اعزام دانشجو به اسپانیا

4 نظر

اعزام دانشجو به اسپانیا در سال های اخیر علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. هزینه های تحصیل در اسپانیا نسبتا مقرون به صرفه است با این حال دولت اسپانیا و همچنین بسیاری از دانشگاه ها برای کمک به پوشش هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی، بورسیه تحصیلی ارائه می کنند. امکان تحصیل به دو زبان اسپانیایی و یا انگلیسی وجود دارد. شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا، شرایط ویزای تحصیلی کشور اسپانیا، اطلاعات مربوط به هزینه و شرایط تحصیل در کشور اسپانیا و همچنین شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار می گیرند. آیا می توان اقامت تحصیلی کشور اسپانیا را دریافت کرد؟ آیا هزینه های زندگی و تحصیل در کشور اسپانیا به گونه ای هستند که دانشجو بتواند از پس آنها بر آیند؟ به ما بپیوندید تا سفری را در میان فرصت های بی شماری که در انتظار کسانی است که اسپانیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، آغاز کنیم. با توجه به سیستم آموزشی منسجم و صحیح کشور اسپانیا و امکان ادامه تحصیل متقاضیان استفاده از شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا در هر مقطع تحصیلی، ضرورت پرداختن به این عنوان در قالب مقاله پیش رو احساس می شد. چنانچه پس از مطالعه کامل این مقاله، کماکان سوالات دیگری در زمینه اعزام دانشجو به اسپانیا برای شما باقی ماند، با متخصصان زبده ما در موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های تلفنی رایگان آنها بهره مند شوید. به علاوه از طریق پر کردن فرم تماس می توانید درخواست دریافت مشاوره تلفنی رایگان نمایید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد شرایط ویژه تحصیل در اسپانیا


در این مقاله موارد زیر بررسی می گردد:

تماس با ما

 

اعزام دانشجو به اسپانیا

ویدیو موسسه MIE در مورد دانشگاه اسپانیا


اعزام دانشجو به اسپانیا توسط موسسه MIE

یکی از عوامل مهم در اعزام دانشجو به کشورهای مختلف، انتخاب مقصد مناسب جهت تحصیل می باشد. برای اینکه بتوانیم دست به انتخاب درستی بزنیم باید اطلاعات مفید و جامعی در مورد کشور مورد نظر داشته باشیم. در مقاله اعزام دانشجو به اسپانیا، شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در این کشور و همچنین رشته های پرطرفدار جهت تحصیل در اسپانیا مورد بحث و بررسی علمی قرار می‌گیرد. کشور اسپانیا یک کشور تفریحی و توریستی است که دارای مکان‌های طبیعی و تاریخی بسیاری می باشد. یکی از مسائل مورد توجه در زمینه اعزام دانشجو به اسپانیا این است که دانشگاه‌های این کشور در بین 500 دانشگاه برتر و معتبرترین دانشگاه‌های جهان می‌باشند. افرادی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور می‌شوند می‌دانند که تحصیل در اسپانیا کم هزینه است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است و اعزام دانشجو به اسپانیا بیشتر در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری انجام می‌شود. فارغ التحصیلان از کشور اسپانیا به راحتی می‌توانند در سطوح بین الملل مشغول به کار بشوند. نظام آموزشی در کشور اسپانیا از طراحی صحیح و سازمان یافته ای برخوردار می باشد که هر دانشجو با توجه به شرایط مربوط به خود می‌تواند در این کشور تحصیل نماید. با توجه به اینکه دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا یک پروسه پیچیده است، لذا پیشنهاد می‌گردد که متقاضیان اعزام دانشجو به اسپانیا حتما از پیشنهادات مشاوران معتبر ما در موسسه ملک پور بهره مند گردند. موسسه ملک پور با سابقه سال ها فعالیت و حضور مؤثر در عرصه مهاجرت از طرق مختلف قانونی، زبده ترین مشاوران نظرات تخصصی را در اختیار داشته و با به کارگیری به روزترین قوانین مهاجرتی و ارتباط با  وکلای محلی هر کشور، موفقیت شما در مسیر دستیابی به اهداف مهاجرتی را هموار می سازد. برای اطلاع از سوابق این موسسه می توانید به لینک های ذیل مراجعه کرده و با نظرات مراجعین در خصوص تجارب همکاری خود با موسسه ملک پور مشاهده فرمایید.

