شرایط بورسیه تحصیلی اسپانیا

20 نظر

برای اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا باید شرایط اولیه با توجه به نوع بورسیه درخواستی را داشته باشید. به عنوان مثال: داشتن حداقل معدل 3 از 4 از شرایط اولیه برای اخذ بورسیه تحصیلی می‌ باشد، در برخی موارد اثبات عدم توانایی مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل ضروری است. سالانه بیش از 30 میلیون دلار بورسیه تحصیلی در اسپانیا اعطا می‌گردد که به سبب اخذ آنها بین 500 تا 5.000 دلار به دانشجویان اعطا می‌ گردد. پرداخت بورسیه‌ های تحصیلی اسپانیا، به دو صورت می باشد: در برخی موارد مستقیماً مبلغ بورسیه به حساب دانشجو واریز می‌شود، و در برخی مواقع هزینه‌ های شهریه، بیمه یا فعالیت‌های فرهنگی را پوشش می‌دهد و در واقع دانشجو معاف از پرداخت این هزینه‌ ها می‌ گردند.

شما همراهان عزیز می توانید در صورت هر گونه پرسش در خصوص بورسیه های تحصیلی اسپانیا و شرایط اخذ بورسیه های فول فاند و روش های تحصیل در اسپانیا، با موسسه ملک پور تماس گرفته و پاسخ سؤالات خود را در قالب مشاوره رایگان دریافت نمائید.

 

ویدئو موسسه MIE در مورد شرایط ویژه تحصیل در اسپانیا


 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

 

بورسیه تحصیلی اسپانیا

مزایای دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا

دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا می تواند مزایای بی شماری را هم از نظر تحصیلات و هم از نظر رشد شخصی برای دانشچویان ارائه دهد. برخی از مزایای اصلی دریافت بورسیه تحصیلی در اسپانیا عبارتند از:

  • حمایت مالی
  • دسترسی به آموزش با کیفیت
  • دسترسی انحصاری به کنفرانس های دانش پژوه
  • غوطه وری فرهنگی و زبانی
  • فرصت های شبکه سازی با همتایان بین المللی و با متخصصان رشته خود
  • تجربه بین المللی
  • فرصت های تحقیق و کارآموزی
  • امکان اخذ اقامت طولانی مدت

انواع بورسیه های تحصیلی در اسپانیا

برای اطمینان از اینکه همه دانشجویان حق تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود را دارند، وزارت آموزش اسپانیا، وزارت آموزش والنسیا و دانشگاه پلی تکنیک والسنیا خود مجموعه ای از بورسه های تحصیلی مختلف را برای دانشجویانی که در دانشگاه های اسپانیا تحصیل می کنند ارائه می دهند. که این بورسیه ها شامل کمک هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا است. بورسیه تحصیلی اسپانیا نیازمند یک سری پیش نیاز ها در جهت واجد شرایط بودن دریافت می باشد.  بورسیه ها به صورت بورسیه فول فاند برای تحصیل در اسپانیا و بورسیه هایی که بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را ساپورت می کنند ارائه می گردد. برای اخذ بورسیه های تحصیلی لازم است در ددلاین تعیین شده درخواست خود را ارائه دهید تا در صورت داشتن شرایط با ارائه آن موافقت گردد. در زیر به طور خلاصه و مفید به بررسی چند مورد از این بورسیه های تحصیلی و شرایط مورد نظر می پردازیم.

  • بورسیه تحصیلی اسپانیا از وزارت والنسیا

وزارت والنسیا برای دانشجویانی که در دانشگاه های جامعه والنسیا تحصیل می کنند بورسیه می دهد. برای دریافت این کمک هزینه، دانشجو باید ثابت کند که محل اقامت دانشجو در والنسیا است و از آستانه درآمد تعیین شده در فراخوان فراتر نمی رود. این کمک هزینه دانشجو را از پرداخت هزینه خدمات دانشگاهی (هزینه های ثبت نام) معاف می کند.

  • کمک هزینه های اقدام اجتماعی:

شرایط عمومی: این نوع کمک هزینه ها برای دانش آموزانی است که می توانند نشان دهند از شرایط شخصی یا خانوادگی ناشی از نیاز اقتصادی ویژه ای برخوردار هستند و هیچ بورس تحصیلی یا کمک هزینه تحصیلی دیگری دریافت نمی کنند. این کمک هزینه ها شامل معافیت از هزینه خدمات دانشگاهی (هزینه اعتبارات ثبت نام شده) است.

شرایط پیش بینی نشده: کمک های مالی برای پاسخگویی به شرایط پیش بینی نشده ای در نظر گرفته شده است که بر یک خانواده یا شخص متقاضی تأثیر می گذارد، به صورتی که با تأثیر اقتصادی جدی، ادامه تحصیل را برای متقاضی دشوار می کند. این بخش توسط بخش کمک هزینه خدمات دانشجویی تسهیل می شود.

  • کمک هزینه مربوط به غذا دانشجو

همان طور که ذکر شد انواع بورسیه ها شامل شرایط عمومی، مسکن و یا بودجه کامل به همراه جزئیات نیز خواهد شد. در بخش تغذیه دانشجو نیز، توسط بخش کمک هزینه مربوطه خدمات دانشجویی تسهیل می شود.

