اعزام دانشجو به ایتالیا

3 نظر

 اعزام دانشجو به ایتالیا، مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا و چگونگی اعزام دانشجو به کشور ایتالیا در این مقاله به صورت تخصصی و علمی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. شرایط اعزام دانشجو به ایتالیا چیست؟ چگونه می توان از طریق تحصیل در ایتالیا، اقامت این کشور را به دست آورد؟ هزینه های اعزام دانشجو به ایتالیا و تحصیل در این کشور چه مقدار است؟ این ها از جمله سوالاتیست که متقاضیان مهاجرت به کشور ایتالیا در ذهن خود با آن مواجه هستند. موسسه ملک پور می تواند یاری گر شما در راستای پاسخگویی به سوالات فوق باشد. چرا که این موسسه از سابقه فعالیت چندین ساله در زمینه مهاجرت برخوردار بوده و در رتبه برترین مؤسسات مهاجرتی خاورمیانه قرار دارد. به منظور دریافت راهنمایی از مشاوران متخصص و مشاوره رایگان تلفنی از مشاورین مجرب موسسه ملک پور می توانید با شماره تلفن های موسسه تماس گرفته و یا اقدام به تکمیل فرم تماس فرمایید و اطلاعات خود را در زمینه اعزام دانشجو به ایتالیا افزایش دهید. در ادامه به مباحث زیر خواهیم پرداخت. مطالب نوشته شده در این مقاله پس از مشورت با وکلای محلی ایتالیا و پس از جستجو در سایت اداره مهاجرت ایتالیا به تحریر در آمده شده است. ارائه این اطلاعات به مفهوم ارائه خدمات به شما عزیزان در این خصوص نمی‌باشد؛ جهت کسب اطلاعات لازم از میزان خدمات ما با مشاوران موسسه تماس گرفته و پس از مشاوره رایگان تصمیم درستی در این زمینه بگیرید.

اعزام دانشجو به ایتالیا

ازعام دانشجو به ایتالیاشرایط اعزام دانشجو به ایتالیا

جمهوری ایتالیا، کشوری در جنوب اروپاست که شهر تاریخی رم، پایتخت آن می باشد. زبان رسمی این کشور، ایتالیایی بوده و واحد رسمی پولی آن، یورو می باشد. جمعیت کشور ایتالیا حدود 60 میلیون نفر است. این کشور به علت شکل ظاهری قلمروی خود که به شکل چکمه می باشد، به همین نام نیز معروف است.

 

  • جدید ترین ویدئوی موسسه ملک پور در رابطه با تحصیل در ایتالیا به همراه بورس

 

فایل صوتی موسسه ملک پور درمورد تحصیل در ایتالیا به همراه بورسیه

فایل تصویری موسسه ملک پور درمورد تحصیل در ایتالیا به همراه بورسیه

بسیاری از دانشجویان، قصد مهاجرت به این کشور را دارند؛ چرا که هزینه های تحصیل در این کشور کم بوده و حتی ممکن است شخص متقاضی تحصیل در ایتالیا، بورسیه تحصیلی دریافت نماید. با این وجود لازم است که شرایط دیگری مانند وضعیت کار در این کشور و اشتغال پس از تحصیل در ایتالیا مورد بررسی قرار گیرد. بررسی جزیی شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا، مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی و اخذ اقامت ایتالیا از طریق تحصیل، مواردی است که در بخش های بعدی مقاله به طور کامل به آن ها پرداخته می شود.

اعزام دانش آموز به ایتالیا در مقطع مدارس

تحصیل در مدارس و دبیرستان های ایتالیا به صورت رایگان برای تمامی ملیت های مختلف جهان امکان پذیر است. البته این در صورتی است که پدر یا مادر ایشان، اقامت بلند مدت این کشور را (حداقل به مدت یکسال) داشته باشند. تمامی افرادی که در ایتالیا اقامت دارند می توانند از سنین 3 سالگی وارد مهد کودک شوند. سیستم آموزشی ایتالیا به سه مقطع دبستان، دوران متوسطه اول (دوران راهنمایی) و دوران متوسطه دوم (دبیرستان) تقسیم می شود.