انتخاب دفتر مهاجرتی

گالری ویزاها

شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا

اعزام دانشجو به اسپانیا و هر کشور دیگری این پیش نیاز را دارد که شخص متقاضی استفاده از این موقعیت، اطلاعات جامعی را در ارتباط با شرایط کشور مقصد داشته باشد. با توجه به وجود دانشگاه های معتبر در کشور اسپانیا، طبیعیست که تمایل بسیاری از متقاضیان به سوی استفاده از شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا جلب شود. امروزه کشور اسپانیا کشوری با حکومت دموکراتیک و پارلمانی و تحت نظر قانونی تدوین شده از سوی پادشاهی می باشد. این مقاله توسط متخصصان  موسسه ملک پور تهیه و تدوین شده و تکثیر از آن به هر نحو، مخالف موازین اخلاقی و ممنوع می باشد. با توجه به توافق نامه امضا شده ای که میان سران کشور ایران با کشور اسپانیا منعقد گردیده است، دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی به کشور اسپانیا سفر کرده و از تسهیلات موجود در دانشگاه های برتر این کشور بهره مند گردند. سطح کیفیت زندگی در کشور اسپانیا به گونه ای است که می توان آن را در بین 10 کشور برتر جهان به شمار آورد.

اعزام دانش آموز به مدارس اسپانیا

علاوه بر امکان اعزام دانشجو به اسپانیا، این امکان برای دانش آموزان نیز فراهم می باشد که از موقعیت اعزام دانش آموز به مدارس اسپانیا بهره مند شوند. کشور اسپانیا دارای طیف وسیعی از مدارس دولتی، بین المللی و کالج‌های شبانه روزی می باشد که امکان ادامه تحصیل فرزندان شما را فراهم می‌نمایند. مدارس بین المللی از جمله مدارس بریتانیایی و آمریکایی هستند؛ شما همچنین می‌توانید ثبت نام فرزند خود را در مدارس خصوصی اسپانیایی انجام دهید. مدارس بین المللی امکانات بسیاری را در اختیار خانواده های مهاجر قرار می دهند، اما شما باید تحقیق کنید که آیا سیستم آموزشی این کشور مناسب فرزند شما می باشد یا خیر؟ سیستم آموزشی در کشور اسپانیا بدین صورت است که گذراندن دوره ابتدایی و متوسطه اجباری است و برای تحصیل در مقاطع بالاتر، دانش آموز باید به اندازه کافی به زبان اسپانیایی تسلط داشته و در خصوص فرهنگ و قوانین این کشور اطلاعات کافی داشته باشد. لذا برای ادامه تحصیل در کشور اسپانیا فرزند شما باید تحصیلات پایه را گذرانده باشد، سپس برنامه های تحصیلی متنوعی جهت انتخاب، در دسترس وی قرار می‌گیرد. اغلب دانش آموزان جهت کسب تجربه زندگی در اسپانیا، با خانواده میزبان زندگی می ‌کنند. مدارس موجود در کشور اسپانیا، معمولاً مبلغی را به صورت سالیانه دریافت می‌نمایند و هرچه ثبت نام دانش آموز زودتر انجام شود می‌تواند جای بهتری را تصاحب کند. در ابتدای هر سال تحصیلی، ثبت نام انجام شده و مدت زمان آن دو ماه به طول می انجامد. هر مدرسه مستقلاً تاریخ ثبت نام را اعلام می‌کند. این فرایند بستگی به سن فرزند شما دارد اما در صورت نیاز دانش آموز باید در مصاحبه و یا آزمون ورودی شرکت کند. در اسپانیا کودکان تحصیلات خود را از مهد کودک و پیش دبستانی آغاز کرده و سپس وارد مرحله پایه در سن شش سالگی می‌شوند. در 12 سالگی وارد مقطع متوسطه می ‌شوند که زمان تحصیل در این مقطع چهار سال است. همانگونه که قبلاً ذکر شد تحصیل در این دو مقطع اجباری است. در سن 16 سالگی، دانش آموز مدرکی تحت عنوان فارغ التحصیلی دریافت کرده و می ‌تواند وارد دانشگاه شود.

