شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه

9 نظر

بورسیه های تحصیلی فرانسه بسیار گسترده است و سه سطح تحصیلات عالی را پوشش می دهند. این بورسیه ها در مقطع فوق لیسانس تعداد بیشتری نسبت به سایر مقاطع تحصیلی دارد. بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان فرانسوی، اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا وجود دارد. بیشتر بورسیه های تحصیلی در فرانسه از سمت دولت اعطا می گردد، اما بورسیه های خصوصی و بورسیه هایی که توسط بودجه اتحادیه اروپا تامین می گردد مستقیماً از سمت بعضی از مؤسسات آموزش عالی به دانشجویان اعطا می گردد. بورسیه، کمک هزینه تحصیلی است که توسط دانشگاه ها و مراکز به دانشجویانی اعطا می شود که دارای رزومه قوی و شرایط تحصیلی بسیار عالی می باشند؛ اما فاند کمک هزینه زندگی برای دانشجویانی ست که توان مالی مناسبی برای پرداخت هزینه زندگی ندارند. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه موارد زیر می باشد:

  • کشور مبدا شامل موارد بورسیه باشد: بسیاری از بورسیه‌ های فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی از کشور های خاص ارائه می‌شوند. بنابراین، شما باید اهل یکی از کشورهای خارجی باشید.
  • سطح علمی بالا:  بسیاری از بورسیه‌ها نیازمند داشتن مدرک تحصیلی قبلی با سطح معینی هستند. به عنوان مثال، برخی از بورسیه‌ها برای فارغ‌التحصیلان دیپلم، لیسانس، یا مقطع کارشناسی ارائه می‌شوند.
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه: بسیاری از بورسیه‌ها نیازمند داشتن تسلط به زبان فرانسوی در حد b1 به بالا و زبان انگلیسی در حد آیلتس 6 به بالا می باشد.
  • نامه توصیه: باید حداقل یک یا چند نامه توصیه از اساتید قبلی خود ارائه دهید.
  • پروپوزال تحقیقاتی: برخی از بورسیه‌ها، به ویژه برای مقاطع تحصیلات تحقیقاتی، نیازمند یک پروپوزال تحقیقاتی هستند.
  • اطلاعات مالی: برای برخی از بورسیه های تحصیلی باید مدارکی دال بر عدم تمکن مالی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی اراده دهید.
  • پیشنهاد قبولی از دانشگاه: برای اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه نیازمند قبولی  در یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی خاص هستید.

موسسه ملک پور با سال ها سابقه در امر مهاجرت می تواند شما عزیزان را در امر اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه راهنمایی کرده و در این راه همراه شما عزیزان گرامی باشد. شما می توانید با برقراری تماس با موسسه و یا پر کردن فرم تماس، با دریافت مشاوره تلفنی رایگان، شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین موسسه در میان بگذارید تا آن ها با بررسی شرایط بهترین روش مهاجرت را به شما عزیزان پیشنهاد دهند. این مقاله، بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ملک پور و پرسش از وکلای محلی همکار فرانسه و همچنین بررسی سایت های دولتی نوشته شده و تقدیم حضورتان می شود.

ویدئو موسسه MIE در مورد تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه مجانی 


مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

بورسیه تحصیلی در فرانسه

انواع بورسیه های تحصیلی فرانسه

بورسیه‌ های تحصیلی در فرانسه متنوع هستند و ممکن است بر اساس نوع تحصیلات، سطح تحصیلات، حوزه تخصصی، و منبع اعطای بورسیه تفاوت داشته باشند. در زیر به برخی از انواع بورسیه‌های تحصیلی فرانسه اشاره می‌شود:

  • بورسیه‌های دولتی

  • بورسیه‌ هایی که توسط دولت فرانسه ارائه می‌شوند. این بورسیه‌ها ممکن است شامل تحصیل در مقاطع مختلف از لیسانس (کارشناسی) تا دکترا باشند و به صورت مختلفی از جمله بورسیه‌ های Eiffel و بورسیه‌های مختلفی برای کشورهای خاص ارائه می‌شوند.