دبستان: در سن شش سالگی،‌کودکان آموزش رسمی خود را در این مقطع شروع کرده و دروسی مانند ریاضی، جغرافیا، انگلیسی و علوم را فرا می گیرند. مدت زمان این دوره 5 سال است. کودکان در سن یازده سالگی وارد دوره بعدی یعنی دوره متوسطه اول می شوند.

دوره متوسطه اول (دوران راهنمایی): کلیه کودکان، سنین 11 تا 14 سالگی خود را در این دوره بگذرانند. حداقل 30 ساعت تحصیل در هفته برای این دوره الزامی است. در پایان سال سوم این دوره، دانش آموزان در موضوعات زبان ایتالیایی، ریاضیات، علوم و یک زبان خارجی امتحان کتبی می دهند. در مرحله بعدی، دانش آموزان وارد دوره متوسطه دوم (دبیرستان) می شوند.

دوره متوسطه دوم (دبیرستان): به طور کلی در کشور ایتالیا دو نوع دبیرستان وجود دارد.

یک: مراکز آموزشی که بیشتر شبیه تدریس دروس دانشگاهی است.

دو: مراکز آموزشی که مدرس دروس فنی و حرفه ای می باشند. در دو سال اول، تمامی دانش آموزان از برنامه درسی که شامل زبان و ادبیات ایتالیایی، علوم، ریاضیات، زبان خارجی، دینی، ​​جغرافیا، تاریخ، مطالعات اجتماعی و تربیت بدنی می شود استفاده می نمایند. دوره های تخصصی با نام "Indirizzi" از سال سوم دبیرستان شروع می شود.

انواع دبیرستان های ایتالیا:

  • Liceo Classico (دبیرستان های کلاسیک و عمومی)
  • Liceo Scientifico (دبیرستان علمی)
  • Liceo Artistico (دبیرستان هنر های زیبا)
  • Istituto Magistrale (دبیرستان های تربیت معلم)
  • Istituto d'Arte (دبیرستان های هنر)
  • Istituti Tecnici (مراکز آموزش فنی و حرفه ای)
  • Istituti Professionali (مؤسسات آموزش عالی و حرفه ای)

اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع فوق دیپلم

شرایط اعزام دانشجو به ایتالیا بسیار متنوع می باشد، در واقع  برای اعزام دانشجو در مقطع فوق دیپلم به ایتالیا روال کار به این صورت است، دانشجویانی که قصئ دارند تنها با گذراندن دوره کوتاهی سریعاً وارد بازار کار شوند، در این دوره ها شرکت می کنند. این دوره ها دو ساله می باشد و تعدادی از دروس تئوری و عملی مربوط به رشته انتخابی را مطالعه می کنند، اما تخصص اصلی خود را به صورت تجربی در بازار کار به دست می آورد، و برای و اشتغال آماده می شوند.

اعزام دانشجو به ایتالیا در مقاطع کارشناسی

مبحث پیرامون اعزام دانشجو به ایتالیا را باید از اولین مقطع دانشگاهی یعنی لیسانس شروع کنیم. افرادی که قصد تحصیل در کشور ایتالیا در مقطع کارشناسی دارند، باید این موضوع را بدانند که تحصیل در این مقطع به صورت 3 ساله یا 4 ساله می باشد. با توجه به گستردگی رشته ها، طول این دوره متفاوت می باشد. این موضوع مهم را در نظر بگیرید که تحصیل در ایتالیا به زبان های ایتالیایی و انگلیسی امکان پذیر است. طبق استاندارد بین المللی آموزشی، افراد متقاضی عموماً برای تحصیل در مقطع لیسانس کشور ایتالیا به مدرک زبان آیلتس 6 نیاز دارند. متقاضیان مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل باید بدانند که دانشگاه های این کشور، از قدیمی ترین مراکز آموزشی اروپا بوده و شهر رم، دارای مراکز آموزشی بسیار کهنی می باشد که می تواند برای متقاضیان ترغیب کننده باشد. رشته هایی همچون هنر، حقوق، پزشکی، رشته های پیراپزشکی مانند علوم زیستی و... در این دانشگاه ها قابل مطالعه است.