اعزام دانشجو به اسپانیا در مقطع کارشناسی

امروزه اعزام دانشجو به اسپانیا، در مقطع کارشناسی، که یک دوره زمانی چهار ساله و در برخی از رشته ها سه سال است، متقاضیان بسیاری دارد. دانشجو باید در این دوره 240 واحد را گذرانده و در پایان سال در برخی از رشته ها به صورت اجباری، پایان نامه ارائه نماید که ارزش آن معادل با 30 واحد است. شرکت در کلاس های فوق برنامه نیز باعث تسریع جمع آوری واحد می شود و اعتباری 6 تایی برای دانشجو محسوب می‌گردد. دوره های رایج برای متقاضیان اعزام دانشجو به اسپانیا جهت تحصیل در مقطع لیسانس عبارتند از: علوم انسانی و هنر، علوم پایه، قوانین کسب و کار، قوانین اجتماعی و مهندسی. کلیه دروس در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی بوده و متقاضیان اعزام دانشجو به اسپانیا باید بدانند که جهت تحصیل در این مقطع باید به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشند. با توجه به نوع رشته و قوانین هر دانشگاه، میزان شهریه مشخص می‌ گردد که معمولاً بین 1000 تا 4000 یورو در سال است. بر اساس قوانین موجود در کشور اسپانیا، دانشجویانی که در مقطع لیسانس تحصیل می ‌نمایند می‌توانند 10 ساعت در هفته کار کنند و بدین ‌گونه می توانند بخش زیادی از هزینه دانشگاه را پرداخت کنند. دانشجویانی که مدارک زبانی معتبر برای این مقطع تحصیلی در کشور اسپانیا را ندارند موظف هستند که یک ترم پیش نیاز زبان را پیش از دروس دانشگاهی در این کشور بگذرانند.

اعزام دانشجو به اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان اعزام دانشجو به اسپانیا می دانند که دانشگاه ‌های بسیاری در کشور اسپانیا وجود دارند که دانشجویان بین المللی می‌توانند مدرک کارشناسی از آن ها دریافت نمایند. این مورد باعث مهاجرت افراد بسیاری از سرتاسر جهان به کشور اسپانیا می‌شود. لذا اعزام دانشجو به اسپانیا در ایران نیز دارای متقاضیان بسیاری است. دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه ‌های اسپانیا شامل یک دوره آموزشی دو ساله است؛ تعداد واحدها و هزینه این دوره نیز با توجه به نوع رشته و دانشگاه متغیر می باشد. دانشجویان محصل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا مجازند تا به مدت 20 ساعت در هفته همزمان با دوره اشتغال به تحصیل شان مبادرت به اشتغال به کار بپردازند. دارا بودن مدرک زبان انگلیسی معتبر حداقل آیلتس 5/6 برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور اسپانیا ضروری است. مدارک ارائه شده توسط دانشگاه‌های کشور اسپانیا برای کشورهای دیگر نیز معتبر است. رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه ‌های اسپانیا عبارتند از:

  • روزنامه نگاری و گزارش نویسی، زبان انگلیسی در سطح پیشرفته، علوم اقتصاد، باستان شناسی، هنرهای پیشرفته، تبلیغات، شیمی، مدیریت بازرگانی بین المللی، میکروبیولوژی، قوانین مرتبط با کسب و کار، اعصاب و روان، هوش بری، مهندسی، بازاریابی در زمینه، کسب و کار، میکروبیولوژی، کار درمانی، پردازش زبان، علوم انسانی، حسابداری

بسیاری از دانشگاه های موجود در اسپانیا، دارای دو ترم تحصیلی می‌باشند. البته تمامی ایام تعطیلی نظیر کریسمس توسط دانشگاه ‌ها در نظر گرفته می‌شوند و شرکت در فعالیت های فوق برنامه نظیر ورزش، تئاتر، آشپزی و غیره به شدت پیشنهاد می‌گردد. متقاضیان اعزام دانشجو به اسپانیا باید توجه داشته باشند که بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان خارجی تعلق نمی‌گیرد و لذا تحصیل در این مقطع در کشور اسپانیا نیازمند پرداخت هزینه است. زبان مورد نیاز نیز با توجه به نوع دانشگاه در مقطع فوق لیسانس، زبان انگلیسی و یا اسپانیایی است.