ویدئو موسسه MIE در مورد دوره زبان در کالج فرانسه


  • بورسیه‌های دانشگاهی

  • بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در فرانسه بورسیه‌ های خود را ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ ها ممکن است بر اساس سطح تحصیلی، تحقیقاتی، یا نیازهای خاص دانشجویان تعیین شوند.
  • بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی

  • برخی از بورسیه‌ها مختص تحصیلات تکمیلی مانند (Masters) و دکترا (Ph.D.) هستند. این بورسیه‌ها به دانشجویان کمک می‌کنند تا تحصیلات پیشرفته خود را در فرانسه ادامه دهند.
  • بورسیه‌های تحقیقاتی

  • برخی از بورسیه‌ ها برای تحقیقات در حوزه‌های خاص ارائه می‌شوند. این بورسیه‌ها برای دانشجویانی که تمایل به انجام تحقیقات دارند رزومه خوبی است.

ویدیو موسسه MIE در مورد کمک هزینه مسکن در فرانسه 


  • بورسیه‌های هنری

  • برخی از بورسیه‌ ها برای دانشجویان و هنرمندان در زمینه‌ های هنری ارائه می‌شوند. این بورسیه‌ها ممکن است برای تحصیل در دانشگاه‌ها یا موسسات هنری باشند.
  • بورسیه‌های زبان فرانسه

  • برخی از بورسیه‌ ها به منظور تقویت زبان فرانسه و یادگیری زبان برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شوند.
  • بورسیه‌های شرکت‌ها و صنایع

  • برخی از شرکت‌ها و صنایع نیز برای جذب نیرو ها بعد از فارغ التحصیلی بورسیه‌های تحصیلی را برای حمایت از دانشجویان ارائه می‌دهند.

بورسیه تحصیلی ایفل فرانسه

بورسیه معروف ایفل برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شده است. افرادی که در رشته های حقوق، علوم مهندسی، اقتصاد، علوم پایه، محیط زیست، علوم سیاسی، علوم زمین و علوم فضایی تحصیل می کنند، برای اخذ بورسیه ایفل فرانسه مشکلی نخواهند داشت. برای درخواست بورسیه ایفل فرانسه میبایست دارای رزومه قوی بود تا کمک هزینه 1181 یورویی ماهانه را بتوان دریافت کرد. این بورسیه هزینه های اقامت، حمل و نقل، بلیط هواپیما و... را پوشش می دهد. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد در سال اول به تحصیل می پردازند، تا 24 ماه امکان بهره مندی از بورسیه تحصیلی ایفل فرانسه را دارا می باشند این بورسیه برای دوره دوم کارشناسی ارشد به 12 ماه می رسد. دانشجویان در مقطع دکترا تا 1400 یورو تحت پوشش قرار خواهند گرفت. تحصیل در دانشگاه های فرانسه، کسب نمرات ممتاز و دارا بودن فعالیت شاخص علمی برای اخذ این بورسیه، ضروری می باشد.

بورسیه اراسموس فرانسه

این بورسیه تحصیلی دارای بودجه ای به مبلغ ۲۶ میلیارد یورو می باشد و یک برنامه سازمان یافته در اتحادیه اروپا به شمار می رود. بورسیه اراسموس را باید بزرگترین بورسیه تحصیلی در اتحادیه اروپا دانست که به دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکترا اختصاص می یابد. این بورسیه تمام هزینه های زندگی و تحصیلی افراد را تحت پوشش قرار داده و علاوه بر آن ماهانه ۸۵۰ یورو به دانشجو پرداخت می نمایند. البته برای رسیدن به این همه مزایای دارا بودن شرایطی از جمله معدل بالای ۱۷ نداشتن مشروطی، دارا بودن مدرک آیلتس با حداقل نمره و۱۶ تافل، رزومه و تحقیقات پژوهشی، مقالات علمی و غیر امکان پذیر است. منبع این بورس تحصیلی را اراسموس موندوس تامین می نماید.