 

اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

در خصوص اعزام دانشجو به ایتالیا، به بررسی شرایط مقطع فوق لیسانس می پردازیم که بسیاری از افراد، خواهان اطلاع از آن می باشند. افرادی که قصد تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد دارند، به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در این مقطع، دو سال به طول می انجامد. این کشور برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، 96 دانشگاه معتبر دارد و قدیمی ترین آن ها، دانشگاه بلونیا است که در سال 1088 میلادی تأسیس شده است. همچنین لازم به ذکر است که متقاضیان تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد می توانند هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی تحصیل نمایند. رشته هایی همچون مدیریت، کسب و کار، مهندسی ها و علوم طبیعی مثل کشاورزی و... در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های ایتالیا قابل مطالعه می باشد. برای تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد، عموماً افراد به مدرک آیلتس 6.5 آکادمیک یا سطح B2 ایتالیایی نیاز دارند. افرادی که قصد مطالعه و تحصیل در کشور ایتالیا را دارند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به لینک زیر مراجعه کرده و از اطلاعات و تجربیات خاص موسسه ملک پور استفاده نمایند.

اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع دکتری

به منظور اعزام دانشجو به ایتالیا جهت تحصیل دوره دکتری باید این نکته را در نظر گرفت که دو نوع مقطع دکتری در این کشور وجود دارد. اول همان Ph.D. که به طور کلی در همه کشورها ارائه می شود و دیگری مدارک تحقیقاتی که عموماً در دانشگاه های هنر این کشور ارائه می شود. برای تحصیل در مقطع دکتری در این کشور باید این نکته را در نظر بگیرید که داشتن سوپروایزور یا همان استاد راهنما، از اصلی ترین عوامل می باشد. همچنین سطح زبان آیلتس 7 آکادمیک برای تحصیل در مقطع دکتری الزامی است. مدت زمان تحصیل دکتری در کشور ایتالیا به مدت 3 تا 4 سال می باشد. در جدول زیر اطلاعاتی چند در خصوص تحصیل دکتری در ایتالیا برای شما عزیزان ارائه شده است. برای اطلاع از تحصیل پزشکی در ایتالیا مقاله نگارش شده را مطالعه کنید.

 

تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری

تعداد دانشگاه ها

96

جوایز نوبل

20

قدیمی ترین دانشگاه

University of Bologna (1088)

دانشجویان بین المللی

97,563

طول تحصیل

بین 3 تا 4 سال

سال تحصیلی

اکتبر تا سپتامبر

 

زمان اعزام دانشجو به ایتالیا

به طور کلی دانشگاه های کشور ایتالیا دو مرتبه در سال اعلام پذیرش دارند که زمان پذیرش ترم پاییز در اوایل شهریور زمان پذیرش ترم بهار در اواسط بهمن ماه می باشد با توجه این موضوع های ذکر شده پرونده تحصیلی دانشجویان باید از مهر تا اسفند برای دانشگاه ارسال شود، پس از طی شدن این مرحله می توان برای دریافت بورسیه اقدام کرد معمولاً فرایند پذیرش تحصیلی این کشور بین ۳ الی ۴ ماه طول می کشد.