اعزام دانشجو به اسپانیا در مقطع دکترا

جهت پذیرش در مقطع دکترا در اسپانیا، متقاضیان ملزم هستند تا مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را که با موضوع و رشته دکترای انتخابی خود در کشور اسپانیا مرتبط است را به مراجع ذیربط تقدیم دارند. مدرک دکترا در این کشور به دو قسمت تقسیم می‌گردد که عبارتند از: بخش اول مشمول 60 واحد درسی و بخش دوم مشمول تحقیقات مرتبط با رشته. مدت زمان تحصیل در این مقطع حداکثر سه سال است. امکان تحصیل در مدت زمان پنج سال، تنها با ثبت نام به صورت پاره وقت امکان‌پذیر می باشد. متقاضی اعزام دانشجو به اسپانیا باید توجه نماید که ممکن است مجبور گردد مدارک خود را جهت تأیید به وزارت آموزش اسپانیا ارائه نماید که در صورت نیاز فرایندی ساده است. دانشجو باید جهت تحصیل در مقطع دکتری، مدارک تأییدی و اسناد هویتی خود را به دفتر بین المللی دانشگاه ارسال کند؛ این دفتر توصیه های مورد نیاز را به شما ارائه می‌نماید. هزینه تحصیل در کشور اسپانیا در مقطع دکترا به صورت سالیانه محاسبه می‌ گردد و دولت این کشور هزینه ها را هر سال بر اساس اعتبار همان سال تحصیلی ارائه می‌کند. همچنین متقاضیان اعزام دانشجو به اسپانیا در مقطع دکترا باید بدانند که بورس تحصیلی در اسپانیا در این مقطع برای حمایت از مدرسان در سطح بین الملی امکان‌پذیر است. همچنین وزارت امور خارجه اسپانیا، طیف گسترده ای از کمک‌ها و بورسیه تحصیلی را در مقطع دکترا در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. دارا بودن مدرک زبان انگلیسی معتبر حداقل آیلتس 7 برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا کشور اسپانیا ضروری است. دانشجویان محصل در مقطع دکترا در کشور اسپانیا مجازند تا به مدت 30 ساعت در هفته همزمان با دوره اشتغال به تحصیل شان مبادرت به اشتغال به کار بپردازند.

معرفی دانشگاه های برتر اسپانیا

مؤسسات آموزش عالی در کشور اسپانیا همگی از سیستم آموزش با استانداردهای بین المللی پیروی می کنند. آموزش در این مؤسسات علمی در قالب سنتی یعنی آموزش حضوری و یا آموزش مدرن یعنی آموزش غیرحضوری و از طریق دنیای مجازی امکان پذیر است.تحصیل در مقطع لیسانس در بهترین دانشگاه های اسپانیا ۴ سال و معمولاً به زبان اسپانیایی ارائه می شود. مقطع فوق لیسانس ۳ تا ۴ سال و مقطع دکترا ۴ تا ۵ سال به طول می انجامد. برای تحصیل در این دو مقطع، هر چه سوابق تحصیلی و دانش زبان انگلیسی متقاضی بهتر باشد، شانس پذیرش دانشجو و برخورداری از شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا بالاتر می رود. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا ملزم به پرداخت شهریه در حدود دو تا پنج هزار یورو در سال هستند. در جدول زیر برترین دانشگاه های اسپانیا و رنکینگ جهانی آنها نشان داده شده است:

 

نام دانشگاه

رتبه جهانی

رتبه در کشور اسپانیا

Universitat de Barcelona

94

1

Universidad Complutense de Madrid

130

2

Universitat de València

158

3

Universidad de Granada

177

4

Universitat Autónoma de Barcelona

218

5

Universidad Politécnica de Madrid

245

6

Universidad de Sevilla

275

7

Universidad de La Rioja

277

8

Universidad Politécnica de Valencia

280

9

Universidad de Alicante

287

10

هزینه های تحصیل در اسپانیا

در موضوع اعزام دانشجو به اسپانیا، هزینه های تحصیل در اسپانیا بر اساس رشته ها و واحدهای درسی شخص متقاضی متفاوت می باشند. به شما پیشنهاد می دهیم تا پیش از تصمیم گیری نهایی پیرامون روش مهاجرتی خود و انتخاب راه استفاده از موقعیت اعزام دانشجو به اسپانیا، به محتویات ویدیوی راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت که توسط مدیر موسسه ملک پور تهیه و تدوین شده را مشاهده فرمایید تا راه گشای شما برای تصمیم گیری باشد. اما برای اینکه بتوانیم چشم اندازی کلی را از هزینه های تحصیل در اسپانیا برای شما سروران گرامی مجسم سازیم، میانگینی از هزینه ها را در جدول زیر بیان کرده ایم:

 