بورسیه تحصیلی امیلی بوتمی (Emily Boutmy

دانشگاه Science Po در کشور فرانسه بورسیه‌ ای تحت عنوان امیلی بوتمی را به جهت جذب دانشجویان برتر بین المللی که از اتباع خارج از اتحادیه ‌اروپا هستند اختصاص داده می شود که البته از قبل باید درخواست پذیرش خود را ارائه داده باشند. این نوع بورسیه انواع متفاوتی دارد که از 5 الی 10 هزار یورو برای مدت زمان دو سال تحصیل و یا 3 الی 12 هزار یورو را برای مدت زمان 3 سال تحصیل در مقطع کارشناسی می باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه

یکی از مواردی که هر فرد برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه و یا دیگر روش های مهاجرت باید توجه بسیاری به آن نماید جمع آوری و ارائه مدارک مورد نیاز می باشد.زیرا در صورتی که مدارک کافی برای ارائه وجود نداشته باشد ممکن است در پروسه های پذیرش و اخذ ویزا به مشکل برخورد کنند. دانشجویانی که تمایل به اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه می باشند باید مدارک مورد نیاز را برای اخذ پذیرش و ویزا به دانشگاه و سفارت فرانسه در تهران ارائه نمایند. این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و جمع آوری شده است و هر گونه کپی برداری از آن شرعاً و قانوناً خلاف مقررات است. در ادامه مدارک مورد نیاز برای اخذ بوسیه تحصیلی در فرانسه را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه ترجمه
  • ارائه معدل و ریز نمرات دانشجو
  • ارائه مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی (بسته به مقطع نمره متغیر می باشد)
  • ارائه مدارک هویتی دانشجو به همراه ترجمه آن ها
  • ارائه توصیه نامه از اساتید دانشگاه
  • گذرنامه معتبر
  • عکس گذرنامه
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه رزومه تحقیقاتی و علمی دانشجو

مراحل اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه

مراحل اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه ممکن است بسته به نوع بورسیه، سطح تحصیلات، و سازمان یا دانشگاه ارائه‌دهنده تفاوت داشته باشد. اما به طور کلی، مراحل عمده اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه عبارتند از:

  • انتخاب نوع بورسیه: ابتدا نوع بورسیه مورد نظر خود را مشخص کنید. بورسیه‌ها ممکن است از نوع‌های مختلفی نظیر دولتی، دانشگاهی، تحقیقاتی، هنری و... باشند.
  • ارائه مدرک تحصیلی قبلی: مطمئن شوید که دارای مدرک تحصیلی مورد نیاز برای بورسیه هستید. برخی از بورسیه‌ها ممکن است به سطح لیسانس، ترشد، یا دکترا محدود شده باشند.
  • ارائه مدارک زبان: برخی بورسیته ها از شما مدرک زبااننگلیسی در حد ایلتس 6 یا فرانسوی در حد b2 درخواست می کنند
  • ارسال درخواست آنلاین: درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنید. بسیاری از دانشگاه‌ها و سازمان‌ها این امکان را فراهم کرده‌اند تا دانشجوها بتوانند به راحتی درخواست خود را ثبت کنند.
  • قبولی مصاحبه: برخی از بورسیه‌ها ممکن است شامل مرحله مصاحبه با اعضای هیئت علمی یا کمیته انتخاب شوند. آمادگی برای این مرحله مهم است.
  • پیگیری درخواست: پس از ارسال درخواست، پیگیری و اطلاع‌رسانی نتایج را به دقت انجام دهید. ممکن است در برخی از مراحل از شما درخواست شود که اطلاعات تکمیلی به پرونده خود اضافه کنید.

بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی

مقطع لیسانس در کشور فرانسه یک دوره 3 ساله می باشد. دانشجویانی که مایل به تحصیل در فرانسه هستند در صورتی که زبان فرانسوی را بلد باشند می توانند در دانشگاه های رایگان این کشور به تحصیل بپردازند و برای دانشجویانی که تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی دارند در صورتی که بتوانند مدرک آیلتس با نمره 6 ارائه دهند دانشگاه های خصوصی موجود می باشد. می توان گفت در کنار کیفیت بسیار بالای آموزش در فرانسه و فرهنگ غنی این کشور، امکان تحصیل رایگان در فرانسه باعث گردیده که این کشور توجه بسیاری از دانشجویان را به خود جلب کند که این موارد باعث گردیده فرانسه به مقصدی مناسب برای تحصیل تبدیل شود. بورسیه تحصیلی در فرانسه برای مقاطع تحصیلی در فرانسه و دوره کارشناسی بسیار محدود بوده و امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان بین المللی با درصد بسیار کمی ممکن است. متقاضیانی که تمایل به تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم دارند و دانشجویان بین المللی که در مقطع کارشناسی در کشور فرانسه مشغول به تحصیل هستند این اجازه را دارند که در هفته به مدت 10 الی 20 ساعت به کار بپردازند تا بتوانند قسمتی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. در ادامه نام تعدادی از بورس های تحصیلی در فرانسه در مقطع کارشناسی را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

بورسیه تحصیلی علوم پو رنه سیدوکس برای دانشجویان شمال آفریقا

پوشش کامل هزینه های تحصیل دانشجویان شمال افریقا

بورسیه علمی پو ایفل برای مقطع کارشناسی

کمک هزینه تحصیلی 6000 یورو در سال

بورسیه بین المللی آکادمی مد IFA برای دانشجویان مقطع کارشناسی

کاهش 20 تا 40 درصدی مبلغ شهریه

بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

در حال حاضر بیش از 250 هزار دانشجوی بین المللی در فرانسه وجود دارد که حدود 10 درصد از دانشجویان در فرانسه دانشجویان بین المللی می باشند که بسیاری از این موارد در مقاطع کارشناسی ارشد می باشند. به بیان ساده تر سیستم آموزش عالی در فرانسه یکی از بهترین ها و در دسترس ترین ها در جهان است. کشور فرانسه دارای 71 دانشگاه دولتی می باشد که هزینه تمامی آن ها توسط دولت فرانسه تامین می شود و آموزش عالی با قیمت بسیار مناسب برای دانشجویان داخلی و بین المللی تامین می شود. تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه در دو دوره M1 و M2 برگزار می شود. هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد نزدیک به 260 یورو در سال می باشد. اما هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی بسیار بالاتر می باشد و بین 10 تا 12 هزار یورو برای هر سال می باشد.

دانشجویانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های خصوصی را دارند برای ورود به این دانشگاه ها باید مدرک آیلتس با نمره 6.5 را ارائه دهند. بورسیه تحصیلی درفرانسه در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر می باشد و برنامه های زیادی برای دانشجویان بین المللی و داخلی وجود دارد که اخذ این بورسیه ها می تواند در هزینه های تحصیل و زندگی به دانشجویان کمک بسیاری کند. برای مثال دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد با شرایط خوب می توانند برای اخذ بورسیه رشته حقوق در فرانسه اقدام نمایند و بورسیه رشته حقوق در فرانسه را کسب نمایند. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می توانند در هفته به مدت 20 الی 30 ساعت به کار مشغول شوند تا بخشی از مخارج زندگی خود را تامین نمایند. در ادامه نام تعدادی از بورس های تحصیلی در فرانسه برای مقطع کارشناسی ارشد را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

بورسیه دانشگاه های بین المللی فضایی ISU برای کشور های در حال توسعه

این بورسیه در تعداد بسیار زیاد برای دانشجویانی که قادر به پرداخت شهریه خود نمی باشند در تعداد بسیار زیاد ارائه می گردد. این بورسیه برای هزینه های شهریه و کمک به زندگی اعطا می گردد.

 بورسیه تحصیلی Emile Boutmy برای دانشجویان بین المللی علوم

کمک هزینه ی تحصیل به مبلغ 10000 یورو برای 2 سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و کمک هزینه 6000 یورو برای تامین هزینه های زندگی

بورسیه تحصیلی پاریس ساکلای برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد

بورس های تحصیلی به مدت 1 سال به دانشجویان کارشناسی ارشد تازه ثبت نام شده در دانشگاه  Paris-Saclay در سطح M1 یا M2 اعطا می شوند. میزان بورسیه تحصیلی 10000 یورو می باشد.