  • کمک هزینه های فنی به دانشجویان معلول با همکاری بنیاد CEDAT

هدف از این کمک هزینه ارائه کمک های فنی لازم برای تحصیل، حمل و نقل و ارتباطات برای دانشجویان دارای نیازهای آموزشی مرتبط با معلولیت های شخصی است، که به منظور تسهیل دسترسی به تحصیلات دانشگاهی و تحصیل در شرایط برابر است.

  • بورس تحصیلی برای همکاری در توسعه

این بورس های تحصیلی به گیرندگان کمک می کند تا در چارچوب تحصیلات خود (برنامه همکاری و همکاری و توسعه) در دانشگاه های خارجی، سازمان های غیردولتی، سازمان های بین المللی و نهادهای دیگر با اهداف اجتماعی تحصیل یا کار کنند.

  • سایر کمک های مالی

کمک هزینه های آموزشی مشارکتی (نوع A). هدف این نوع کمک هزینه ها این است که از طریق فعالیت هایی که ارتباط نزدیک با مطالعات دنبال شده دارند، به شخص دریافت کننده پول آموزش نیز داده شود. بدین صورت که در ازای دریافت این مبلغ، گیرنده بورسیه باید یک سری فعالیت ها را در یک بخش، مرکز، موسسه یا خدمات انجام دهند. این فراخوان ها در طول سال تحصیلی منتشر می شوند، و در آن اهداف، مدارک لازم و تعداد ساعات در هفته  را مشخص می کنند.

    • کمک های مالی برای تعالی ورزشی و افراد برتر نخبه دانشگاه، به منظور تقویت و ارتقا پیگیری ورزش در UPV. فرم درخواست با فراخوان چنین کمکهایی در دسترس است.
    • کمک هزینه تحصیلی برای اقامت در سایر دانشگاههای اسپانیا یا خارج از کشور، در چارچوب تحصیلات دانشجو (اراسموس و پرومو).
  • بورسیه تحصیلی بانک سانتاندر

یکی از بورس های تحصیلی که دامنه وسیعی از رشته ها و مقاطع را در دانشگاه ها و حتی کشور های مختلف شامل شده است، بورس تحصیلی بانک سانتاندر است. بانک سانتاندر، تنها بانک اروپایی هست که در رتبه بندی (تغییر و پیشرفت جهان) در سال 2018 در رتبه برتر قرار گرفته است. زیرا از طریق تأثیر مثبت بر جامعه به بهتر شدن جهان کمک می کند. هم چنین این بانک به عنوان شرکتی شناخته شده است که بیشترین سرمایه گذاری را در زمینه آموزش در جهان دارد . در 23 سال گذشته، بانک سانتاندر با 1000 دانشگاه در سراسر جهان همکاری داشته و از سال 2002 بیش از 1.8 میلیارد یورو در حمایت از آموزش عالی سرمایه گذاری کرده است و تنها در سال 2019 این رقم را به 119 میلیون یورو رسانیده است. این بورسیه از بخش های مختلفی نظیر بورس تحصیلی سانتاندر، بورس تحصیلی ملی و بین المللی تحرک، بورس تحصیلی سانتاندر برای کارآموزی، بورس های تحصیلی برای آموزش ها و آموزش های مهارت های چند گانه، بورس تحصیلی سانتاندر برای اساتید و بورس های سانتاندربرای کارآفرینان تشکیل شده است.

بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع کارشناسی

از آن جایی که اسپانیا جز یکی از برترین گزینه های تحصیلی است، حتی در مقطع کارشناسی نیز می توان بورسیه تحصیلی اسپانیا را در این کشور مشاهده کرد. از طرفی همان طور که می دانید اخذ بورسیه و فراوانی و تنوع بورسیه در مقطع کارشناسی نسبت به مقاطع دیگر کمی محدود تر است. اسپانیا نیز از این قانون مستثنی نیست. در زیر مواردی از بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع کارشناسی را مطرح کرده ایم. این مقاله علمی توسط کارشناسان زبده موسسه ملک پور به قلم تحریر درآمده است. با رعایت حق امانت، از هر گونه کپی برداری از متن این مقاله بدون ذکر منبع خودداری فرمائید.

  • بورسیه تحصیلی اسپانیا

این نوع بورسیه تحصیلی اسپانیا برای مقطع کارشناسی، توسط مرکز لجستیک ساراگوسا(Zaragoza Logistics Center) ZLC اجرا می شود. شایان توجه است که ZLC یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی وابسته به انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه ساراگوسا (UZ) است و دانشجویان کارشناسی و غیر فنی هر دو برای این بورسیه تحصیلی واجد شرایط هستند.

  • بورس تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک والنسیا

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا گانتس پس از اتمام اولین سال تحصیلی، به دانشجویان برجسته معافیت مالی می دهد. اینها معمولاً نیمی از هزینه های دانشگاه را پوشش می دهند.

بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد

همان طور که در ابتدا نیز گفته شد کشور اسپانیا به دلیل تنوع در انواع بورسیه های تحصیلی و تعریف این بورسیه ها حتی در مقاطع مختلف، از جمله کشور های رتبه برتر در جهت محبوبیت مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل قرار دارد. برای تحصیل ارشد در اسپانیا بورسیه های دولتی متنوعی وجود دارد. در این قسمت بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد و چند مورد برتر این بورسیه های تحصیلی بیان خواهند شد.