شرایط دانشگاه های مختلف اسپانیا

هزینه تحصیل به صورت سالیانه

دانشگاه های عمومی اسپانیا در مقطع لیسانس

750 تا 2100 یورو

دانشگاه های عمومی اسپانیا در مقطع فوق لیسانس و دکترا

900 تا 3300 یورو

دانشگاه های خصوصی اسپانیا

18000 تا 20000 یورو

دانشگاه های برتر کشور اسپانیا

2000 تا 4000 یورو

هزینه های زندگی در اسپانیا

چنانچه بخواهیم درباره هزینه مهاجرت به اسپانیا و هزینه های کلی مورد نیاز برای زندگی در اسپانیا صحبت کنیم لازم است عنوان داریم که قاعدتاً مکان زندگی و سبک زندگی شخص مهاجر، ارتباط مستقیمی با کاهش و یا افزایش هزینه های مورد نیاز برای زندگی دارد؛ اما به طور کلی می توان برای برنامه ریزی شما نسبت به این مسئله اعدادی تقریبی را بیان داریم. بنابراین با توجه به اینکه سطح کیفی خدمات و زندگی در کشور اسپانیا در رده بالایی قرار دارد، لذا هزینه های زندگی در اسپانیا نیز در قیاس با دیگر کشورها و علی الخصوص چنانچه از کشور ایران قصد مهاجرت به اسپانیا و استفاده از شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا را دارید بالاتر است. بنابراین برخورداری از تمکن مالی در تأمین هزینه مهاجرت به اسپانیا، حرف اول و مرحله اول پیش از تصمیم گیری برای مهاجرت به این کشور است. به جداول زیر برای تعیین هزینه های زندگی در اسپانیا به تفکیک برای هزینه های رایج جاری و از سوی دیگر هزینه های مورد نیاز برای تأمین مسکن و مکان زندگی توجه نمایید:

 

شرایط تأمین مسکن در اسپانیا

هزینه سالیانه به یورو

قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

2،899.47

قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز

1،949.10

اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) در مرکز شهر

654.33

اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز شهر

504.91

اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر

1،040.92

اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز شهر

762.89

 

برخی از هزینه های خورد و خوراک در کشور اسپانیا در جدول زیر ارائه شده است.

 

اقلام مورد نیاز زندگی در اسپانیا

هزینه به یورو

غذا برای ۲ نفر در رستوران میان رده

35.00

شیر (۱ لیتر)

0.77

نان شیرینی تازه (۵۰۰ گرم)

0.96

برنج (۱ کیلوگرم)

0.95

تخم مرغ (۱۲)

1.63

پنیر محلی (۱ کیلوگرم)

9.25

مرغ (۱ کیلوگرم)

5.91

گوشت گاو (۱ کیلوگرم)

10.23

سیب (۱ کیلوگرم)

1.64

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در اسپانیا

اعزام دانشجو به اسپانیا از طریق دریافت بورسیه تحصیلی ممکن می باشد، اما دریافت بورسیه دارای شرایط مختص به خود است که عبارتند از: معدل بالا و رزومه تحصیلی عالی و سن که یکی از مهمترین فاکتورها می باشد. متقاضیان اعزام دانشجو به اسپانیا که تمایل به اخذ بورسیه تحصیلی این کشور دارند باید توجه نمایند که معدل جمع نمرات 12 سال آن ها بیش از 19.5 باشد. یکی دیگر از شرایط، حضور خود فرد متقاضی در کشور اسپانیا است و توجه به این مورد نیز ضروری است که حداکثر فقط سه سال از پذیرش آخرین مدرک تحصیلی وی گذشته باشد. امکان دریافت بورسیه در مقطع دکترا از شانس بالاتری برخوردار است. البته متقاضی اعزام دانشجو به اسپانیا در مقطع دکتری از طریق بورسیه باید توجه نماید که دارای حداقل نمره آیلتس 7 بوده و مقالات معتبری در ISI ارائه کرده باشد. همچنین وی می بایست دارای سوابق درخشانی در زمینه تحقیقات و پژوهش از دانشگاه های معتبر باشد. بورسیه های تحصیلی کشور اسپانیا عبارتند از:

  • بورسیه تحصیلی icfo: قابل ارائه به دانشجویان بین المللی فعال در زمینه تحقیق و پژوهش
  • بورسیه تحصیلی Zaragoza: قابل ارائه به دانشجویان بین المللی محصل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مدیریتی و مهندسی
  • بورسیه تحصیلی La ciaxa: قابل ارائه به دانشجویان مقطع دکترا

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اسپانیا

نخستین مرحله در روند اعزام دانشجو به اسپانیا، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه می باشد. دانشگاه های مختلف بر حسب نیاز و پذیرش رشته های خود و قوانین اجرایی که وجود دارد، مدارک متفاوتی را از دانشجو درخواست می کنند؛ اما در اکثر دانشگاه ها اخذ مدارک ذیل رایج و مشترک است:

  • مدارک تحصیلی مقاطع قبلی به همراه ریزنمرات به صورت اصل و کپی برای اعزام دانشجو به اسپانیا
  • ارائه اصل مدرک دیپلم ۱۲ ساله به همراه ترجمه رسمی و کپی آن
  • ارائه کلیه مدارک هویتی و شناسایی معتبر به همراه ترجمه رسمی قانونی و کپی این مدارک
  • کپی و ترجمه رسمی از ریز نمرات تمامی مقاطع پیشین
  • سوابق کاری مرتبط و مدارک تأییدیه این سوابق
  • عکس جدید مطابق استاندارد
  • ارائه مدارک معتبر مربوط به زبان اسپانیایی و یا انگلیسی
  • ارائه توصیه نامه از سوی اساتید و یا دانشگاه ها
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی شخص متقاضی استفاده از شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا

مدارک اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر، مرحله بعدی در اعزام دانشجو به اسپانیا اقدام به دریافت ویزای تحصیلی است. متقاضیان اعزام دانشجو به اسپانیا باید بدانند ویزایی که به آنها ارائه می‌ گردد بر اساس مدت و مقطع تحصیل در کشور اسپانیا است. اگر دانشجو پس از پایان تحصیلات، قصد اقامت در اسپانیا را داشته باشد باید به منظور تمدید ویزای خود به اداره مهاجرت مراجعه نماید. میزان هزینه ویزای تحصیلی در اسپانیا 60 یورو است که متقاضیان می‌توانند به صورت آنلاین آن را پرداخت کنند. متقاضیان اعزام دانشجو به اسپانیا لازم است بدانند که دانشجویان بین المللی ایرانی نیازی به اخذ بیمه درمانی ندارند، اما لازم است که گواهی سلامت پزشکی را همراه با مدارک دیگر برای دریافت ویزا ارائه نمایند. پروسه بررسی مدارک و صدور ویزای تحصیلی اسپانیا دارای دوره زمانی 30 الی 60 روزه است. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • عکس
  • گواهی سلامت
  • پرینت گردش حساب نشان دهنده تمکن مالی
  • ارائه پذیرش از دانشگاه
  • تمامی مدارک هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی
  • تمامی مدارک تحصیلی ترجمه شده به صورت رسمی همراه با کپی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

زمان اعزام دانشجو به اسپانیا

حال این سوال ممکن است برای شما پیش آید که زمان اعزام دانشجو به اسپانیا چه وقت می باشد؟ لازم به ذکر است که زمان بندی اعزام دانشجو به اسپانیا در فواصل زمانی مختلفی اتفاق می افتد اما چنانچه به صورت کلی بخواهیم برای شما بیان داریم باید بگوییم که به طور کلی اعزام دانشجو به اسپانیا دو مرتبه در سال انجام می گردد. دانشجوی متقاضی استفاده از این فرصت تحصیلی مجاز است تا حداقل 6 ماه قبل از شروع ترم جدید تحصیلی در کشور اسپانیا، نسبت به ثبت نام و طی روند اخذ این ویزای تحصیلی اقدامات لازم را مبذول دارد. در جدول زیر زمان مجاز برای تحصیل و اعزام دانشجو به اسپانیا برای شما بیان شده است:

 

ترم دانشگاهی

تاریخ شروع

تاریخ پایان

ترم اول دانشگاه در ابتدای سال

۱۰ سپتامبر

۲۱ دسامبر

ترم دوم دانشگاه در نیمه سال

۲۸ ژانویه

۱۵ می

سال تحصیلی مدارس

اواسط سپتامبر

اواسط ژوئن

شرایط اخذ ویزای همراه اسپانیا

افرادی که از طریق اعزام دانشجو به اسپانیا موفق به ورود به این کشور می‌شوند، پس از گذشت مدت زمانی از اقامتشان در اسپانیا می‌توانند جهت الحاق خانواده خود، پروسه مربوطه را شروع نمایند. افرادی که می‌توانند به فرد دریافت کننده اقامت از طریق اعزام دانشجو به اسپانیا بپیوندند عبارتند از همسر و فرزندان زیر 18 سال. مدارک لازم جهت الحاق خانواده که باید به سفارت اسپانیا تحویل داده شوند عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر و تاریخ دار
  • تمامی مدارک هویتی و شناسایی
  • سند ازدواج و یا گواهی ازدواج رسمی
  • پرینت بانکی نشان دهنده تمکن مالی مربوط به گردش مالی چند ماهه اخیر
  • عکس جدید مطابق با استاندارد

