کارآفرینی در فنلاند

1 نظر

در ابتدا لازم می دانیم که اطلاعات اولیه ای در خصوص کشور فنلاند ارائه داده و سپس به شرایط کارآفرینی در فنلاند بپردازیم. جمهوری فنلاند یکی از کشورهای سطح بالا در اتحادیه اروپا و از اعضای پیمان شنگن می باشد و این کشور در واقع از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی است. پایتخت فنلاند و مهمترین شهر آن؛ هلینسکی، واحد پول رسمی آن؛ یورو و همچنین زبان رسمی مردم این کشور فنلاندی (80%) و سوئدی می باشد. سرمایه گذاری یکی از هفت مسیر مهاجرت به خارج از کشور است که دارای تقسیم بندی های مختص به خود می باشد. از جمله روش های سرمایه گذاری در یک کشور خارجی می توان به؛ خرید ملک و مستغلات، سهام و اوراق بهادار، ثبت شرکت، کارآفرینی، استارت آپ اشاره نمود. اقامت کارآفرینی فنلاند و در حقیقت تمامی مسیرهای کارآفرینی در فنلاند در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت. لازم است بدانید امکان دریافت مشاوره تلفنی رایگان به واسطه کارشناسان ارشد و از طریق تماس با موسسه ملک پور برای شما همراهان همیشگی مجموعه برقرار می باشد.

عناوینی که دی این نوشتار مورد بررسی قرار می گیرد:

  • مدارک و شرایط مورد نیاز برای کارآفرینی در فنلاند
  • بررسی استاندارد ها و شاخصه های تاثیر گذار بر سرمایه گذاری در فنلاند
  • انواع کارآفرینی در فنلاند
  • چگونگی راه اندازی کسب و کار در فنلاند
  • اخذ اقامت فنلاند از طریق ثبت شرکت
  • سوالات متداول

تماس با ما

کارآفرینی در فنلاند

مدارک و شرایط مورد نیاز برای کارآفرینی در فنلاند

یکی از پرطرفدارترین روش های سرمایه گذاری در یک کشور خارجی، خرید املاک و دریافت اقامت کشور مقصد از این طریق است. لازم به ذکر است که خرید ملک در فنلاند برای سرمایه گذار اقامتی به همراه نخواهد داشت. به صورت کلی کارآفرینی در فنلاند مستقیماً منجر به دریافت اقامتی در این کشور برای متقاضی نخواهد شد. اتباع اتحادیه اروپا منعی برای کارآفرینی و یا سرمایه گذاری در این کشور ندارند منتهای مراتب بزرگترین مانع اتباع ایرانی برای کارآفرینی در فنلاند عدم داشتن اقامت این کشور است. با فرض عدم در نظر گرفتن این مورد؛ مهمترین قدم برای کارآفرینی در فنلاند و یا هر کشور دیگری ارائه بیزنس پلن و یا طرح تجاری بسیار قوی می باشد. این طرح تجاری می بایست شامل تمام جزییات کارآفرینی در این کشور باشد. من جمله قالب کارآفرینی، شرح جزییات، فرآیند و نحوه کار، ارائه جزییات مالی،ارائه توجیه و توسعه اقتصادی مناسب برای کشور فنلاند و مواردی از این دست خواهد بود.

ویزای هنرمندان استرالیا

اقامت فنلاند

بررسی استانداردها و شاخصه های تاثیر گذار بر سرمایه گذاری در فنلاند

برای تاسیس یک سرمایه گذاری و انتقال سرمایه به یک کشور خارجی می بایست در ابتدا مراحل، جزییات، امنیت سرمایه گذاری و همچنین شرایط کلی کشور در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری توسط کارآفرین مورد بررسی قرار گیرد. در این قسمت مهمترین شاخصه ها و همچنین استانداردهای کارآفرینی در فنلاند را مورد تحلیل قرار خواهیم داد.

  • ریسک مصادره اموال

در محدوده ارقام تعریف شده برای این شاخص که از ضروری ترین مواردی است که کارآفرین می بایست مد نظر قرار دهد؛ عدد یک کمترین و مناسب ترین میزان ریسک مصادره اموال به شمار می آید و از این لحاظ می توان گفت شرایط بسیار مناسبی را دارد.

سرمایه گذاری در فنلاند

  • کنترل فساد اداری

در محدوده منفی تا مثبت دو و نیم هر چقدر این شاخص به قسمت مثبت نمودار میل نماید، نشان از میزان نظارت بیشتر دولت فنلاند در کنترل فساد اداری و برقراری عدالت میان سرمایه گذار خارجی و اتباع بومی کشور خود خواهد داشت.