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا

بسیاری از افرادی که قصد تحصیل و اقدام از طریق اعزام دانشجو به ایتالیا دارند، جویای شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا می باشند. به منظور دریافت دریافت بورسیه لازم است که سطح علمی تحصیلی بالا، مدرک زبان مناسب، مقالات بین المللی منتشر شده و همچنین استاد راهنما برای تحصیل در مقطع دکتری داشته باشید. موسسه ملک پور هر گونه اقدامی در خصوص دریافت بورسیه را برای شما عزیزان مبتنی بر مشورت با مشاورین ماهر و خبره موسسه ملک پور می داند. در ادامه به بررسی چندی از برنامه های بورسیه معروف کشور ایتالیا خواهیم پرداخت.

  • بورسیه استانی DSU: دریافت این برنامه بورسیه در استان میلان می باشد. عموماً دانشجویان محلی برای این برنامه درخواست می دهند و دیگر فرصتی برای افراد بین المللی باقی نمی ماند. پس رقابت در این برنامه کمی دشوار است. با دریافت این برنامه بورسیه، 300 تا 400 یورو در ماه کمک هزینه زندگی به دانشجو تعلق می گیرد. از اصلی ترین شرایط این برنامه بورسیه، اثبات توانایی خود در مدیریت هزینه های زندگی خود در کشور ایتالیا می باشد.
  • برنامه بورسیه دانشگاه پاویا: این برنامه بورسیه به دانشجویان ممتاز در مقطع فوق لیسانس تعلق می گیرد. از شرایط آن، تحصیل به زبان انگلیسی است و تا حدود هشت هزار یورو کمک هزینه تحصیل و زندگی به دانشجویان تعلق خواهد گرفت.
  • برنامه بورسیه دانشگا ITN: این برنامه بورسیه برای متقاضیان و دانشجویان بین المللی نیز امکان پذیر است و در مقطع دکتری به دانشجویان ارائه می شود. در این برنامه بورسیه، حدود 2 تا 4 هزار یورو کمک هزینه ارائه می شود.
  • برنامه بورسیه دانشگاه Trieste: این برنامه بورسیه ای در مقطع پسا دکتری ارائه می شود و به افراد متقاضی، مبلغ 3 تا 7 هزار یورو تعلق می گیرد. این برنامه برای همه افراد قابل دریافت است؛ اما در حال حاضر فقط 20 نفر را پذیرا می باشد

هزینه اعزام دانشجو به ایتالیا

جهت اعزام دانشجو به ایتالیا باید این موضوع را در نظر گرفت که هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به چه مقدار است. موسسه ملک پور طی تحقیقاتی، میانگین هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف ایتالیا را در جدول زیر قرار داده است.

 

دانشگاه های ایتالیا

هزینه تحصیل

دانشگاه Siena

39000 دلار برای هر سال تحصیلی (لیسانس)

دانشگاه Marist

36000 دلار برای هر سال تحصیلی (لیسانس)

دانشگاه Iona

36000 دلار برای هر سال تحصیلی (لیسانس)

دانشگاه Saint Rose

33000 دلار برای هر سال تحصیلی (لیسانس)

 

به طول کلی هزینه های تحصیل در کشور ایتالیا در دانشگاه های برتر این کشور، در حدی بالاتر از عرف بین الملل می باشد. علاوه بر این در کنار هزینه های تحصیل، باید هزینه های خورد و خوراک و زندگی در کشور ایتالیا نیز مورد توجه و بررسی قرار گیرد. میانگین برخی از هزینه های زندگی در ایتالیا نیز توسط موسسه ملک پور بررسی شده و در جدولی ارائه شده است.

 

هزینه های زندگی در ایتالیا

شرح

هزینه (یورو)

 

شرح

هزینه (یورو)

غذا در رستوران معمولی

15

بلیط یکطرفه (حمل و نقل عمومی)

1.5

آب معدنی (0.33 لیتر)

1

تاکسی (یک کیلومتر)

1.5

شیر (یک لیتری)

1.11

گازوئیل (یک لیتر)

1.54

برنج (یک کیلو)

1.96

هزینه باشگاه (ماهیانه)

47.05

نان سفید (500 گرم)

1.51

هزینه انرژی (آب، برق و...)