متقاضیان اعزام دانشجو به اسپانیا که تمایل به الحاق خانواده خود دارند باید با قوانین و شرایط ویژه کشور اسپانیا در این زمینه آشنایی کافی داشته باشند. در سال‌های اخیر، قوانین الحاق خانواده کمی سخت تر از گذشته شده است. یکی از شرایط ضروری برای دریافت اقامت خانواده‌ این است که فرد نشان دهد در سال قبل، دارای درآمد کافی بوده است تا بتواند همسر و یا فرزندان خود را به اسپانیا بیاورد. همچنین باید توسط مدارک معتبر نشان داده شود که فرد متقاضی در سال آینده نیز دارای درآمد کافی جهت اداره امور خانواده خود خواهد بود. همچنین متقاضی اعزام دانشجو به اروپا که تمایل به الحاق خانواده خود دارد باید بتواند مدارک معتبری را ارائه نماید که نشان دهنده رابطه خانوادگی بین طرفین است.

اخذ اقامت دائم و پاسپورت اسپانیا از طریق تحصیل

با توجه به سطح علم و تحصیل و همچنین شرایط مطلوب اقامتی در اسپانیا، امروزه افراد زیادی خواهان دریافت تابعیت این کشور هستند. افرادی که می‌توانند به تابعیت اسپانیا دست پیدا نمایند، امکان کار در این کشور و سایر کشورهای عضو شینگن را به دست می آورند. بعد از پنج سال از حضور شخص متقاضی اعزام دانشجو به اسپانیا در این کشور، اقامت وی به مجوز پنج ساله تبدیل شده و پس از گذشت این دوره نیز شخص می‌تواند جهت اخذ تابعیت کشور اسپانیا اقدام نماید. باید توجه داشت که در طی این مدت اقامت پنج سال، متقاضی نباید سابقه دادگاهی و یا کیفری داشته و تمامی مالیات های مربوطه را پرداخت کرده باشد. همچنین متقاضی دریافت تابعیت باید بداند که در این دوره می بایست کاملاً به زبان اسپانیایی تسلط پیدا کرده باشد.

مدارک لازم جهت دریافت تابعیت کشور اسپانیا عبارتند از:

  • تمامی مدارک هویتی معتبر و دارای تاریخ
  • پرینت بانکی نشان دهنده تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی اقامت در این کشور
  • مدارک مرتبط با عدم داشتن سابقه کیفری
  • عکس جدید

تمامی مدارک ذکر شده باید ترجمه رسمی شوند و سپس به سفارت خانه اسپانیا ارسال گردند؛ سفارتخانه پس از بررسی مدارک و تأیید آن ها، پروسه اعطای تابعیت شما را آغاز می نماید. تنها نکته ای که متقاضیان دریافت تابعیت از طریق اعزام دانشجو به اسپانیا باید بدان توجه کنند این است که قانون دو تابعیت در این کشور وجود ندارد و افراد پس از دریافت تابعیت اسپانیا باید تابعیت دیگر خود را باطل نمایند.

به نمودار نرخ بیکاری کشور اسپانیا در طی سال های اخیر توجه فرمایید:

اعزام دانشجو به اسپانیا

 


سوالات متداول

شرایط سنی مورد نیاز برای پذیرش و ویزای تحصیلی اسپانیا چیست؟

برای مقطع لیسانس تا نهایتاً 24 سال، برای فوق لیسانس تا 28 سال و برای دکتری بسته به نظر و تصمیم دانشگاه.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا چیست؟

با داشتن مدرک آیلتیس با نمره 6 تا 7 (بسته به مقطع تحصیلی) می توان در اسپانیا به زبان انگلیسی درس خواند.

آیا با تحصیل در اسپانیا می توانیم اقامت دائم و تابعیت اسپانیا را بگیریم؟

بعد از اتمام تحصیل، اگر در کشور اسپانیا به مدت 5 سال حضور قانونی داشته باشید به طوری که این اقامت، مبنی بر اقامت های کاری باشد؛ شما می توانید درخواست اقامت دائم این کشور را داشته باشید. به منظور دریافت تابعیت کشور اسپانیا لازم است که 10 سال در این کشور حضور داشته باشید تا بتوانید درخواست تابعیت کشور اسپانیا را اعلام نمایید. این ده سال می تواند به همراه 5 سال اقامت دائم باشد.