بورسیه تحصیلی بین المللی کارشناسی ارشد ENS de Lyon Ampère

ارزش بورسیه تحصیلی 1000 یورو در ماه

بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع دکتری

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری در کشور فرانسه امکان پذیر است. طول دوره دکتری در این کشور 3 الی 4 سال است. در کشور فرانسه بیشتر از 300 دانشگاه وجود دارد که می توان گفت تقریباً تمام آن ها دوره دکتری را ارائه می کنند و با بیشتر از 1200 مرکز تحقیقاتی ارتباط دارند. دانشجویان دراین مقطع به انجام امور تحقیقاتی می پردازند. هزینه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی فرانسه 390 یورو در سال هزینه دارد و تحصیل در دانشگاه های خصوصی در این مقطع 10 تا 12 هزار یورو در هر سال هزینه دارد. از الزامات تحصیل در مقطع دکتری حضور یک استاد راهنما(سوپروایزر) که از قبل با دانشجو متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه در مقطع دکتری مصاحبه کرده و استاد راهنما تمایل خود را نسبت به استفاده دانشجو در پروژه علمی اعلام نموده است. از دیگر الزامات اصلی برای تحصیل در مقطع دکتری ارائه مقالات ISI معتبر می باشد. دانشجویان برای ورود به مقطع دکتری باید از سطح زبان بالایی برخوردار باشند و ارائه آیلتس 7 برای تحصیل در این مقطع نیز از لزومات می باشد.

بورس تحصیلی اکول نورمال سوپر یور

این بورسیه علاوه بر هزینه های تحصیل شامل هزینه خورد و خوراک و خوابگاه نیز می شود. به صورت بسیار محدود

بورسی ایفل برای مقطع دکتری

کمک هزینه تحصیلی 1400 یورو در ماه

 

شما می توانید با خرید محصول راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت به تدریس استاد ملک پور و مشاهده آن اطلاعات بسیار مناسبی را در زمینه مهاجرت به دست آورید و خودتان در راه مهاجرت کارهای وکالت خود را انجام دهید.

بورسیه فول فاند فرانسه

بورسیه فول فاند یکی از ایده آل ترین شرایط را جهت تحصیل بدون دغدغه برای افراد به وجود می آورد. تامین مخارج شهریه، زندگی، تحصیل و... افراد در کشوری غریبه می تواند بسیار جذاب باشد. این ها همه نشانی بورسیه فول فاند فرانسه می باشد که با شرایطی به افراد اعطا می شود. مبلغ این بورسیه بین 1,000 الی 6,000 یورو می باشد. وضعیت تحصیلی تعیین می کند که بورسیه تحصیلی فول فاند فرانسه به شخصی تعلق بگیرد یا نه. دارا بودن معدل 4 از 5 افراد را واجد شرایط استفاده از این نوع بورسیه می کند. موارد دیگری که در اخذ بورسیه فول فاند فرانسه تاثیرگذار است، عبارتند از:

  • دارا بودن پروژه تحقیقاتی
  • انگیزه نامه
  • مقالات علمی
  • تحقیقات پژوهشی
  • تکمیل بودن پرونده
  • معدل بالای 16
  • اختراع و دستاورد قابل توجه علمی

رشته های دارای بورسیه در فرانسه چه مواردی هستند؟

متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه باید بدانند که آیا رشته تحصیلی آنان واجد شرایط بهره مندی از بورسیه های تحصیلی می شود یا خیر. مهم ترین رشته های واجد شرایط برای بورسیه تحصیلی، مربوط به علوم مهندسی، اقتصاد، مدیریت و علوم سیاسی می باشد. رشته های خاص دیگری وجود دارد که از شرایط ویژه دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه برخوردار می باشند که شامل موارد زیراست:

بورسیه رشته طراحی لباس در فرانسه

علاقه مندان به تحصیل در رشته طراحی لباس و مد می توانند از انواع مختلف بورسیه تحصیلی بهره مند شوند. این بورسیه های برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد. انگیزه نامه، رزومه تحصیلی، نمونه کار و... از عوامل تاثیرگذار برای اخذ بورسیه رشته طراحی مد و لباس در فرانسه می باشد.

