مقطع ارشد هم میشه بورسیه گرفت تحصیلات من ارشد مهندسی مکانیک هست و معدل تحصیلی خوبی دارم ممنون میشم راهنمایی کنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
باسلام رزومه شما بایستی بررسی گردد. تحت شرایطی امکان اخذ بورسیه نیز وجود دارد.
سارا
سلام، آیا برای تحصیل دکترا مهمه که زبان آن کشور را بلد باشیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز بایستی ایلتس ۷ داشته باشید.
علی محبی
سلام من 36 سالمه و مجردم دوتا مقاله دارم و فوق لیسانس الکترونیک دارم بنظرتون اگر ایلتس 7 بگیرم برای دکترا شانس دارم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله شانس اقدام خواهید داشت.
مشاوره رایگان