143.79

تخم مرغ (12 عدد)

2.57

اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

594

سیب (یک کیلو)

1.83

اجاره آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر

448

موز (یک کیلو)

1.71

خرید آپارتمان در مرکز شهر (متر)

3455

گوجه فرنگی (یک کیلو)

1.87

خرید آپارتمان در اطراف شهر (متر)

2105

سیب زمینی (یک کیلو)

1.18

اینترنت

28

 

به طور کلی برای زندگی در کشور ایتالیا در شهرهایی همچون رم و میلان، باید هزینه ای در حدود 800 تا 1300 یورو را در نظر گرفت.

اعزام دانشجو به ایتالیا رایگان

ایتالیا کشوری است که برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند شرایط تحصیلی بسیار ایده آلی را فراهم می کند. دانشجویان و محصلین توانند در در هر مقطع تحصیلی از جمله لیسانس، فوق لیسانس، دکترا در این کشور تحصیل کنند. واضح است که برای تحصیل در هر کدام از این مقاطع باید مدارک تحصیلی که مربوط به مدارک تحصیلی گذشته فرد می باشد را به طور کامل به دانشگاه ارائه دهند، زیرا در صورت ناقص بودن مدارک درخواست شما پذیرفته نمی شود.گفتنی است تحصیل در دانشگاه های ایتالیا بسیار مقرون به صرفه می باشد، اما تحصیل در در دانشگاه های ایتالیا یا به صورت کاملاً رایگان نیست، و نیازمند پرداخت شهریه حدود ۹۰۰ تا 7000 یورو می باشد، که این مبلغ با توجه به مقطع تحصیلی متغیر می باشد. اما موضوع بسیار مهم و قابل تامل این است که با داشتن بورسیه تحصیلی مناسب شما می توانید تحصیل رایگان در ایتالیا داشته باشید. قصد داریم در این قسمت برخی از بورسیه های تحصیلی که کشور ایتا را به شما ارائه دهیم:

1- بورسیه تحصیلی شایستگی: شما با اثبات اینکه از نظر علمی برتری دارید می‌توانید از این بورسیه بهره مند شوید

2-  بورسیه تحصیلی نیازمندی: در صورت اثبات نیاز مالی دانشجو و سخت بودن شرایطش برای پرداخت شهریه به دانشجو تعلق می گیرد.

در حالت کلی می توان گفت که کلی بورسیه های تحصیلی ایتالیا یا به سه دسته تقسیم می شود این سه دسته عبارتند از:

  •  بورسیه تحصیلی طلا: این بورس تحصیلی تقریباً معادله ۵۰۰۰ یورو می باشد که کلیه نیازهای مالی مربوط به اقامت و مسکن دانشجویان را درآورده می کند
  • بورسیه تحصیلی نقره ای: این بورسیه هزینه یک سال از تحصیل دانشجو را پوشش می دهد.
  • بورسیه تحصیلی استانی: این بورسیه نسبت به بورسیه های قبلی مبلغی که پرداخت می شود بسیار بالاتر است و دانشجو می تواند با به دست آوردن این بورسیه کلیه هزینه های خود از جمله هزینه های اقامت، خورد و خوراک، تحصیل و غیره را پرداخت کند.

اعزام دانشجو به ایتالیا و کار دانشجویی

عموم افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و یا اعزام دانشجو به ایتالیا را دارند، به این موضوع مهم فکر می کنند که در حین تحصیل خود، چگونه گذران امور زندگی خود را بر عهده بگیرند. یکی از راه حل های پیش رو، کار ضمن تحصیل در ایتالیا می باشد. موسسه ملک پور با تحلیل ها و تحقیقات خود، به این موضوع دست یافته است که کار دانشجویی و یا کار در حین تحصیل برای افراد اروپایی در ایتالیا مقدور می باشد و دانشجویان اروپایی در کشور ایتالیا می توانند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. اما موضوع بسیار مهم دیگر این است که آیا این مهم، مختص به افراد اروپایی است یا افراد خارجی و غیرتبعه اروپایی نیز می توانند به کار دانشجویی مشغول شوند؟ چنانچه شما شخصی دارای تابعیت خارج از اتحادیه اروپا بوده و در حال تحصیل در کشور ایتالیا می باشید، در صورتی مجاز به کار در حین تحصیل و کار دانشجویی خواهید بود که از یک کارفرمای معتبر ایتالیایی، پیشنهاد کاری دریافت نمایید. در غیر این صورت، کار حین تحصیل در کشور ایتالیا برای افراد غیرتبعه اروپایی امکان پذیر نیست.