  • بورسیه تحصیلی مرکز تحقیقات لجستیک ساراگوسا

در بخش قبل نیز این بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع کارشناسی مطرح شد، اما قسمت بورسیه های مرکز تحقیقات لجستیک ساراگوسا (ZLC) برای تحصیلات تکمیلی است، که توسط بانک پس انداز محلی Ibercaja Banco و صندوق اجتماعی اروپا  (Sociedad Anónima) تأمین می شود. این بورسیه تحصیلی، شهریه و مسکن را کامل را پوشش می دهد و فقط برای کسانی است که قبلاً در رشته مهندسی تدارکات و زنجیره تأمین مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرده اند. درخواست های این بورس تحصیلی در ماه مارس هر سال تحصیلی ارسال می شود. حمایت مالی باعث کاهش شهریه و جایزه تا 24000 یورو می شود.

دوره یا موضوعات واجد شرایط این بورس تحصیلی: کارشناسی ارشد مهندسی تمام وقت در برنامه مدیریت تدارکات و زنجیره تامین (ZLOG) برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید تمام معیارهای زیر را داشته باشند:

 

1

پذیرش مجاز به کارشناسی ارشد مهندسی MIT-Zaragoza در برنامه مدیریت تدارکات و زنجیره تامین (ZLOG).

2

اتمام یک دوره کارشناسی چهار ساله معادل لیسانس.

3

برتری حرفه ای با سابقه یا تجربه در تدارکات و مدیریت زنجیره تأمین، یا پیشرفت تحصیلی استثنایی.

4

اتباع کشورهای اروپایی

 

ویژگی های اصلی این وام ها به صورت زیر است:

 

1

این وام تا 70٪ از مبلغ باقی مانده شهریه را با 1 سال مهلت پرداخت می کند.

2

سازگار با بورس های تحصیلی ZLC

3

جریمه ای برای بازپرداخت زودهنگام یا لغو آن وجود ندارد.

4

تمام متقاضیان باید قبلاً در برنامه ZLOG پذیرفته شده باشند.

 

در این بورسیه ها کاهش شهریه 25٪، 50٪ را در نظر گرفته اند که زمان ثبت نام در اول مارس و یا اواخر مه مطرح شده است.

  • بورسیه دانشگاه بارسلونا

مدرسه فارغ التحصیل اقتصاد بارسلونا، که معمولاً به آن GSE بارسلونا گفته می شود، یک موسسه تحقیقاتی و تحصیلات تکمیلی مستقل است که در بارسلون اسپانیا واقع شده است. این دانشکده مدرک کارشناسی ارشد مختلفی در اقتصاد، دارایی و علوم داده ارائه می دهد. ناگفته نماند که این دانشگاه، توسط معیار رنکینگ RePEc در میان بخشهای برتر اقتصاد در جهان قرار گرفته است.

این دانشگاه کمک مالی را بر اساس لیاقت علمی ارائه می دهد. هر ساله، GSE بارسلونا حدود 800000 یورو کمک مالی مبتنی بر لیاقت به دانشجویان کارشناسی ارشد اعطا می کند. به طور متوسط ​​، 36٪ از دانش آموزان با دوره تحصیل در کارشناسی ارشد، کمک مالی کامل یا جزئی دریافت می کنند. این بودجه از طریق حامیان مالی سخاوتمندانه دولتی و خصوصی و بودجه شخصی GSE بارسلونا تأمین می شود.

انواع کمک های مالی:

انواع کمک های مالی که ممکن است به دانشجویان ارائه شود عبارتند از:

چشم پوشی از 100٪، 75٪، 50٪ و 25٪ شهریه.

تعداد محدودی از بورسیه هایی که به طور کامل بودجه دانشجو را متقبل می شوند.

نکته مهمی که در بورسیه تحصیلی اسپانیا از دانشگاه بارسلونا باید مورد توجه قرار گیرد این است که، کمک مالی فقط به داوطلبانی تعلق می گیرد که دارای سوابق تحصیلی برجسته باشند. درخواست ها جهت دریافت این بورسیه هر سال تا 25 ژوئن باز است، اما اولویت در بودجه مربوط به نامزدهایی است که برای برنامه تکمیل شده خود قبل از 15 ژانویه اقدام می کنند.

  • بورس تحصیلی موسسه مطالعات عالی بارسلونا

موسسه مطالعات عالی اقتصاد بارسلونا برای کلیه برنامه های کارشناسی ارشد خود تعدادی معافیت هزینه ارائه می دهد. بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است که با استعداد آکادمیک و با پتانسیل بالا که از مقطع لیسانس پذیرش فارغ التحصیل شده اند.

  •  بورسیه دانشگاه طراحی و فناوری بارسلونا

دانشگاه بارسلونا برای کارشناسی ارشد در علوم داده نیز بورس تحصیلی ارائه می دهد. این بورس تحصیلی فقط هزینه های دانشگاه را پوشش می دهد. دانشجو باید هزینه های سفر، اسکان و زندگی را تأمین کند. در این مورد نیز اولویت با دانشجویانی است که نمرات بسیار خوبی را در سطح لیسانس کسب کرده اند.