بورسیه تحصیلی فرانسه در رشته حقوق

بورسیه تحصیلی اتحادیه اروپا برای رشته حقوق در کشور فرانسه درنظرگرفته شده است و مختص دانشجویان تازه وارد در این رشته است. شهریه تحصیلی دانشجویان از طریق این بورسیه قابل دریافت می باشد. مزیت قابل توجه این بورسیه مربوط به دادن حقوق جدا از تحت پوشش قرار دادن هزینه تحصیل دانشجویان می باشد.

بورسیه رشته هنر در فرانسه

همه استاندارد ها در کشور فرانسه برای تحصیل در رشته هنر وجود دارد. رشته هنر یکی از رشته های تحصیلی پرخرج می باشد که تحصیل آن در کشوری غریبه تا حدودی سخت می شود که دولت فرانسه راهکار این دغدغه را اعطای انواع بورسیه های تحصیلی قرار داده است. برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه برای رشته هنر، دارا بودن معدل بالا، انگیزه نامه، توصیه نامه، فعالیت مستمر در رشته تحصیلی مربوطه و... ضروری می باشد.

معرفی دانشگاه های بین المللی فرانسه برای بورسیه

یکی از مواردی که هر دانشجو قبل از شروع تحصیل به آن توجه بسیاری دارند سطح علمی و کیفیت دانشگاه های هر کشور است. با توجه به این که کشور فرانسه یکی از کشور های مطرح و سطح اول در جهان می باشد، دانشگاه های این کشور از برترین دانشگاه های جهان می باشد و اساتید و دانشمندان بسیاری در این کشور تحصیلات خود را گذرانده اند. اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه در دانشگاه های برتر این کشور برای دانشجویان برتر و مطرح امکان پذیر می باشد. در ادامه نام برترین دانشگاه های فرانسه را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

رتبه در جهان

رتبه در فرانسه

دانشگاه

156

1

Université de Strasbourg

188

2

Université de Lorraine

237

3

Université de Caen Normandie

252

4

Université Nice Sophia Antipolis

261

5

Université de Lille

346

6

Université de Paris

373

7

Université Grenoble Alpes

390

8

Université de Bordeaux

406

9

Université Clermont Auvergne

425

10

Sorbonne Université

 

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

متقاضیانی که تمایل به تحصیل در فرانسه را دارند باید در مورد کلیه شرایط اخذ ویزا اطلاعات لازم را به دست آورند. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه نیازمند به دریافت ویزا می باشند. متقاضیان می توانند از دو روش برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اقدام نمایند روش اول از طریق مراجعه به سایت سفارت و روش دوم مراجعه به سفارت فرانسه می باشد. کشور ایران و 32 کشور دیگر این امکان را دارند تا از طریق سایت www.iran.campusfrance.org برای اخذ ویزای فرانسه اقدام نمایند. مدت زمان ویزا بسته به مدت دوره تحصیل متغیر می باشد. مدت زمانی که دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه منتظر می مانند حداکثر 2 ماه می باشد. دانشجویان بین المللی برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه باید اثبات نمایند که از نظر مالی می توانند دوره تحصیلی خود را پشتیبانی نمایند. دانشجویان برای اثبات این موضوع باید حداقل 7400 یورو در حساب خود نشان دهند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه:

  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه نامه تمکن مالی و گردش حساب
  • ارائه نامه سلامت پزشکی
  • ارائه پاسپورت
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه در فرانسه