آیا می توان در اسپانیا تحصیل رایگان و کم هزینه داشت؟

برخی دانشگاه ها در کشور اسپانیا به دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی اعطا می نمایند که مبلغ آن از 244 یورو تا (6+23) هزار یورو در سال متفاوت است.


 سخن پایانی

اعزام دانشجو به اسپانیا، شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا، دانشگاه های برتر کشور اسپانیا و همچنین شرایط اعزام دانشجو به اسپانیادر این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. در مقاله اعزام دانشجو به اسپانیا تلاش ما بر آن بود که در جهت رفع ابهامات موجود در ذهن شما با موضوع اعزام دانشجو به اسپانیا از جمله شرایط تحصیل در مقاطع مختلف کشور اسپانیا قدم های راه گشایی برداریم. کشور اسپانیا در زمره کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن محسوب می گردد که دارای دانشگاه های برتر و شناخته شده جهانی می باشد. بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور باعث شده است تا این کشور در شمار کشورهایی قرار نگیرد که به متقاضیان تحصیلی خود، پیشنهاد تبدیل اقامت تحصیلی به کاری پس از اتمام دوره تحصیلی می دهند. در صورتی که بعد از مطالعه دقیق این مقاله، سوالی در ذهن شما خواننده عزیز در باب مبحث اعزام دانشجو به اسپانیا باقی ماند، بلافاصله فرم تماس را پر کرده و یا با متخصصان ما در موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های تلفنی رایگان آنها بهره مند شوید. همچنین می توانید سوالات و نظرات خود را در بخش "ثبت پرسش" در قسمت انتهایی این مقاله مطرح سازید تا در کمتر از 12 ساعت، پاسخ آن ها را از کارشناسان دریافت نمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 2 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
هدی مقدسی
سلام ممنونم از مقاله بسیار عالیتون اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص اعزام دانشحو به اسپانیا یاد گرفتم. من دوست دارم به یکی از کشورهای اسپانیا یا ایتالیا مهاجرت تحصیلی داشته باشم من ۲۸ سالمه و مدرک لیسانس مدیریت دارم. آیا میتونم تحصیل رایگان داشته باشم؟ کمترین هزینه برای تحصیل در کدوم کشور هست؟ آیا میتونم دوره زبان را در همین کشورهای بگذرونم ؟ هزینه اش چقدر است؟ ممنونم از شما⚘
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز سپاسگزاریم از الطافتان در کشورهایی که زبان اصلی شان انگلیسی نیست در اروپا اگر بخوانید با هزینه بسیار کم تحصیل نمایید باید به زبان همان کشور واحدهای درسی را بگذرانید و تحصیل به زبان انگلیسی به طور میانگین از 5000 یورو 20000 یورو بسته به رشته و دانشگاه متغییر می باشد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان توسط کارشناسان ما بررسی شود. موفق باشید.
آریا شهبازی
سلام و وقت بخیر متشکر از مقاله جالبتون در خصوص اعزام دانشجو به اسپانیا. من 17 سالمه و آیلتس 7 دارم و مدرسه تیزهوشان درس میخونم. معدلم 19.85 رشته تجربی هستم. شنیدم پزشکی اسپانیا ارزونه، چطور میتونم اقدام کنم و پذیرش بگیرم برای این کشور؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز باتوجه به رزومه ای که می فرمایید و سطح زبان عالی تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان برای شما مناسب است اما اگر مسائل مالی برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است با یک تا یک و نیم سال تحصیل پیش پزشکی در کشور اسپانیا می توانید وارد دانشگاه های رایگان شوید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
نیایش منصوری
سلام من دانشجوی سال دوم پزشکی در لهستان هستم. چطور می تونم تو اسپانیا تحصیل پزشکی داشته باشم؟ آیا واحدهام مطابقت داده میشه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب اگر واحدهای شما را بپذیرند تحت شرایطی امکانپذیر است اما اگر نپذیرند خیر برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید.
معصومه سلکی
با سلام‌احترام من دانشجویی ترم آخر کارشناسی آشپزی ملل هستم در ایران و برای ادامه تحصیل در اسپانیا رشته ی آشپزی اقدام کنم و همزمان کار کنم.. و زبان اسپانیاییم بد نیست در حال آموزش هستم..
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای بررسی شرایط خود با موسسه تماس حاصل نمایید.
مشاوره رایگان