  • بورسیه MBA برای رشد در مدرسه بازرگانی EADA در اسپانیا

دانشکده تجارت EADA بودجه MBA را برای دانشجویان اسپانیایی و بین المللی ارائه می دهد. داوطلبانی که مراحل پذیرش را با موفقیت به پایان رسانده و ثبت نام کرده اند (با پرداخت 25٪ از کل هزینه برنامه) واجد شرایط درخواست هستند. این بورس تحصیلی 50٪ از کل هزینه برنامه را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع دکترا

به دلیل اینکه در مقطع دکترا افراد دارای تخصص بیش تری هستند و تعداد بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا بیش از سایر مقاطع است، اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا نسبت به سایر مقاطع راحت تر است و بورس تحصیلی و فرصت های مالی، برای تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا به تعداد زیادی وجود دارد. در این بخش به بررسی چند بورسیه تحصیلی اسپانیا در مقطع دکترا که برای دانشجویان بین المللی قابل دریافت است، پرداخته ایم. این متن علمی توسط کارشناسان مجرب موسسه ملک پور تدوین گشته است. موسسه ملک پور هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع را خلاف اخلاق دانسته و در پی آن پیگرد قانونی را برای شخص در نظر گرفته است.

  • آژانس اسپانیا برای همکاری های توسعه بین المللی (AECID): کمک هزینه و کمک هزینه تحصیلی در زمینه های همکاری توسعه، هنر، آموزش و فرهنگ ارائه می دهد. همین طور متقاضیان باید دارای مدرک دانشگاهی مرتبط با زبان شناسی و فلسفه اسپانیایی باشند. در این برنامه محدودیت سن نیز وجود دارد که با توجه به سال اخذ بورسیه متعاقباً در سایت رسمی برنامه اعلام می گردد.
  • بورسیه کارولینا: فرصت هایی برای بورسیه دکتری در دانشگاه های اسپانیا و آمریکای لاتین دارد.
  • وزارت آموزش و پرورش و آموزش حرفه ای اسپانیا: وزارت آموزش و پرورش و آموزش شغلی اسپانیا یکی از هفدهمین وزارتخانه ای است که دولت اسپانیا را تشکیل می دهد. این وزارت، کمک هزینه و بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا را نیز فراهم می کند.
  • بورسیه سانتاندر: بانک سانتاندر کمک هزینه تحصیلی، تحقیقاتی و تحرک در دانشگاه های اسپانیایی زبان را تبلیغ می کند. بانک سلنتاندر با تمرکز بر آموزش (بورس تحصیلی سانتاندر)، کارآفرینی (سانتاندر ایکس) و اشتغال، از دانشگاه ها و دانشجویان در سراسر جهان برای مناسب سازی حمایت می کنیم. از برنامه های اصلی و ویژگی های بارز بانک سانتاندر، پشتیبانی از آموزش عالی جهت ساختن آینده ای فراگیر تر و پایدار است. بورس تحصیلی سانتاندر در بخش پروژه های تحقیقاتی، شامل مقطع دکترا می شود.
  • موسسه Weizmann la Caixa: بنیاد بورس تحصیلی دکترا برای محققان در سراسر جهان

موسسه ویزمن از دانشجویان بورسیه پس از دکترا برای دانشجویان بین المللی درخواست می کند. محققان از هر ملیت واجد شرایط درخواست هستند. بنیاد (la Caixa) سه بورس تحصیلی فوق دکترا را به مبلغ 30000 یورو در سال برای مدت دو سال به مستعدترین فارغ التحصیلان دکترا ارائه می دهد.

مدارک مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی اسپانیا

قبل از بررسی و مطرح کردن مدارک مورد نیاز دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی اسپانیا برخوردار می شوند، بایددانشجو بداند که افرادی که، به دانشگاه بارسلونا برای کمک به طراحی و فناوری، مراجعه می کنند بایستی درخواست های خود را به کنسولگری ها یا سفارتخانه های اسپانیا ارسال کنند. سایر درخواست های بورس تحصیلی را می توان به دفتر بورس تحصیلی دانشگاه واقع در بخش پذیرش و ثبت نام در اکثر دانشگاه ها ارسال کرد.

مدارک برای درخواست بورسیه تحصیلی اسپانیا:

 

1

دو نسخه از برنامه بورس تحصیلی با تمام اطلاعات مورد نیاز پر شده، یکی به زبان اسپانیایی و دیگری به انگلیسی.

2

گواهی نمرات (دبیرستان برای متقاضیان لیسانس و لیسانس برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد) به زبان انگلیسی.

3

گواهی پزشکی توسط وزارت بهداشت کشور به زبان انگلیسی.

4

گواهی سلامت از HIV توسط وزارت بهداشت کشور به انگلیسی.

5

یک نسخه واقعی از صفحه اطلاعات گذرنامه معتبر، تأیید شده توسط وزارت کشور، به انگلیسی.

6

CV به انگلیسی برای متقاضیان دریافت مدرک کارشناسی ارشد.

7

دانشجویان متقاضی کارشناسی ارشد، بدون مدرک کارشناسی از دانشگاه می توانند گواهی تافل با نمره بیش از 500 یا نمره آیلتس 5.5 را به عنوان اثبات مهارت زبان انگلیسی ارائه دهند.

8

چهار عکس شخصی.

9

گواهی صدور مجوز جنایی تأیید شده توسط وزارت کشور به انگلیسی.