ثبت شرکت در فنلاند

  • تولید ناخالص داخلی

این شاخص نیز از جمله گزینه های ضروری برای بررسی توسط کارآفرین برای ایجاد یک کسب و کار پر سود در کشور مقصد به شمار خواهد آمد. چرا که تولید ناخالص ملی در واقع میزان توانایی و قدرت خرید عام مردم یک کشور را نشان خواهد داد. هر چه این شاخص روند افزایشی داشته باشد شرایط اقتصادی آن کشور بهتر در نظر گرفته خواهد شد.

سرمایه گذاری در فنلاند

سرمایه گذاری در فنلاند

  • نرخ مالیات

پر واضح است که هرچه مالیات بر درآمد شرکت ها در یک کشور کمتر باشد، شرایط برای سرمایه گذاری، کارآفرینی، ایجاد کسب و کار و توسعه هر چه بیشتر کار مهیاتر خواهد بود. شما می توانید در نمودار زیر نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در کشور فنلاند را در سال های اخیر مشاهده نمایید.

 

ویزای هنرمندان استرالیا

سرمایه گذاری در فنلاند

انواع کارآفرینی در فنلاند

قاعدتاً ایجاد کسب و کار در فنلاند برای اتباع اتحادیه اروپا سهل تر خواهد بود. چرا که اتباع ایرانی به دلیل این که کارآفرینی در فنلاند اقامتی برای آنان به همراه ندارد پیش از هر گونه اقدامی می بایست در ابتدا به فکر دریافت اقامت این کشور باشند. از جمله انواع کارآفرینی در فنلاند به جز گزینه ثبت شرکت که در ادامه مفصلاً به توضیح آن خواهیم پرداخت می توان به راه اندازی استارت آپ به معنای ارائه و اجرای یک ایده نوآورانه و خلاقانه که برطرف کننده نیاز کشور مقصد گردد اشاره نمود. شرایط ویزای استارت آپ و اقامت کارآفرینی فنلاند برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا همچون اتباع ایرانی مشخصاً آسان نخواهد بود، چرا که دولت فنلاند به شدت برای بررسی ایده های استارت آپ سختگیری های لازم را اعمال خواهد نمود. برای یافتن مناسب ترین کشور برای مهاجرت و به خصوص سرمایه گذاری شما را دعوت می کنیم به تهیه و تماشای محصول گام به گام تا اخذ اقامت به تدریس مدیریت محترم موسسه؛ استاد ملک پور. با تماشای این محصول ویدیویی شما همراهان گرامی می توانید با دانشی در حد و اندازه یک وکیل مهاجرتی بهترین مسیر را برای مهاجرت خود و مناسب ترین کشور را برای کارآفرینی و سرمایه گذاری ایمن انتخاب نمایید.

ویزای هنرمندان استرالیا

مهاجرت به فنلاند از طریق خرید ملک

چگونگی راه اندازی کسب و کار در فنلاند

به عنوان یک سرمایه گذار برای ایجاد کارآفرینی در فنلاند طی کردن برخی مسیرها از جمله؛ تعیین میزان بودجه برای کارآفرینی و سرمایه گذاری، ارائه طرح کسب و کار قوی، تعیین قالب شرکت، دریافت مجوزهای تجاری لازم، ثبت تجارت و شرکت مورد بحث، ترتیب دادن بیمه مورد نیاز با نوع فعالیت و تنظیم سیستم حسابداری الزامی می باشد. این مقاله توسط تیم کارشناسان موسسه ملک پور تهیه و تنظیم گردیده است و کپی برداری از آن به هر نحو و تحت هر قالبی چه با ذکر منبع و چه بدون آن خلاف قانون و اخلاقیات خواهد بود. برای راه اندازی یک تجارت و کارآفرینی در فنلاند علاوه بر ثبت شرکت و داشتن شرایط ویزای استارت آپ و اقامت کارآفرینی فنلاند به واسطه ارائه مدارک لازم، در واقع کار کردن در شرکت مذکور است که برای فرد آثار اقامتی به همراه خواهد داشت. برای کارآفرینی در فنلاند لازم است که حداقل سه نفر از اتباع بومی این کشور توسط کارآفرین استخدام گردد.