شرایط اخذ ویزای همراه در اعزام دانشجو به ایتالیا

از مهم ترین نکات مهم اعزام دانشجو به ایتالیا این است که اگر شخصی قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را داشته و متأهل و یا صاحب فرزند زیر 18 سال باشد، امکان الحاق خانواده خود را به کشور ایتالیا ندارد. از اصلی ترین نقاط ضعف این کشور جهت تحصیل، همین مورد می باشد. البته که کشورهای جایگزین همیشه همپوشانی خوبی با کشور های اروپایی دارند. کشور هایی نظیر هلند، اتریش، دانمارک و... می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت از طریق تحصیل و اعزام دانشجو باشند.در ادامه به معرفی برترین دانشگاه های کشور ایتالیا خواهیم پرداخت.

معرفی دانشگاه های برتر ایتالیا برای اعزام دانشجو

متقاضیان مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به ایتالیا همواره حضور در برترین دانشگاه های این کشور را مد نظر خود قرار می دهند. البته که این ایده به صورت آرمان گرایی، به تنهایی بد نبوده و می تواند پیامدها و نتایج بسیار خوبی را در پیش داشته باشد. اما این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که بهتر است برای دانشگاهی اعلام درخواست اعزام دانشجو به ایتالیا نمایید که اولاً به شما به عنوان یک دانشجوی خارجی، نیاز مبرم داشته باشند؛ دوم اینکه دانشگاه مورد نظر بتواند امور دریافت پذیرش و ویزای شما را که در اصطلاح، انگلیسی ویزا ساپورت گفته می شود انجام دهد. بسیاری از دانشگاه های برتر کشورهای اروپایی و آمریکایی، این موضوع را به علت عدم نیاز مبرم به حضور دانشجویان بین المللی، نادیده گرفته و به همین دلیل ممکن است پروسه اقدام شما برای مهاجرت با مشکل مواجه شود. در ادامه موسسه ملک پور به معرفی چند دانشگاه برتر این کشور پرداخته است.

 

نام دانشگاه

رتبه در ایتالیا

رتبه جهانی

دانشگاه دی بولونیا

1

116

دانشگاه دگلی استودی دی روم

2

143

دانشگاه دگلی استودی دی میلان

3

152

دانشگاه دگلی استودی دی پادووا

4

177

دانشگاه دی پیزا

5

185

دانشگاه دگلی استودی دی تورینو

6

213

دانشگاه دگلی استودی دی ناپولی فدریکو

7

235

دانشگاه پلی تکنیک میلان

8

261

دانشگاه دگلی استودی دی فیرنزه

9

269

دانشگاه دگلی استودی دی جنووا

10

344

 

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا

متقاضیان مهاجرت تحصیلی و یا اعزام دانشجو به ایتالیا باید این موضوع را در نظر بگیرند که مدارک مورد نیاز برای هر اقدام بین المللی اعم از دریافت پذیرش تحصیلی، دریافت ویزا و سایر امور پیشبردی بین المللی، نیاز به دقت و توجه خاصی دارد. از این رو به شما توصیه می شود که برای تحویل مدارک به سفارت جهت دریافت ویزا و همچنین تقدیم مدارک به دانشگاه برای دریافت پذیرش تحصیلی، از راهنمایی های یک مشاور معتبر بهره مند شوید. موسسه ملک پور با داشتن بهترین مشاوران مهاجرتی می تواند بهترین خدمات و مشاوره را در اختیار شما بزرگواران قرار دهد. در این قسمت، برخی از مدارک مورد نیاز شما برای دریافت ویزا و پذیرش تحصیلی در ایتالیا ارائه شده است.