هزینه های زندگی در کشور فرانسه

از دیگر مواردی که دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه و زندگی باید به آن توجه بسیاری داشته باشند هزینه تحصیل در فرانسه می باشد. زیرا با بررسی این موضوع می توان فهمید که آیا این کشور می تواند مقصد مناسبی برای تحصیل ما باشد با خیر.بر خلاف میزان شهریه در دانشگاه ها، هزینه های زندگی در فرانسه از کشور های همسایه بیشتر است. هزینه ی زندگی در شهر های کوچکتر فرانسه کمتر است، بنابرین این موضوعی است که باید برای تحصیل در فرانسه به خاطر داشته باشید. دانشجویان بین المللی برای اقامت در فرانسه گزینه های مختلفی خواهند داشت، دانشجویان می توانند با هزینه حدود 120 یورو در ماه در خوابگاه های دانشجویی زندگی نمایند، که تقاضا برای زندگی در خوابگاه ها زیاد است. همچنین دانشجویان می توانند برای محل زندگی خود اپارتمان homestay اجاره کنند که حدود 460 تا 540 یورو هزینه خواهد داشت. ما در این قسمت به بررسی برخی از هزینه های مصرفی در شهر نیس فرانسه پرداخته ایم:

کالا

مقدار

 قیمت 

گوشت

1 کیلو

15 یورو

مرغ

1 کیلو

12.50 یورو

پنیر

1 کیلو

11.75 یورو

تخم مرغ

12 عدد

2.88 یورو

برنج

1 کیلو

1.57 یورو

نان

500 گرم

1.41 یورو

شیر

1 لیتر

1.10 یورو

سیب

1 کیلو

2.90 یورو

موز

1 کیلو

2.17 یورو

پرتغال

1 کیلو

3.12 یورو

گوجه

1 کیلو

2.83 یورو

سیب زمینی

1 کیلو

2.25 یورو

پیاز

1 کیلو

2.49 یورو

کاهو

1 کیلو

1.12 یورو

آب معدنی

1.5 لیتر

0.95 یورو

سیگار

20 عدد

10 یورو

هزینه های قبوض(برق، گاز،آب)آپارتمان 80 متری

1 ماه

128 یورو

اجاره آپارتمان در مرکز شهر

1 خوابه

682.5 یورو

اجاره آپارتمان در خارج مرکز شهر

1 خوابه

525.54

 

 


سوالات متداول

✔️ امکان اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه در کدام مقاطع امکان پذیر است؟

اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه در هر سه مقطع ممکن است اما در مقطع کارشناسی بسیار محدود می باشد.

✔️ شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه چیست؟

داشتن رزومه قوی، نمرات و معدل بالا، داشتن مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی با نمره بالا داشتن سن مناسب، در مقطع دکتری داشتن رزومه قوی و داشتن سوپر وایزر از الزامات برای اخذ بورسیه می باشد.

✔️ بورسیه های تحصیلی در فرانسه معمولاً کدام هزینه ها را شامل می شوند؟

بسته به نوع دانشگاه بورسیه ها مختلف می باشد؛ اما معمولاً کمک هزینه های تحصیل و زندگی به صورت کامل و یا محدود می باشد.

✔️ آیا دانشجویان پس از اخذ بورسیه تحصیلی امکان کار کردن به صورت پاره وقت را دارند؟

بله دانشجویان می توانند بسته به مقطع تحصیل به صورت پاره وقت بین 10 تا 30 ساعت به کار بپردازند.

سخن پایانی

بورسیه تحصیلی در فرانسه، مقاطع تحصیلی در فرانسه و تحصیل در آن ها، شرایط اخذ بورسیه فرانسه برای ایرانیان و تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم را در این مقاله مورد بررسی و نقد قرار دادیم. فرانسه کشوری با سطح بالای آموزش همراه با تحصیل رایگان در دانشگاه ها، هر ساله مورد توجه بسیاری از مردم از سراسر دنیا قرار می گیرد. همچنین دانشجویان در مقاطع مختلف امکان اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه را دارند. دانشجویانی که دارای رزومه قوی همراه با نمرات بالا می باشند و همچنین از سطح زبان فرانسوی یا انگلیسی برخوردار هستند می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه اقدام نمایند. موسسه ملک پور با سالیان سال سابقه در امور مهاجرت می توانند شما عزیزان را در امر اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه راهنمایی نمایند و در این مسیر شما را یاری نمایند. شما می توانید با برقراری تماس تلفنی با موسسه ملک پور و همچنین پر کردن فرم تماس، شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین با تجربه ما در یک مشاوره تلفنی رایگان در میان بگذارید تا آن ها با بررسی بهترین روش مهاجرت را به شما عزیزان پیشنهاد دهند. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید در بخش "ثبت پرسش" این مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت به آن ها پاسخ داده شود.