اخذ اقامت فنلاند از طریق ثبت شرکت

چنانچه پیشتر عنوان نمودیم به صورت کلی مواردی تحت عنوان ویزای کارآفرینی فنلاند و یا اقامت کارآفرینی فنلاند تعریف نشده اند. کارآفرینی به واسطه ثبت شرکت در فنلاند منجر به دریافت اقامت دائم نخواهد شد. مگر همانند تمام کشورهای دیگر در سطح جهان، فرد بتواند طرح تجاری بسیار قوی و خاصی ارائه نماید که با سوابق شغلی، فعالیت های حرفه ای پیشین و تحصیلات وی همسو بوده و همچنین برای اقتصاد این کشور سودآور باشد. این به این معنا است که کارآفرینی در فنلاند علاوه بر ایجاد کسب و کار برای مردم بومی می بایست یک معضل اقتصادی یا به طور مثال یک نیاز اساسی در بازار کسب و کار فنلاند را برطرف نماید. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در فنلاند حدود صد هزار یورو تعریف شده است. لازم به ذکر است که حدود بیست درصد از مجموع درآمد شرکت مشمول مالیات خواهد شد که این نکته حتماً می بایست از پیش مورد توجه متقاضی کارآفرینی در فنلاند قرار گرفته باشد.

ویزای هنرمندان استرالیا

ثبت شرکت در فنلاند


سوالات متداول

✔️ آیا دریافت اقامت فنلاند به واسطه خرید و سرمایه گذاری در بخش املاک امکان پذیر است؟

خیر. خرید ملک و مستغلات در فنلاند برای خریدار آثار اقامتی به همراه نخواهد داشت.

✔️ آیا به واسطه کارآفرینی در فنلاند الحاق همسر و فرزندان کارآفرین امکان پذیر است؟

بله در صورتی که کارآفرین بتواند اقامت موقت این کشور را به این واسطه دریافت نماید می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال را به همراه خود ببرد.

✔️ آیا از طریق کارآفرینی در فنلاند، دریافت اقامت و تابعیت این کشور مقدور است؟

کارآفرینی در فنلاند به صورت مستقیم منجر به دریافت اقامت دائم و یا تابعیت در این کشور نخواهد شد.

✔️ آیا دریافت اقامت کارآفرینی فنلاند از طریق ثبت شرکت امکان پذیر است؟

مهاجرت به فنلاند از طریق ثبت شرکت امکان پذیر است و پس از چند سال دریافت اقامت دائم و تابعیت فنلاند امکان پذیر خواهد شد.


_____________سخن پایانی_____________

به عنوان حسن ختام و برای جمع بندی در خصوص کارآفرینی و اقامت کارآفرینی فنلاند که در واقع از تقسیم بندی های سرمایه گذاری به شمار می آید، باید گفت که ویزایی تحت عنوان ویزای کارآفرینی فنلاند وجود ندارد. در حقیقت به واسطه کارآفرینی در فنلاند اقامتی به سرمایه گذار داده نخواهد شد و شاید بهتر باشد متقاضی چنانچه صرفاً به این کشور به عنوان مقصد نهایی می اندیشد، از مسیر دیگری نظیر تحصیل به فنلاند ورود کرده و پس از اتمام تحصیل و یافتن فرصت شغلی مد نظر در نهایت به اقامت دائم (ظرف 4 سال) و سپس تابعیت فنلاند (ظرف 5 سال پس از دریافت اقامت دائم) دست یابد. در صورتی که به دنبال مهاجرت از طریق کارآفرینی می باشید شاید بهتر باشد به کشورهایی که مسیر هموارتری برای ورود از این طریق مهیا نموده اند نظیر کانادا بیاندیشید. چرا که به صورت کلی به جز گزینه ثبت شرکت که در مدت زمان طولانی ممکن است به اقامت دائم و تابعیت منجر گردد، باقی تقسیم بندی های سرمایه گذاری مستقیماً منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور نخواهند شد. در انتها در صورتی که پس از خواندن این نوشتار ابهامات شما عزیزان برطرف نگردید می توانید در قسمت انتهایی این صفحه سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید و یا به واسطه تماس با موسسه ملک پور (Mie اتریش) از کارشناسان مجرب و متخصص ما در امور مهاجرت بین الملل مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید.

امتیاز 3.82 از 5 ( 10 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
مصطفی
سلام.وقت بخیر. بنده یک کارگاه ام دی اف و صنایع چوب در ایران دارم.پرسنل دارم و درآمدشون و مدیریتشون با منه. حدود ۲۰۰ هزار دلار تمکن دارم.میتونم کارآفرینی در فنلاند رو اقدام کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ارادت برای مهاجرت از‌طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی جز به جز شرایط شما؛ اعم از سن تحصیلات،سابقه کاری،میزان دارایی،سطح زبان و سایر شرایط می بایست مورد بررسی دقیق قرار گیرد‌.همچنین مهم ترین شرط‌ داشتن ایده ی نوآورانه و خلاقانه می باشد که بر اساس آن بتوان یک طرح تجاری کامل تهیه و تنظیم نمایید.پیشنهاد میکنم برای دریافت مشاوره تلفنی رایگان و بررسی شرایطتان توسط کارشناسان مجرب مجموعه با موسسه ارتباط برقرار بفرمایید.موفق باشید.
مشاوره رایگان