  • پاسپورت معتبر شخص
  • ارائه پذیرش تحصیلی برای دریافت ویزا
  • ارائه نامه تمکن مالی برای دریافت ویزا
  • ارائه عکس متقاضی
  • ارائه بیمه سلامت
  • ارائه وضعیت اسکان متقاضی (رزرو هتل یا اجاره مسکن)

در لینک زیر نیز به موضوع مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل پرداخته شده و اطلاعات مفیدی در آن ارائه شده است.

 

شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا

افرادی که متقاضی مهاجرت تحصیلی و یا اعزام دانشجو به ایتالیا هستند، باید این موضوع را در نظر بگیرند که شرایط کار پس از تحصیل، یکی از مهم ترین موارد برای متقاضیان و انتخاب کشور مقصد برای تحصیل می باشد؛ چرا که حتی در صورت تحصیل در کشوری به مدت طولانی، به دانشجویان اجازه اقامت بلندمدت داده نمی شود و این اقامت، تنها در صورتی ممکن می شود که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی خود، موفق به یافتن شغل مناسب با تحصیلات خود شوند. بنابراین یافتن شغل، از مهم ترین جنبه های تحصیل در خارج از کشور می باشد.  نمودار نرخ بیکاری در کشور ایتالیا، گویای شرایط کار پس از تحصیل در این کشور می باشد.

نمودار نرخ بیکاری ایتالیا

 

کار در جمهوری چک

اخذ اقامت دائم و پاسپورت ایتالیا از طریق تحصیل

افرادی که قصد مهاجرت و اعزام دانشجو به ایتالیا را دارند، باید این نکته را در نظر بگیرند که ایتالیا بعد از 10 سال اقامت مستمر و قانونی، به اتباع خارجی اقامت می دهد. به طور کلی در صورتی که خواهان دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور از طریق تحصیل می باشید، می توانید در پایان دوره تحصیلی خود، شغل مناسب را یافته و با دریافت پیشنهاد شغلی، اقامت کاری ایتالیا و پاسپورت ایتالیا را دریافت نمایید. این مقاله در خصوص اعزام دانشجو به ایتالیا نگارش و نوشته شده است و هر گونه کپی و رو نوشت از آن غیر قانونی بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت. این مورد، یکی از روش های دریافت اقامت بلند مدت کشور ایتالیا می باشد.

موسسه اعزام دانشجو به ایتالیا

از آنجایی که موسسه MIE با بیش از 15 سال سابقه مهاجرت در زمینه تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ... همواره شما عزیزان را جهت دریافت ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای خود حمایتی، ویزای سرمایه گذاری و... یاری رسانده در خصوص اعزام دانشجو به ایتالیا نیز این موسسه می‌تواند بهترین مشاوره و بهترین خدمات را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. لازم است بدانید برای اطمینان بیشتر و کمک به شما عزیزان، شما می توانید در ابتدا با موسسه تماس گرفته و به صورت کاملاً رایگان از مشاوره مشاوران کارکشته ما بهره مند شوید. در صورت رضایت از مشاوره اولیه می توانید به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای  از مشاوره تخصصی مشاوران ما بهره مند گردید.

 


سوالات متداول

✔️ شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا چیست؟
با اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا می توانید در این کشور به رایگان تحصیل کنید.
✔️ آیا امکان تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان وجود دارد؟
برخی از دانشگاه ها ممکن است بدون مدرک زبان به شما پذیرش بدهند، اما به دلیل کاهش شانس دریافت ویزا این موضوع توصیه نمی شود.
✔️ آیا تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟
در برخی دانشگاه و رشته ها به زبان انگلیسی نیز می توانید تحصیل کنید.