بورسیه دانشگاه های بین المللی اسپانیا

هر فردی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را در گوشه ذهن خود پرورش می دهد و در حال بررسی مسیر های ممکن جهت دست یافتن به این مهم هست، به خوبی به این موضوع واقف است که تحصیل خود را برای دانشگاه های برتر کشور مقصد برنامه ریزی کند و در وهله اول اسامی دانشگاه های برتر را در لیست خود قرار دهد. موضوع قابل توجه این جاست که اکثر دانشگاه های اسپانیا علی رغم این که شهریه پایینی برای تحصیل دارند، از رتبه بسیار خوبی در سیستم رتبه بندی جهانی برخوردار هستند. موسسه ملک پور این نوید را به شما محصل عزیز که قصد تحصیل در اسپانیا را دارید، می دهد که شما می توانید با گذراندن دوره های کالج و فراگیری زبان اسپانیایی و تاریخ و فرهنگ اسپانیا (برای برخی از دانشگاه ها)، وارد دانشگاه های اسپانیا شده و تحصیل خود را با هزینه نسبتا پایین ادامه دهید. از این رو در قسمت زیر 10 دانشگاه برتر کشور اسپانیا را برای شما دانشجو عزیز مطرح کرده ایم که در بین این اسامی می توان انواع بورسیه های دانشگاهی اسپانیا را بیان کنیم.

 

نام دانشگاه ، رتبه در استانداردهای مختلف

2023-2024

QS 2023

ARWU2023 (Academic Ranking of World Universities)

دانشگاه پمپئو فابرا

186

310

400-301

دانشگاه خودگردان بارسلونا

170

144

300-201

دانشگاه بارسلونا

164

183

200-151

دانشگاه ناوارا

200-251

252

251-300

دانشگاه خودگردان مادرید

350-301

200

400-301

دانشگاه های CEU

500-401

-

-

دانشگاه والنسیا

500-401

570-580

300-201

دانشگاه کامپلوتنسه مادرید

600-501

206

300-201

دانشگاه جزائر بالئاریک

800-601

-

600-501

دانشگاه دووستو

800-601

-

-

نکات مهم برای اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا

نکات مهم برای اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا:

1. انتخاب بورسیه مناسب:

انواع مختلف بورسیه تحصیلی در اسپانیا وجود دارد. شرایط و مدارک هر بورسیه متفاوت است. متقاضی باید بورسیه مناسب با رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و وضعیت مالی خود را انتخاب کنید.

2. معدل و سابقه تحصیلی قوی: معدل و سابقه تحصیلی شما باید قوی باشد. داشتن رتبه برتر در دانشگاه و المپیادهای علمی امتیاز مثبتی است.

3. تسلط به زبان:

تسلط به زبان اسپانیایی یا انگلیسی (بسته به زبان تحصیل) ضروری است. ارائه مدرک زبان معتبر در حد آیلتس 6 به بالا و زبان اسپانیایی b2 و بالاتر ضروری است.

4. دقت در ارائه مدارک:

مدارک خود را دقیق و کامل ترجمه و ارائه دهید.
مهلت ارسال مدارک را به دقت بررسی کنید.

علاوه بر موارد فوق، موارد زیر نیز می‌ توانند در اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا به شما کمک کنند:

  • سابقه تحقیقاتی و علمی
  • فعالیت‌های فوق برنامه
  • ارتباط با اساتید و دانشگاه‌های اسپانیا

برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر، می‌توانید به وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید:

وزارت آموزش و پرورش اسپانیا: https://www.educacionyfp.gob.es/portada.html
دانشگاه‌های اسپانیا: https://www.altillo.com/universidades/universidades_esp.asp

ویزای تحصیلی اسپانیا

اولین و مهم ترین نکته قابل ذکر در بخش اخذ ویزای تحصیلی، این است که برای گرفتن ویزای تحصیلی در اسپانیا، دانشجو باید به طور رسمی از کنسولگری اسپانیا در کشور خود درخواست کند. این امر به دلیل عدم توانایی تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی پس از ورود به اسپانیا ضروری است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا (The European Economic Area)EEA برای ورود اولیه به اسپانیا برای تحصیل لازم است ویزای دانشجویی معتبر (نوع D) داشته باشند و همان طور که می دانید این ویزا برای دانشجویان اتحادیه اروپا EEA لازم نیست. بلکه برای این دانشجویان گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر کافی است.

ویزای تحصیل اولیه برای سه ماه اول اقامت در اسپانیا معتبر است و این اقامت در طول ماه اول باید در نمایندگی دیپلماتیک محلی یا دفتر کنسولی دانشجو به ویزای طولانی مدت تمدید شود. ویزای تحصیلی اولیه باید قبل از انتقال به اسپانیا در سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور دانشجو درخواست شود.

به طور معمول، موارد مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی و همین طور ویزای بورسیه تحصیلی اسپانیا به صورت زیر است.

 

1

گذرنامه ای که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد و برای تحصیل در اسپانیا منقضی نشده باشد و در صورت موجود بودن پاسپورت قبلی.

2

یک نسخه واقعی از صفحه اطلاعات ویزا از گذرنامه معتبر.

3

عکسهایی به سبک گذرنامه

4

نامه پذیرش رسمی به نام متقاضیان برای ویزا توسط دانشگاه اسپانیا. با در نظر گرفتن سطح تحصیلات و زمان مشخص شده و رشته دانشگاه.