امتیاز 4.3 از 5 ( 26 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
شایگان
سلام. خسته نباشید. اگه به زبان فرانسوی تحصیل کنیم هم می تونیم از بورسیه تحصیلی در فرانسه برای تامین هزینه زندگیمون استفاده کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی بورسیه تحصیلی با توجه به شرایط علمی شما ارائه می شود و اگر موفق به دریافت فول فاند بشید حتی هزینه های زندگی را هم پوشش می دهد. موفق باشید.
متین
20 الی 30 ساعت کار در هفته چقدر از هزینه های زندگی رو پاسخگو هست؟ و سن 36 سال امکان اخذ ویزای تحصیلی دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب بله می توانید برای تحصیل اقدام فرمایید . اجاره کار پاره وقت خواهید داشت، ولی بخشی از هزینه های زندگی شما را پوشش می دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان استفاده فرمایید.
Sara salehi
سلام ممنون از مقاله مفیدتون اگر معدل ۲۰ باشد و زبان فرانسوی بلد باشید از همان ابتدا بورسیه تعلق میگیرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب اگر سطح زبان فرانسه شما در سطح b2 و یا c1 باشد، می توانید به طور رایگان در دانشگاه تحصیل کنید. سپاس
Hhhhjkvh
سلام خسته نباشید آیا بدون کنکور و با مدرک دیپلم هم امکان گرفتن بورسیه فول فاند هستش؟ و آیا نوشتن مقاله و اختراع کمکی به گرفتن بورسیه فول فاند میکنه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز معمولاً گرفتن بورسیه به رزومه علمی شما مثل مقالات و ثبت اختراع داشتن استاد راهنما و... بستگی دارد و به صرف قبولی کنکور ایران نمی توان نظر داد که حتما بورسیه می شوید. موفق باشید.
سید مهدی موسوی
بورسیه برای پزشکی چطور است ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز تحصیل به زبان فرانسوی در کشور فرانسه رایگان است در کل برای بورسیه باید از رزومه علمی بالایی برخوردار باشید.
Kh_h
سلام خسته نباشید با معدل بالای ۱۹وزبان فرانسه سطحc2میتونم فول فاند بگیرم و اینکه در ماه چقدر هزینه زندگی خواهم داشت وچقدردانشگاه کمک مالی می‌کنه. باسپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط سنی شما و مقطع تحصیلی مورد نظرتان می بایست توسط کارشناسان بررسی گردد برای اخذ کمک هزینه زندگی می بایست وبسایت دانشگاه مورد نظر را بررسی نمایید.
مرضیه فکرنشان
سلام وقت بخیر اگر اینجا رشته انمیشن خوانده باشیم میتونیم فرانسه رشته پزشکی بخونیم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. تحصیل پزشکی به شرایط سنی و سطح زبان شما بستگی دارد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی بهتر است از مشاوره رایگان با کارشناسان موسسه استفاده نمایید.
سالینا
درود بر شما معدل حدودا نوزده و نیم دارم مدرک b2 زبان فرانسوی دارم زبان انگلیسی هم آیلتس هفت دارم و دیپلمم رایگان میشه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دویت عزیز بنظر می رسد شرایط خوبی داشته باشید. برای دریافت مشاوره با موسسه تماس بگیرید.
سایه
سلام من آیلتس هفت دارم و حدودا دوسال زبان فرانسوی خوندم دیپلم پزشکی دارم و معدل دیپلمم هم نوزده و خورده ای هستش میتونم از دانشگاه های دولتی پذیرش بگیرم ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام در صورت داشتن سن مناسب امکان اقدام وجود دارد.
مشاوره رایگان