_____________________ سخن پایانی درباره اعزام دانشجو به ایتالیا _____________________

اعزام دانشجو به ایتالیا، مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا و چگونگی اعزام دانشجو به کشور ایتالیا در این مقاله به صورت تخصصی و علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ایتالیا با داشتن دانشگاه های برتر و قدیمی در دنیا، شاید از گزینه های برتر متقاضیان مهاجرت و اعزام دانشجو به ایتالیا باشد. اما در نظر گرفتن این نکته که ممکن است پس از پایان تحصیل خود برای یافتن کار در این ایتالیا با مشکل روبرو شوید، تصویر روشن تری از آینده تحصیل در ایتالیا به شما خواهد داد. کشورهایی همچون اتریش، هلند، آلمان، دانمارک، سوئیس و کانادا از برترین گزینه های مهاجرتی حال حاضر می باشند. در صورتی که در خصوص اعزام دانشجو به ایتالیا سوالاتی داشتید،‌ می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه ملک پور استفاده کنید. این امر از طریق تماس با شماره تلفن های موسسه ملک پور و یا پر کردن فرم تماس امکان پذیر است. در انتهای این مقاله در بخش "ثبت پرسش" نیز می توانید سوالات خود را در خصوص اعزام دانشجو به ایتالیا مطرح فرمایید تا افراد صاحب علم بدان پاسخ دهند.

امتیاز 5 از 5 ( 3 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
سحر زمانی
سلام وقت شما بخیر، در مورد تحصیل در بلونیا برای رشته گرافیک سوال داشتم. برای اعزام دانشجو به ایتالیا برای رشته گرافیک این امکان وجود داره که من بتونم بورسیه بگیرم؟ 6 سال سابقه کار دارم و 30 ساله هستم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بیشتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. اما بلونیا یکی از شهرهای شمالی ایتالیاست و به دلیل اینکه کمپانی های فراری و مازراتی و همچنین یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان در بولونیاست معروف می باشد، اما بصورت کلی شما مد نظر داشته باشید برای رشته های هنری شما آزمون ورودی دارید و گاها باید نمونه کار هم ارائه بدهید و در اکثر مواقع هم این آزمونها به زبان همان کشور برگزار می شود. باتوجه به سن 30 سال شانس شما بسیار پایین می باشد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان توسط کارشناسان ما بررسی شود. موفق باشید.
هادی پارسا
با سلام و خسته نباشید. من سوالی دارم در مورد اعزام دانشجو به ایتالیا. ایا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های ایتالیا وجود دارد؟ و این که با توجه به نرخ بالای بیکاری کدام رشته ها بعد از پایان تحصیلات بازار کاری بهتری رو دارند توی این کشور
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز معمولاً کشورهایی که انگلیسی زبان نیستند اگر به زبان خودشات یعنی ایتالیایی تحصیل کنید هزینه های دانشگاه شما خیلی پایین میاد و تقریباً رایگان می شوند. درخصوص سوال دوم در اروپا با توجه به وجود شرکت های بزرگ و بین المللی رشته هایی چون مارکتینگ، مدیریت، برق، کامپیتوتر و ... بازار کار خوبی دارند. علاوه بر این ها نوع دانشگاه و کالج هایی که از آن فارغ التحصیل می شوید هم مهم است. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان توسط کارشناسان ما بررسی شود. موفق باشید.
آنیتا ریاضی
با سلام در مورد تحصیل در رشته هتل‌داری مقطع ارشد می‌توان از بورسیه استانی ایتالیا بهره مند شد ۲۲ ساله هستم ترم ۷ و معدلم تا ترم ۶ ۱۸.۷۶ است مدرک آیلتس هم مشکلی ندارم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز کشور ایتالیا برای افراد دارای شرایط بورسیه هایی را در نظر گرفته است . شما می بایست در وبسایت دانشگاه ها رشته موردنظرتان را جستجو نمایید
مشاوره رایگان