5

اثبات حمایت مالی (معمولاً معادل 1000 یورو در هر ماه از سال تحصیلی)

6

اخذ بیمه درمانی و درمانی متناسب با مدت اقامت و تحصیل در اسپانیا. با در نظر گرفتن هزینه های مختلف درمان و بازگشت دوبار ه به خانه اگر دانش آموز دارای مشکلات بهداشتی باشد.

7

درخواست ویزا از سفارتخانه های اسپانیا یا کنسولگری های توزیع شده در کشورها که به درستی با اطلاعات متقاضی بسته بندی شده است.

8

پرداخت هزینه ویزای دانشجویان که 60 یورو یا معادل آن با ارز است.

9

سند رسمی تأیید می کند که دانش آموز با رعایت قوانین بهداشتی از بیماری های جدی که نیاز به قرنطینه دارند عاری است.

10

سندی رسمی که منابع دانش آموز را نشان می دهد. همچنین، تهیه مدرکی برای دانشجویان بورسیه امکان پذیر است، جایی که مدت زمان اقامت و مقدار مورد نیاز در دسترس باشد.

11

یک گواهی عدم سو پیشینه کیفری با بیان افشای پنج سال گذشته برای اطمینان از عدم وجود هیچ گونه مقررات قانونی در مورد دانشجو.

 

همه این شرایط از شرایط مهم و ضروری برای اخذ ویزای تحصیلی در اسپانیا هستند، زیرا این شرایط اساسی است که باعث می شود دانشجو برای دریافت ویزا به راحتی و بدون مواجه شدن با هیچ مشکلی مسیر درست را در پیش گیرد.

هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا

هزینه های زندگی بسته به نوع زندگی، محل زندگی، برخوردار بودن از بورسیه تحصیلی اسپانیا یا تقبل کردن هزینه ها از طرف خود دانشجو کاملاً متفاوت است. یکی از مهمترین موارد برای دانشجویان در اسپانیا یافتن مسکن مناسب است. محل اقامت دانشجویان عموماً توسط دانشگاه های اسپانیا در سالن های اقامت دانشجویان (Colegios Mayores) یا آپارتمان های دانشجویی تأمین می شود. هزینه اجاره و اقامت بسته به موقعیت مکانی که دانشجو انتخاب می کند، امکانات رفاهی و سایر عوامل متفاوت است. به طور کلی، اگر مادرید یا بارسلونا را انتخاب کند، قیمت ها کمی بیشتر از شهرهای دیگر است. اما به طور معمول و کلی، یک آپارتمان در بارسلونا حدود 850 یورو است، در حالی که آپارتمان یک خوابه در مادرید ماهانه حدود 1000 یورو هزینه دارد.

برای زندگی در اسپانیا به 900 تا 1100 یورو پول نیاز است. اگر مادرید یا بارسلونا که گران ترین شهرهای اسپانیا هستند انتخاب شوند، هزینه ها بیشتر است. در شهرهایی مانند والنسیا، سویل یا کادیز، می توان از هزینه های زندگی ارزان تر، به طور متوسط حدود 700 الی 900 یورو در ماه استفاده کرد. اگر بخواهیم به صورت کلی بررسی اجمالی برای این موضوع انجام دهیم می توان به لیست و هزینه های اقلام ضروری زندگی به صورت زیر اشاره کرد:

 

ردیف

عنوان

قیمت (یورو)

1

شیر (1 لیتر)

0.77

2

نان سفید تازه 500 گرمی

0.95

3

برنج (یک کیلوگرم)

0.95

4

سینه مرغ (1 کیلوگرم)

5.84

5

گوشت گاو (یک کیلوگرم)

10.39

6

گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)

1.5

7

سیب زمینی (1 کیلوگرم)

0.98

8

پیاز (1 کیلو گرم)

1.03

9

سیب (1 کیلو گرم)

1.66

10

پرتغال (یک کیلوگرم)

1.26

11

بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی

1.5

12

اینترنت (60 مگابایت در ثانیه یا بیش تر)

40.75

 

سوالات متداول

✔️ چگونه می توان بورسیه اسپانیایی برای دانشجویان بین المللی پیدا کرد؟

بسیاری از دانشگاه ها و سازمان های دولتی اسپانیا برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. می‌توانید جستجوی خود را در وب‌سایت‌های دانشگاه، وب‌سایت رسمی دولت اسپانیا شروع کنید یا از پایگاه‌های اطلاعات بورسیه بین‌المللی استفاده کنید.

✔️ معیارهای واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی اسپانیا چیست؟

معیارهای کلی واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی اسپانیا عبارتند از برتری علمی، ملیت یا وضعیت اقامت، مهارت زبان و رشته تحصیلی.

✔️ آیا بورسیه تحصیلی به طور خاص برای تحصیل در کشورهای اسپانیایی زبان خارج از اسپانیا وجود دارد؟

بله، ممکن است برخی بورسیه ها برای تحصیل در کشورهای اسپانیایی زبان در آمریکای لاتین و سایر مناطق در دسترس باشد. این بورسیه ها ممکن است توسط سازمان های اسپانیایی یا نهادهای بین المللی حمایت شوند.

✔️ آیا برای درخواست بورسیه تحصیلی در اسپانیا نیاز به تسلط به زبان اسپانیایی دارد؟

بستگی به زبان آموزشی در موسسه انتخابی شما در برنامه‌هایی که به زبان اسپانیایی ارائه می‌شوند، نشان دادن مهارت در زبان اسپانیایی (مثلاً از طریق DELE) لازم است. ولی برخی از برنامه ها، به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

✔️ آیا می توانم برای چندین بورسیه تحصیلی اسپانیا به طور همزمان اقدام کنم؟

بله، اغلب می توانید برای چندین بورسیه به طور همزمان درخواست دهید.

سخن پایانی

در مقاله توضیح داده شد که بورسیه تحصیلی اسپانیا انواع مختلفی دارد، برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی اسپانیا نیاز است شرایط اولیه اخذ بورسیه، مانند داشتن اسپانیا داشتن معدل بالا، و یا ارائه مدارکی که نشان دهد متقاضی توانایی پرداخت هزینه‌ های تحصیل را ندارد لازم و ضروری می باشد. در صورت عدم ارائه مدارک کافی درخواست شما برای اخذ بورسیه تحصیلی ریجکت خواهد شد بنابراین مهم است که مدارک به صورت دقیق ارائه گردد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر در این خصوص با شماره های موسسه در تماس بوده و مشاوره اولیه رایگان دریافت نمایید.

امتیاز 4.17 از 5 ( 11 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
رحیمی
سلام و وقت بخیر آیا بورسیه تحصیلی شامل هزینه های زندگی هم میشه یا فقط تحصیل؟ اگر از تحصیلمون سال های زیادی گذشته باشه، امکان اخذ بورسیه هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت برای دریافت بورسیه شرایط شما باید در نظر گرفته شود اما به طور کلی بورسیه می تواند درصدی از هزینه های تحصیل یا زندگی و یا همه این هزینه ها باشد. در صورتی که گپ تحصیلی زیادی دارید ابتدا باید شانس ویزای خود را چک نمایید زیرا بسیاری از کشورها سخت گیری های زیادی برای دانشجویانی که گپ تحصیلی دارند اعمال می کنند.
رفعت رحیم زاده
سلام و احترام خدمت شما. ببخشید دقیقا باید به چه صورتی برای این بورسیه ها اپلای کرد؟ آیا اپلیکیشن خاصی در زمان مشخصی باز می شود؟ با سپاس فراوان.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. دوست عزیز، شما اشاره ای به سوابق تحصیلی و تحقیقاتی خود نداشتید. این در حالی است که داشتن این سوابق همینطور مدرک زبان و ... برای دریافت بورسیه بسیار مهم است و از مواردی است که در رقابت برای کسب بورسیه برای شما امتیاز خوبی خواهد داشت. ددلاین بورسیه ها را می توانید در سایت بورسیه یا دانشگاه دقیق چک بفرمایید.
صبا
درود و نشانِ مهر بر شما. برای رشته ی معماری در مقطع ارشد آیا شرایط اخذ بورسیه سخت تر هست؟ و اینکه هر سه دانشگاهِ بارسلونا، پلی تکنیکِ والنسیا و پومپئوفابرا برای این رشته شرایط اخذ بورسه رو دارند یا خیر؟ برای رشته ی زبان و ادبیاتِ اسپانیایی چطور؟ و اینکه کدوم دانشگاه ها برای تحصیل در این رشته در مقطعِ ارشد بهتر هستند؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شرایط اخذ بورسیه در مقطع ارشد کمی دشوار است. اما هر دانشگاه بورسیه هایی را برای دانشجویان ممتاز در نظر می گیرد. برای اطلاع از رشته ها و بورسیه ها شما بایستی وب سایت اصلی دانشگاه را بررسی نمایید و با دانشگاه مکاتبه کنید.
سمیرا@
با سلام و عرض ادب ،برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ی نقاشی ،شرایط سنی وجود داره؟ اگر نه هزینه ها چقدر هست و مدرک چه سطحی از زبان اسپانیایی نیاز میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی برای ارشد زیر 30 سال باشید خوبه البته رشته نقاشی ممکن از شما نمونه کار و آزمون ورودی هم بخواهند درمورد دانشگاه های دولتی به زبان اسپانیایی مدرک زبان B2 به بالا داشته باشید خوبه.
Marzia Rezai
آیا این بورس تحصیلی شامل دانش آموزان میباشد یا خیر؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز معمولا در مقطع مدرسه بورس تحصیلی تعلق نمی گیرد و شما می بایست از تمکن مالی خوبی برخودار باشید. ممکن است در سال های بعدی در صورتی که شایستگی علمی داشته باشید، بورس به شما تعلق گیرد.
Mahdi
سلام برای بورسیه تحصیلی اسپانیا آیا اینکه یک مقاله چاپ شده در یک مجله معتبر علمی ایرانی در رزومه داشته باشیم کافی است ؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز بسته به مقطع تحصیلی بورسیه ها متفاوت است. شما بایستی وب سایت دانشگاه مورد نظرتان را بررسی نمایید تا از بورسیه های موجود اطلاع یابید.
سیده خیریه موسوی
فرد اگر بخواهد اقدام کند چه پروسه ای داره؟؟ و شامل هزینه های زندگی هم می‌شود؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. به نوع بورسیه شما بستگی دارد و عموماً بورسیه ها بر اساس شایستگی تحصیلی افراد هستند و بسته به شرایط متقاضی بخشی یا تمام هزینه های تحصیل و زندگی را برای دانشجو پوشش می دهد.
نگار رجبی
سلام میشه برای تحصیلات در دانشگاه های انگلیسی زبان اسپانیا هم درخواست بورسیه داد؟ بورسیه هزینه های زندگی رو هم پوشش میده؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز در صورتی اینکه رزومه قوی داشته باشید ممکن است بتوانید بورسیه بگیرید. معمولا هزینه زندگی خود را با کار کردن می توانید تا ۸۰ درصد پوشش دهید. همچنین بورسیه های تحصیلی در مقطع دکتری بیشتر از مقاطع دیگر می باشد.
خیریه موسوی
سلام عرض ادب آیا فرد می‌تونه به همراه همسر و فرزندش اقدام کنه ؟؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. امکان دریافت ویزای همراه وجود دارد ولی برای بررسی شانس ویزا بهتر است شرایط خود را با کارشناسان موسسه در میان بگذارید و مشاوره کامل دریافت کنید.
سمر شیبانی
هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا چقدر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب دوست عزیز. هزینه زندگی بسته به سبک زندگی متفاوت است اما حدود 1000 یورو در ماه هزینه زندگی خواهید داشت.
هادی
سلام عرض ادب من ۳۰ ساله هستم و کارشناسی مدیریت دارم میخواستم برای اسپانیا اقدام کنم و ارشد مدیریت هتلداری میتونم برای بورسیه تحصیلی اسپانیا اقدام کنم ؟ چقدر شانس دریافت بورسیه هست ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. شرایط سن و تحصیلات شما مناسب است و در صورتی که سطح زبانتان نیز خوب باشد می توانید برای تحصیل اقدام داشته باشید. شانس بورسیه هم ممکن است داشته باشید ولی نمی تواند درصدی برای دریافت بورسیه ارائه نمود.
حسینی
سلام وقت بخیر برای مقطع مستر عمران به زبان انگلیسی امکان دربافت بورسیه وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. دریافت بورسیه به شرایط و سوابق تحصیلی، تحقیقاتی و عملی شما دارد و نمی توان تضمینی ارائه نمود.
سیما کارگاه
سلام. من برای ارشد مجدد چقدر شانس اخذ بورسیه دارم؟ زبانم ۶/۵ هست. ۱ مقاله چاپ شده با آی اف خوب دارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز شما می‌توانید در دانشگاه دولتی به صورت رایگان تحصیل نمایید. برای تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی بایستی وب سایت دانشگاه‌ها را برای اخذ بورسیه بررسی نمایید.
علی
سلام بنده درمقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی هستم بامعدل ۱۷چجوری میتونم برای بورسیه واینکه ایاحتماباید زبان اسپانیایی بلد باشم ؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. با دانستن زبان بومی می توانید معاف از هزینه تحصیل بوده و هزینه های زندگی خود را تامین نمایید.
الهام
هزینه های زندگی در اسپانیا در صورت بورس شدن به چه صورت هست؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. در صورتی که بورسیه و یا فاند شامل هزینه های زندگی شما شود متناسب با شرایط همان بورسیه به شما پرداختی خواهند داشت ولی در غیر این صورت معمولا حدود 1000 یورو در ماه باید در نظر داشته باشید.
ثریا
سلام بنده 28 سالمه مقاله بین المللی دارم و معدلم 19 شده رشتمم برق هستش و سطح زبانم در حد 6 هست ممنون میشم شرایط بنده رو بررسی کنید که ایا میشه بورسیه دریافت کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شرایط شما برای تحصیل و حتی دریافت بورسیه مناسب است. می توانید برای بورسیه در اسپانیا و یا حتی برخی کشورهای دیگر اقدام نمایید ولی نمیتوان تضمین قطعی داد.
علیان
سلام وقت بخیر ایا بورسیه کشور اسپانیا هزینه اقامت رو هم مثل ایتالیا به دانشجو میدن یا فقط هزینه تحصیل رایگانه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز معمولا در دانشگاه های دولتی می توانید به صورت رایگان تحصیل نمایید و هزینه های زندگی بر عهده خود شخص است.
روشن
سلام عرض ادب من ۳۴ ساله هستم و کارشناسی تاریخ دارم میخواستم برای اسپانیا اقدام کنم و ارشد هتلداری میتونم برای اسپانیا اقدام کنم ؟ چقدر شانس دریافت بورسیه هست ؟ زبانم در حد ۷ هست
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز با توجه به گپ تحصیلی که دارید ریسک ویزا خواهید داشت و بهتر است برای کشورهای دیگر اقدام‌نمایید.
شکوهی نژاد
سلام ودرود برای اسپانیا آیا امکان تحصیل رایگان یا دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس وجود دارد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله تحصیل در دانشگاه های دولتی تقریبا رایگان است.
کریمی نیا
سلام و عرض ادب. من تصمیم دارم برای ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام کنم و دیپلم دارم. آیا با شرایط سنی 23 سال می تونم برای لیسانس اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز امکان اقدام وجود دارد اما با توجه به گپ تحصیلی ۵ ساله کمی ریسک ویزا وجود دارد.
مشاوره رایگان